Joulun lapsia?
Onko vielä muita,kenen la menee joulukuulle?
Testasin tänä aamuna plussan ja laskeskelin että joulukuun alkupäiville menee.Mutta tietääkö kukaan,onko sellaista laskuria jossain ja missä,miten lasketaan la kun on tehty alkionsiirto?itselläni tavallinen laskuri antoi la 27.11,mutta siinä oli hedelmöityspäiväksi arvioitu 5.3 vaikka se todellisuudessa meni niin,että punktio oli 17.3 ja siirto 21.3.
Pieni on ongelma näin juuri plussanneena,mutta kiinnostaa niin kovasti tuo mahdollinen la..!
Kommentit (183)
Täällä sitä edelleen ollaan ja eilen tuli tehtyä se mitä suunnittelinkin eli olin koko päivän reissulla Hesassa ja vielä illalla siellä konsertissa. No jollei siitä ollut muuta hyötyä, niin oli se eilinen sen verran rankka, että viime yönä tuli taas pitkästä aikaa nukuttua kunnolla. Voi kun oli ihanaa herätä vasta vähän vajaa yksitoista (nukuin kellon ympäri ihan suveneerisesti) auringopaisteeseen. Tietysti yöllä oli varmaan neljä tai viis vessassa käyntiä, mutta heti kun palasin sänkyyn sain unenpäästä kiinni. No ensi yö meneekin sitten varmaan taas valvoessa... (ja pessimisti nostaa taas päätään)
Toissayö oli kyllä kaiken huippu, kun tuli valvottua puoli kahdestatoista neljään asti aamulla ja sit kun eilen aamuna lähettiin kuitenkin aikaisin aamulla, niin yöunet jäivät muutamaan hassuun tuntiin ennen eilistä rankkaa päivää...ehkä siinä on myös yksi syy, miksi viime yönä tuli sitten oikeasti nukuttua. Wilma-Waltterikin on tänään ollut hiukan rauhallisemmalla tuulella, raukka varmaan väsähti myös eilisestä päivästä.
Eli eipä aiheuttanu tuo eilinen supistuksen supistusta, vaikka niin toivoinkin. Niitä jään siis tänne edelleen odottelemaan ja toivomaan...
terveisin, sk-78 + Wilma-Waltteri rv 39+0
Alkaakohan tämä mennä itsekseen jutusteluksi, kun hymikselläkin on huomenna se sektio (eikös se ollut huomenna). Ellet sitten ole jo synnyttänyt. Tsemppiä sinulle sinne! Millainen on olo? Jännittääkö huominen?
No nyt kuitenkin omaa napaa eli tänään olin taas neuvolassa ja kaikki oli edelleen hyvin. Paineet 110/68, pissa puhdas ja painoa tullut hulppeasti sitten viime lukemien eli 700 g viikon aikana (no edellisellä kerralla oli tullut 200 g kahdessa viikossa eli ehkä se hieman tasoittaa...) Seuraavan ajan sain sitten joulun jälkeen eli 27.12. Saa sitten nähdä ollaanko silloin vielä yhdessä kasassa.
Nyt on muuten alkanut ne sukulaisten ym. kyselyt, että missä mennään? Onko jo jotain merkkejä ilmassa? jne... Ja ne alkaa ottaa hiukan päähän, kun oliskin jotain sanottavaa, mutta kun ei supistele, eikä ole muutakaan merkkiä ilmassa...
Vaavi pyörii edelleen sen kun kerkeää. Varmaan tekisi vielä kuperkeikkojakin, jos vaan mahtuis, mutta pää on kuitenkin niin alhaalla (ei tuntenut terveydenhoitaja sitä edelleenkään), että ei sieltä kyllä enää niinpäin käännytä...onneksi. Mutta muuten kyllä pyöritään kuin hyrrä ja vaihdellaan kyljeltä toiselle ja se muljaaminen alkaa tietysti, kun äidin pitäisi alkaa nukkumaan...
No nyt lopetan tän kirjottelemisen ja eipä tässä muuta sanottavaa olekaan, kun ei mitään uutta ole ilmassa. Mukavaa joulun odotusta teille kaikille ja hymikselle tsemppiä huomiselle!
terveisin, sk-78 + Wilma-Waltteri rv 39+3
Hymikselle tsemppiä hirmuisesti huomiselle (jos olet vielä kokonaisena kappaleena)!!
