Lumene on hinnoitellut perusmeikkiensä hinnat liian kalliiksi, sävytkään ei nappaa enää.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te aiemmin Lumenea suosineet nykyään käytätte? Olen kokeillut eri merkkejä, mutta "sitä oikeaa" ei ole löytynyt.
Kasvovoide vaihtui Cliniqueen, ripsari ja eyeliner nykyään pääasiassa Isadoraa, meikkivoide on ollut mitä milloinkin. Luomivärit vaihdettu Viva La Divan palettiin.
Et Lumenen hinnasta valitetaan ja sit siirrytään kalliimpiin? :D
On vaan kiva dissata suomalaista, eikun "suomalaista"
Minä pidän niistä Lumenen klassikko-naamavoiteista. Taitavat olla jotain Suomi 100-juhlatuotteita, toivottavasti eivät mene ensi vuonna pois valikoimasta. Ja halpoja myös, lidlissä maksoivat alle 5e/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te aiemmin Lumenea suosineet nykyään käytätte? Olen kokeillut eri merkkejä, mutta "sitä oikeaa" ei ole löytynyt.
Kasvovoide vaihtui Cliniqueen, ripsari ja eyeliner nykyään pääasiassa Isadoraa, meikkivoide on ollut mitä milloinkin. Luomivärit vaihdettu Viva La Divan palettiin.
Ainoa kalliimpi noista on Clinique, ja saat kyllä rahoillesi myös vastinetta, etkä haisevia tuotteita joita on melkein mahdotonta käyttää. Viva La Diva taas on ihan naurettavan halpa, ainakin ollut ennen.
Mä oon käyttänyt Lumenen Luminous-puuteria (se sininen rasia), joka on maksanut 14,90€. No, nyt se loppui ja menin ostamaan uutta. Kuinka ollakaan, Luminous-puuterit on ilmeisesti lopetettu myös ja vastaava puuteri, jonka löysin oli Air-Light Nordic Nude. Ilmeisesti samankokoinen ja kai hyvin lähellä tuota Luminousia, mutta hinta 24,90!!! Ihan pöyristyttävä hinta. Ostin sitten Maybellinen Fit Me -puuterin, maksoi 6,90€.
Käytän pääasiassa markettituotteita, Lumenen meikkivoiteet jouduin vaihtamaan jo aiemmin. Maybellinelta, Loreal Parisilta ja Isadoralta olen löytänyt hyviä korvaaviaa tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Musta on jännä, että Lumenen vaaleinkaan sävy 00 ei loppujen lopuksi ole kovin vaalea. Luulisi että täällä Pohjolassa olisi käyttöä kalpeille sävyille.
Huomasin saman jo 80-luvulla. Koita vaalentaa sitä sävyä vaikka valkoisella primerilla.
Vinkkaan tästä ketjusta firmassa työskentelevälle tutulleni, jospa veisi asiaa eteenpäin.
Ostin Cittarista minkä lie naamarasvan ja hsju on kyllä tosi voimakas ja outo. Harkinnassa heitänkö mäkeen vai yritänkö totutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa tultiin kaupoilta juhannuksen ruokaostoksilta, käytiin myös Tokmannilla. Ostin itselleni ripsarin, jota sieltä lähdin hakemaankin. Näin jonkun ns tarjouskorin, josta nappasin persikkaisen huulikiiltokynän merkkiä Lumene. Ajattelin sen kustantavan vitosen luokkaa, kun oli kuitenkin tyrkyllä. Nyt kotona katselin kuittia ja se huulilla hyvinkin pliisun väriseksi osoittautunut kynä, jota en edes olisi tarvinnut, maksoi alennuksessakin 12,08€!
Mikä lienee alkuperäinen hinta ollut.
Ei se kyl brändin vika ole jos sä et viitsi kaupassa katsoa hintaa.
Tokmannilla muutenkin usein sama juttu, alehyllyssä tavaraa joka ei olekaan alessa, alehintalapuissa eri tuotteen kuva, alehinnat koskee vain pientä osaa ko. merkin tuotteita (esim vain jotain hajua) ja alelappunen on ihan eri hajuisen saman merkin tuotteen kohdalla. Hyvät mainokset niillä on, mutta tuo kaupassa petkuttaminen syö asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on jännä, että Lumenen vaaleinkaan sävy 00 ei loppujen lopuksi ole kovin vaalea. Luulisi että täällä Pohjolassa olisi käyttöä kalpeille sävyille.
Huomasin saman jo 80-luvulla. Koita vaalentaa sitä sävyä vaikka valkoisella primerilla.
Vinkkaan tästä ketjusta firmassa työskentelevälle tutulleni, jospa veisi asiaa eteenpäin.
Vinkkaappa samalla paneutumaan tuohon tuoksuongelmaan, aika moni on täällä siitä valittanut. Ei ole järkeä,uudistaa linjaa niin että ihmiset ei pysty enää edes tuotteita käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Ripsari 20€ ja paakkuista litkua, kuin joskus 80-luvulla halvin ja huonoin ripsari. Lisäksi kun sitä menee silmään, koko silmä on verisen punainen? Onko siinä jotain myrkyllistä /haitallista ainetta? Koskaan aiemmin mikään ripsari ei ole ärsyttänyt silmiäni. Ja tämä siisnäitä Lumenen uusia tuotteita!!!
Sama juttu, aivan järkyttävät särjen silmät ja hirvittävä kipu silmiin Lumenen uudesta ripsarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa tultiin kaupoilta juhannuksen ruokaostoksilta, käytiin myös Tokmannilla. Ostin itselleni ripsarin, jota sieltä lähdin hakemaankin. Näin jonkun ns tarjouskorin, josta nappasin persikkaisen huulikiiltokynän merkkiä Lumene. Ajattelin sen kustantavan vitosen luokkaa, kun oli kuitenkin tyrkyllä. Nyt kotona katselin kuittia ja se huulilla hyvinkin pliisun väriseksi osoittautunut kynä, jota en edes olisi tarvinnut, maksoi alennuksessakin 12,08€!
En kai niin sanonutkaan?
Mielestäni ihmettelin vain tuotteen tyyristä hintaa, kun oli kuitenkin tarjouskorissa. Tarjouskoriin, joka sisälsi eri merkkien tuotteita, ei oltu merkitty mitään hintoja, ainoastaan lappu: tästä edullisesti.
Kaverin suosittelemana (loikkas ennen mua) vaihdoin kasvojenpuhdistusaineet, rasvat ja kaikki meikit Dermosilin tuotteisiin, enkä ole katunut. Voittaa nyky-Lumenen 6-0!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripsari 20€ ja paakkuista litkua, kuin joskus 80-luvulla halvin ja huonoin ripsari. Lisäksi kun sitä menee silmään, koko silmä on verisen punainen? Onko siinä jotain myrkyllistä /haitallista ainetta? Koskaan aiemmin mikään ripsari ei ole ärsyttänyt silmiäni. Ja tämä siisnäitä Lumenen uusia tuotteita!!!
Haisiko yhtään? Hyvin todennäköisesti voi olla hajusteen syytä, itse nimittäin sain allergisen reaktion Lancômen Doll Eyes-ripsarista ja siinä haju ärsytti jo nenää kun laittoi. Mistään muusta ei ole reaktiota tullut, eikä ole kyllä tuoksunutkaan oikein millekään.
Mieto tuoksu on. Voisiko johtua siitä? Muuten tuoksut eivät kyllä ärsytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla muutenkin usein sama juttu, alehyllyssä tavaraa joka ei olekaan alessa, alehintalapuissa eri tuotteen kuva, alehinnat koskee vain pientä osaa ko. merkin tuotteita (esim vain jotain hajua) ja alelappunen on ihan eri hajuisen saman merkin tuotteen kohdalla. Hyvät mainokset niillä on, mutta tuo kaupassa petkuttaminen syö asiakkaat.
Hei, seuraavan kerran kun käyt "halpa markettissa" niin katso ympärillesi, minä olen monta kertaa löytänyt tarjouskorien päällimmäisenä sellaista tuotetta mikä ei ole tarjouksessa, koska joku asiakas on ensin ajatellut ostavansa esim. kynsilakkan ja huomannut paremman tarjouskorissa joten se ensin otettu putoaa juuri siihen kun ei vitsi viedä takasin. Olen huomannut että mitä edullisempi ja suurempi kauppa sitä herkemmin ihmiset jättävät tavarat levälleen ja vääriin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisiko yhtään? Hyvin todennäköisesti voi olla hajusteen syytä, itse nimittäin sain allergisen reaktion Lancômen Doll Eyes-ripsarista ja siinä haju ärsytti jo nenää kun laittoi. Mistään muusta ei ole reaktiota tullut, eikä ole kyllä tuoksunutkaan oikein millekään.
Mieto tuoksu on. Voisiko johtua siitä? Muuten tuoksut eivät kyllä ärsytä
Nyrkkisääntönä voisi pitää sitä että missään mikä tulee silmien lähelle ei tarvitsisi olla lisättyjä tuoksuja, jos on yhtään herkemmät silmät niin voi tulla reaktioita jo siitä...
Olen herkkäihoinen ja yli 10 vuotta sitten kun iho oli kamalassa kunnossa, niin meni kaikki tuotteet kosmetiikkaa myöten uusiksi. Otin selvää asioista ja olin aika hämmästynyt kun sain selville, että lähes kaikkeen kosmetiikkaan lisätään hajusteita, jotka ovat tunnetusti allergisoivia ja herkistäviä, vaikka ne aiheuttavat iho-oireita, silmäoireita, hengitystieoireita, yms.
Syy hajusteiden lisäämiseen ei ole se, että ne parantavat tuotetta vaan pelkästään se, että naisten uskotaan tekevän ostopäätöksen tuoksun perusteella. Eli vaikka ydinjätettä purkittaisi, se saadan aina jollekin hyväuskoiselle myytyä kunhan se vaan tuoksu "ylelliseltä" tai "naiselliselta".
Mielenkiintoisia ovat vaikkapa kasvovoiteet, joiden lupaavan suojaavan, hoitavan ja hellivän ihoa -- mutta tuotteeseen on lisätty alkoholia (myrkky) sekä hajusteita (allergisoivia, herkistäviä), joten pahimmassa tapauksessa ihosi on huonomassa kunnossa "hoitavaa" voidetta käytettyäsi. Näitä aineita voi siis olla myös tuotteissa, jotka on erikseen merkitty "herkän ihon" voiteiksi.
Lisäksi kosmetiikassa sovelletaan EU:n kemikaaliasetusta löysin rantein. Esim. aine nimeltä polyaminopropyl biguanide on kielletty jo vuonna 2016, koska sen epäillään aiheuttavan syöpää. Silti viime viikolla huomasin että Helsingin keskustassa useassa liikkeessä oli myynnissä tuotteita, joissa edelleen oli polyaminopropyl biguanidea.
Ongelma kosmetiikassa ei siis ole vain se, että hyvät tuotteet lopetetaan ja/tai että hinnat nousee, vaan myös mitä ne tuotteet sisältävät.
Itse käytän enimmäkseen suomalaisia allergialogolla varustettuja halpistuotteita. Iho on parempi kuin silloin kun käytin kalliita Lancomen yms. haisulivoiteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missasitkohan nyt pikkuisen tämän valituksen pointin? Lumenen hinnat on nousseet ja laatu heikentynyt. Esim. Isadora on hintaluokaltaan Lumenea tai edullisempaa, mutta paljon laadukkaampaa. samoin Clinique on kyllä Suomessa ylihinnoiteltu, mutta sekin laadultaan paljon Lumenea parempaa, jolloin siitä voi tietysti maksaa enemmän.
Itse en ole Lumene-fani ollut koskaan. Vain huulipunat ovat olleet mielestäni ok, kaikki muu oli jo aiemmin ylihinnoiteltua laatuunsa nähden. Nyt sitten kommenttien perusteella laatu huonontunut entisestään ja hinnat nousseet.
Olen jo pitkaan asunut muualla ja kun Lumene lanseerasi uuden ripsarinsa, jota eras bloggari kovasti kehui, pyysin Suomessa kayvaa tuttuani tuomaan minulle taman ihmeripsarin. No juu, ihme olikin: Niin huono, etten ole huonompaa viela kokeillut!
Lumene on mennytta talvea. En enaa kaipaa mitaan heilta!
Ripsareista puheen ollen: Essencella on todella hyvia ja edullisia! Joillakin saa minunkin lyhyista ripsistani liki irtoripsien nakoiset.
Täytyi oikein miettiä, mitä Lumenen värikosmetiikkaa olen ostanut viimeisten 25 vuoden aikana uudestaan. Eipä niitä tuotteita montaa ole: se jo mainittu sinisessä pakkauksessa ollut silmänrajaustussi, alkuperäinen seerumimeikkivoide, josta esim. Nuden Erika tykkäsi paljon ja CC-voide. Harmaata wet and dry -luomiväriä taisin käyttää silmien rajaukseen noin 10 vuotta sitten useamman napin. Viime vuosituhannen puolella käytin sitä samaa beigeä huulipunaa, jota kaikki, esimerkiksi Nailon Beatin tytöt käyttivät. Muuten on tuntunut, ettei Lumenen meikeissä ole koskaan ollut pigmenttiä, ja sävyt ovat olleet minulle liian murrettuja ja lämpimiä (se beige huulipuna ysärillä oli suuri virhe, ei todellakaan pukenut minua) kaikissa kuvissa. Eikä väritykseni edes ole suomalaisittain eksoottinen, täällä on paljon "kirkkaita" tyyppejä, joille sopivat vaikkapa huomattavasti voimakkaammat huulipunasävyt kuin mitä Lumenella on tarjota.
Siksi odotin paljon tältä brändiuudistukselta ja "kansainvälistymiseltä" juuri värikosmetiikan puolella. Mutta ei, esim. luomivärit ovat aivan yhtä tylsiä, vain marginaalisesti parempilaatuisia ja kaksi kertaa kalliimpia kuin ennen. Huulipunissa ollaan kolme vuotta jäljessä kehitystä muualla. Oikeastaan vain poskipunat vaikuttavat tuotteilta, jonka voisin itse ostaa, mutta näissäkin on nyt valinnanvaraa jopa markettimerkeillä. Hyvien pohjustustuotteiden sävyvalikoima on edelleen surkea - esimerkiksi monien kansainvälisten merkkien kokoelmasta löytyvä keskivaalea, kylmäsävyinen tai edes neutraali sävy puuttuu Lumenelta edelleen.
Eli en ollenkaan ihmettelisi, vaikka värikosmetiikan myynti takkuaisi kaikilla markkinoilla. Ihonhoitopuolella on muutama oikeasti hyvä tuote, joilla varmasti voisi olla kysyntää varsinkin kansainvälisesti. Suomen markkinoille ne ovat kyllä yleisesti liian voimakkaasti hajustettuja. Jopa minä, joka siedän hajusteita suht' hyvin, ja tykkään Sisu-sarjan tuoksusta, pidän niitä kuitenkin turhan päällekäypinä. Mitenkähän sitten on oikeasti tuoksuista oireita saavien, esimerkiksi atoopikkojen ja homealtistuneiden laita?
Vierailija kirjoitti:
Olen herkkäihoinen ja yli 10 vuotta sitten kun iho oli kamalassa kunnossa, niin meni kaikki tuotteet kosmetiikkaa myöten uusiksi. Otin selvää asioista ja olin aika hämmästynyt kun sain selville, että lähes kaikkeen kosmetiikkaan lisätään hajusteita, jotka ovat tunnetusti allergisoivia ja herkistäviä, vaikka ne aiheuttavat iho-oireita, silmäoireita, hengitystieoireita, yms.
Syy hajusteiden lisäämiseen ei ole se, että ne parantavat tuotetta vaan pelkästään se, että naisten uskotaan tekevän ostopäätöksen tuoksun perusteella. Eli vaikka ydinjätettä purkittaisi, se saadan aina jollekin hyväuskoiselle myytyä kunhan se vaan tuoksu "ylelliseltä" tai "naiselliselta".
Mielenkiintoisia ovat vaikkapa kasvovoiteet, joiden lupaavan suojaavan, hoitavan ja hellivän ihoa -- mutta tuotteeseen on lisätty alkoholia (myrkky) sekä hajusteita (allergisoivia, herkistäviä), joten pahimmassa tapauksessa ihosi on huonomassa kunnossa "hoitavaa" voidetta käytettyäsi. Näitä aineita voi siis olla myös tuotteissa, jotka on erikseen merkitty "herkän ihon" voiteiksi.
Lisäksi kosmetiikassa sovelletaan EU:n kemikaaliasetusta löysin rantein. Esim. aine nimeltä polyaminopropyl biguanide on kielletty jo vuonna 2016, koska sen epäillään aiheuttavan syöpää. Silti viime viikolla huomasin että Helsingin keskustassa useassa liikkeessä oli myynnissä tuotteita, joissa edelleen oli polyaminopropyl biguanidea.
Ongelma kosmetiikassa ei siis ole vain se, että hyvät tuotteet lopetetaan ja/tai että hinnat nousee, vaan myös mitä ne tuotteet sisältävät.
Itse käytän enimmäkseen suomalaisia allergialogolla varustettuja halpistuotteita. Iho on parempi kuin silloin kun käytin kalliita Lancomen yms. haisulivoiteita.
Joskus takavuosina nimenomaan Lumenen tuotteista puuttui haitallisia aineita, joita kalliimista merkeistä löytyi. Siksi allergisena käytin Lumenea, mutta nykytuotteiden laatu ei ole sitä mitä ennen. Enkä usko, että ovat enää yhtään sen puhtaampia kuin muutkaan.
Mun lempipeitepuikko on hävinnyt myynnistä. BB-Lumene peitepuikko on täyttä paskaa. Kaksi olen ostanut, kolmatta en osta. Ihme mössöä.