Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisipa kiva päästä matkalle mutta ei ole varaa, kiitos romutetun sosiaaliturvan

Vierailija
20.06.2017 |

Jo vanhempani kärsivät työttömyydestä ja nyt äitini kärsii pienellä eläkkeellä, isä jo kuollut. Eipä käynyt minullekkaan sen paremmin. En ole päässyt koskaan opiskelemaan, kun en ole saanut koulussa tukea. En ole ikinä ollut ulkomaalla. Äiti on muistellut hyvinvointivaltion kultaisia vuosia, kun ei ainakaan nälässä tarvinnut olla. Nyt olen tiukalla makaroniruokailuvaliolla, kun lääkkeetkin on niin kalliita. Ei tässä voi ajatellakaan säästävänsä tuista matkaa varten. Että kiitos vaan poliitikot. Näin sitä maailman sivistyneimmässä valtiossa voi itseään sivistää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturvan tarkoitus ei ole mahdollistaa ulkomaanmatkailua. Ikävää tietenkin sinun kannaltasi.

Vierailija
2/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin niin voit sitten matkailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teemme kaksi ulkomaan matkaa nyt kesälomalla. Rahat tulevat palkkatöistä ja aikuisopintotuista. Kun jotain yrittää, saa.

Vierailija
4/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne erityistä tarvetta maksaa enemmän veroja, jotta sinä pääsisit matkustelemaan. Ehkä ne maksaisivat, jotka aina haastatteluissa ilmoittautuvat iloisiksi lisäverojen maksajiksi, kunhan verovaroilla edistetään "oikeudenmukaisuutta".

Vierailija
5/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä provo, onhan!

Ei voi olla ihmisiä, jotka kuvittelevat että lomat yms. ovat muiden kustannettavia asioita, koska me muuthan ne tukien varassa elävien henkilöiden asiat kustannamme veroina. Ihan itse täällä joutuu työtä tekemään, jotta rahat riittävät elämiseen ja lomiin, ei se nyt ainakaan ole poliitikkojen tai hallituksen vika. Vanhoja, hyviä aikoja löytyy jokaiselta ikäluokalta kun ei tajuta että omasta elämästä löytyy myös paljon parempia asioita kuin entiseen aikaan oli, ne ovat vaan vähän erilaisia.

Lopeta valitus ja tartu itseäsi niskasta kiinni!

Vierailija
6/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ihmettele että ei ole varaa käydä sosiaaliturvan varassa elävällä ulkomaanmatkoilla. Sen sijaan ihmettelen niitä jotka käyvät. Kauhistelen pikemminkin sitä että olen laskeskellut että vaikka olisin töissä n. 2000€ brutto palkalla niin ei mulla olisi varaa ulkomaanmatkoihin. Saisin käteen ehkä n. 200€ kuussa kun nyt. Jos kaiken voisin säästää matkusteluun niin sitten, mutta on niin paljon muuta tärkeää mitä pitäisi vielä hankkia joten en pystyisi tuolloinkaan säästämään matkustamiseen.

Vierailija
7/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ei ole oikeus vaan etuoikeus

Vierailija
8/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lohduttaa, niin Nesteen porukka pitää huolen, etteivät muutkaan matkaile.

Vierailija
9/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen kysymys kuuluu, onko matkustelu asia, johon jokaisella on oltava mahdollisuus ja yhteiskunnan se mahdollistettava. Mielestäni ei, vaan itsekin kateellisena katson facebookista muiden matkakuvia.

Sen sijaan perehdyin, mitä autoton lapsiperhe voi tehdä halvalla lähikulmilla, ja ihan mukavasti on kesä mennyt. Voisin tietty surkutella sitä, kun ei päästä Italiaan tai edes Tukholmaan. Nautin siitä, että kun toinen meistä on työtön ja toinen vanhenpainvapaalla, meillä on harvinaisen pitkä kesäloma yhdessä.

