Onko 2 km kävelymatka töihin mielestäsi pitkä?
Kommentit (99)
Tuntuu monelle olevan. Mä kävelen kolme kilsaa duunin ja pois. Meillä on kauppaankin kahden kilsan matka ja sinnekin kuljetaan kävellen. Meillä ei ole autoa, eikä nyt ole hankinnassakaan.
Jatkuvaa ihmettelyä ja huokailua, että kuinka sä viitit, kuinka sä jaksat.
On meillä duunissa mimmi, joka polkee 18 kilsaa töihin ja takas, kesät talvet. Huikea suoritus mun mielestä. Silti muut töissä pitää tätä ihan njääh juttuna. Koska tällä naisella on auto, hän voisi tulla autollakin töihin, mutta oma valinta, kun tulee fillarilla.
Välillä mä en tajua ihmisten logiikkaa. :D
2 km työmatka olisi täydellistä luksusta, ja juuri sopiva käveltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. ItseItsellä 9km työmatka menee helposti pyörällä, säällä kuin säällä. Nopeampi kuin joukkoliikenne.
Entä jos sataa kaatamalla? Varmaan kivaa kun ulkoilupuku kastuu läpimäräksi.
Vettä se vain on eikä mitään happoa. Illalla/aamulla kuitenkin kastuu suihkussa. Sitä vartenhan ne ulkoiluvaatteet ovat, että suojaavat ulkoilmalta.
Itse siis eri kirjoittaja ja työmatka 17 kilometriä suuntaansa kesät talvet pyörällä.
Ulkoilupuku ei kestä edes 5 km matkan polkemista kaatosateessa. Jos sade on kylmää niin kyllä siinä vilu tulee kun vesi imeytyy sisään lämmittävään vaatekerrokseen.
Vedenkestävä ulkoilupuku. Suihkun kautta työpisteelle. Mistä tätä uusavuttomuutta sikiää..
Mulla on sadepäiviä varten ostettu vettähylkivä tuulipuku mutta ei se auta kun koko 10 km matkan vettä ropisee kaatamalla. Läpi tulee jo ennen puolta väliä.
Vettähylkivä tuulipuku onkin eri asia kuin vedenkestävä ulkoilupuku. Olen satavarma, että tästä on sinun kanssasi keskusteltu palstalla aikaisemminkin.
Mene kaatosateeseen niin kyllä sullakin tulee vesi läpi ulkoilupuvusta. Kuminen sadepuku on ainoa joka pitää kuivana kun ropisee sormenpään kokoisia pisaroita niskaan.
Kyllä se kalvopuku kestää ihan hyvin sellaiset 40 minuuttia kaatosadetta, jos siinä ei ole reikiä eli ei ole ihan loppuunpidetty. Minulla on ollut useita kalvopukuja ja ihan kuivana olen pysynyt, vaikka taivaalta on tullut räntää tai niitä sinun sormenpään kokoisia vesipisaroita. Kalvopuvutvaan on sellaisia, ettei ne kestä vuosia. Mutta käyttömukavuus on ihan eri kuin joku kuminen sadepuku. Kuka hullu nyt kumisaappaissa ja kumipuvussa viitsisi lähteä koiran kanssa lenkille?
Tämä on ihan epäreilua että rankkasadepisarat eivät pysty sun DrymaxX:hin! Mulla on oikein liukaspintainen vettähylkivä tuulipuku jonka pinnasta kevyen sateen ensimmäiset pisarat vierivät nätisti pois. Mutta se liukas kangas ei auta yhtään jos tulee niitä rankkasadepisaroita. Ne uppoavat siihen ihan armottomasti ja tunkeutuvat läpi ja kastelevat sisävaatteeni yhdellä ruiskauksella likomäriksi. Ja ihan tavallisessakin sateessa se liukas pinta alkaa ennen pitkää vettyä, imaisee pisarat ja kastuu läpi. En käsitä miten ihan tavalliselta takilta näyttävä takki voi pitää noinylivoimaisesti paremmin vettä kun oma tuulitakkini ei toimi yhtään sadetakkina vaikka siinä on korkea kaulus, hyvin suojaava huppu, roiskesuojattu vetskari ja se liukas pinta.
Vettähylkivä tuulipuku on eri asia kuin vedenkestävä kalvopuku.