Sk:lle jaksamista loppu odotukseen! Kyllä se odotus kohta palkitaan!!
Tänään neuvolassa pikku neiti painoi jo 3330 kg eli hurjasti on muutamassa viikossa tullut lisää. Vauva kyllä syö hyvin 2-3 tunnin välien, yöllä klo 23-03 on hänen tankkaus aika oikein urakalla ja myös silloin mahassa vääntää, on valvottanut meitä monta yötä. Päivällä sitten nukkuu kiltisti. Ulkoiltu on jo viikon verran, on kyllä mukavaa vaunutella ja päästä pois täältä neljän seinän sisältä. Tunnin olen jaksanut lykkiä pisimmillään sitten loppuu oma kunto.
Pitää muuten mainita kun olin raskaus aikana huolissani valtaisesta painon noususta (jota tuli 18 kg) niin turhaaan taisin stressata, paino oli 10 päivää synnytyksen jälkeen pudonnut jo 12 kg. On tässä vielä tekemistä että omat farkut jalkaan menee, mutta yllättävän nopeasti paino on laskenut ja maha pienentyi heti kun vauva syntyi.
Mitäs WAW:lle ja pojalle kuuluu?
Mukavaa joulun odotusta, jään odottelemaan lisää iloisia vauva-uutisia tähän ketjuun!
t: Lazo + Tintti 2 vk 4 pv
Täällä vielä ollaan, ja arvatkaas JÄNNITTÄÄKÖ.... :)
Eli huomenna sitten mennään nyytin hakuun. Aika on mennyt suhteelisen nopeasti kun olemme valmistautuneet vauvan tuloon ja lisäksi vähän tehneet jouluvalmisteluja. Kuusen laitoimme eilen valmiiksi, aiempina vuosina sitä ei ole ollutkaan. Nyt on ihan eri fiilikset laitella kaikkea, kun on mahdolista että pääsemme kotiin jouluksi jos kaikki menee hyvin.
Vauvaa varten kaikki on niin valmiina kun voi olla, saa nähdä miten sitten käytännön myötä tavarat vaihtavat paikkaansa ja huomaa mikä on turhaa ja toisaalta mitä puuttuu. Mutta eiköhän kaikki pakollinen ole, kun vaippoja ja korviketta (varmuuden vuoksi) löytyy ja on vaatetta mitä pukea.
Lazon kuulumiset kuulostivat mukavilta. On varmaan kiva päästä ulkoilemaan, sinänsä nämä lämpimät kelit ovat kivat, vaikka muuten kyllä toivoisi pientä pakkasta ja lunta!
No niin, oikein hyvää joulua teille kaikille kun en varmaan ennen joulua koneelle pääse/ennätä. SK:lle jaksuja odottamisen kanssa!
Ai niin, aamulla ekana tarkistetaan onko vauva edelleen perätilassa, jos on kääntynyt niin sitten palaamme kotiin odottelemaan alatie synnytystä. Omasta mielestäni vaavi on edelleen samassa asennossa, luulisi että olisin huomannut jos olisi kääntynyt ja että tuntisin jos pää olisi vaihtunut jalkoihin tuolla kylkiluiden alla .....
Eli yhdessä kasassa edelleen. No sen verran positiivista muutosta on tapahtunut, että toissa yönä valvoin puolitoista tuntia, kun mahaa jomotti silleen menkkamaisesti ja taisi siinä muutama supistuskin tulla, mutta sitten ne loppu, kun kerran olin nukahtanut uudelleen. Eilen oli maha kanssa aika kipeän tuntuinen samoin kuin tänä aamunakin eli katsotaan mitä tässä tapahtuu. Mistään limatulpasta ei ole mitään tietoakaan ja valkovuotokaan ei ole lisääntynyt.
Liikkeet on jälleen muuttunu jonkin verran, kun vaavi on painunut edelleen tuonne alaspäin ja liikkeet on alkanu tuntua aika ikäviltä, kun ne osuu nyt tuonne häpyluun ja nivusten alueelle ihan kunnolla. Vessassa saa ravata välillä puolen tunnin välein....
No nyt on jäljellä kaksi päivää laskettuun aikaan...saapa nähdä kuinka paljon mennään yli, vai sattuisiko tämä kaveri syntymään juuri laskettuna päivänä.
Nyt on hymiskin saanut oman nyyttinsä. Kuulumisia odotellaan, kunhan olette kotiutuneet rauhassa.
Hyvin on Lazon pienokainen saanut painoa itselleen ja on varmasti ihanaa, kun pääsette jo ulkoilemaankin kaikessa rauhassa. Tuota ulkoilua täällä odotan itsekin, kun nämä kelit ovat olleet niin kurjia ja nyt siellä on niin liukasta, ettei itsekseen ole oikein lenkkeilemään uskaltautunut, varsinkaan kun noi lonkat voi sanoa itsensä irti milloin hyvänsä kesken lenkin.
Eipä tässä nyt mitään muuta ihmeellistä, kuten sanottua, niin odottelu jatkuu.... Toivotan nyt teille ja perheillenne oikein hyvää joulua, jollen tässä saa enää kirjoitettua mitään ennen viikonloppua! Palaillaan sitten viimeistään joulun jälkeen!
terveisin, sk-78 + Wilma-Waltteri rv 39+5
Yhdessä kasassa edelleen, mutta eilen käytiin jo Hyvinkäällä kääntymässä, kun Wilma-Waltteri on ollut niin rauhallinen tai siis oli rauhallinen parin päivän ajan. Kaiken lisäksi nuo kivut tuolla mahassa on ollu kuitenkin sellaisia, ettei ole oikein ymmärtänyt missä mennään. Tuosta syystä siis soitin Hyvinkäälle eilen ja pyysivät tulla näytille. Siellä sitten maattiin käyrällä jonkin aikaa ja kyllä niitä liikkeitäkin sitten lopulta alkoi tulla. Alku käyrä tosin oli sellaista unikäyrää kuulemma, mutta sitten niitä liikkeitä alkoi tulla ihan kunnolla ja käyräkin tietysti muuttui aika radikaalisti siitä alkupään käyrästä. Syke oli koko ajan siinä 130 pinnassa ja todella selkeä. Eli vauvalla ei onneksi mitään hätää. Muutamia alavatsakipujakin siinä käyrällä tuli ja yllätys yllätys ne olivat niitä supistuksia, vaikka en mä niitä kyllä ihan niiksi olisi itse arvannut, sillä odotin supistuksilta jotain aivan muuta. No nyt voin sanoa, että kyllä mullakin supistelee ainakin öisin. Kätilö oli sitä mieltä, ettei tässä enää kauan mene, mutta saapa nyt sitten nähdä ollaanko jo jouluna tositoimissa vai meneekö todellakin sinne ensi vuodelle. Kohdun kaulaa sekä kohdunsuuta kätilö kokeili ja ai että kun teki kipeää eli edelleen oli kohdunsuu tuolla takana ylhäällä, joten se ei nyt kuitenkaan ollut aukeamassa.
Tällaisia kuulumisia siis minulta. Ja nyt oikein hyvää joulua kaikille!
terveisin, sk-78 + Wilma-Waltteri (rv 40+0)
Sk-78: hyvä että vauvalla kaikki kunnossa. Eikös ne liikkeet ala vähentyä kun synnytys lähestyy? Toivottavasti kätilön " käsittely" laittais vähän vauhtia synnytyksen käynnistykseen. Jaksamista odotteluun!
Mä koitan täällä tehdä joulu siivoja ja valmisteluja. Jännää olla joulu kotona ilman vanhempia, saapa nähdä onnistuuko meiltä kinkun paisto! Viime yönä neiti valvotti oikein urakalla, nukahti lopulta vasta puol kolmelta, huh. No yllättävän hyvin sitä jaksaa näiden hormoneiden avulla.
Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!!!!
t: Lazo + pikku + neiti 3 vk 1 pv
Minäkin toivottelen kaikille Oikein Hyvät Joulut! Lisää kuulumisia sitten pyhien jälkeen.
WAW ja pikku tonttu-ukko 6vko 4pv
Hei vain!
Meille syntyi ihana tytär tiistaina 19.12, mitat 3505 g, 50 cm. Sektio oli miellyttävämpi tapahtuma kuin olin etukäteen kuvitellut. Koko leikkaushenkilökunta oli niin innoissaan lapsen syntymästä, itse olin pelännyt että se on heille vain toimenpide joka suoritetaan. Sektiohaavasta toipuminen on mennyt hyvin, kun kainalossa on maailman paras kipulääke.