Voi pojat, kun tekisikin mieli reissuun, niin itseni kuin lasten takia, mutta se on vaan hyväksyttävä, ettei meidän perheellä ole siihen mahdollisuutta nyt tai ehkä koskaan.

Jotenkin tekstistäsi paistoi sellainen, että yhteiskunnan pitäisi mahdollistaa kaikkien matkustelu. Se olisi verorahojen tuhlausta pahimmillaan.

Vierailija
10/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kolmilapsinen lapsiperhe ja molemmat vanhemmat keskituloisissa töissä. Meillä ei ole koskaan ollut varaa ulkomaanmatkaan (jos ruotsinlaivaa ei lasketa)! Asuminen ja eläminen on niin kallista.

Vierailija
11/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa tuohon matkusteluun, mutta pystyt sivistämään itseäsi ihan ilmaiseksi käymällä kirjastossa.

Vierailija
12/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä uusavuton missään matkalla pärjäisitkään? Tai no, tee päiväretki Porvooseen.

Vierailija
13/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotona!

Vierailija
14/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörällä kesällä Suomea ristiin rastiin,sen parempaa matkaa ei olekkaan.

Vierailija
15/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli jo yritystä, 2,5/5.

Enemmän kiukkua, vähemmän uhriutumista, niin vois lähteäkin roihuamaan ketju.   ;)

Vierailija
16/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule turvikseksi, niin saat matkailla esim. Sombaliaan valtion kustantamana.

Vierailija
17/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme kolmilapsinen lapsiperhe ja molemmat vanhemmat keskituloisissa töissä. Meillä ei ole koskaan ollut varaa ulkomaanmatkaan (jos ruotsinlaivaa ei lasketa)! Asuminen ja eläminen on niin kallista.

Niinpä. Siksi en vielätäkään ymmärrä miten joillain sosiaaliturvan varassa elävillä on varaa matkustella esim. etelään tai kotimaahansa. Ja puhun ihan oikeasti sellaisista tapauksista joista tiedän että ovat työtötminä ihan perustoimeentulotuella eikä millään ansiosidonnaisella. En keksi oikein mitään muuta vastausta kun että ehkä sitten jotain pimeitä tuloja on. Täytyy nimittäin ihmisen olla todella vähäkulutuksinen ja säästäväinen jos pystyy siitä minimitoimeentulotuesta säästämään esim. koko perheen ulkomaanreissuun.

Vierailija
18/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, Höpö AP! Minä reissaan tukien varassa 3-4 kertaa vuodessa ulkomaille. Eikä tee edes tiukkaa. Nykyään saa meno-paluulentoja  lähes mihin päin Eurooppaa alle satasella. Halvimmallaan olen saanut 20 eurolla meno-paluu liput Gdanskiin, 40 eurolla menopaluu liput Roomaan jne. Majoituksessa etsimisessä kun käyttää mielikuvitusta, niin eipä paljoa reissut maksa. Ulkomailla ei tarvii syödä ja juoda kalliisti. Ihan voi käydä Espanjassakin Lildissä ja ostaa sieltä halvat safkat ja juotavat.

Mutta totta, olisi ihanaa päästä jollekin laiskan helpolle pakettimatka-äkkilähdölle. Niitäkin tosin voi saada tiettyyn aikaan vuodesta alle 200 eurolla. Nyt ei muuta kuin työmuurahaiset paiskimaan hommia, mars mars. Kuhnuri tarvii lisää Kela-gold rahaa törsättäväksi Simaan ja kaikkeen kivaan!

Vierailija
19/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille ei ole mitään tarvetta matkustaa, kotimaassakin löytyy kesällä kaikkea nähtävää ja koettavaa.

Vierailija
20/22 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo vuosia ollut työtön ja minulle sossu kustantaa 2 kertaa vuodessa viikon aurinkolomamatkan haluamaani kohteeseen, syynä psoriasis johon lääkäri on suositellut aurinkoa. Syksyksi matka varattuna ja maksettuna intian goaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi