Onko 2 km kävelymatka töihin mielestäsi pitkä?
Kommentit (99)
Täh? Eihän 20 minuuttia yhteen suuntaan tunnu missään. Varsinkin kun joka päivä pitäisi minimissään harrastaa 30 min reipasta liikuntaa. Toki sadesäällä voi kyrsiä, mutta hyvät vaatteet ja sadevarjo on hyvä olla matkassa. Ja voihan tuon matkan polkaista pyörälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. ItseItsellä 9km työmatka menee helposti pyörällä, säällä kuin säällä. Nopeampi kuin joukkoliikenne.
Entä jos sataa kaatamalla? Varmaan kivaa kun ulkoilupuku kastuu läpimäräksi.
Vettä se vain on eikä mitään happoa. Illalla/aamulla kuitenkin kastuu suihkussa. Sitä vartenhan ne ulkoiluvaatteet ovat, että suojaavat ulkoilmalta.
Itse siis eri kirjoittaja ja työmatka 17 kilometriä suuntaansa kesät talvet pyörällä.
Ulkoilupuku ei kestä edes 5 km matkan polkemista kaatosateessa. Jos sade on kylmää niin kyllä siinä vilu tulee kun vesi imeytyy sisään lämmittävään vaatekerrokseen.
Mulla on kyllä ihan sadetakki kaatosateita varten, kuten varmaan suurimmalla osalla meistä, jotka kuljemme työmatkat taivasalla...
Ei. Itsellä kodin ja työpaikan välillä on n. 3km. Kävelen matkan 20 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
On on. Mene katsomaan menoa Tampereelle. Siellä ihmiset kulkee alle kahden kilometrin matkoja paikkurilla, vaikka mitään kannettavaa ei ole ja paukkuri pysähtyy parin sadan metrin välein.
Täällä nyt yks perustamperelainen tahtois kysyä, et mikä on paikkuri? Never heard, mut veikkaan, että joku tarkottaa Nyssee vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. ItseItsellä 9km työmatka menee helposti pyörällä, säällä kuin säällä. Nopeampi kuin joukkoliikenne.
Vettä se vain on eikä mitään happoa. Illalla/aamulla kuitenkin kastuu suihkussa. Sitä vartenhan ne ulkoiluvaatteet ovat, että suojaavat ulkoilmalta.
Itse siis eri kirjoittaja ja työmatka 17 kilometriä suuntaansa kesät talvet pyörällä.
Olen myös ympärivuoden työmatkapyöräilijä. Minä käyn töissä suihkussa ja vaihdan työvaatteet päälle, ne kulkee repussa mukana. Olen kuivempi kuin ne jotka juoksee bussipysäkiltä.
2 km nyt on ihan naurettavan pieni matka, sen verran on tuohon meidän lähimmälle kaupalle. Lapsetkin kävelee sen muutamassa minuutissa.
Mukava matka, kävelisin, myös kantamusten kanssa. Rankkasateella tosin pyrkisin välttämään, mutta harvoinpa pahimmat sateet kovin kauan kestävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilupuku ei kestä edes 5 km matkan polkemista kaatosateessa. Jos sade on kylmää niin kyllä siinä vilu tulee kun vesi imeytyy sisään lämmittävään vaatekerrokseen.
Vedenkestävä ulkoilupuku. Suihkun kautta työpisteelle. Mistä tätä uusavuttomuutta sikiää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin sellaisia kaatosateita on.
Koulumatkani oli reilu 2 km suuntaansa kahdeksan vuoden ajan, kävelemällä kuljin, enkä muista että olisin liian läpimäräksi kovinkaan usein kastunut. Ihan sopivalta matkalta tuntui etenkin aamuisin, siinä sitä vasta oikeastaan heräsi kun käveli. Voi tietysti olla että aika kultaa muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia parempi ulkoilupuku. Kunnon goretex-asu kestää kyllä vaikka 50 km:n pyöräilyn rankkasateessa niin, että sen sisäpuolella kastuu korkeintaan hikoilun takia.
Ei minullekaan ole ikinä päässyt kylmä tulemaan, ei kovilla pakkasilla eikä vesisateessa. No 20 asteen pakkasilla on kyllä haastavaa pitää sormet lämpiminä pyöräillessä.
Ei se nyt liian pitkä ole, mutta varmaan ottaisin usein pyörän, ainakin sulan maan aikaan.
Menisin mieluummin pyörällä, mutta tottakai tuo kävellenkin menee. Sateisella kelillä toki aika ikävä, mutta harvoin sillä tavoin sataa, että sateenvarjo ei riittävän hyvin suojaisi.
On.
Olen aamu-uninen ja pitää aamuisin ennen töitä ja töistä kotiin palattua heti viiä koirat lenkille, joten yhtään ekstraa en ala kävelemään.
Jos työmatkani on yli kilometrin, menen autolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Itsellä kodin ja työpaikan välillä on n. 3km. Kävelen matkan 20 minuutissa.
Olet joko Valentin Kononen tai sitten vain sujuva valehtelija. Jos työmatkasi on 3 km, et todellakaan kävele sitä 20 minuutissa. Vähintään tupla-aika menee ja silloinkin saat kävellä aika rivakasti.
Ei tietenkään. Juuri sopiva matka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia parempi ulkoilupuku. Kunnon goretex-asu kestää kyllä vaikka 50 km:n pyöräilyn rankkasateessa niin, että sen sisäpuolella kastuu korkeintaan hikoilun takia.
Ei minullekaan ole ikinä päässyt kylmä tulemaan, ei kovilla pakkasilla eikä vesisateessa. No 20 asteen pakkasilla on kyllä haastavaa pitää sormet lämpiminä pyöräillessä.
Sitten ei ole satanut kovin paljoa. Jos oikeasti rankkasateessa polkee 10 km niin on kyllä taatusti läpimärkänä vaikka on hyvin vettähylkivät tuulipuvut ja goretexit päällä. Kun rankkasade rummuttaa paineella suurilla pisaroilla niin se menee hyvienkin ulkoiluvaatteiden lävitse. Ainoa mikä pitää on kuminen sadeasu.
Jos ei jaksa tuota matkaa kävellä jokapäivä edestakaisin niin diabetes ja muut sairaudet tulevat tulevaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei ole satanut kovin paljoa. Jos oikeasti rankkasateessa polkee 10 km niin on kyllä taatusti läpimärkänä vaikka on hyvin vettähylkivät tuulipuvut ja goretexit päällä. Kun rankkasade rummuttaa paineella suurilla pisaroilla niin se menee hyvienkin ulkoiluvaatteiden lävitse. Ainoa mikä pitää on kuminen sadeasu.
Sateenvarjoa käyttäen on tullut pyöräiltyä töihin ja kouluihin kohta 20-vuotta ja ei ole ollut koskaan vaatteet kuin veteen kasettuna! Eli jos ei osaa tekniikkaa niin syy on itsessä
Ei ole, vaan juuri sopiva. Mun työmatka on 2,2 km suuntaansa ja kävelen sen edestakaisin _aina_, säällä kuin säällä.
Jos mulla olis 2 km työmatka, niin saattaisin hyvinkin sen kävellä vaikka muita mahdollisia kulkuvälineitä löytyy auto ja polkupyörä. Kiirepäivinä pyörällä, mutta muuten kävellen. Autoa ei viitsi tuollaiselle matkalle startata, ellei ole suoraan töistä menoa jonnekin.