Kotiin päästiin lauantaina aatonaattona. Olipa ihana joulu, aikaisempia jouluja kun ovat lapsettomuuden tuskan lisäksi varjostaneet kohdunulkoisen raskauden keskeytys, endometrioosileikkaus sekä epäonnistunut PAS hoito....
Tyttö on kyllä tosi hyväuninen ja -syömäinen, me vanhemmat voimme vain ihailla häntä. Mitä emme osaa, hän kyllä opettaa :). Imetyskin lähti käyntiin ilman kätilön opastamisia, kun tyttö osasi homman luonnostaan. Alussa oli pientä ongelmaa kun paino putosi liikaakin (eli maito ei noussut hyvästä imusta huolimatta), mutta nyt asia on korjaantunut.
Kovasti odottelemme mekin että pääsisimme ulos kärryttelemään Lazon tavoin. Wawin kuulumisia olisi myös mukava kuulla!
SK, toivottavasti nuo supistelut olivat jo NIITÄ supisteluja ja olet päässyt tositoimiin!
Mitäs vielä....niin, en osannut kuvitellakaan miten ihanaa tämä vauva-arki on, heh, onhan meillä jo viikon verran siitä kokemusta, pää on ihan onnesta sekaisin.
Ensimmäiseksi onnittelut hymikselle pienestä tytöstä! Ihanaa, että kaikki on sujunut hyvin. Kieltämättä täälläkin on ollut hieman eri fiilikset, kuin viime jouluna, vaikka synnyttämään en vielä päässytkään. Viime joulunalusviikolla, kun sain alkuraskauden keskenmenon PAS:sta, niin siinä meni hiukan joulunaika muissa mietteissä.
Sitten kiitos joulun toivotuksista Lazolle ja WAW:lle.
Mitähän Atsalealle kuuluu? Tule kertomaan kuulumisiasi, jos ehdit ja käyt vielä lueskelemassa täällä.
Sitten tähän omaan napaan, joka on todella tuskainen. Ei sillä, että olisi supistuksia, tai ainakaan niitä kipeitä. Olo on vaan tosi tukala/ahdistava koko ajan, kun vaavi painaa edelleen noita kylkiluita ja keuhkoja (ja aina vaan enemmän...). Kaksi viimeisintä yötä on mennyt valvoskellessa, kun en vain ole saanut unta ja viimeyönä tuli sitten itkeskeltyäkin, kun olo alkaa olla jo tosi väsynyt ja tukala. Ei tiedä hyvää synnytystä ja sen jälkeistä aikaa ajatellen, jos olen jo nyt ihan lopen uupunut, kun en saa enää nukuttua. No huomenna on neuvola ja mieskin tulee sinne mukaan, kun ajattelin valittaa nyt ihan urakalla tolle terveydenhoitajallekin, jos saisi vaikka käynnistyksen sovittua jo vaikka ensi viikon alkuun. No tiedä häntä, ainakin kokoarvion haluan ihan ehdottomasti, kun tätä lasta arvioitiin silloin edellisellä kerralla yli kuukausi sitten noin nelikiloiseksi tässä vaiheessa ja kun minä en todellakaan ole itse mikään isokokoinen.
Yhteenvetona siis omasta olosta, niin aika tukala ja masentunut olo on. Saa nähdä kuinka kauan vielä menee. johan tämä on kohta viikon verran yli. Mutta se tästä valituksesta. Palaillaan huomenissa neuvolan jälkeen.
terveisin, sk-78 + Wilma-Waltteri rv 40+4
... ja seuraava tiedossa perjantaina. Ei mitään uutta vaikka oloanikin valittelin. Terveydenhoitaja sanoi, ettei ne tule siellä Hyvinkäällä tekemään yhtään mitään ennen ensiviikon keskiviikkoa, jolloin on se 12 päivää mennyt lasketusta ajasta. Eli odottelu jatkuu... Viime yönä sain nyt onneksi hieman paremmin unta, mutta vessakäynnit taas lisääntyi ja heräilin tunnin välein vessaan...
Masua supisteli taas, kun terveydenhoitaja kokeili asentoa ja makasin siinä hieman huonossa asennossa, mutta ei ne nyt ollu mitään kovin kipeitä taaskaan. Tulee vaan mietittyä, että entä jos mä en oikeasti tunne kipeinä noita supistuksia ja sit ku ne tulee kunnolla kipeiksi, niin sitten on jo kiire.... No turha tässä on spekuloida, kun ei auta kuin odotella. Tuosta kokoarviosta, niin terveydenhoitaja sanoi, ettei pysty sitä tekemään, kun tuo maha on niin kauhean pinkeä koko ajan, eikä vauvaa saa sieltä sillai hyvin " hyppysiinsä" , jotta osaisi arvioida kokoa. Epäili kuitenkin, ettei olisi yli neljää kiloa kuitenkaan, kun ei tunnu kuulemma " jättiläiseltä" ja kun liikkeitäkin on kuitenkin paljon. Eli se siitä kokoarviosta...
No katsotaan mitä tässä tapahtuu ja palailen taas kuulumisieni kanssa seuraavan neuvolan jälkeen.
terveisin, sk-78 + Wilmis rv 40+5
Oikein paljon onnea tyttärestä teidän koko perheelle! Hyvä homma että sinulle jäi sektiosta hyvä mieli, onko leikkaushaava vielä kovin kipeä? Kyllä sitä on ensi päivät pää sekaisin onnesta, eikä se siitä vähene, itse vielä itkeä tirautan onnen kyyneleet joka päivä kun katson tota pientä kääröä...
SK: sullehan saattaa sitten tulla uuden vuoden vauva! (niin kuin mulle alun perin piti :). Toisaalta sulla saattaa synnytys sitten käynnistyä nopeastikin. Kovasti tsemppiä, ei mene enää kauaa!
Meillä neiti sai ilmeisesti viime viikolla meidän kummopojalta nuhan, sitä ollaan nyt sitten niistetty pikku niistäjällä, se on kyllä kätevä kapistus.Een olis uskonut että noi helposti tarttuu, olkaa te muut varovaisempia vieraiden suhteen. Mutta nyt täytyy käydä kaupungilla kun mies tuli hoitajaksi!
T: Lazo + pikku neiti 3vk 6pv
Kiitoksia onnitteluista! Olen muuten ollut aivan ihmeissäni miten paljon niitä vauvaonnitteluja on tullutkin. Ollaan kerrottu avoimesti lapsettomuudesta (kun sitä tosiaan 5 v kesti), joten tuntuu että kaikki kaukaisetkin ystävät/tutut ovat ottaneet yhteyttä. Pitää tosiaan noiden vierailujen kanssa olla tarkkana, ei ole kiva jos pikkuinen saa flunssan heti näin pienenä. Onneksi monilla on pieniä lapsia, niin tietävät itsekin varoa eivätkä ole tulossa kylään nuhaisina. Lähinnä kai se onkin että lapsettomat/vanhemmat ihmiset eivät tule asiaa ajatelleeksi kun ei ole kokemusta/enää muistissa miten helposti tarttuu. Toivottavasti teillä Lazo menee nuha pian ohi. Millaisen niistäjän muuten hommasit?Olen kuullut eri malleista ja joku niistä oli sitten tosi hyvä. En vaan muista että mikä....
Meillä sujuu tosiaan muuten hyvin mutta pikkuinen on vähän liiankin hyväuninen. Sen seurauksena ruokailukerrat jäävät vähäisiksi ja paino ei ole noussut tarpeeksi. Olimme jo laitokselta lähtiessämmä " tehostetulla syötöllä" , eli imetin 3 tunnin välein. Paino lähti hyvin nousuun ja saimme luvan palata lapsentahtiseen ruokailuun (pyytää ruokaa 4-6 tunnin välein). No, nyt sitten paino on pysynyt samana kuin kaksi pv sitten, joten joudumme taas tehostamaan tuohon 3 tunnin välein ruokailuun. Laitettava siis kello soimaan yöksi, toivottavasti tilanne tästä korjaantuu. Muuten kai pitää alkaa antamaan jotain tuhdimpaa lisäevästä jos tämä ei auta-. Menemme perjantaina taas puntarille, toivonmukaan muutaman gramman painavampana :)
SK, odottavan aika on pitkä, mutta koeta kestää, ei ole enää pitkä aika! Kunnon yöunet olisivat teillä tarpeen nyt, mutta sehän on helpommin sanottu kuin tehty. Olen myös kuullut että ennen 12 päivää ei missään tehdä mitään. Hengessä ollaan mukana, jos se yhtään lohduttaa!
hymis
Kiitos tsemppauksistanne Lazo ja hymis!
Täällä on nyt sitten vika neuvolakäynti takana ja kaikki edelleen kunnossa. Ei ainakaan paineissa ole viitettäkään minkään raskausmyrkytyksen kehittymisestä verenpaine oli nimittäin 102/64. Hemoglobiinikin on 134 eli siitäkään ei ole huolta. Sydänäänet oli 120-130 luokkaa, kun ei jaksanut pikkuinen herätä aamu-uniltaan liikuskelemaan (aamujumpat oli jo tältä aamulta vissiin saatu suoritettua). Paino oli viimeksi tippunut puoli kiloa ja nyt se oli pysynyt samassa (eli ollaan juuri siinä, mistä raskauden alussa oltiin, painon lisäys alkupainoon siis 0 kg. Alimmasta painosta ollaan nyt tultu se 9 kg).
Äsken sitten soittelin Hyvinkäälle ja yliaikaisuuskontrolli on nyt varattu keskiviikolle. Saa sitten nähdä mennäänkö sinne vai tuleeko tästä lapsesta vuoden 2007 ensimmäinen Mäntsäläläinen vauva... Tuosta mahdollisesta käynnistyksestä terveydenhoitaja sanoi, että lähtevät käynnistämään viimeistään rv 42+1 eli viikon päästä lauantaina.
Muuten merkit eivät ole oikeastaan muuttuneet. Lantion alue vaan käy koko ajan kipeämmäksi ja se menkkajomotus alkaa olla lähes jatuvaa. Supistuksia (joskaan ei kipeitä) tulee kyllä päivän mittaan (jee! mä jopa tunnistan niitä), mutta mitään säännöllisyyttä en niissä ole huomannut. Tosin jotain positiivistakin on, eli olen saanut pari viime yötä nukuttua edes jotenkin. Ainakin olen saanut aina vessakäyntien jälkeen unenpäästä kiinni uudelleen. Ja eilisen saunomisen jälkeen tuli pari kipeämpääkin supistusta (joita siis ei aiemmin saunomisesta ole tullut ja saunassa olemme käyneet joka toinen päivä). Eli ehkäpä tässä nyt jotain hiljalleen alkaa tapahumaan... Ja reilun viikon päästä viimeistään meillä on nyytti sylissä. No tämä lapsi vain taitaa yrittää opettaa vanhemmilleen (lue:lähinnä äidilleen) kärsivällisyyttä.
Huomenna olisi taas tarkoitus lähteä vähän kaupoille tuonne Vantaalle. Jospa sillä saisi jotain aikaiseksi... Kyselin terveydenhoitajalta, että uskallanko lähteä ja hän sanoi, että ottakaa sairaalakassi mukaan autoon ja lähtekää. Ja jos sitten kesken kauppareissun alkaa esim. lapsivettä tulemaan, niin voin kuulemma mennä vaikka naikkarillekin. Tosin, jos mennään Jumboon ja Varistoon, niin siitä ajaa jo melkein yhtä nopeasti myös Hyvinkäälle eli varmaan sinne suuntaamme tarvittaessa. Itsellä vaan on jostain syystä sellainen tunne, ettei tämä pikkuinen tämän vuoden puolella synny... No saapi nyt nähdä. Vähän paremmilla fiiliksillä olen taas (varmaan huomaa tekstistänikin), kun olen todellakin saanut nukutuksi. Terveydenhoitajakin huomasi asian ja sanoi sen ääneen...olin mä vissiin keskiviikkona aika väsyny ja alakuloinen. No nyt taas jaksaa, vaikka joka paikkaa kolottaakin.
Palaillaan taas. Ja hyvää uutta vuotta teille kaikille, jos nyt sattuisi niin, että se lähtö koittaisikin jo ensi tai sitä seuraavana yönä!
terveisin, sk-78 + Wilmis rv 41+0
Näin sitä taidetaan ottaa tuo tuleva vuosi vastaan kokonaisena, kun mitään ei tunnu tapahtuvan. Eilinen reissu oli tosi rankka (noin 6 tuntia ostoksilla ympäri Vantaata) ja ruokakaupassa, kun olimme viimeisenä, niin sieltä piti lähteä kassojen toiselle puolelle istumaan, kun jaloista alkoi voimat loppumaan. Samalla tuli muutama supistus, mutta siihen se sitten jäikin.
Näin ollen täällä taidetaan odotella sitä keskiviikon lääkäriaikaa vaan kaikessa rauhassa, kun mitään ei tunnu kerran tapahtuvan. No tässä on ainakin oppinut sanonnan " Odottavan aika on pitkä" merkityksen.
Nyt siis kaikille oikein hyvää vuodenvaihdetta ja palaillaan jälleen ensi vuonna tänne palstalle! Silloin taas lisää kuulumisia ja viikon päästähän sen käynnistyksen pitäisi viimeistään olla ajankohtainen....
terveisin, sk-78 + Wilmis rv 41+2
SK se vaan täällä kärvistelee....Ihan kuulostaa uskomattomilta nuo sinun ostosreissusi! En usko että olisin jaksanut tuommoisia itse enää viimeisilläni tehdä. Millähän sinua nyt oikein tsemppaisi jaksamaan odotusta...
Meillä täällä aloitettiin ulkoilu. Ulos on kyllä ihana päästä, kun on ollut sisätiloissa lähes kaksi viikkoa. Aikamoista ajoittamistahan se vielä on, pitää tankata vauvaa sopivasti että nukkuisi lenkin ajan. Ja sopivan vaateutuksen kanssa saa myös arpoa, vaikka mittari näyttää reilusti plussaa, on tuuli aika kylmä. Toisaalta vaunut suojaavat aika hyvin tuulelta. Tytöllä on jo kyllä aika hyvä päivärytmi, yöt ja aamupäivät nukkuu enimmikseen ja iltapäivällä on pidempiä hereilläolon ja seurustelun jaksoja. Kai sitä tässä harjaantuu uloslähtemiseen ja muuhun menoon kun vaan reippaasti lähtee liikkeelle.
Oikein hyvää Uutta vuotta kaikille!
Ja pian taitaa viimeinenkin vauva vihdoin tulla tähän ketjuun!!!
Huh huh, joulun pyhät ja vuodenvaihde olivat aikaimoista hässäkkää. Meillä kävi todella paljon vieraita että aloin jo itsekin väsyä. Nyt on onneksi arki taas ja pääsee normaaliin rytmiin. Vauvan rytmi on vielä vähän sekaisin, alkuyöstä meitä edelleen valvottaa, viime yönä nukahti klo 1, se oli sentään kohtuullinen aika. Valveilla olo ajat ovat jo paljon pidempiä ja neiti nostelee päätään ja on jo kääntänyt päätään vatsalla puolelta toiselle. Kyllä noi vauvat kehittyy nopeasti, kohta ei enää pikku vauvaa täällä ole!
Ristiäisiä ollaan tässä suunniteltu, ne ovat 20.1. Huomenna koitan askarrella kutsut. Nimestäkin olemme päässeet yhteisymmärrykseen.
Mutta nyt lenkille vauvan kanssa. Ulkona on lämmin, mutta todella kylmä tuuli niin kuin Hymis sanoi. En ole käyttänyt vauvalle paksua talvihaalaria vaan ohuempaa, onhan äitiyspakkaksenen pussi ja vaunut lämpimät. Niin joo ja sitten olen kiinnittänyt harson vaunujen suulle että estäis vähän tuulta.
Hyvää ja onnellista uutta vuotta 2007. Nautitaan ihanasta elämästä pienten nyyttiemme kanssa!!
T: Lazo + neiti 1 kk 4 pv
ja yhdessä kasassa. Jotta silleen. No huomenissa olisi sitten se yliaikaisuuskontrolli ja saa nähdä mitä siellä tuumailevat...
Tänään aamuyöstä toivo nosti päätään, kun tuli pari kipeää supistusta tunnin aikana, mutta siihen ne sitten lopahtikin ja mitään muuta ei tämän päivän aikana ole tapahtunut. Vauva on vaan kovin aktiivisella päällä ja on myllännyt ihan todenteolla sillä menestyksellä, että en sitten selvinnyt ilman raskausarpia, vaikka vähän jo siltä alkoi näyttämään. Tänään on nimittäin mahanahka venyny ja paukkunu, kun tuolla sisällä on jumpattu ja nyt on kunnon raskausarvet tuossa navan seudulla... No se siitä. Edelleen siis odotellaan ja odotellaan. No viimeistään viikon sisällä meillä sen nyytin pitäisi olla sylissä...toivottavasti eivät ainakaan pidemmälle venytä sitä käynnistämistä, sillä jo nyt on tuo puhelin laitettu sellaisille asetuksille, että vain lähimmäisten puhelut tulevat läpi, muut eivät hälytä... Alkaa nimittäin pinna palaa noihin kyselyihin, että eikö nyt vieläkään mitään merkkiä? Eikö edes yhtä supistusta? Grr.. pistää pännimään ihan toden teolla ja joka kerta kun näkee, että joku soittaa jo kolmatta kertaa viikon sisällä, niin meinaa puhelin lentää seinälle saman tien. Ihan kuin jätettäisiin kaikille ilmoittamatta tai ilmoitettaisiin vasta esim. ristiäiskutsulla, että niin joo meille syntyi vauva tuolloin....
Tällaisin ajatuksin siis täällä... Palaillaan huomenissa, kun olen taas viisaampi asioiden suhteen eli kun olemme palanneet Hyvinkäältä, elleivät nyt sitten jostain syystä (esim. ison koon tms. vuoksi) innostuisi jo huomenissa käynnistelemään tätä... Heh, toivossa on hyvä elää :)
terveisin, todella kypsynyt sk-78 +Wilmis (rv 41+4)
Kaikki siis edelleen ennallaan. Viime yönä oli taas muutamia supistuksia, mutta lopahtivat sitten käytännössä alkuunsa. Tänään Hyvinkäällä kaikki oli ok ja uusi aika on nyt lauantaille. Lääkäri käski silloin ottamaan kassin mukaa, koska käynnistävät näillä näkymin synnytyksen silloin, jos ei tässä ennen mitään tapahdu. Kohdunsuu oli edelleen tuolla takana ja ylhäällä. Kohdunkaulaa oli jäljellä noin 1,5 cm ja kohdun suu oli vielä kiinni. Ultralla tehdyn kokoarvion mukaan paino on tällä hetkellä noin 3,8-4,1 kg eli noin nelikiloinen kaveri sieltä olisi siis tulossa. Katsotaan nyt sitten kehittyykö tilanne miten näiden kahden päivän aikana vai mennäänkö todellakin käynnistykseen asti.
Palaillaan taas!
sk-78 + Wilmis rv 41+5
Minä jo SK ajattelin että olet lähtenyt synnyttämään kun sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan.
Kun luin viestisi, niin huomasin että ihan samoja oireitahan täällä on! Eli unettomuus vaivaa myös minua. Juoksen WC:ssä 4-6 krt/yö ja aina ei tule uni silmään. Johtuukohan sitten hormoneista vaiko siitä että muuten vaan jännittää :). Hyvä strategia tuo, että ajattelee nyytin saapuvaksi 3 1/2 viikon päästä, niin on iloinen yllätys jos tuleekin aiemmin. Ennen sektioajan saamista olin asennoitunut että odottaminen alkaa vasta lasketun ajan jälkeen...
Puuhaa on riittänyt, kun olen siivonnut viiden vuoden aikana kertynyttä rojua vauvalle tarkoitetusta huoneesta. Jätimme sen kokonaan äitiyslomalle ja huh, miten paljon sinne olikaan tavaraa kertynyt. Kuitenkaan kun en jaksa puuhastella kuin aina tunnin-kaksi kerrallaan (minusta ei taitaisi enää olla tuollaiselle SK:n suunnittelemalle matkalle,). Nyt kun voisi olla mahdollista että olisimme jouluna kotona, olemme laittaneet joulukoristeitakin esille. Vaikka paras lahjammehan ja todellinen joulutonttummehan on tuolossa tuolta masusta, muuta ei joulumieleen tarvita.
Minustakin on mukavaa kuulla lapsiperheen tarinoitanne Waw ja Lazo! Minkälaisia joulusuunnitelmia teillä on? Ja onko ollut paljon vieraita uutta tulokasta katsomassa?
Jaksamista odotteluun SK ja muille mukavaa vauva-arkea!