Eikö vettähylkivän tuulipuvun kuuluisi hylkiä vesipisaroita ja estää siten niiden imeytyminen kankaaseen ja sen läpi?
Jos joku ei tajua että tuulipuku on vettähylkivä juuri siksi että sen kanssa ei kastuisi sateessa niin aika noloa. Eihän muuten olisi mitään järkeä tehdä siitä vettähylkivää vaan pikemminkin mahdollisimman hyvin vettä imevä jotta se imisi myös sisältä päin tulevan kosteuden paremmin lävitsensä.
No ei ole pitkä matka. Meillä on kotona postilaatikko kahden kilometrin päässä ja käyn aamuisin hakemassa sanomalehden kävellen ennen 17 km pyörämatkaani töihin.
Mulla on tuon verran kävelymatkaa työpaikalle. Hyvällä säällä tuo on ihan sopiva matka kävellä. Kunnon vesisateessa on vähän liian pitkä. Pari viikkoa sitten osui viimeksi kunnon sadekuuro työmatkalle ja kyllä siinä ehti jo olkapäät ja rinnukset saada kunnolla läpimäräksi kun ulkoilupuku ei jaksanut pitää sadetta ulkona perille asti.
Vierailija kirjoitti:
On on. Mene katsomaan menoa Tampereelle. Siellä ihmiset kulkee alle kahden kilometrin matkoja paikkurilla, vaikka mitään kannettavaa ei ole ja paukkuri pysähtyy parin sadan metrin välein.
Mikä on paukkuri? Mun työmatka on noin 2 km ja kuljen sen aina kävellen tai pyörällä. Kävelen tai pyöräilen kaikki muutkin matkat kaupungin sisällä. En edes omista autoa ja julkisia käytän todella harvoin.
T: tamperelainen
Ei ole liian pitkä. Oon aina kävellyt töihin, entisestä asunnosta matkaa oli yli kaksi km, nykyisin noin kilometri. Ainoastaan oikein pääkallokelillä ei haluis kävellä, sateet ei haittaa.
Kävelen n. 6 km yhteen suuntaan, aikaa menee reippaalla tahdilla n. 55 min, mutta liikennevaloja on jonkin verran.
Jkfkf kirjoitti:
Jos on kovin mäkistä, tylsät maisemat ja/tai 2+ kiloa kantamuksia, pitkältä tuntuu. Yli kolme kilometriä työmatkapyöräilevätkin ihmiset ovat jotain ihmeellisiä voimanpesiä, mulla menee siihenkin yli 10 vuoden jälkeen edelleen noin 30 min.
Mulla oli aikaisemmin 7,5 km työmatka jonka pyöräilin. Aikaa meni alle 30 min ja matkalla oli pitkiä ylä- ja alamäkiä. Eikä ollut edes rankkaa. Jopollako sää yrität pyöräillä kun saat kolmeen kilometriin puoli tuntia kuluun?
Minulla työmatka on kolme kilometriä, eikä tulisi mieleenkään kulkea muuten kuin kävellen. Pyöräilyyn matka tuntuu aivan liian lyhyeltä. 25 vuoden aikana olen kulkenut työmatkan kaksi kertaa raitiovaunulla, koska tuolloin ollut mukana yli 30 kg:n kantamukset. Yli viiden kilometrin matkat kuljen pyörällä, mikäli aikaa kävelyyn ei ole.
Ei todellakaan - edes tällaisen sohvaperunan mielestä.
Ja paskat. Aina kesäisin pyöräilen kevyesti 11 kilometriä töihin.
Pyörää ei kannata hankkia, kuitenkin varastetaan tai menee rikki kuukauden päästä. Kävellen pääsee helpommalla.
Mä kävelen pelkästään työpäivän aikana tuon matkan tuplana.
Ei ole. Silloin kun mulla oli noin lyhyt matka niin kävelin tai pyöräilin töihin. Kesät talvet.
Tervehdys plebaanit. Oletteko koskaan kuulleet automobiilista? Tämä keksintö luotiin jo 1800 luvun lopulla.
Tällä keksinnöllä pääset tuon 2km matkan 5 minuutissa. Samalla säästät jalkojasi turhalta kivulta ja vältyt sääolosuhteilta.
Tänäpäivänä automobiilien arvo on laskenut käytetyllä markkinalla jopa 50 euroon . Uskon että töissä käyvällä olisi tuollaseen varaa.