Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konflikti teinin kanssa - Ei suostu lähtemään juhannukseksi mökille!

Vierailija
20.06.2017 |

14-vuotias on päättänyt ettei aio mökille lähteä meidän kanssa! Sanoo, että aikoo hukuttautua järveen jos sinne joutuu. Haluaa olla kotona juhannuksen ja se tietenkin tarkoittaa kavereita kylään ja bileitä. En halua oikein että teini on yksin monta päivää koska jotain voi sattua, esim. tulee kutsumattomia vieraita tai tulipalo. Pitääkö minun vaikka maksaa teinille että lähtee? On tällä hetkellä huoneessaan ja aloittaa hullun raivoamisen jos sinne yritän mennä.

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista ottaa joku kaveri mökille mukaan?

Ei ole, sillä autoon ei mahdu.

Ap

Ja mökki on semmoisessa paikassa ettei sinne pääse esim. Bussilla?

Ymmärrän teiniä...en minäkään teininä jaksanut vanhusten kanssa hullua mökillä. Boeing.

Ei pääse, ei siellä busseja kulje. Auto tai ei mitään.

Tarviiko perille asti kulkeakaan, kun teillä on se auto. Teinit tulisivat esim. bussilla tai junalla ja sinä hakisit pysäkiltä autolla? 

Pitää vielä tarkentaa, että sen auton voi käydä tyhjentämässä siellä mökillä ensin. 

Vierailija
22/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain itse jäädä tuon ikäisenä niiltä mökkireissuilta pois.. ja olin kiltti lapsi, ei tullut kotibileitä pidettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ajetaan juhannuksena kahdella autolla mökille vain siksi että teini voi ottaa kaverin mukaan. Kaikilla ei toki tätä mahdollisuutta ole mutta itse olen iloinen että 15v lähtee vielä mielellään mökille kaverinsa kanssa. Itse sain kasiluokan kesällä jäädä yksin kotiin.

Meillä kaverin vanhemmat tuo osan matkaa ja me haetaan sitten loppu matkasta.

Vierailija
24/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä mökillä ole wifiä vai mistä kiikastaa? Teinillähän on kaverit kännykässä ja hän on kavereiden kanssa vaikka olisi mökilläkin. En kyllä antaisi 14-vuotiaan jäädä yksin kotiin, eikä meidän teini tuossa vaiheessa vielä mökkireissuista nihkeillytkään vaan lähti ihan mielellään mukaan. Nyt kun on 16, ei ole enää ihan niin innokas. Mutta juhannuksen toki on meidän kanssa mökillä. 

Vierailija
25/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 70-luvulla oli selvää, että kun vanhempien auton perävalot vilkkuivat, bileet käynnistyivät.

T. Mummo

Vierailija
26/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, 14v tekee niinku vanhempi sanoo ja ilman mitää maksuja.

T. 16v ja kiltisti vaan mökille jussina

Vierailija
27/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin ap, jäisin kotiin. Yks juhannus sinne tai tänne. Kelikin on kauhea. Kivempi kotona pitää sadetta. Eikä se nuori enää tuonikäisenä jää koukkun siihen, että saa " tahtonsa" läpi.

Vierailija
28/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis seiskaluokkalainen kotiin juhannukseksi? Meillä on pakko lähteä mökille, mummolaan ja isälle. Näistä ei keskustella. Vastapalveluksena käytän ulkomailla, teatterissa, ravintoloissa, kuskaan kavereille jne. Kyllä munkin mieliksi voi jotain tehdä, esim. lähtee mökille.

Vierailija
29/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 14-vuotiaana jäädä yksin kotiin, kun porukat lähti mökille. Olin kiltti lapsi, en todellakaan järjestänyt mitään bileitä. Olin kavereiden kanssa, tietokoneella ja söin pakastepizzaa.

Vierailija
30/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole päättänyt syntyä.

Vierailija
31/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä teinin käyttäytymistä kun alkaa pojat kiinnostamaan niin vanhemmat on Mälsiä ja mökkikään ei kiinnosta. Päivänselvä asia. Ryyppääminen ja kaverit on pian lapsesi arkipäivää. Mikään ei ole muuttunut 80 luvulta.. Sitten nämä angstia ja muut vapaan kasvatuksen huonot puolet. Ovia jyskätään ja kokeillaan rajoja.. Mitä jos lopettaisitte sille lässytyksen ja teette rajat! Tuo vain pahenee tuosta tilanteesta.. näet vielä😂Kannattaa tehdä nykymaailmaan pissapää teinejä joille ei saa edes selkäsaunaa antaa..

Vierailija
32/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis seiskaluokkalainen kotiin juhannukseksi? Meillä on pakko lähteä mökille, mummolaan ja isälle. Näistä ei keskustella. Vastapalveluksena käytän ulkomailla, teatterissa, ravintoloissa, kuskaan kavereille jne. Kyllä munkin mieliksi voi jotain tehdä, esim. lähtee mökille.

Aika paska palvelus seiskaluokkalaiselle, jos joutuu vielä teatteriin :D

Vierailija
33/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily on musta aikuisenakin vielä niin paskaa että en varmasti pakottaisi teiniä mukaan. Anna jäädä kotiin tai jääkää itsekin. Miksi koko perheen pitää kärsiä siksi et vanhemmat tykkää kärvistellä mökillä?

Nim: viimeksi 13-vuotiaana, pakotettuna, mökkeillyt. Vihasin sitä.

Vierailija
34/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei ole päättänyt syntyä.

Hukuttautuminen on sen sijaan oma valinta. En näe ongelmaa koko asiassa. Penska autoon tarvittaessa volyymiä käyttäen. Myös sen kännykän voi heittää seinään jos ei tahdo ymmärrys löytyä.

Vierailija
35/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeily on musta aikuisenakin vielä niin paskaa että en varmasti pakottaisi teiniä mukaan. Anna jäädä kotiin tai jääkää itsekin. Miksi koko perheen pitää kärsiä siksi et vanhemmat tykkää kärvistellä mökillä?

Nim: viimeksi 13-vuotiaana, pakotettuna, mökkeillyt. Vihasin sitä.

Jos on kymmeniä tai satoja tuhansia kiinni siinä mökissä, niin siellä ollaan eikä meinata.

Vierailija
36/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin vihaamaan mökillä oloa juuri siksi, että aina sinne pakotettiin. Itsellä ei ollut edes sisaruksia, eli mitään seuraa ei ollut. Siellä sitten kökittiin koko kesä ja toivottiin, että koulu alkaisi.

16vuotiaana totesin, että jään kotiin tai muutan omilleni. Jättivät sitten, mutta edelleen mökki on minulle aivan painajainen. En edes kohteliaisuudesta halua käydä kerran kesässä kahvilla, ja olen sentään jo 30v.

Toki koko kesä on eri asia kuin juhannus. Ylipäätään vaan miettisin, että onko niitä muutamia teinivuosia ihan pakko aina olla ryysimässä sinne korpeen. Vähintään sitten niin, että voi ottaa kaveria matkaan.

Vierailija
37/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ehdotetaan että teini ja kaveri tulisivat bussilla/junalla lähelle ja sieltä haetaan. Meidän mökille ei pääsisi lähellekkään bussilla saati sitten junalla. Mökille asti ei edes pääse autolla, joten hankala olisi järjestää. Ehkä ap:lla sama homma.

Ja kyllä minä jouduin vielä 14-vuotiaana mennä ihan sinne minne vanhemmat käskivät. Että teini mukaan vaan, tuskin sinne järveen hukuttautuu oikeasti. Lupaat jotain kivaa mukaan.

Vierailija
38/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista ottaa joku kaveri mökille mukaan?

Ei ole, sillä autoon ei mahdu.

Ap

Ja mökki on semmoisessa paikassa ettei sinne pääse esim. Bussilla?

Ymmärrän teiniä...en minäkään teininä jaksanut vanhusten kanssa hullua mökillä. Boeing.

Ei pääse, ei siellä busseja kulje. Auto tai ei mitään.

Kahdella autolla.

Vierailija
39/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paska palvelus seiskaluokkalaiselle, jos joutuu vielä teatteriin :D

Öö? Mun seiskaluokkalainen rakastaa teatteria.

Vierailija
40/214 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain 14-vuotiaana jäädä yksin kotiin, kun porukat lähti mökille. Olin kiltti lapsi, en todellakaan järjestänyt mitään bileitä. Olin kavereiden kanssa, tietokoneella ja söin pakastepizzaa.

Terveisin teini 15v ?