Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olafiaklinikken

Vierailija
20.06.2017 |

Edellinen kai poistui?

Kommentit (654)

Vierailija
401/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikooko moni seurata sitä jenkkiversiota? 

En usko että seuraan. Jenkkisarjoista puuttuu tietynlainen kotikutoisuus ja arkisuus, jotka oli loistavan castingin lisäksi tän sarjan kantava voima. Varmasti siitä tulee siis ihan hyvä jenkkisarja, mutta en ole niiden ystävä muutenkaan. Tää oli hyvä just tälläisenä norjalaisena versiona.

Mä taidan kokeilla jenkkisarjaa. Ehkä hoitavat paremmin tuon Yousana-kuvion, jossa seksuaalisuutta ei voi samalla lailla kanssakäymisessä näyttää. Plus siellä saattaa tulla Vilde-kausi, joka selvästi olisi ollut mielenkiintoinen!

Vierailija
402/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän oli epärealistinen Emman ja Chrisin rakastuminen mutta kiva että Eva ja Jonas saatiin yhteen 😍

Muuten vika klippi tuntui vähän pettymykseltä, ja ihanko oikeasti Yousef jätettiin siitä pois? Oon ihan hämmentynyt mikä oli ton jutun pointti.

Yousefin jättämisessä pois vikassa jaksossa ei ollut mitään pointtia. Yousef olisi ihan hyvin voinut mennä Turkkiin bileitten jälkeen. Oltaisiin saatu kohtaus, jossa myös Yousef ja Sana tekevät suunnitelmia yhdessä.

Mikä hemmetin pointti tuossa oli laittaa ruutuaikaa Emmalle ja Chrisille? Kuka tuollaista toivoi? Jos haluttiin Eva yhteen Jonaksen kanssa, niin sitten olisivat menneet yhteen. Johan siinä oli ainekset siinä Jonaksen klipissä, jossa hänen huomattiin olevan vielä Evan perään.

Tuntui, että koko jakso oli pyhitetty niille pareille, joiden vuorovaikutus on nimenomaan seksuaalista. William ja Noora suunnittelevat nussimista autossa, Evak ja Isak kuhertelemassa, Jonas ja Eva nuoleskelemassa seinää vasten, Chirs ja Emma ruokapöydän yllä... Onko Andemille oikeasti noin vaikeaa kirjoittaa julkinen parikohtaus sellaisten ihmisten välille, jotka eivät noin selvästi sitä pariutumistaan osoita? Olisin ollut tässä vaiheessa tyytyväinen tosiaan siihen, että näkee Yousefin ja Sanan onnellisina muiden edessä ns. "virallisesti" ja juttelevat lähekkäin söpöillen, mitä tekevät sitten kun Yousef palaa Turkista.

Ja se puhe oli ihan surkea. Olen niin pettynyt, että pyyhin tuon koko perhanan vikan jakson mielestäni.

Täydellinen tiivistys omista ajatuksistani, joita viimeinen klippi herätti. Jos tarkoitus oli näyttää miten uskosta riippumatta ihminen kuitenkin on samanlainen, en itsekään täysin ymmärrä miksi eroavaisuutta piti oikein alleviivata korostamalla länsimaisten tapojen vapaamielisyyttä (seksuaalisuus ja juomisen mukaan tuominen) ja uskovaisten pidättyväisyyttä (ei juoda, hunnut päässä juhlitaan, yousef tekstaa sanalle sinisen moskeijan katon sen sijaan että olisi vaikka ottanut sanan tapaan selfien itsestä tms)?

Ja tosiaan, se puhe oli vaan tosi huono. Ei niin mtn järkeä ja koheesiota. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö-Chris tuupattiin tässä syrjään. Hänellä ei ollut omaa roolia vaan toimi toisten tukena ja taustana. Rahat kelpasi Vildelle mutta kaveruudelle ei ollut käyttöä koska Magnus. :,( No, tämähän halusi olla realistinen sarja niin että suolaakin tarvittiin sokerin keskelle.

Sana oli todella kaunis!

Mietin samaa! Aika töykeästi sanottu Vildeltä että hänellä on jo juttukaveri, kun Chris tuli varta vasten tarjoamaan tukeaan ja välittämistään. 

Mä otin sen niin, että Vilde halusi vakuuttaa Chrisiä, ettei tämän tarvitse olla huolissaan. Vilde tietää, että Chrisin on vaikea puhua tällaisista rankemmista aiheista (mikä kävi ilmi terkkarikeskustelussa). Hänhän on vältellyt tilanteesta kysymistä, vaikka on selvästi siitä tietoinen. Vilde halusi kertoa, että hän on Magnuksen kanssa pystynyt jo juttelemaan asiasta eikä siis ole joutunut olemaan yksin asian kanssa. Joten Chrisin ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa siitä, ettei ole itse kyennyt tilanteessa auttamaan. Chris on kaikin tavoin kuitenkin ihana ja tärkeä ystävä Vildelle.

Vierailija
404/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä outo veto, että Sanan Eid-juhlista tuli muiden parien sekstailubileet.

Vierailija
405/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän oli epärealistinen Emman ja Chrisin rakastuminen mutta kiva että Eva ja Jonas saatiin yhteen 😍

Muuten vika klippi tuntui vähän pettymykseltä, ja ihanko oikeasti Yousef jätettiin siitä pois? Oon ihan hämmentynyt mikä oli ton jutun pointti.

Yousefin jättämisessä pois vikassa jaksossa ei ollut mitään pointtia. Yousef olisi ihan hyvin voinut mennä Turkkiin bileitten jälkeen. Oltaisiin saatu kohtaus, jossa myös Yousef ja Sana tekevät suunnitelmia yhdessä.

Mikä hemmetin pointti tuossa oli laittaa ruutuaikaa Emmalle ja Chrisille? Kuka tuollaista toivoi? Jos haluttiin Eva yhteen Jonaksen kanssa, niin sitten olisivat menneet yhteen. Johan siinä oli ainekset siinä Jonaksen klipissä, jossa hänen huomattiin olevan vielä Evan perään.

Tuntui, että koko jakso oli pyhitetty niille pareille, joiden vuorovaikutus on nimenomaan seksuaalista. William ja Noora suunnittelevat nussimista autossa, Evak ja Isak kuhertelemassa, Jonas ja Eva nuoleskelemassa seinää vasten, Chirs ja Emma ruokapöydän yllä... Onko Andemille oikeasti noin vaikeaa kirjoittaa julkinen parikohtaus sellaisten ihmisten välille, jotka eivät noin selvästi sitä pariutumistaan osoita? Olisin ollut tässä vaiheessa tyytyväinen tosiaan siihen, että näkee Yousefin ja Sanan onnellisina muiden edessä ns. "virallisesti" ja juttelevat lähekkäin söpöillen, mitä tekevät sitten kun Yousef palaa Turkista.

Ja se puhe oli ihan surkea. Olen niin pettynyt, että pyyhin tuon koko perhanan vikan jakson mielestäni.

Cengiz on vihjaillut tässä viime aikoina mustasukkaisesta tyttöystävästään siihen malliin, että en pitäisi suurena ihmeenä sitä, että Cengiz on itse halunnut poistua sarjasta. 

Vierailija
406/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi se puhe oli niin surkea joidenkin mielestä? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Itsekin odotin kyllä alunperin vielä henkilökohtaisemmin juuri Sanasta kertovaa puhetta, mutta toisaalta se oli lopulta mielestäni hyvä tuollaisena koko sarjan ja sen teemat yhteen sitovana puheena. Minua se ainakin kosketti.

Vierailija
407/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo niinkään pettynyt tohon vikaan klippiin, vaan ylipäätänsä koko kauteen. Niin paljon jäi kysymyksiä auki ja toisaalta jotkut kysymykset/ongelmat käytiin aika hutaisten läpi. Vain parisuhteille annettiin "kunnollinen" loppu, mutta aika moni yksittäinen hahmo sai tosi laiskan lopun. Ja toisaalta hahmojen välisiin ystävyyssuhteisiin ja ystävyyssuhteiden välisiin ongelmiin ei panostettu yhtään (tyttöporukan välit kuittaantu sillä los losers -pakulla, Evenin suhde Briskeby-poikiin kuitattiin off-screen jne.).

Tässä kaudessa tökki se, että niin moni juonen kannalta olennainen asia tapahtui juurikin piilossa katsojilta. Sanan ja Eliaksen keskustelua tappelusta ei näytetty (vaikkakin se tappelu oli loppujen lopuksi juonellisesti ihan turha), eikä katsojille näytetty sitä, kun Sana lähetti sähköpostia Williamille (kasijakson lopussa oltiin enemmänkin Nooran povissa kuin Sanan). Sanan, Saran ja Vilden keskustelua vihatileistä ei näytetty.

Ja kyllähän se on aika ilmeistä, että kauteen lähtiessä Andemilla oli ihan eri suunnitelmat kuin kauden lopussa. Yousefin instagram ei koskaan nähnyt päivänvaloa, ja Eliaksenkin instaan postattiin vain yksi kuva. Lisäksi se Yousef vs. Even -kuva facebookissa oli loppujen lopuksi täysin turha väkerrys. Tällä kaudella oli pajon potentiaalia, mutta aikalailla jouduin ainakin itse henkilökohtaisesti pettymään.

Vierailija
408/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin fiilikseni viimeisen klipin jälkeen olivat melko... njääh. Juoni latistui kuin pannukakku ja se P-Chrisin ja Emman salamarakastuminen ja heti perään nuoleskelu oli niin kornia. Selvästi eniten ruutuaikaa haluttiin antaa fanien suosikkipareille, mikä oli mielestäni vähän turhaa, koska heillä oli jo aiemmin viikolla kokonaan omat klippinsä. Tyttöporukan ystävyys ei näkynyt viimeisessä klipissä millään tavalla, vaikka se on ollut sarjan kantava voima, sen sijaan oli tärkeämpää näyttää, että kaikki muut paitsi Chris ovat löytäneet jotain tärkeämpää kuin kaverit. Ihan hyvä, että sarja loppui, jos käsikirjoittajilla ei ollut enää tämän enempää annettavaa.

Vierailija
409/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi vähän paha mieli, koska jotenkin Sanan rakkaustarinaa ei tekijöiden taholta ihan jotenkin arvostettu. Vaikea pukea sanoiksi. Mutta kyllähän viestistä selvän sai, että hyvin, hyvin todennäköisesti Sana ja Yousef ovat pari jo. Kaiken kaikkiaan ihana oli tuo eilinen klippi.

Vierailija
410/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä muuten huomannut, oliko Maiken taas mukana juhlassa😂 i

Eihän sen tarvinnut, kun ei Cengizkään ollut...

Vierailija
411/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö-Chris tuupattiin tässä syrjään. Hänellä ei ollut omaa roolia vaan toimi toisten tukena ja taustana. Rahat kelpasi Vildelle mutta kaveruudelle ei ollut käyttöä koska Magnus. :,( No, tämähän halusi olla realistinen sarja niin että suolaakin tarvittiin sokerin keskelle.

Sana oli todella kaunis!

Mietin samaa! Aika töykeästi sanottu Vildeltä että hänellä on jo juttukaveri, kun Chris tuli varta vasten tarjoamaan tukeaan ja välittämistään. 

Mä otin sen niin, että Vilde halusi vakuuttaa Chrisiä, ettei tämän tarvitse olla huolissaan. Vilde tietää, että Chrisin on vaikea puhua tällaisista rankemmista aiheista (mikä kävi ilmi terkkarikeskustelussa). Hänhän on vältellyt tilanteesta kysymistä, vaikka on selvästi siitä tietoinen. Vilde halusi kertoa, että hän on Magnuksen kanssa pystynyt jo juttelemaan asiasta eikä siis ole joutunut olemaan yksin asian kanssa. Joten Chrisin ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa siitä, ettei ole itse kyennyt tilanteessa auttamaan. Chris on kaikin tavoin kuitenkin ihana ja tärkeä ystävä Vildelle.

Magnuksen kanssa voi puhua huolistaan, mutta Chrisiltä lainataan rahaa kertomatta kuitenkaan taustoja...

Vierailija
412/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin tuosta vikasta klipistä ihan hurjan paljon! :) Etenkin se lopun puhe saa edelleen kyyneleet silmiin ja kylmiä väreitä aikaiseksi. Tosin ei heti ensimmäisellä katselulla, vaan nyt kun olen katsonut sen useampaan kertaan. Täydellinen ja Skamimainen lopetus sarjalle. Tuli mieleen, että pitääkin katsoa se ekan jakson aloitus eli Jonaksen monologi siinä, en enää muista tarkalleen mitä siinä sanottiin.

Ja Vilden & tyttö-Chrisin kohtaus sai myös kyyneleet silmiin. Ja ei mulla ainakaan tullut mitään pahaa mieltä Chrisin puolesta, Vildehän kehui juuri minkälainen ystävä Chris on ja kuinka saa hänet aina huonoimpinakin päivinä iloiseksi ja hyvälle tuulelle. Sehän nimenomaan oli Chrisille helpotus kuulla, että hän on koko ajan osannut toimia ystävänä oikein ja Vilde arvostaa häntä.

Eva-Jonas-Emma-Chris kuvio puolestaan oli musta hiukan outo, mutta toisaalta ne lopun puheen aikana olevat välähdykset mun mielestä selitti sitä hyvin eli aiemmin tällä viikolla kun sekä Jonas että Eva auttoivat Emmaa ja Chrisiä, niin kaaosteorian kaltaisesti lopputulema olikin ns. juuri päinvastainen kuin mitä oisi voinut kuvitella, mutta lopulta kuitenkin kaikkien kannalta hyvä lopputulema. :) Ja mulla ei varsinaisesti ollut väliä noiden kohdalla, että kuka päätyy yhteen kenenkin kanssa.

On jotenkin tosi tyhjä olo nyt. Kyllä tässä menee varmaan vielä jonkin aikaan Skamin jaksoja katsellessa, ei pysty ihan seinään tätä touhua lopettamaan. :')

Vierailija
413/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi se puhe oli niin surkea joidenkin mielestä? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Itsekin odotin kyllä alunperin vielä henkilökohtaisemmin juuri Sanasta kertovaa puhetta, mutta toisaalta se oli lopulta mielestäni hyvä tuollaisena koko sarjan ja sen teemat yhteen sitovana puheena. Minua se ainakin kosketti.

Se oli mun mielestä pelkkiä itsestäänselvyyksiä koko puhe. Ensin lueteltiin kysymyksiä: Miksi jotkut kokee vihaa jotkut ei? Miksi jotkut ovat rikkaita, jotkut köyhiä? Miksi jotkut elävät turvassa, toiset eivät? Sitten mainittiin, että daa ei ole ihme, että tulee luovutusmieliala. Sitten itsestään selvä vastaus, jota on toisteltu pitkin kautta "mutta hei kukaan ei ole yksin".  Se on se vastaus. Kiitti Sana.

En vain yksinkertaisesti saanut siitä sellaista aidosti koskettavaa fiilistä. Esim. se Sanan puhe kosketti mua ihan oikeasti. Alkoi oikein itkettämään. Tuo puhe taasen kuulosti vain latteuksien luettelolta. Ehkä tuo olisi kaivannut juuri sen Sanan näkökulman ja vastauksen noihin kysymyksiin. Hän tässä on kuitenkin noita ennakkoluuloja joutunut käymään läpi. Jonas puhujana esitti vain kysymyksiä, mutta ei oikeastaan osannut tarjota sellaista vastausta, joka olisi tyydyttänyt. Tuntui hirveän pinnalliselta ja hätäistyltä puheelta.

Vierailija
414/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni siinä eniten vaivasi ala-astemaisuus ja se, että nostojen valinnat (esim se presidenttiviittaus) jäivät vain yksittäisiksi heitoiksi ilman minkäänlaista syventymistä. Tyyliin "on fakta, että pelko leviää, mutta niin leviää myös rakkaus." Ööh. Ainakaan minua ei tuollaisella kosketeta mitenkään.

Vierailija
415/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana ja Yousef saivat viime viikolla jo onnellisen loppunsa, joten en näe miten sitä olisi tässä klipissä vielä tuotu esille. Jos Yousef ois pamahtanut juhlien lopuksi paikalle, kuin William ikään, niin aika nähtyähän se ois ollut. Realistisempaa se on, että reissussa ollaan, kun niin on sovittu, eikä sieltä suhata kesken kaiken kotiin bileiden takia. Eikä se näy vaikuttavan Yousanan väleihin, vaikka Yousef nyt olikin pois. 

Vaikka Vilden kautta jään edelleen kaipaamaan niin oli ihana, että tuossa tuotiin selväksi se että Vildellä on nyt asiat kuitenkin ihan hyvin. 

Emma&Chris. Vähän turhaan kulutettiin minuutteja, mutta tulipa ainakin selväksi ettei se Chris lopulta niin kauhean kiinnostunut Evasta ollutkaan. Jonaksen ja Evan yhteenpaluuta toivoin ja heille ilmeisesti kävi hyvin. 

Isakin ja Evenin hengailukohta oli ihana. En sano muuta, ettei synny sanasotaa. 

Kaiken kaikkiaan hyvä fiilis jäi vikasta jaksosta. Täytyy varmaan katsoa nyt kaikki jaksot putkeen, että voi muodostaa kunnolla mielipiteensä tästä viimeisestä kaudesta. Itselleni tää vika viikko jäi kuitenkin erityisen positiivisena mieleen, se alku kausi oli jotenkin todella ahdistava ja ankea. 

Vierailija
416/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Mä olin niin pettynyt tuohon loppuun, että se vähensi pettymystä sarjan loppumisesta. Chrisin ja Emman nuoleskelu tärkeämpää kuin, Yousanan yhdessäolo? Mikä siis olikaan ideana kirjoittaa Yousef ulos sarjasta? Ihan turha peliliike. Ja tekstari? Ei edes skype-puhelua? Just joo....

Ja sitten lisää muiden parien nuoleskelua tai puhetta naimisesta. Okei... No Andemin tärkeysjärjestykseen tulivat selväksi.

Balloon-pojista saatiin vain välähdyksiä. Olisin halunnut Eliaksen ja Sanan keskustelua! Mutta ei niin ei.

Vilden ja Chrisin kohtauksesta kiitosta. ❤

Puhe ei ollut minusta kovin tunteita herättävä, mutta idea alun ja lopun samankaltaisuudesta (Jonas) oli ihan jees.

Mutta loppukohtaus oli pettymys. Ei voi mitään. Paska fiilis jäi. Ruoka näytti hyvältä.

Koita jo ymmärtää ettei se Andem päätä koko sarjan kulkua.

Vierailija
417/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana ja Yousef saivat viime viikolla jo onnellisen loppunsa, joten en näe miten sitä olisi tässä klipissä vielä tuotu esille. Jos Yousef ois pamahtanut juhlien lopuksi paikalle, kuin William ikään, niin aika nähtyähän se ois ollut. Realistisempaa se on, että reissussa ollaan, kun niin on sovittu, eikä sieltä suhata kesken kaiken kotiin bileiden takia.

Tästä oon ihan samaa mieltä! Olisi ollut todella epärealistinen käänne. Mä oikeastaan jopa koko ajan pelkäsin sitä, että milloin se Yousef pamahtaa paikalle. Etenkin siinä kun ne viestittelivät Sanan kanssa ja Sana laittoi itsestään kuvan, niin jotenkin koko ajan kuvittelin että Yousef vastaa tyyliin: "Olet kaunis, näen sinut." :D

Vierailija
418/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaudessa tökki se, että niin moni juonen kannalta olennainen asia tapahtui juurikin piilossa katsojilta. Sanan ja Eliaksen keskustelua tappelusta ei näytetty (vaikkakin se tappelu oli loppujen lopuksi juonellisesti ihan turha), eikä katsojille näytetty sitä, kun Sana lähetti sähköpostia Williamille (kasijakson lopussa oltiin enemmänkin Nooran povissa kuin Sanan). Sanan, Saran ja Vilden keskustelua vihatileistä ei näytetty.

Ja kyllähän se on aika ilmeistä, että kauteen lähtiessä Andemilla oli ihan eri suunnitelmat kuin kauden lopussa. Yousefin instagram ei koskaan nähnyt päivänvaloa, ja Eliaksenkin instaan postattiin vain yksi kuva. Lisäksi se Yousef vs. Even -kuva facebookissa oli loppujen lopuksi täysin turha väkerrys. Tällä kaudella oli pajon potentiaalia, mutta aikalailla jouduin ainakin itse henkilökohtaisesti pettymään.

Olen samaa mieltä. Aikaisemmilla kausilla mielestäni kaikki juonet kasattiin lopussa paremmin yhteen, nyt monet tarinat jäivät vähän sellaisiksi hajanasiksi/epämääräisiksi. En tiedä johtuiko ehkä siitä että viimeiselle kaudelle yritettiin tuoda liikaa eri  asioita? Jamillan ja Sanan välinen tarina oli minulle esimerkiksi yksi tarina joka jäi vähän irtonaiseksi ja johon olisin kaivannut jotain lisää.  

Siinä Sanan kauden kuvassa oli se poliisi ns. "vihjeenä" ja vaikka poliisi mainittiin mm. siinä feikkitili jutun yhteydessä niin jotenkin minusta tuntuu että sille poliisillekin Juliella oli kauden alussa eri (dramaattisempi?) tarkoitus.

Vierailija
419/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää kausi osoitti sen verran väsähtämisen merkkejä, että ehkä hyvä, että jää nyt tähän. Kausi oli toki haastava siinä mielessä, että kirjoittajatkin varmaan olleet vähän hakusella ja selvitystyötä on pitänyt tehdä paljon ja näyttelijöiden vakaumukset ja kaikki ilmeisesti vaikuttaneet. Vähän jopa epäilyttää paljonkon muutoksia on alkuperäiseen suunnitelmaan jouduttu tekemään..

Vierailija
420/654 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana ja Yousef saivat viime viikolla jo onnellisen loppunsa, joten en näe miten sitä olisi tässä klipissä vielä tuotu esille.

Saivathan Noora ja William sekä Isak ja Evenkin jo onnelliset loppunsa, sekä omien kausiensa päätteeksi, että tämän viikon klipeissä. Miksi niitä piti sitten tässä loppuklipissä vielä tuoda esille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan