Työntekijä ei osallistunut tyhypäivään. Onko riittävä peruste antaa hänelle varoitus?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Tyhy, lyhenne tulee sanoista..? Niinpä, en osallistu minäkään.
Lisäys, tein toki töitä tyhypäivänä.
Tekikö töitä vai oliko vapaalla? Eikö työnantajan pitäisi arvostaa, että joku tekee tuottavaa työtä, mitä tyhypäivät eivät yritykselle ole.
Voi ja kannattaa. Nuo juuri pahimmat tiimihengen pilaajat. Voisi irtisanoa kylmiltään. "En tule, en 🙂"
Se on vapaaehtoista, tosin moni osallistuu siihen kun siitä päivästä saa palkan. Eiköhän monille riitä että työnsä tekee, eikä vapaa-aikaansa vietä vittumaisten työkavereiden kanssa.
En ole koskaan osallistunut. Olen töissä aina sillon. Usein ihmiset osallistuvat niihin vain siksi, että saavat oikeasta työstä vapaata. Eivät siksi, että tykkäisivät niistä tyhypäivistä.
tämä palsta onkin paras mahdollinen paikka kysyä lainsäädännöllisiin asioihin neuvoa
Kortistoon vaan. Oppiipahan. T. Purra & Orpo
Itse olen hoitoalalla töissä ja aina pitää olla väkeä töissä koska kyse ympärivuorokautisesta hoivasta. Ei voi koskaan kaikki osallistua. Itse olin viime tyhyn aikaan sairauslomalla enkä osallistunut vaikka olin ilmoittautunut.
No ap onkin typerä trolli.
Taktinen ylityövapaa keksityillä liukumatunneilla?
Riippuu oliko vapaa-aikaa vai työpäivä. Tekikö normityötä ?kysy
Kannattaa antaa tietenkin suoraan potkut. Sen voi tehdä nykyään pärstäkertoimen mukaan, jos vielä ikävä tyyppi. Säästyy sinunkin ap. kallista aikaasi, kun olet niin kiireinen ja tehokas. Ei kannata olla liian ystävällinen pomo, niin kuin aloituksesta saa sen käsityksen. Kiltit ihmiset ei saa mitään. Kärsii firma, ja se voi vaikuttaa osingonjakoon.
No toki kyseessä tykypäivä. En ole ikinä ollut. K-marketin mainos oli kyllä oivaltava ko. asian suhteen:) Juu siis meidän virmassa noita ei ole ja K- marketissakin käyn harvoin, joten osu ja uppos.
Huonosti on firman asiat hoidettu, jos vauvapalstalta pitää tulla tällaista kysymään
Omakustanteinen tyhypäivä on vitseistä suurin.
Eikö teidän firmassa ole muita huolen aiheita, kuin ikävät työntekijät, niin voitaisiin samalla ratkaista mutkin asiat.
Riippuu mitä työsopimuksessa lukee. Jos siellä lukee yleinen kaikki työnantajan määrittelemät tehtävät, niin silloin osallistutaan tyky- tai tyhypäivään mikäli työnantaja niin sanoo.
Tämäpä kummallista! Osaan lukea ja kirjoittaa kiinaa!
Vastaus aloitukseen: todellakin on. Häpeä yritykselle jatkaa epälojaalin työsuhdetta.
Tyhy, lyhenne tulee sanoista..? Niinpä, en osallistu minäkään.