Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies siirsi tililleni 10.000 euroa. Lähtee itse Jenkkeihin töihin.

Vierailija
21.06.2017 |

Onhan se iso summa mutta mun on lasten kans tultava 10kk sillä toimeen. Miehen tili menee lainaan. Ikävää ei tollakaa rahalla voi poistaa.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma autoni. Työttömyyskorvausta en saa kun en ole työtön. Pohdin vain sitä tulevaa olotilaa. Ikävä vaikka netti. Yksinäisyys ja miten ehdin lapset hoitaa hyvin. Se raha ei merkitse niin paljon. Mies varmasti laittaa lisää jos kaikki loppuu.

Vierailija
22/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta.

Vierailija
24/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähde mukaan? Sama kai se on missä maassa istut ja elelet miehen rahoilla.

Vierailija
25/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko pankista kysely mistä rahat ovat peräisin? Eikö olisi helpompaa hommata rinnakkaiskortti miehen tilille? Menikö pimeisiin hommiin?

Vierailija
26/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pankkiin neuvottelemaan millaiselle tilille voisit laittaa esim. puolet = 5000 puoleksi vuodeksi, että saisit edes hiukan korkotuloja. Käyttötilillä eivät kasva korkoa käytännössä yhtään. Jos sulla on sijoitus, saatat saada myös lainaa sitä vastaan jos ekan puolen vuoden aikana ekat 5000 loppuvat kesken. Lainahan pitää tietenkin maksaa takaisinkin, mutta luotettava pankkisuhde on erittäin hyvä olemassa hädän tullen. Ja etukäteen ennakoitu lainatarve tulee halvemmaksi kuin pikavipit.

Vierailija
27/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni rahasumma tosiaan noin pitkälle ajalle. Mutta tietysti jos olet tottunut pärjäämään vähällä, niin ehkä sitten. Eikö mies voi siirtää välillä rahaa, kai hän saa palkkaa? Lapsilisää saa muuten enemmän, jos se tulee vanhemmille. Sitten voi itse sijoittaa lasten nimissä rahaa. Eli kannattaa muuttaa lapsilisät itselle joka tapauksessa.

Vierailija
28/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajan mukaan kertasummana tuo on lahja, josta pitää maksaa veroja.

Vierailija
29/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni rahasumma tosiaan noin pitkälle ajalle. Mutta tietysti jos olet tottunut pärjäämään vähällä, niin ehkä sitten. Eikö mies voi siirtää välillä rahaa, kai hän saa palkkaa? Lapsilisää saa muuten enemmän, jos se tulee vanhemmille. Sitten voi itse sijoittaa lasten nimissä rahaa. Eli kannattaa muuttaa lapsilisät itselle joka tapauksessa.

Laita linkki tähän erisuuruisiin lapsilisiin. Ihan uusi keksintö

Miksi ihmiset keksii ja luulee?

Vierailija
30/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette lähteneet koko perhe? Kai lapsilla varsinkin tulee ikävä, jos siis mies on lasten isä? En ikinä suostuisi miehenä tuohon, eikä omakaan mieheni.

Vierailija
31/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää eikä ap:lla oo mitään käsitystä siitä, miten rahaa kuluu lasten kanssa. 1000€/kk on todella vähän ruokaan, sähköön, veteen, vaatteisiin, hygieniatarvikkeisiin, vakuutuksiin jne. Keksi ens kerralla jotain päräyttävämpää, jooko.

Vierailija
32/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 e/kk ja asumiskulut maksettu? Tuohan on ihan kelposumma, siitä todella riittää ruokaan ja vaatteisiin etenkin kun muistaa, että joka kuukausi tulee tilille 300 euroa lisää.

Vierailija
33/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä mene. Minun mies oli useamman vuoden ulkomailla töissä maassa johon en lapsia halunnut viedä. Siirsi säännöllisesti rahaa minun tilille viitesanoilla "laskujen maksut ja lasten kulut" eikä pankki ikinä välittänyt. 3 vuoden aikana siirsi kaikenkaikkiaan varmaan 45000€.

Vierailija
34/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirtäisin pari tonnia kuussa automaattimaksulla ja jäisi rahaa vielä huoriinkin. Nykyisen puolison tietäen olisi rahaa säästynyt jokunen tonni 10 kuukaudessa.

Vierailija
35/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien lasten elatus nyt ylipäätään ei ole lahja, mutta vaikka olisi, raja on neljälle hengelle 5000 jokaiselle, eli mies voisi lahjoittaa 20 000. Mutta se ei nyt todellakaan ole lahja, vaan elatusmaksuja omille lapsille, eihän elatusmaksuistakaan mene lahjaveroa, vaikka kolmessa vuodessa rajan ylittävätkin.

Vierailija
36/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme jenkeissä miehen työn takia eikä meistä kumpikaan olisi suostunut eroon siksi aikaa. Elämä täällä on kaikin tavoin upeampaa kuin Suomessa ja aika pahalta tuntuu nyt kun mietin että itse olisin pienten lasten kanssa kärvistellyt Suomessa kun mies olisi nauttinut sinkkuelämästä palmujen katveessa. Töitä tietysti tekee suurimman osan aikaa mutta paljon on myös aikaa sosiaaliseen elämään ja työpaikat järjestävät kaikenlaista sosiaalista kanssakäymistä niin oman työpaikan kuin muiden kesken. Jos on vaikka inssinööri niin on mahdollista tehdä töitä biitsillä, suosituissa kahviloissa, kotona...Ihan missä vain. Mun mies tekee töitä kotoa käsin kaksi päivää viikosta ja usein mennään yhdessä cityyn päiväksi istuskelemaan kun lapset koulussa:) Lisäksi on todella nrmaalia että jos kotona ei ole perhe odottamassa niin mennään työajan jälkeen syömään porukassa. Työpaikoilla on siis sinkkuporukat ja ne joilla perhe:) Sinkkuporukat käy niissä paikoissa joissa käyvät muutkin sinkut. Perheelliset käy perheellisten paikoissa. Kulttuuri täällä on aivan eri kuin Suomessa:)

Vierailija
37/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyseessä avioerontapainen irtiotto. Äijä todennäköisesti mehustelee jo uuden/uusien hoitojen kanssa.

Vierailija
38/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan omien lasten ja puolison elämiseen tarkoitetuista rahoista yatvitse mitään lahjaveroa maksaa.

Vierailija
39/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asumme jenkeissä miehen työn takia eikä meistä kumpikaan olisi suostunut eroon siksi aikaa. Elämä täällä on kaikin tavoin upeampaa kuin Suomessa ja aika pahalta tuntuu nyt kun mietin että itse olisin pienten lasten kanssa kärvistellyt Suomessa kun mies olisi nauttinut sinkkuelämästä palmujen katveessa. Töitä tietysti tekee suurimman osan aikaa mutta paljon on myös aikaa sosiaaliseen elämään ja työpaikat järjestävät kaikenlaista sosiaalista kanssakäymistä niin oman työpaikan kuin muiden kesken. Jos on vaikka inssinööri niin on mahdollista tehdä töitä biitsillä, suosituissa kahviloissa, kotona...Ihan missä vain. Mun mies tekee töitä kotoa käsin kaksi päivää viikosta ja usein mennään yhdessä cityyn päiväksi istuskelemaan kun lapset koulussa:) Lisäksi on todella nrmaalia että jos kotona ei ole perhe odottamassa niin mennään työajan jälkeen syömään porukassa. Työpaikoilla on siis sinkkuporukat ja ne joilla perhe:) Sinkkuporukat käy niissä paikoissa joissa käyvät muutkin sinkut. Perheelliset käy perheellisten paikoissa. Kulttuuri täällä on aivan eri kuin Suomessa:)

Jenkit onkin vähän eri asia, ja aina perhe ei edes saa viisumeja lyhyelle komennukselle. Itse tiedän useammankin parin joista toinen on ulkomailla ja toinen suomessa lasten kanssa. Pienet lapset onkin helppo siirtää vuodeksi pariksi ulkomaille, mutta kouluikäisten kanssa se ei ole niin yksinkertaista.

Vierailija
40/84 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkit onkin vähän eri asia, ja aina perhe ei edes saa viisumeja lyhyelle komennukselle. Itse tiedän useammankin parin joista toinen on ulkomailla ja toinen suomessa lasten kanssa. Pienet lapset onkin helppo siirtää vuodeksi pariksi ulkomaille, mutta kouluikäisten kanssa se ei ole niin yksinkertaista.

Itse asun Usassa, ja kyllä kaikki tuntemani ihmiset ovat ihan mutkattomasti saaneet viisumit kaikille, kunhan työläinen itse ensin on saanut.