Mun mies on käytännön asioissa niin paljon tyhmempi ja huonompi kuin mun oma isä :(
Luulin, että jos mies on fiksu, niin ne järkkää asiat suunnilleen samalla tavalla. Mutta ei. Oma isä oli DI, nykyinen ei, sanotaan, että kädentaitoalalla. Korkein koulutus AMK. Harmittaa, koska diplomi-insinöörejä ois varmaan saanut suht helposti. Monilla vain luonne on hiukan krhm...
Kommentit (49)
Et taida itsekään olla taitava käsistäsi jotta voisit tehdä paljon käsitöitä, kova siivoaja ja ruuanlaittaja sekä lasten kanssa jatkuvasti.
Ne on 2 eri ihmistä, hmmmm johtuisiko siitä.. Ja tuo ihmisten vertailu saa mulla joka kerta karvat pystyyn! Vastenmielistenpiirteiden top 2!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sinä osaat nuo hommat, kun isäsi opetti, niin miten miehesi osaamattomuus haittaa? Hän hoitakoon sitten muita juttuja. Jos susta tuntuu, että kaikki on kontollasi, niin ota puheeksi ja miettikää, mitä juttuja miehesi voisi ja osaisi tehdä.
Ai miten haittaa? Voi jeeeesustaas. Et sitten tiedä, mille tuntuu, kun voit luottaa toiseen, että se tekee, eikä tarvitse itse vastata joka helvetin asiasta kotona vain siksi koska osaa ne??!! Lisäksi; minä olen työssäkäyvä, mies on kotona. Päättele siitä, kumpi voisi tehdä aika paljon kodinhoitoon kuuluvia tehtäviä.
Ja siis ei vain paljoa naurata, kun kuuntelee, miten miehen piti mennä lasten kanssa soutelemaan, mutta ai, ei löydä veneen pohjatappia, eikä äyskäriä, koska ei tiedä, mihin ne on pistänyt! Uusavuttomuutta. Tai löytää puiset puutarhatuolit makaamasta vesilammikosta, jossa ne teltan päällä olevan pressun juurella estää pressua lentämästä jonnekin (ja sade on tehnyt ne lätäköt).
ap
Mutta tuohan on luonteen huolimattomuutta/epäjärjestelmällisyyttä eikä sinänsä liity siihen ettei kykene ns. miesten töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehet ovat muuten ihan onnettomia. Naisen autoa ei osata huoltaa edes sen vertaa kuin nainen itse. Kotona ei suju korjaustyöt. Ruohonleikkuria eikä muita kodinkoneita osata huoltaa. Lumet saa jäädä katolle, kun mies ei uskalla sinne nousta. Lumityöt tekee nainen, samoin pihatyöt. Perheen elatukseen ei kyetä ilman naisen panosta, joka on usein enemmän kuin 50%. Ei nykymiehiä syyttä haukuta.
Mun isä tekee kaikkensa perheen eteen. En ole löytänyt samanlaista yleismiesjantusta nykymiehistä. Kokata kyllä halutaan ja lapsia hoitaa, mutta miesten työt jäävät tekemättä ja raha-asiat hoitamatta.
No niinpä. Meillä sama. Hajoaa wc:n loisteputki, kuka sen irrottaa ja vaihtaa, tai hankkii tarvittaessa uuden? Minä. Sulake menee, kuka katsoo, minkä ampeerin ja vaihtaa sen? Minä. Lamput palaa, minä vaihdan, tai jos en tee (esim. joku korkealla oleva ulkovalo) niin ei vaihda kumpikaan sitten. Mies ei puhdista ilmanvaihtokanavia, ei hae uudelleen kadonneita tv-kanavia, (minä koitin, eikä tv totellut), jos pesukone pitää outo ääntä, minä kutsun korjaajan, minä huolehdin likakaivon tyhjennyksen tilaamisesta, mies tilailee ihme kyllä nuohoojaa.
Autoja mies ei imuroi KOSKAAN, onneksi on sentään tilaillut huollot.
Minä hoidan tämän lisäksi lasten kausivatteiden keräilyt vintille ja takaisin, mutta myönnän, että tuskinpa minäkään olen kuin äitini monessa asiassa, silti harmittaa, koska ehkä sitä viitsisi vähän enemmän venyä, jos ei tarttisi tehdä hommia, jotka isä teki aikoinaan tuosta vain.
apNo nyt kyllä sinun olisi aika tarkistaa asenteesi. Ongelma ei ole se, että miehesi ei tee "miesten töitä" vaan se, että hän tekee ilmeisesti vähemmän kotitöitä kuin sinä. Keskustelkaa siitä, minkä homman hän voisi ottaa (lasten vaatteet?). Kenelläkään ei ole mitään pyhää velvollisuutta tehdä tiettyjä hommia sukupuolensa takia.
Mun isä on just sun isän kaltainen DI ja mun mies taas ei korjaa eikä rakenna mitään, eikä tee mitään teknisiä juttuja. Mutta mä en todellakaan näe tässä mitään ongelmaa, koska mies hoitaa vähintään 50% kotitöistä ja lapsista. Mä hoidan pienet tekniset jutut, isompiin tilataan palkattua apua. Ja mä en ikinä haluaisi isäni kaltaista miestä, vaikka hyvä isä onkin ollut. Sen verran "perinteinen" on myös asenteiltaan.
No nyt paloi käämi lähinnä siitä, että tekee löytöjä vesilammikosta (puiset tuolit siellä pilaantumassa, kun ei tule mieleen, että pressu tekee niiden alle nurtsilla lätäkön) tai ettei mies edes osaa veneen tappia laittaa paikkaan, josta se löytyy. Ja siis muutenkin oli lähdössä lasten kanssa soutelmaan ja ensin menee tunti siihen, että saa veneen auton peräkärryyn. Oma isä ei lupailisi lapsille souturetkeä ennen kuin se vene on rannassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sinä osaat nuo hommat, kun isäsi opetti, niin miten miehesi osaamattomuus haittaa? Hän hoitakoon sitten muita juttuja. Jos susta tuntuu, että kaikki on kontollasi, niin ota puheeksi ja miettikää, mitä juttuja miehesi voisi ja osaisi tehdä.
Ai miten haittaa? Voi jeeeesustaas. Et sitten tiedä, mille tuntuu, kun voit luottaa toiseen, että se tekee, eikä tarvitse itse vastata joka helvetin asiasta kotona vain siksi koska osaa ne??!! Lisäksi; minä olen työssäkäyvä, mies on kotona. Päättele siitä, kumpi voisi tehdä aika paljon kodinhoitoon kuuluvia tehtäviä.
Ja siis ei vain paljoa naurata, kun kuuntelee, miten miehen piti mennä lasten kanssa soutelemaan, mutta ai, ei löydä veneen pohjatappia, eikä äyskäriä, koska ei tiedä, mihin ne on pistänyt! Uusavuttomuutta. Tai löytää puiset puutarhatuolit makaamasta vesilammikosta, jossa ne teltan päällä olevan pressun juurella estää pressua lentämästä jonnekin (ja sade on tehnyt ne lätäköt).
apMutta tuohan on luonteen huolimattomuutta/epäjärjestelmällisyyttä eikä sinänsä liity siihen ettei kykene ns. miesten töihin.
No nii-in? Lue otsikko.
ap
Mitkä ihmeen miesten työt? Sinkkutaloudessa tehdään kaikki itse, kysytään neuvoa (jos ei itse osata) tai käytetään jotain palvelua.
t: sinkku
Mihin tehtävään sä sen miehen rekrytoit? Mulle vain persoona ratkaisee, se, miltä se ihminen tuntuu. Vetovoima ja rakkaus. Kaikki muu on järjesteltävissä, sovittavissa, ulkoa ostettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole miehesi.
Jos et ole käytännöllinen ja osaava, niin hyvä niin minustakin. Jos taas olisit niin en voisi tällälailla valittaa :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin tehtävään sä sen miehen rekrytoit? Mulle vain persoona ratkaisee, se, miltä se ihminen tuntuu. Vetovoima ja rakkaus. Kaikki muu on järjesteltävissä, sovittavissa, ulkoa ostettavissa.
Joo joo justiinsa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMutta tuohan on luonteen huolimattomuutta/epäjärjestelmällisyyttä eikä sinänsä liity siihen ettei kykene ns. miesten töihin.
No nii-in? Lue otsikko.
ap
No miksi sitten vertaat miestäsi isääsi etkä äitiisi/vanhempiisi?
Ja joo, huolimattoman ihmisen kanssa on rasittavampaa olla yhdessä kuin tunnollisen, sukupuolesta riippumatta. Sun täytyy vaan huolehtia käytännön asioista enemmän, ja jos et kestä sitä, niin erota. Mutta tuskin kannattaa hirveästi stressata miehen lasten hoidosta, koska sun on kuitenkin jätettävä lapset hänelle (kunhan lapset ovat turvassa jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nii-in? Lue otsikko.
apNo miksi sitten vertaat miestäsi isääsi etkä äitiisi/vanhempiisi?
Ja joo, huolimattoman ihmisen kanssa on rasittavampaa olla yhdessä kuin tunnollisen, sukupuolesta riippumatta. Sun täytyy vaan huolehtia käytännön asioista enemmän, ja jos et kestä sitä, niin erota. Mutta tuskin kannattaa hirveästi stressata miehen lasten hoidosta, koska sun on kuitenkin jätettävä lapset hänelle (kunhan lapset ovat turvassa jne.).
En voi verrata äitiini, koska äiti ei laitellut puutarharyhmiä minnekään (vanhempani ovat eronneet), vaan isä, eikä äiti veneillyt.
ap
Tankkasin auton oluella koska kuulin että alkoholi palaa hyvin. Auto meni rikki. Vtun naiset!!!!!! T. ap:n miespuolinen vastine
Miehesi voi vielä oppia!
Tutustuin mieheeni ollessamme 24-vuotiaita. Ilmeni, ettei osaa käytännön hommia. Oli esim unohtanut valot päälle autoonsa ja sanoi, että pyytää isänsä paikalle, vaikka olin sanonut, että mulla on kaapelit ja voidaan mun autosta ottaa virtaa. Minä sitten hoidin sen virran annon.
Tein alkuvaiheessa myös sallitut pienet sähkötyöt (kuten sokeripalojen tilalle pistorasiat kattoon tms.) Mieheni sanoi, että hänellä on peukalo keskellä kämmentä toisin kuin isällään.
Hahaa. Muistuttelen tuosta häntä vieläkin. Näytän sitä peukaloa keskellä kämmentä, jota hän mulle nuorena näytti. Nykyään hän on se, joka meillä hoitaa kaikki koneet ja laitteet ja minä en enää mitään sellaisia tee. Hän on oppinut. Ollaan jo viiskymppisiä.
Miten olet muka minun miespuolinen vastineeni? Ei tarvitse olla DI, että tajuaa, ettei noin pidä toimia. En ole itse tehnyt niitä virheitä, joita mies tekee, sä sen sijaan tuossa teit sen ihan itse, miksi "auto hajosi".
ap
Vierailija kirjoitti:
Miehesi voi vielä oppia!
Tutustuin mieheeni ollessamme 24-vuotiaita. Ilmeni, ettei osaa käytännön hommia. Oli esim unohtanut valot päälle autoonsa ja sanoi, että pyytää isänsä paikalle, vaikka olin sanonut, että mulla on kaapelit ja voidaan mun autosta ottaa virtaa. Minä sitten hoidin sen virran annon.
Tein alkuvaiheessa myös sallitut pienet sähkötyöt (kuten sokeripalojen tilalle pistorasiat kattoon tms.) Mieheni sanoi, että hänellä on peukalo keskellä kämmentä toisin kuin isällään.
Hahaa. Muistuttelen tuosta häntä vieläkin. Näytän sitä peukaloa keskellä kämmentä, jota hän mulle nuorena näytti. Nykyään hän on se, joka meillä hoitaa kaikki koneet ja laitteet ja minä en enää mitään sellaisia tee. Hän on oppinut. Ollaan jo viiskymppisiä.
Ei se opi, on varmaan sun miestäs vanhempi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että jos mies on fiksu, niin ne järkkää asiat suunnilleen samalla tavalla. Mutta ei. Oma isä oli DI, nykyinen ei, sanotaan, että kädentaitoalalla. Korkein koulutus AMK. Harmittaa, koska diplomi-insinöörejä ois varmaan saanut suht helposti. Monilla vain luonne on hiukan krhm...
Sinä et ansaitse minkäänlaista miestä.
Jos tuntisin sinut ja puhuisit kenestäkään noin niin katkaisisin kaikki välit sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ansaitse minkäänlaista miestä.
Jos tuntisin sinut ja puhuisit kenestäkään noin niin katkaisisin kaikki välit sinuun.
No et sinäkään, pikku pahastuja.
ap
ap