Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mies on käytännön asioissa niin paljon tyhmempi ja huonompi kuin mun oma isä :(

Vierailija
24.06.2017 |

Luulin, että jos mies on fiksu, niin ne järkkää asiat suunnilleen samalla tavalla. Mutta ei. Oma isä oli DI, nykyinen ei, sanotaan, että kädentaitoalalla. Korkein koulutus AMK. Harmittaa, koska diplomi-insinöörejä ois varmaan saanut suht helposti. Monilla vain luonne on hiukan krhm...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani ettei saanut parempaa miestä. Kaikille ei vaan riitä hyviä.

Vierailija
2/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jota voit syyttää olet sinä itse. Kun luulo ei ole tiedon väärti eikä  miestä kannata valita sen koulutuksen mukaan. Oisko kannattanu tutustua hieman pitempään jotta miehen "tyhmyys" tulisi ilmi?

Ja mikä estää sinua järkkäämästä asioita kuten isäsi teki? Joku vastuu sullakin on.Miehesi  tehtävä ei ole täyttää sinun odotuksia, vain omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? Ilmeisesti ei. Silloin voit lähteä ihan tuosta vain.

Vierailija
4/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ois pitäny mennä isäs kanssa naimisiin.

Vierailija
5/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta ihmetyttää van, kun en pitänyt isääni nyt niin ylimaallisen fiksuna, enkä onko joillekin todella noin vaikeaa toimia yhtä fiksusti. Vaikka ehkä mun mies on enempi sellainen boheemi taiteilijaluonne ja sellainen ihastutti nuorempana, mutta nyt sen näkee, että katinkontit arki on sitten paljon vaikeampaa.

Vierailija
6/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymiehet ovat muuten ihan onnettomia. Naisen autoa ei osata huoltaa edes sen vertaa kuin nainen itse. Kotona ei suju korjaustyöt.  Ruohonleikkuria eikä muita kodinkoneita osata huoltaa. Lumet saa jäädä katolle, kun mies ei uskalla sinne nousta. Lumityöt tekee nainen, samoin pihatyöt. Perheen elatukseen ei kyetä ilman naisen panosta, joka on usein enemmän kuin 50%. Ei nykymiehiä syyttä haukuta.

Mun isä tekee kaikkensa perheen eteen. En ole löytänyt samanlaista yleismiesjantusta nykymiehistä. Kokata kyllä halutaan ja lapsia hoitaa, mutta miesten työt jäävät tekemättä ja raha-asiat hoitamatta. 

Vierailija
7/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oma koulutuksesi? Entä luonteesi? 🙄

Tämän palstan mukaan ns. käytännön asiat sujuvat sitä paremmin mitä vähemmän on koulutusta 😊

Vierailija
8/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymiehet ovat muuten ihan onnettomia. Naisen autoa ei osata huoltaa edes sen vertaa kuin nainen itse. Kotona ei suju korjaustyöt.  Ruohonleikkuria eikä muita kodinkoneita osata huoltaa. Lumet saa jäädä katolle, kun mies ei uskalla sinne nousta. Lumityöt tekee nainen, samoin pihatyöt. Perheen elatukseen ei kyetä ilman naisen panosta, joka on usein enemmän kuin 50%. Ei nykymiehiä syyttä haukuta.

Mun isä tekee kaikkensa perheen eteen. En ole löytänyt samanlaista yleismiesjantusta nykymiehistä. Kokata kyllä halutaan ja lapsia hoitaa, mutta miesten työt jäävät tekemättä ja raha-asiat hoitamatta. 

Tämä on muuten feminismin, eli naisten vika. Ei miesten.

Vierailija
9/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Meillä sama. Hajoaa wc:n loisteputki, kuka sen irrottaa ja vaihtaa, tai hankkii tarvittaessa uuden? Minä. Sulake menee, kuka katsoo, minkä ampeerin ja vaihtaa sen? Minä. Lamput palaa, minä vaihdan, tai jos en tee (esim. joku korkealla oleva ulkovalo) niin ei vaihda kumpikaan sitten. Mies ei puhdista ilmanvaihtokanavia, ei hae uudelleen kadonneita tv-kanavia, (minä koitin, eikä tv totellut), jos pesukone pitää outo ääntä, minä kutsun korjaajan, minä huolehdin likakaivon tyhjennyksen tilaamisesta, mies tilailee ihme kyllä nuohoojaa.

Autoja mies ei imuroi KOSKAAN, onneksi on sentään tilaillut huollot.

Minä hoidan tämän lisäksi lasten kausivatteiden keräilyt vintille ja takaisin, mutta myönnän, että tuskinpa minäkään olen kuin äitini monessa asiassa, silti harmittaa, koska ehkä sitä viitsisi vähän enemmän venyä, jos ei tarttisi tehdä hommia, jotka isä teki aikoinaan tuosta vain.

ap

Vierailija
10/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teki, ja opetti vielä minullekin. My ass tämä feminismistä johtuu.

ap

Vierailija
11/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies on maalta, maatilalta, minä kaupungista, että sekään ei selitä eroja.

ap

Vierailija
12/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko kysynyt mieheltä, kuka heillä teki ko. hommat. Opeta mies hommiin.

Vierailija
13/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä kuvaus siitä miten kerrostalossa ikänsä asunut mies muuttaa naisen kanssa omakotitaloon, koska nainen haluaa "oman pikku pihan". Sitten tietysti valitetaan, kun mies ei osaa omakotitaloon liittyviä hommia

Vierailija
14/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki dildo ja talonmiespalvelu, putkimiehiä ja kirvesmiehiä saa kanssa tilaamalla töihin.

Vierailija
15/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sinä osaat nuo hommat, kun isäsi opetti, niin miten miehesi osaamattomuus haittaa? Hän hoitakoon sitten muita juttuja. Jos susta tuntuu, että kaikki on kontollasi, niin ota puheeksi ja miettikää, mitä juttuja miehesi voisi ja osaisi tehdä.

Vierailija
16/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Meillä sama. Hajoaa wc:n loisteputki, kuka sen irrottaa ja vaihtaa, tai hankkii tarvittaessa uuden? Minä. Sulake menee, kuka katsoo, minkä ampeerin ja vaihtaa sen? Minä. Lamput palaa, minä vaihdan, tai jos en tee (esim. joku korkealla oleva ulkovalo) niin ei vaihda kumpikaan sitten. Mies ei puhdista ilmanvaihtokanavia, ei hae uudelleen kadonneita tv-kanavia, (minä koitin, eikä tv totellut), jos pesukone pitää outo ääntä, minä kutsun korjaajan, minä huolehdin likakaivon tyhjennyksen tilaamisesta, mies tilailee ihme kyllä nuohoojaa.

Minä hoidan tämän lisäksi lasten kausivatteiden keräilyt vintille ja takaisin, mutta myönnän, että tuskinpa minäkään olen kuin äitini monessa asiassa, silti harmittaa, koska ehkä sitä viitsisi vähän enemmän venyä, jos ei tarttisi tehdä hommia, jotka isä teki aikoinaan tuosta vain.

ap

Niin totta.

Vierailija
17/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä, kuinka Suomessa miesten asioita ei oikein ajeta: yhä luullaan, että joka mies on samanlainen.

Vierailija
18/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko kysynyt mieheltä, kuka heillä teki ko. hommat. Opeta mies hommiin.

Heillä oli iso perhe, mies nuorimmasta päästä, eli ehkä sen ei ole tarvinnut tosiaan tehdä tuollaisia. Aaarghht kun nyt harmittaa. Mutta jos huomioi kaikki seikat, jouta hyvässä miehessä tulee olla, jää todennäköisimmin ilman, kun joo en mä nyt itsekään mikään kotitalousihme ole.

ap

Vierailija
19/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No nyt kyllä sinun olisi aika tarkistaa asenteesi. Ongelma ei ole se, että miehesi ei tee "miesten töitä" vaan se, että hän tekee ilmeisesti vähemmän kotitöitä kuin sinä. Keskustelkaa siitä, minkä homman hän voisi ottaa (lasten vaatteet?). Kenelläkään ei ole mitään pyhää velvollisuutta tehdä tiettyjä hommia sukupuolensa takia.

Mun isä on just sun isän kaltainen DI ja mun mies taas ei korjaa eikä rakenna mitään, eikä tee mitään teknisiä juttuja. Mutta mä en todellakaan näe tässä mitään ongelmaa, koska mies hoitaa vähintään 50% kotitöistä ja lapsista. Mä hoidan pienet tekniset jutut, isompiin tilataan palkattua apua. Ja mä en ikinä haluaisi isäni kaltaista miestä, vaikka hyvä isä onkin ollut. Sen verran "perinteinen" on myös asenteiltaan.

Vierailija
20/49 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä teki, ja opetti vielä minullekin. My ass tämä feminismistä johtuu.

ap

No mikset sä sitten voi tehdä niitä? Mun isä ei valitettavasti opettanut minulle, vaikka teki itse. Miksi ihmeessä se olisi hyvä tilanne, jossa miehen isä olisi opettanut hänelle "miesten työt", ja hän tekisi ne nyt, mutta se on huono tilanne, jossa sun isä opetti ne sinulle ja sä teet ne nyt? Ainoa ongelma on jos sun niskaan kaatuu kohtuuton osuus kotitöistä, sille kannattaa tehdä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi