Pitääkö paikkaansa, että äitiä katsomalla näkee minkä näköinen tyttärestä tulee myöhemmin?
Tyttöystävän äiti on kaljuuntuva, ryppyinen ja lihava. Tuleeko nätistä tyttöystävästäni samanlainen 20 vuoden kuluttua?
Kommentit (39)
Taipumus hiustenlähtöön, ryppyyntymiseen ja lihomiseen periytyy, joten kyllä äidin perusteella jotain voi sanoa. Nauti tyttöystäväsi kauneudesta nyt, mutta älä sitoudu pitkäaikaisesti. Eikös se olisi hyvä kompromissi? :D
Vierailija kirjoitti:
Ei päde kaikkiin. Minä en ainakaan ole yhtään äitini näköinen, en ole koskaan ollut. Ja nyt keski-ikäisenä sen jo kyllä huomaisi. Muistutan paljon enemmän isäni äitiä. Sisareni sen sijaan on aivan äitimme näköinen.
Sama minulla, näytän isäni äidiltä. Veljeni on myös isän näköinen, mutta heissä kahdessa on enemmän isänisän piirteitä. Äitini ja tätini puolestaan ovat kuin kopioita omasta äidistään. Eli vaihteleehan se
Ei päde. Itse olen aivan isäni ja isän suvun puolelta. Meidän tyttäremme on aivan isänsä näköinen. Jopa sivuliike on sanoneet😄
Toivottavasti muostutan enemmän äitiäni kuin isääni... katoaisi ihmiset aika äkkiä jos levenen 10x isommaksi ja parta kasvaa sekä hiukset tummuu.
Toivottavasti, molemmat vanhemmat on mulla sporttisia, äiti käy kuntosalilla ja isä golfaa. Itse olen masentunut enkä juuri liiku...
Vierailija kirjoitti:
Ei päde. Itse olen aivan isäni ja isän suvun puolelta. Meidän tyttäremme on aivan isänsä näköinen. Jopa sivuliike on sanoneet😄
Mikä sivuliike
Minä olen kyllä isäni näköinen ja oloinen vaikka vanhemmista äiti on läheisempi. Mun veli on äidin näköinen
Mahdollisuus on olemassa, mutta käytännössä todennäköisyys on vähän yli 50:50 vain vallitsevien piirteiden osalta. Kaljuuntuminen kuulostaa enemmän sairauden vaikutuksilta, ei sinulle luultavasti kerrota ensimmäisenä mitä appivanhempi ehdokkaasi sairastavat.
Minä ja äitini ollaan ainakin kropaltamme täysin vastakohdat. Äitini näyttää perinteiseltä "maatalonemännältä": lyhyt, rintava ja hyllyvä. Minä olen pitkä, hoikka ja liki rinnaton ihan niin kuin äidinäiti ja äidin täti olivat. Äitini on tullut enemmän isänsä sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt oikeastaan ollutkaan kyse siitä näyttääkö lapsi enemmän isältään vai äidiltään, vaan muuttuuko lapsi äitinsä näköiseksi (kaljuuntuuko, ryppyyntyykö ja lihoaako äidin tapaan). Taipumus mainittuihin ominaisuuksiin periytyy.
Mun kohdalla pitää paikkansa. Näytän ihan äidiltä nykyään, olen 47v.
Äiti kuoli pari vuotta sitten. En tykkää yhtään kun peilistä katsoo "äiti ". Ei mun äiti ruma ollut, mutta silti, ei kiva.
Mun sisko ei ole yhtään äidin näköinen, mutta on kuulemma saman näköinen kuin mummo oli.
Ei. Tytöstä voi tulla isänsä näköinen, tai mummonsa, tai tätiensä - kummalta puolelta vaan.
Toivottavasti musta tulee kuin äitini eli hoikka ja rypytön vielä 50v. Meidän perheessä ei oikein lihavat ihmiset juhli.
Omituista on jos esim. esikoisestani tulee vanhana minun näköiseni. Olen häntä 12 senttiä pidempi ja hän on vaalea ja sinisilmäinen, itse olen tumma ja ruskeasilmäinen.
Katso tyttöystäväsi äidin nuoruuskuvia. Näyttääkö tutulta? Jos näyttää, niin silloin voit hyvinkin nähdä tyttöystäväsi tulevaisuuden hänen äidissään.
Elämäntavat vaikuttaa aika paljon. Olen samanpituinen kuin äitini ja minulla on samanlaiset silmät. Muut piirteeni muistuttavat äitini siskoa.
Nykyään äiti on alkoholisti eikä ole vuosikymmeniin hoitanut itseään millään tavalla. Ja on sennäkönenkin. En todellakaan kuvittele, että minusta tulee samannäköinen ellen nyt sitten päätä ryhtyä samalle "uralle". En myöskään tupakoi.
Joskus tulee, joskus ei. Kauneimmilla naisilla tuntuu olevan yleensä komeat isät (pitkiä, harteikkaita, ryhdikkäitä), sen sijaan äitien kauneus ei näytä mitenkään yhtä selkeästi periytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tulee, joskus ei. Kauneimmilla naisilla tuntuu olevan yleensä komeat isät (pitkiä, harteikkaita, ryhdikkäitä), sen sijaan äitien kauneus ei näytä mitenkään yhtä selkeästi periytyvän.
Mulla on komea isä, tosin ei mitenkään erityisen pitkä. Se ei suojele silti masennukselta tai lihomiselta mitkä rumentaa ulkonäköä.
Mun tyttären mies taas ei ole ertyisen komea, tyttärestä vielä vaikea sanoa.
Suuntaa-antavasti; kyllä.
Elintavat tottakai vaikuttavat.
Jos nainen ei treenaa ikinä ja syö päin *****ttä niin ei se tuskin paremmaksi päädy kuin äitinsä.