Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän roikkuvat allit liity mitenkään ikään vaan löysyyteen ja ylipainoon

Vierailija
24.06.2017 |

Aina puhutaan ja pukeutumisneuvoissa mainitaan, kuinka varttuneempien naisten olisi vältettävä hihattomia asuja ja jos sellaista käyttää, laitettava joku jakku tai huivi peittämään roikkuvat allit. Tein tässä monien kesäjuhlien aikaan havainnon, että eihän alleilla ja löysyydellä ole suoranaista yhteyttä ikään vaan nuorillakin roikkuu käsivarsissa rumat heltat jos on ylipainoa eikä harrasta mitään voimaharjoittelua tai tee ruumiillista työtä. Eräskin parikymppinen tukeva tyttö meni allit heiluen topissaan kun 5-kymppinen aktiivinen salikävijä oli timmin lihaksikas eikä alleista tietoakaan.

Mistä tällainen omituinen ikä sitä ja ikä tätä-ajattelu tulee? Onko tämä jokin nuorten löysien itselleenvakuutteluyritys vai mikä? Ollaan salista ja fitnessistä mitä mieltä tahansa, niin kyllä kyseistä harrastavat naiset iästä riippumatta voivat pitää kropan puolesta (mautontahan tuollaiset kaikki vaot näkyy-asut on kenellä tahansa, mutta se nyt ei liity aiheeseen) kuinka avoimia, tiukkoja ja lyhyitä vaatteita tahansa, jota ei todellakaan voi sanoa kaikista nuoremmista jos löysää, röllykkää ja sellua on.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity välttämättä ylipainoonkaan vaan jos laihduttaa paljon käsivarsiin jää roikkuvaa löysää nahkaa.

Vierailija
2/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity välttämättä ylipainoonkaan vaan jos laihduttaa paljon käsivarsiin jää roikkuvaa löysää nahkaa.

Sen ylipainon takiahan käsivarsien iho on aikanaan venynyt ja kun laihdutaan normaalikokoon, liian paksun käsivarren venyttämä liha jää löysäksi ja roikkuu. Ylipaino siis aiheuttanut alkujaan. Tosin voihan niitä käsivarsiaan kiinteyttää voimaharjoittelulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän löysyys, timmiys, ylipaino, hoikkuus, ruma kroppa, upea kroppa todellakaan liity mitenkään suoraan ikään, niin että voitaisiin sanoa, että JOKAISELLA parikymppisellä on hoikempi ja paremmannäköinen kroppa kuin vaikkapa nelikymppisillä. Ei todellakaan ole. Jos parikymppinen ei liiku, syö moskaa ja ylipainoa on huomattavasti, parempikroppaisia ovat jopa viisikymppiset hoikat ja treenatut.

Että sinänsä outo havainto ap:ltä, onhan se nyt selvä että hoikka ja timmi näyttää paremmalta iästä riippumatta eikä ikä mitään kaunista jos plösähdetään kaikin tavoin. Näkeehän tämän vaikkapa noloissa kainalopuvuissa, joita nostellaan minuutin välein yläreunasta kun selkä- ja kainaloläskit oikein roikkuvat yläosan reunan yli. Näyttää hyvältä hoikalla ja pysyy myös päällä, mutta ei muilla.

Vierailija
4/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on edes kuvitellut, että ikä tekisi kauniiksi tai rumaksi? Kaunis on kaunis, on sitten 20v tai 60v ja ruma on ruma niin 20v ja 60v. Kyllä sen entisen ulkonäön "tason" näkee vielä eläkeiässäkin vaikka vanhenee ja rypistyy. Ei ikä = ulkonäkö.

Vierailija
5/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ylipainon takiahan käsivarsien iho on aikanaan venynyt ja kun laihdutaan normaalikokoon, liian paksun käsivarren venyttämä liha jää löysäksi ja roikkuu. Ylipaino siis aiheuttanut alkujaan. Tosin voihan niitä käsivarsiaan kiinteyttää voimaharjoittelulla.

Ei se nahka kiinteydy vaikka kuinka voimaharjoittelisi. Lihas kiinteytyy mutta se nahka roikkuu silti käsien alapuolella.

Vierailija
6/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa peukutuksista ja kommenteista että taitaa suurin osa av-palstalaisista olla allien kantajia.

7/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on edes kuvitellut, että ikä tekisi kauniiksi tai rumaksi? Kaunis on kaunis, on sitten 20v tai 60v ja ruma on ruma niin 20v ja 60v. Kyllä sen entisen ulkonäön "tason" näkee vielä eläkeiässäkin vaikka vanhenee ja rypistyy. Ei ikä = ulkonäkö.

Kyllä! Samaa mieltä.

Vierailija
8/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allit on selluliittia, johon vaikuttaa geenit ja sokerinsyönti.

Vierailija
9/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allit on selluliittia, johon vaikuttaa geenit ja sokerinsyönti.

Allit on löysää  - kun ei ole lihasta, alkaa roikkumaan. Samoin kuin hyllyvät reidetkin. Jos löysissä käsivarsissa ja hyllyvissä reisissä on lisäksi selluliittia, sekin lähtee kätevästi kuntosalilla. Vähintäänkin tasoittuu niin ettei se ole enää jatkuvasti näkyvää. Ei puntilla välttämättä laihdu ja hoikistu, mutta siellä tulee kiinteäksi, jolloin muhkumpikin näyttää olennaisesti paremmalta kuin löysänä samoilla mitoilla.

Vierailija
10/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho ei ole vanhempana yhtä kiinteä kuin nuorena. Ei sille voi mitään. Baba Lybeckillä heiluu pienet allit, vaikka on maratoonari, triatlonisti tai mikä lie.

Vierailija
11/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäkriisiä pukkaa?

Kyllä ne nyt vaan liittyy. Nuori nainen saa olla aika helvetinmoinen sotanorsu, että hänellä olisi roikkuvat kädet. Olenkin aina sanonut, että pieni pyöreys ei nuorilla naisilla ole niin paha juttu, koska paketti pysyy kuitenkin kasassa ja muoto on nimenomaan pyöreä... jaloissa, tisseissä, pyllyssä, käsivarsissa.

Vanhemmiten nyt vaan alkaa roikkua paikasta jos toisesta. Monilla laihoillakin vanhemmilla naisialla on "allit".

Vierailija
12/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iho ei ole vanhempana yhtä kiinteä kuin nuorena. Ei sille voi mitään. Baba Lybeckillä heiluu pienet allit, vaikka on maratoonari, triatlonisti tai mikä lie.

Ja jumalauta kun se niitä heiluttaa hihattomissa mekoissaan. Kamala ohjelma.

Vierailija
13/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on allit koska olen pullukka laiska sohvaperuna. Minua ne ei haittaa joten en niitä piilottele. Jos jotain toista minun allini häiritsee niin älä katso tai laita silmät kiinni...en tule kuitenkaan niitä sinun silmiisi hieromaan. Elämä on paljon onnellisempaa kun ei joka asiaa ressaa :)

Vierailija
14/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan mistään pienestä tukevuudesta puhukaan, mutta kyllä vaan on tuollainen reilu parikymppinen ylipainoinen nainen kaikkea muuta kuin "pyöreästi kasassa". Muista roikkumisista en pitkässä puvussa osaa sanoa, mutta tarkoittamallani oli kyllä oikein kunnon löysät tursot kainaloissa ja yläosan reunan yli roikkumassa ja allit oli heiluvat heltat.

Kuten joku edellä sanoi, ei ikä tee kenestäkään kaunista tai rumaa tai timmiä tai plösöä. Jos on plösö on plösö, aivan sama minkä ikäinen. Läski on tasa-arvoista, se näyttää kaikilla samalta :D

Vierailija
15/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan päivittäin ikääntyneiltä verenpainetta enkä ole ketään laihaa naista, jolla ei olis löysää nahkaa eli alleja. Myös superlaihoilla roikkuu pienesti, vaikka ei siis olisi rasvaa ns. yhtään. Se on valitettava totuus, että ihminen vääjäämättä löystyy ikääntyessä.

Vierailija
16/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihon elastisuus vanhemmiten vähenee, omalla äidillänikin joka ikänsä on ollut timmissä kunnossa on nyt seitsemänkymppisenä allit ja muutenkin paikat roikkuu jonkin verran. Että riippuu se iästäkin.

Vierailija
17/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut löysät "alli"käsivarret, vaikka elämäni aikana olen ollut hoikka... siis 173 cm /61 kg paitsi raskauksien ajat. Ei ole ollut merkitystä sillä, että olenko timmissä kunnossa vai vähemmän timmissä.. käsivarret vaan eivät ole kaunis kohta minussa. Reisivako minulla on ollut aina ja tiimalasivartalo.

Vierailija
18/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa, että nuoret ihmiset päästävät itsensä liiallisilla syömisillään ja liikunnanvälttelyllä löystymään. Vauvakilot ovat sitten se seuraava tekosyy, johon vedotaan vielä nuorimman lapsen häissäkin, että kun on näitä vauvakiloja niin on vähän mekko kireällä.  Ja sitten katkerana pilkataan fitnessnaisia, jotka vielä usean lapsen äitinäkin treenaavat itsensä kisakuntoon. Että se siitä löystymisestä kun ikää tulee.

Vierailija
19/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihon elastisuus vanhemmiten vähenee, omalla äidillänikin joka ikänsä on ollut timmissä kunnossa on nyt seitsemänkymppisenä allit ja muutenkin paikat roikkuu jonkin verran. Että riippuu se iästäkin.

No tottakai alkaa ikä näkyä kun ollaan eläkeiässä. Mutta ikää tekosyynä käyttävät jo 3- ja 4-kymppiset kun  todellinen syy ylipainoon, roikkumiseen ja rupsahtamiseen on omat ruokailu- ja liikuntatottumukset. Vielä 5-kymppisenäkin voi liikunnalla saada "löysät pois" ja helposti, tosin jos liikunta tarkoittaa löntystelyä korttelin ympäri juoruillen niin roikkuu jatkossakin.

Vierailija
20/38 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mä oon koko ikäni ollut painoindeksiltäni 18,5-19. Ja silti mulla on allit. En harrasta painojen nostelua tai muutakaan salihommailua. Juoksen ja joogaan. Joten toki mulla on rasvaa ja olen kait sellainen "laiha läski" mutta en mä oo ylipainoinen enkä oo koskaan ollutkaan :D Että sun teoria kusee nyt aika huolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan