Olafiaklinikken
Kommentit (654)
Ihaninta tuossa vikassa klipissä oli mun mielestä se, kun Vilde sanoi, että hänellä on jo joku kenen kanssa puhua vaikeista asioista, ja katsoi Magnusta! Mä oon kokoajan ollut sitä mieltä, että Magnus ja Vilde on sopiva pari, vaikka joka puolella niitä on yritetty erottaa ja Magnusta torpata.. Niin oli kiva saada tuollainen "vahvistus" niiden suhteelle vielä loppuun!
P-Chris/Emma/Eva/Jonas -jutusta en oikein tiedä mitä mieltä olisi. Tykkäsin P-Chrisin ja Evan kemiasta, mun mielestä olisivat olleet sopivampi pari Evan kanssa kuin tietyllä tavalla vakavamielisempi ja aikuismaisempi Jonas. Toisaalta ihan hauska "ympyrä sulkeutuu" -tyyppinen paluu ekaan kauteen.
Nyt sitten vaan odottelemaan amerikkalaisten versiota..
Häiritsikö ketään muuta se, kun vilde ja Chris juttelivat vakavia ja vildellä näytti koko ajan pettävän pokka? :S
Äh en vaan tajua, miten tämä lopetus oli "ihana".. :(
Haha, kävin illalla katsomassa milloin *solen går ned * oslossa, ajaksi oli määritelty 22:44, joten odotin siihen asti Suomen aikaa ja menin nukkumaan. Äsken tajusin, että klippi tulikin 22:46!
Siis oliko toi puhe ainoa jonka porukalla sanalle veivät lahjaksi ja kiitokseksi kutsusta?? Puhe, jonka kirjoittivat Noora ja William, ja "ihan pikkuisen myös isak"? Wadafak.. Olipahan taas paljon melua tyhjästä.
Tyttö-Chris tuupattiin tässä syrjään. Hänellä ei ollut omaa roolia vaan toimi toisten tukena ja taustana. Rahat kelpasi Vildelle mutta kaveruudelle ei ollut käyttöä koska Magnus. :,( No, tämähän halusi olla realistinen sarja niin että suolaakin tarvittiin sokerin keskelle.
Sana oli todella kaunis!
Jäi häiritsemään että loppujaksossa pääpari sai ruutuaikaa Sana 2min, Yousef 0min.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi kanssa pettymys pintaan lopetuksesta. Se puhe sanalle oli vaan yksinomaan huono, ja karsea myötähäpeä sanan ja isakin välisestä keskustelusta. Elias vaan "häivytettiin" pois koko sarjasta, ja tärkeämpänä pidettiin eskildin ja linnin hösäilyjä?
:/ no eipähän tule niin ikävä skamia.
Miksi myötähäpeä siitä keskustelusta? Tuohan on niiden juttu.
Ja miksi Eliaksen näkyminen vikassa klipissä olisi ollut tärkeämpää kuin Linn ja Eskild?
Tuntuu, et osa odotti tosi paljon että Yousef palaa ja Balloon-pojat olisi isossa roolissa Sanan lisäksi ja nyt pettymys on suuri, kun tekijät päättivätkin näyttää pääosin vaan alkuperäisen porukan fiiliksiä.
Itse kuulun näihin viimeiseen klippiin pettyneisiin. Juhlien tunnelma oli jotenkin apea ja hajanainen, ei tullut yhtään sellaista "ihanaa kun koko porukka on koossa" -fiilistä. Aikaa käytettiin ihme juttuihin, kuten Eskildin ja Linnin muuttokauhisteluihin. Taas tehtiin draamaa tyhjästä, eli ihmeteltiin Nooran tulevaa muuttoa etukäteen vaikka hän ei todellisuudessa edes suunnitellut muuttavansa, sitä paitsi who cares missä Noora asuu sarjan päätyttyä. Emman ja P-Chrisin ihastuminen oli ihan hauska yksityiskohta, mutta mielestäni vähän turha. Sarjan kokonaisuus ei olisi mitenkään vaatinut sitä, että heidät olisi pitänyt parittaa yhteen ja käyttää viimeisen klipin aikaa pöydän yli tuijotteluun. Ylipäätään siis fokus tuntui olevan ihan eri asioissa kuin mitä itse olen mieltänyt tärkeiksi, mutta varmasti joku niistäkin nautti.
Sanottakoon kuitenkin, että viimeinen klippi oli ihan kiva, ja pettymys johtuu lähinnä siitä, että minulla oli tosi kovat odotukset. Skam on oikeasti yksi parhaista, ehkä jopa paras fiktiivinen sarja jota olen seurannut, ja varsinkin liveseuraaminen on vienyt mukanaan niin, että kaiken loppuminen oikeasti harmittaa. Siksi vikaan kauteen on tullut varmaan suhtauduttuakin niin kriittisesti.
No eiköhän kaikilla saa olla omat näkemyksensä asioihin. :) ilman että kenenkään tarvitsee alkaa nokittelemaan ja haastamaan.
No vähän oli epärealistinen Emman ja Chrisin rakastuminen mutta kiva että Eva ja Jonas saatiin yhteen 😍
Muuten vika klippi tuntui vähän pettymykseltä, ja ihanko oikeasti Yousef jätettiin siitä pois? Oon ihan hämmentynyt mikä oli ton jutun pointti.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö-Chris tuupattiin tässä syrjään. Hänellä ei ollut omaa roolia vaan toimi toisten tukena ja taustana. Rahat kelpasi Vildelle mutta kaveruudelle ei ollut käyttöä koska Magnus. :,( No, tämähän halusi olla realistinen sarja niin että suolaakin tarvittiin sokerin keskelle.
Sana oli todella kaunis!
Mietin samaa! Aika töykeästi sanottu Vildeltä että hänellä on jo juttukaveri, kun Chris tuli varta vasten tarjoamaan tukeaan ja välittämistään.
Huvitti miten Pepsi maxit jaksettiin esittää hamaan loppuun asti.. Muslimitytöille "ai ette saa juoda?" ;)
Enpä muuten huomannut, oliko Maiken taas mukana juhlassa😂 i
Vierailija kirjoitti:
Aikooko moni seurata sitä jenkkiversiota?
En usko että seuraan. Jenkkisarjoista puuttuu tietynlainen kotikutoisuus ja arkisuus, jotka oli loistavan castingin lisäksi tän sarjan kantava voima. Varmasti siitä tulee siis ihan hyvä jenkkisarja, mutta en ole niiden ystävä muutenkaan. Tää oli hyvä just tälläisenä norjalaisena versiona.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän kaikilla saa olla omat näkemyksensä asioihin. :) ilman että kenenkään tarvitsee alkaa nokittelemaan ja haastamaan.
Eli ei saa kysyä, että miksi pettyi johonkin kohtaukseen tai miksi joku oli tosi ihana? Tämähän on mielenkiintoinen keskustelu sitten. Jokainen kirjoittaa mielipiteensä, mutta niistä ei saa keskustella sen enempää? Entä jos ihan oikeasti kiinnostaa se miksi toiset näkee asioita eri tavalla kuin itse? Ehkä se avartaisi myös sitä omaa näkemystä.
Täälläkin pettymys. Ajattelin, että juhlissa olis enemmän paneuduttu Sanaan eikä näihin jo omat kautensa ja viikon aikana klipit saaneisiin tyyppeihin. Noora-William ja Isak-Even kuviotkin oli jo aivan selvät valmiiksi.
Olin eka klipin jälkeen eka et mitä ihmettä, tässäkö tää oli, aivan p***aa.
Mut sit katoin sen pari kertaa uudelleen ja sit tajusin et ei helkkari, Andem teki sen taas. Se oikeesti sai sidottua koko kauden ja sarjan yhteen 15 minuuttiseen niin helvetin upeasti et paruin puoli yötä miettiessäni niitä pikku yksityiskohtia, joilla kaikki tuotiin esiin vikassa klipissä.
Aivan upea lopetus. Nyt voi hyvillä mielin päästää hahmot menemään. Det går bra.
Enpä arvannut, että kausi päätty Sanan osalta käytännössä Maghrib klippiin. Varsinkin, kun oli tiedossa nämä juhlat..
Vierailija kirjoitti:
No vähän oli epärealistinen Emman ja Chrisin rakastuminen mutta kiva että Eva ja Jonas saatiin yhteen 😍
Muuten vika klippi tuntui vähän pettymykseltä, ja ihanko oikeasti Yousef jätettiin siitä pois? Oon ihan hämmentynyt mikä oli ton jutun pointti.
Yousefin jättämisessä pois vikassa jaksossa ei ollut mitään pointtia. Yousef olisi ihan hyvin voinut mennä Turkkiin bileitten jälkeen. Oltaisiin saatu kohtaus, jossa myös Yousef ja Sana tekevät suunnitelmia yhdessä.
Mikä hemmetin pointti tuossa oli laittaa ruutuaikaa Emmalle ja Chrisille? Kuka tuollaista toivoi? Jos haluttiin Eva yhteen Jonaksen kanssa, niin sitten olisivat menneet yhteen. Johan siinä oli ainekset siinä Jonaksen klipissä, jossa hänen huomattiin olevan vielä Evan perään.
Tuntui, että koko jakso oli pyhitetty niille pareille, joiden vuorovaikutus on nimenomaan seksuaalista. William ja Noora suunnittelevat nussimista autossa, Evak ja Isak kuhertelemassa, Jonas ja Eva nuoleskelemassa seinää vasten, Chirs ja Emma ruokapöydän yllä... Onko Andemille oikeasti noin vaikeaa kirjoittaa julkinen parikohtaus sellaisten ihmisten välille, jotka eivät noin selvästi sitä pariutumistaan osoita? Olisin ollut tässä vaiheessa tyytyväinen tosiaan siihen, että näkee Yousefin ja Sanan onnellisina muiden edessä ns. "virallisesti" ja juttelevat lähekkäin söpöillen, mitä tekevät sitten kun Yousef palaa Turkista.
Ja se puhe oli ihan surkea. Olen niin pettynyt, että pyyhin tuon koko perhanan vikan jakson mielestäni.
Tää oli mielestäni ihan täydellinen lopetus tälle sarjalle. Kiitos myös teille.