Sitoutunut, perinteinen ja pitkäaikainen poikaystävä ei kosi
Saattaa kuulostaa turhasta vinkumiselta, mutta asia on alkanut vaivata.
Olen siis alkanut viime aikoina miettiä, miksi hyvin perinteinen, kuulemma syvästi rakastava ja sitoutunut poikaystävä ei kuitenkaan kosi, vaikka olen yli vuoden ajan näyttänyt "vihreitä valoja" asian suhteen. Suhteemme on pitkäaikainen ja vakaa, ainakin näennäisesti. Hän on kertonut haluavansa naimisiin kanssani, yhteisen tulevaisuuden ja lapsia, oman talonkin, sekä tietenkin ensin kihloihin. Siksi kosimattomuus ihmetyttää, sillä hän on vakitöissä ja voisi helposti halutessaan säästää parisataa euroa kihlasormukseen.
En ole tivannut häneltä syitä tai muuta, eikä hän aiheesta oikein halua edes puhua.
Tiedän, ettei hän ole tehnyt tai tekemässä asian hyväksi mitään. Miksi hän siis väittää haluavansa perinteiset kihlat, häät ja happy ever after? Eikö hän vain olekaan todellisuudessa varma? Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta?
Kommentit (72)
Voihan olla että mies on ajatellut kosia sinua jonakin tiettynä päivänä .Välttelee asiaa kun ei halua että yllätys menee pieleen.Ties vaikka järjestänyt jotain erikoista sille päivälle.
Yleensä kosinta tulee parin vuoden sisällä seurustelun aloittamisesta, jos mies tosissaan haluaa naisen vaimokseen.Tämä on ihan tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
6 vuotta on aika lyhyt aika alkaa vaatimaan jo naimisiin menoja. Itse oon tuntenut mieheni 3,5 vuotta, josta seurusteltu reilu 3 vuotta, eikä meillä oo tullut vielä mieleen edes yhteen muuttaa. Toisaalta jotkut menee kihloihin vuoden tuntemisen jälkeen, mutta ne on usein niitä, jotka sitten eroavatkin sitä nopeampaa.
Taitaa olla miehellä mielessä toisenlaiset naiset :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mies ei ole varma enää sinusta,mutta ei uskalla sanoa sitä ääneen.
Mies saa jo kaiken avoliitossa eikä avioliitto tuo hänelle etua, sitouttaa vaan ikävästi. Saa kuitenkin hyötyä nykysuhteesta verrattuna sinkkuuteen.
Hän pitää takaporttia auki. Ehkä puolella silmällä katselee muita naisia. Jos tulee löytö eteen, vaihtaa ja menee samalta istumalta naimisiin, jottei se uusi karkaa. Sut on jo nähty ja olet varma nakki joka tapauksessa. Tuskin kenenkään seksielämäkään kuumenee alkuhuuman jälkeen vuosien vieriesdä verrattuna ihan uuteen ja siten jännään partneriin.
Mä en vaan kertakaikkiaan ymmärrä, että vuonna 2017 odotetaan, että mies kosii. Jos aiheesta on jo puhuttu noin selkeästi, mitä ap kertoo, niin miksei keskustelua ole jatkettu, että no milloinkas sitten naimisiin mennään ja avataanko häätili jne.
Ja tuo, että jos aiotte avioliittoon ja viettää yhdessä koko loppuelämänne jne. ja sitten tällaisesta asiasta ei voi muka puhua avoimesti... Niin, se on perin kummallista.
Nyt ap suu auki.
Täällä on vähän sama tilanne.
Ollaan asuttu pari vuotta yhdessä ja mies on alusta saakka kovasti puhunut tulevaisuudesta. Kihloja olen odottanut nyt vuoden ja mies tuntuu vain hiljentyvän asian suhteen.
Olen päättänyt että en odotan kuin vuoden enää. Jotain pitää tapahtua. En osta asuntoa yhdessä ennen kuin ollaan kihloissa, lapsia en tee ennen kuin ollaan oltu muutama vuosi naimisissa.. että tää on nyt esteenä kaikelle. Ollaan puhuttu asiasta paljon mutta en tiedä aikataulua. Paitsi että olen sanonut etten ole mikään nuori enää - ei ole samalla tavalla aikaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma, ettei kyse ole tästä. Kertoo päivittäin, kuinka rakastaa ja osoittaa teoin välittävänsä yms. Toki voin olla väärässäkin
Ap
Miehelläsi on aivan varmasti joku toinen. Hän on epävarma sinusta. Siksi hän ei kosi,koska haluaa etsiä itsellensä uuden naisen.
Meillä mieheni kanssa naimisiinmeno venyi ja venyi, kunnes lopulta toteutui ja onnellisia ollaan. Mieheni ystäväpiirissä oli vuosien varrella paljon eroja ja jotenkin tämä loi hänelle ahdistusta, kun onnelliset seurustelusuhteet näyttivät ympärillämme aina karahtavan pian naimisiinmenon jälkeen. Sanoikin suoraan että avioliitto instituutiona hirvittää, vaikka onkin varma tunteistaan. Asiasta ei myöskään ollut helppo puhua, koska malttamattomana suhtauduin asiaan aika tunteella, itkeskelin helposti ja maalailin kauhukuvia miehen avioliittokammon mahd.syistä. Mutta puhua täytyi ja täytyy!
Parinsadan euron kihlasormuksenko, jonka kosiva sulhanen maksaa, takia sinä haluat naimisiin? Meillä kosin minä (nainen), kihlasormuksen ostettiin kimpassa eikä vihkisormuksia ole lainkaan. häät pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa jo kaiken avoliitossa eikä avioliitto tuo hänelle etua, sitouttaa vaan ikävästi. Saa kuitenkin hyötyä nykysuhteesta verrattuna sinkkuuteen.
Hän pitää takaporttia auki. Ehkä puolella silmällä katselee muita naisia. Jos tulee löytö eteen, vaihtaa ja menee samalta istumalta naimisiin, jottei se uusi karkaa. Sut on jo nähty ja olet varma nakki joka tapauksessa. Tuskin kenenkään seksielämäkään kuumenee alkuhuuman jälkeen vuosien vieriesdä verrattuna ihan uuteen ja siten jännään partneriin.
Onpa kummallisesti ja kyynisesti ajateltu.
Noh, tilanne on niin että mies ei halua vielä mennä naimisiin kanssasi. Yksinkertaista.
Mun eksä sano aina et haluu muuttaa yhteen,mennä naimisiin ym. Oltiin oltu neljä vuotta yhdessä ja paljastui,että mies etti treffipalstoilta kokoajan uutta naista :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma, ettei kyse ole tästä. Kertoo päivittäin, kuinka rakastaa ja osoittaa teoin välittävänsä yms. Toki voin olla väärässäkin
Ap
Miehelläsi on aivan varmasti joku toinen. Hän on epävarma sinusta. Siksi hän ei kosi,koska haluaa etsiä itsellensä uuden naisen.
Voi olla joku toinen, voi olla että haluaisi jonkun toisen. Miehet usein vaihtavat lennosta naisen luota toisen luo. AP ei taida enää herättää avioitumishaluja, joten sitoutunut poikaystävä voi olla tottunut poikaystävä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mieheni kanssa naimisiinmeno venyi ja venyi, kunnes lopulta toteutui ja onnellisia ollaan. Mieheni ystäväpiirissä oli vuosien varrella paljon eroja ja jotenkin tämä loi hänelle ahdistusta, kun onnelliset seurustelusuhteet näyttivät ympärillämme aina karahtavan pian naimisiinmenon jälkeen. Sanoikin suoraan että avioliitto instituutiona hirvittää, vaikka onkin varma tunteistaan. Asiasta ei myöskään ollut helppo puhua, koska malttamattomana suhtauduin asiaan aika tunteella, itkeskelin helposti ja maalailin kauhukuvia miehen avioliittokammon mahd.syistä. Mutta puhua täytyi ja täytyy!
tekosyiltähän nuo kuulostaakin. "Instituutio hirvittää".
Väitän että naimisiinmenosta (1. Kierros) kieltäytyvillä lähes aina taustalla on epävarmuus suhteesta ja pelko siitä että tuleekin parempi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Parinsadan euron kihlasormuksenko, jonka kosiva sulhanen maksaa, takia sinä haluat naimisiin? Meillä kosin minä (nainen), kihlasormuksen ostettiin kimpassa eikä vihkisormuksia ole lainkaan. häät pienet.
No en kyllä sen sormuksen vuoksi kihloihin halua. Pointti on nimenomaan kaikessa muussa, kuin sormuksesta. Olen mielestäni sen tuonut esille jo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia vaivaa sinua, puhu.
Niinpä, pitää puhua. Miten esittäisin asian, kun toinen vaivautuu, enkä haluaisi vaikuttaa painostavalta? Kun puheenaihe ei olekaan iloinen vaan välteltävä ja vaivaava.
Ap
Välteltävä ja vaivaava?
Mies ei halua naimisiin (vieläkään/sinun kanssasi), ei vaan saa sanottua suoraan.Miksi hän on sitten valehdellut ja haluaa yhä olla kanssani?
Ap
Koska ei saa erottua. On mielummin kanssasi kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi olla joku toinen, voi olla että haluaisi jonkun toisen. Miehet usein vaihtavat lennosta naisen luota toisen luo. AP ei taida enää herättää avioitumishaluja, joten sitoutunut poikaystävä voi olla tottunut poikaystävä.
Eli minun pitäisi erota, koska poikaystävä ei ole kosinut vaan haluaa siis toisen naisen ja uuden parisuhteen?
Ap
kosit ja jos hän sanoo ei, niin pakkaat tavaras ja lähdet. Mies selväst haluaa naimisiin mutta ei sinun kanssa. Odottelee että löytää sen "oikean". Sinä olet välivaihe sen saavuttamisessa. Helpompi lähestyä sitten sitä oikeaa kun ei ole seksipaineita tai ryppyisiä vaatteita ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli minun pitäisi erota, koska poikaystävä ei ole kosinut vaan haluaa siis toisen naisen ja uuden parisuhteen?
Ap
Pitäisi ainakin puhua asiat halki ja tehdä omat johtopäätökset.
Mä oon mennyt vuoden tuntemisen jälkeen kihloihin ja ollaan mieheni kanssa nykyään naimisissa. Erosta ei tietoakaan. Taidat itse olla sellainen perus kateellinen suomalainen nainen ,joka ei voi sulattaa sitä,että aika ei aina kato sitä,miten suhde kestää.