Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitoutunut, perinteinen ja pitkäaikainen poikaystävä ei kosi

Vierailija
20.06.2017 |

Saattaa kuulostaa turhasta vinkumiselta, mutta asia on alkanut vaivata.
Olen siis alkanut viime aikoina miettiä, miksi hyvin perinteinen, kuulemma syvästi rakastava ja sitoutunut poikaystävä ei kuitenkaan kosi, vaikka olen yli vuoden ajan näyttänyt "vihreitä valoja" asian suhteen. Suhteemme on pitkäaikainen ja vakaa, ainakin näennäisesti. Hän on kertonut haluavansa naimisiin kanssani, yhteisen tulevaisuuden ja lapsia, oman talonkin, sekä tietenkin ensin kihloihin. Siksi kosimattomuus ihmetyttää, sillä hän on vakitöissä ja voisi helposti halutessaan säästää parisataa euroa kihlasormukseen.
En ole tivannut häneltä syitä tai muuta, eikä hän aiheesta oikein halua edes puhua.
Tiedän, ettei hän ole tehnyt tai tekemässä asian hyväksi mitään. Miksi hän siis väittää haluavansa perinteiset kihlat, häät ja happy ever after? Eikö hän vain olekaan todellisuudessa varma? Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Toinen nainen on todennäköisin vaihtoehto. 

Vierailija
62/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos mies ei ole varma enää sinusta,mutta ei uskalla sanoa sitä ääneen.

Olen aika varma, ettei kyse ole tästä. Kertoo päivittäin, kuinka rakastaa ja osoittaa teoin välittävänsä yms. Toki voin olla väärässäkin

Ap

Miehelläsi on aivan varmasti joku toinen. Hän on epävarma sinusta. Siksi hän ei kosi,koska haluaa etsiä itsellensä uuden naisen.

Voi olla joku toinen, voi olla että haluaisi jonkun toisen. Miehet usein vaihtavat lennosta naisen luota toisen luo. AP ei taida enää herättää avioitumishaluja, joten sitoutunut poikaystävä voi olla tottunut poikaystävä.

Eli minun pitäisi erota, koska poikaystävä ei ole kosinut vaan haluaa siis toisen naisen ja uuden parisuhteen?

Ap

Ei, vaan sinun pitää saada suusi auki (ilmeisesti toinen ei saa) ja selvittää, haluatteko te ylipäänsä samoja asioita tulevaisuudelta, ja miksi tai miksi ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos mies ei ole varma enää sinusta,mutta ei uskalla sanoa sitä ääneen.

Olen aika varma, ettei kyse ole tästä. Kertoo päivittäin, kuinka rakastaa ja osoittaa teoin välittävänsä yms. Toki voin olla väärässäkin

Ap

Miehelläsi on aivan varmasti joku toinen. Hän on epävarma sinusta. Siksi hän ei kosi,koska haluaa etsiä itsellensä uuden naisen.

Voi olla joku toinen, voi olla että haluaisi jonkun toisen. Miehet usein vaihtavat lennosta naisen luota toisen luo. AP ei taida enää herättää avioitumishaluja, joten sitoutunut poikaystävä voi olla tottunut poikaystävä.

Eli minun pitäisi erota, koska poikaystävä ei ole kosinut vaan haluaa siis toisen naisen ja uuden parisuhteen?

Ap

Niin ainakin palstalaiset haluaa sun uskovan:D äkkiä eroomaan, kun viisas Suomen kerma kertoo, mitä sun mies todella ajattelee!

Tai mitä jos puhut asiasta pelosta huolimatta ja otat selvää, onko tulevaisuuden haaveet samat, vai kannattaako lähteä eri suuntiin. Jotkut miehet ovat vähän nössöjä.

Ihan rauhallisesti vaan.

Vierailija
64/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asia vaivaa sinua, puhu.

Niinpä, pitää puhua. Miten esittäisin asian, kun toinen vaivautuu, enkä haluaisi vaikuttaa painostavalta? Kun puheenaihe ei olekaan iloinen vaan välteltävä ja vaivaava.

Ap

No siis moni mies pitää mielellään "takaporttia auki". Eli viihtyy suhteessa hyvin mutta ei siltikään haluisi vielä sitoutua lopullisesti. Sitoutuminen merkitsee myös monelle perheen perustamista ja mies voi ajatella ettei tämmöiseen vielä uskalla tai halua ryhtyä. Näitä miehiä on tosi paljon jotka voi vedättää tyttöystävää kuinka monta vuotta tahansa. Itse ottaisin ihan ystävällisesti puheeksi aiheen: "mitä jos juteltaisiin vähän suhteemme tulevaisuudesta?" kehityskeskustelu-tyyliin. Iskisin faktat pöytään: "olen 30v, haluan naimisiin ja perheen jossain vaiheessa enkä ole kiinnostunut ilman hyvää syytä hengaamaan parisuhteessa muuten vain". Jotain pitää tapahtua joten mitä sinä (mies) haluat ja mitä minä haluan? Kyllä tästä keskustelusta päästään johonkin tulokseen, jos keskustelun vain uskaltaa käydä. Ikävää toki jos paljastuu ettei mies haluakaan sitoutua "ainakaan vielä" mutta sitten ainakin tiedät suunnitella vaihtoehtojasi.

Vierailija
65/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kosit ja jos hän sanoo ei, niin pakkaat tavaras ja lähdet. Mies selväst haluaa naimisiin  mutta ei sinun kanssa. Odottelee että löytää sen "oikean". Sinä olet välivaihe sen saavuttamisessa. Helpompi lähestyä sitten sitä oikeaa kun ei ole seksipaineita tai ryppyisiä vaatteita ym.

Miksei hän sitten etsi mistään sitä Oikeaa, vaan haluaa viettää aikaa kanssani niin paljon?

Ap

Vierailija
66/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei halua sitoutua mihinkään vaan elää päivän kerrallaan. Ei halua keikuttaa venettä, nyt on asiat ihan hyvin. Onko hän muuten kovin tavoitteellinen ja päämäärätietoinen luonne muissa asioissa vai enemmän passiivinen ajelehtija?

Vierailija
67/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän surullinen suurimman osan vastauksista, jos ne sitten ovatkin totta. Poikaystävä tuli äsken luokseni halaamaan ja kysyi samalla, mikä on hätänä vaikken sanonut mitään. Olisi varmaan pitänyt antaa hänelle tämä juttu luettavaksi tai jotain.

Ap

Vierailija
68/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei halua sitoutua mihinkään vaan elää päivän kerrallaan. Ei halua keikuttaa venettä, nyt on asiat ihan hyvin. Onko hän muuten kovin tavoitteellinen ja päämäärätietoinen luonne muissa asioissa vai enemmän passiivinen ajelehtija?

Hän on melkoisen passiivinen luonteeltaan. Ei ole kovin menevä toimija tai lainkaan esim. kunnianhimoinen.

Ap

Vierailija
69/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon nyt yksinkertainen ratkaisu. Naisellisesti kiertäen annat miehelle tiedon, että kosintaa kaivataa tai muuten ei tule pildeä. 

Yksinkertaista rakas Watson.

Vierailija
70/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon nyt yksinkertainen ratkaisu. Naisellisesti kiertäen annat miehelle tiedon, että kosintaa kaivataa tai muuten ei tule pildeä. 

Yksinkertaista rakas Watson.

Tää ei vaan toimisi, kun tulisin itse hulluksi:D

Vaikka vitsi olikin.

Ap

Vierailija
71/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä. Itse kosin kahdeksan vuoden jälkeen, kun mies ei uskaltanut. Pelkäsi, että sanon ei. :)

Vierailija
72/72 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä. Itse kosin kahdeksan vuoden jälkeen, kun mies ei uskaltanut. Pelkäsi, että sanon ei. :)

Poikaystävä sanoi joskus, ettei tiedä suostuisinko, mikäli kosinta ei olisi tarpeeksi hyvä tai vastaavaa. Tuosta on tosin jo aikaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi