Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumene on hinnoitellut perusmeikkiensä hinnat liian kalliiksi, sävytkään ei nappaa enää.

Vierailija
22.06.2017 |

Ootteko muut huomanneet saman...

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Essencen meikkejä! Ripsari on loistava, samoin meikkipuuteri. Huulipunat ovat hyviä myös.

Vierailija
62/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tuosta Lumene meikkivoiteiden tummuudesta täytyy sanoa, että syyhän ei oikeastaan ole aina siinä, että voide on liian tummaa, vaan reaktiosta ihon ph-arvoon ja myös hapettumisesta. Itselläni meikkivoiteet alkavat helposti punertaa kasvoilla, ja minusta tulee melkein oranssi, ja siis huomattavasti tummempi ihoinen, mitä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Essencen meikkejä! Ripsari on loistava, samoin meikkipuuteri. Huulipunat ovat hyviä myös.

Mikä ripsari on hyvä? Mä menin ja uskoin niitä blogihehkutuksia ja lehtien loistoarvioita yhdestä Essencen ripsarista kun oli muka parempi kuin kalliit merkkituotteet, ja paskanmarjat!

Aivan perseestä se oli.

Sitä ennen menin halpaan kun luin yhdestä kosmetiikkablogista kehuja Essencen kynsilakoista, ja miten halpoja ja hyviä ne ovat! Ja paskanmarjat jälleen, ei edes päivän ajan saanut pysymään vaikka en tehnyt edes mitään, toisella kertaa tunnin kuluttua oli jo kynnenpäästä lohkeillut.

Eli tämä oli se huono ripsari:

http://images.ulta.com/is/image/Ulta/2502725?$detail$

Vierailija
64/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän melkein pelkästään Lumenen tuotteita. Ostan ne aina siitä toisesta suuresta päivittäistavaraketjun myymälästä, kun alennus on 23 -40 %.  Ostan aina alennuksesta useamman pakkauksen päivittäin käyttämiäni tuotteita. En edes muista, milloin olisin ostanut ilman alennusta.

Vierailija
65/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ehdotuksia millä korvata Lumenen CC-voide? Sitä olen käyttänyt muutaman vuoden ja olen kyllä ihan hukassa, jos sekin on pilattu.

Mulla on tosi rasvainen ja kalpea iho, vuosikausien aknen jäljiltä kirjavia läikkäarpia ja kiiltävää pintaa, pikkunäppyä ja mustapäätä. Varsinaiset meikkivoiteet yleensä vain korostavat huonoa ihoa ja tuntuvatkin liian raskaalta.

Vierailija
66/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ripsari on hyvä? Mä menin ja uskoin niitä blogihehkutuksia ja lehtien loistoarvioita yhdestä Essencen ripsarista kun oli muka parempi kuin kalliit merkkituotteet, ja paskanmarjat!

Aivan perseestä se oli.

Sitä ennen menin halpaan kun luin yhdestä kosmetiikkablogista kehuja Essencen kynsilakoista, ja miten halpoja ja hyviä ne ovat! Ja paskanmarjat jälleen, ei edes päivän ajan saanut pysymään vaikka en tehnyt edes mitään, toisella kertaa tunnin kuluttua oli jo kynnenpäästä lohkeillut.

No voihan...tuo on juuri yksi lemppareistani! Minulla on suorat, harvat ja lyhyet ripset ja tuolla ripsarilla laitettuina parikin on kysynyt, ovatko ripseni aidot. Ihmeellista!

Vierailija
67/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen herkkäihoinen ja  yli 10 vuotta sitten kun iho oli kamalassa kunnossa, niin meni kaikki tuotteet kosmetiikkaa myöten uusiksi. Otin selvää asioista ja olin aika hämmästynyt kun sain selville, että lähes kaikkeen kosmetiikkaan lisätään hajusteita, jotka ovat tunnetusti allergisoivia ja herkistäviä, vaikka ne aiheuttavat iho-oireita, silmäoireita, hengitystieoireita, yms.

Syy hajusteiden lisäämiseen ei ole se, että ne parantavat tuotetta vaan pelkästään se, että naisten uskotaan tekevän ostopäätöksen tuoksun perusteella. Eli vaikka ydinjätettä purkittaisi, se saadan aina jollekin hyväuskoiselle myytyä kunhan se vaan tuoksu "ylelliseltä" tai "naiselliselta".

Mielenkiintoisia ovat vaikkapa kasvovoiteet, joiden lupaavan suojaavan, hoitavan ja hellivän ihoa -- mutta tuotteeseen on lisätty alkoholia (myrkky) sekä hajusteita (allergisoivia, herkistäviä), joten pahimmassa tapauksessa ihosi on huonomassa kunnossa "hoitavaa" voidetta käytettyäsi. Näitä aineita voi siis olla myös tuotteissa, jotka on erikseen merkitty "herkän ihon" voiteiksi.

Lisäksi kosmetiikassa sovelletaan EU:n kemikaaliasetusta löysin rantein. Esim. aine nimeltä polyaminopropyl biguanide on kielletty jo vuonna 2016, koska sen epäillään aiheuttavan syöpää.  Silti viime viikolla huomasin että Helsingin keskustassa useassa liikkeessä oli myynnissä tuotteita, joissa edelleen oli polyaminopropyl biguanidea.

Ongelma kosmetiikassa ei siis ole vain se, että hyvät tuotteet lopetetaan ja/tai että hinnat nousee, vaan myös mitä ne tuotteet sisältävät.

Itse käytän enimmäkseen suomalaisia allergialogolla varustettuja halpistuotteita. Iho on parempi kuin silloin kun käytin kalliita Lancomen yms. haisulivoiteita.

Joskus takavuosina nimenomaan Lumenen tuotteista puuttui haitallisia aineita, joita kalliimista merkeistä löytyi. Siksi allergisena käytin Lumenea, mutta nykytuotteiden laatu ei ole sitä mitä ennen. Enkä usko, että ovat enää yhtään sen puhtaampia kuin muutkaan.

Juu olen tuo edellinen herkkis. Käytin itsekin ennen joitain heidän herkän ihon tuotteitaan, en kokenut vanhaa tuotesarjaa mitenkään erikoiseksi. Silloin oli vaan edullisin.

Toisaalta katsoin nyt nettisivulta että edelleen herkälle iholle sopivia tuotteita.

Nettisivu on siitä hyvä että INCIt löytyvät sieltä. Nuo herkän ihon tuotteet näyttivät olevan aika ok, ei äkkiä katsoen silmille pompannut mitään väärää. Tosin käskevät tarkistaa lopullisen INCIn tuotepakkauksesta, hmmm.

Mutta jos hinta on korkea niin ei ainakaan mua motivoi vaihtamaan hyvistä ja halvoista Erisanin ja LV:n tuotteista.

Vierailija
68/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ehdotuksia millä korvata Lumenen CC-voide? Sitä olen käyttänyt muutaman vuoden ja olen kyllä ihan hukassa, jos sekin on pilattu.

Mulla on tosi rasvainen ja kalpea iho, vuosikausien aknen jäljiltä kirjavia läikkäarpia ja kiiltävää pintaa, pikkunäppyä ja mustapäätä. Varsinaiset meikkivoiteet yleensä vain korostavat huonoa ihoa ja tuntuvatkin liian raskaalta.

Minusta CC-voide on yhtä hyvä kuin aina ennenkin.

Vierailija
69/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo False Lash tms on se hyvä!

Vierailija
70/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan perseestä se oli.

No voihan...tuo on juuri yksi lemppareistani! Minulla on suorat, harvat ja lyhyet ripset ja tuolla ripsarilla laitettuina parikin on kysynyt, ovatko ripseni aidot. Ihmeellista!

Oho, no meillä on kyllä ihan päinvastaiset ripset! Mulla on kaartuvat ja aika tuuheat, ja olin suorastaan järkyttynyt miten huono se oli. Tuo harja ei erotellut ripsiä yhtään ja teki niistä kamalan klönttiset.Juuri sellaiset hämähäkkiripset. Sitä ei myöskään voinut "työstää" yhtään koska meni ripsissä aivan hirveän näköiseksi, klimppiseksi ja osasta ripseä lähti pois jos vetäisi enemmän kuin kerran. Se harja oli yleensäkin ihan mahdoton, pitkä ja löysä ja heilui minne sattui kuin hullun mulkku.

Mutta mulla oli sitten ehkä vaan vääränlaiset ripset! :)

Vierailija
71/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta CC-voide on yhtä hyvä kuin aina ennenkin.

Minustakin. No 93% yhtä hyvä. Oli ne sen verran huonontaneet sitä että huomasin kyllä eron heti ja ryhdyin vertailemaan inci-listaa vanhaan tuubiin.

Vierailija
72/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne uudet voiteet on kyllä tosiaan sekä tuoksuilla että väriaineilla pilattuja. Käytin keväällä pois pari lehtien mukana tullutta näytepussia niistä uusista sarjoista. Kun silmät vuosivat allergian vuoksi, ihmettelin miksi kasvoilla valuvien kyynelten mukana alkaa suussa maistua hyvin voimaakkasti outo keinotekoinen maku. Niin, se oli ne Lumenen voiteiden tujut hajusteet...

Vierailija
73/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuo False Lash tms on se hyvä!

Niitä on 2 melkein samanlaista? Ootko varma että on just tuo "persikansävy" eikä liila?

https://i.ytimg.com/vi/d_2v4nbP6JI/maxresdefault.jpg

Vierailija
74/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan perseestä se oli.

Joku muukin siis ihmettelee tota ripsaria! Ostin ton saman putelin pinkissä värissä ja tykkäsin lopputuloksesta. Ainoa vaan, että väri suttasi silmänaluset mustaksi! :O onko tossa pinkissä ja persikkaisessa purkissa jotain eroa, pitäisikö vielä kokeilla tuota?

Vierailija
75/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan perseestä se oli.

Joku muukin siis ihmettelee tota ripsaria! Ostin ton saman putelin pinkissä värissä ja tykkäsin lopputuloksesta. Ainoa vaan, että väri suttasi silmänaluset mustaksi! :O onko tossa pinkissä ja persikkaisessa purkissa jotain eroa, pitäisikö vielä kokeilla tuota?

No älä ainakaan sitä persikkaa osta! Se oli huono.

76/108 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän enää Lumenen CC voidetta, toimii. Ehkä se koostumus vähän muuttui, mutta olen tyytyväinen. Se maksoi viimeksi 16.90 en muista oliko jotain tarjousta, vaikka ainahan niissä tuntuu olevan.

Essentialin silmämeikit toimii mulla. Vuosia olen ettinyt ripsaria, joka ei valu, eikä kirvele silmissä ja kalliitakin merkkejä käytin. Teinitytär kerran testautti ja enpä heti luovu. Vielä vedenkestävä. Jes!

77/108 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt essenceltä tätä ripsiväriä ja toimi omiin tuheisiin mutta melko lyhysiin ripsiini erittäin hyvin! https://img.makeupalley.com/7/4/1/7/2753952.JPG

Mutta tosiaan lumenen tuotteita en ole käyttänyt enää vuosiin. Saan paljon halvemmalla huomattavasti laadukkaampia tuotteita ostamalla esimerkiksi maybellinea. Hinta-laatusuhde on vain täysin pielessä.

Vierailija
78/108 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenella Blur meikkipuuteri on ihan parasta, palasivat kai vanhaan?

Siis kun yli 10v sitten niillä oli sinisessä pakkausessa meikkipuuteri, oli ihan parasta,hätäpäivinä laitoin ilman meikkivoidetta ja hyvä pohja tuli. Sitten tuli tämä ihme mineraalimeikki villitys ja pilasivat puuterin mineraalipuuteriksi, eihän sillä mitään tehnyt.

Nyt (muutama vuosi sitten?) tuli tämä Blur ja on taas laadukas.

Vierailija
79/108 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas entisenä selektiivisen kosmetiikan suurkuluttajana olen viime aikoina lämmennyt erityisesti lumenen cc-voiteelle ja irtopuuterille. Sopii mun naamalle oikein hyvin. Myös kynsilakoista tykkään. Muita en juuri ole käyttänyt. Aikanaan muistan ainakin ettei luomiväreissä ollut pigmenttiä juuri mitään..nyt en tiedä mikä on tilanne.

Vierailija
80/108 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain näytteen siitä sävyseerumista ja rakastuin siihen täysin. Ilokseni huomasin, että siihen oli tullut uusi vaaleampi sävy, joten ostin sen ja myös sen tummemman. Sekoittelen näitä sitten käyttämääni bb-voiteeseen (ei Lumenen), talvella vaaleaa ja kesällä tummempaa. Kalliiksi tuli, mutta ne kestää kyllä ikuisuuden.

Päivittäisessä käytössä mulla on Lumenelta myös puuteri, peitepuikko, kulmakynä, poskipunia ja luomivärejä, jotka kaikki ovat tosi hyviä. En vielä tiedä, miten näille on uudistusten myötä käynyt. Aikoinaan käytin myös ripsareita, mutta ne eivät sopineet herkille silmilleni. Jostain syystä Lumenen luomivärit eivät kuitenkaan ärsytä silmiäni toisin kuin monet muut merkit. Erilaisia kasvojenhoitotuotteita on myös tullut käytettyä runsaasti vuosien varrella, mutta mikään ei kuitenkaan erityisesti ole säväyttänyt.

Lumenelta löytyy toisin sanoen monia hyviä tuotteita, joista olen myös valmis maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi