Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomus suomalaisista ugrilaisina jotka tulivat Volgan mutkasta, olikin valhetta

Vierailija
02.03.2024 |

Luin Hesarin tieteellisen artikkelin.

Uskomus siitä, että suomalaiset lähtivät yhtenä joukkona vaeltamaan Volgan mutkasta Suomeen, olikin pelkkää tarua. DNA-tutkimukset ovat osoittaneet sen valheeksi.

Tarina Volgan mutkasta perustuu romanttiseen kansallisuusaatteeseen jota opetettiin kouluissa mm. 30-luvulla.

Tieteellisiä faktoja:

-suomalaiset eivät ole vanha kansa

-suomalaiset ovat geneettinen sekoitus

Geneettisesti lähimpänä meitä ovat ruotsalaiset ja virolaiset.

Sen jälkeen venäläiset, mordvalaiset, ukrainalaiset, puolalaiset, latvialaiset ja liettualaiset.

Kommentit (260)

Vierailija
1/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän minäkin.

Nyt tähän tuli kirkas logiikka.

Tätä olen täälläkin jankuttanut monta kertaa.

Tämä historiallinen valhe on oikaistava ja Suomen historia pitää kirjoittaa uudelleen.

Ap

Vierailija
2/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerrohan miksi hopi-intiaaneilla on jumala KOKOPÖLÖ? Silkka suomalainen nimi ö-kirjaimineen! Kyselin tätä aamulla täällä mutta en saanut vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina Volgan mutkasta mistä jokin retkue olisi lähtenyt vaeltamaan peräkanaa, olikin täysin epäuskottava ja jälleen tämänkin tarinan alkuperä näyttää juontavan itänaapuriin poliittiseen propagandaan.

---

Hesarin tiedeartikkelissa mainittiin, että suomalaisten tarina ei ole niin uljas kuin he kuvittelevat.

Itse en ole koskaan tajunnut, mitä uljasta oli jossain Volgan mutka-tarinassa?

Valaiskaa minua.

Ap

Vierailija
4/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo olemassa mitään yhtä tiettyä mistä suomalaiset on tullu tai mikä meiän oikea geeniperimä on. Suomen kansa on sekoitus vähän kaikkea mahdollista. 

Mä oon lukenu kirjaimellisesti tutkimuksia missä suomalaisista on löydetty myös aasialaista perimää muutama % ja myös esim Jenkeistä tietyistä paikoista..

Samaan syssyyn menee Venäjä myös ja Ruotsi ja kaikki muut meidän alapuolella olevat valtiot. 

Suomalainen kansa on sekotus vähän kaikkea. 

Vierailija
5/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kerrohan miksi hopi-intiaaneilla on jumala KOKOPÖLÖ? Silkka suomalainen nimi ö-kirjaimineen! Kyselin tätä aamulla täällä mutta en saanut vastausta.

Onhan italian kielessä mm. ristorante.

RISTO!

Vierailija
6/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo olemassa mitään yhtä tiettyä mistä suomalaiset on tullu tai mikä meiän oikea geeniperimä on. Suomen kansa on sekoitus vähän kaikkea mahdollista. 

Mä oon lukenu kirjaimellisesti tutkimuksia missä suomalaisista on löydetty myös aasialaista perimää muutama % ja myös esim Jenkeistä tietyistä paikoista..

Samaan syssyyn menee Venäjä myös ja Ruotsi ja kaikki muut meidän alapuolella olevat valtiot. 

Mä väitän että intiaaneilla ja lappilaisilla on ollut yhteys jäämeren yli. Niin paljon yhtäläisyyksiä kulttuureissa.

Vierailija
7/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kadonnut Juutalaisten heimo. Tänne tullessamme koukattiin volgan mutkan kautta.

Tämä on se totuus.

Vierailija
8/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat geenisekoitus ja joissakin miehissä voi olla ripaus itäistä perimää, mutta ei todellakaan kaikilla.

Eniten sitä esiintyy pohjoissavolaisilla miehillä.

Sitten on olemassa skandinaavinen isälinja.

Koettakaa jo uskoa totuua. Me olemme geneettisesti lähimpänä

ruotsalaisia ja virolaisia.

TOTTA KAI!

He ovat naapureita ja totta ihmeessä he takuulla ovat sekoittuneet

meihin. Sitä paitsi olemme entisen Itä-Ruotsin alueella.

Vierailija
9/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mistä tänne ollaan tultu. Täällä ollaan ja pysytään 

Vierailija
10/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä huolimatta en hyväksy että tänne tullaan elämään kustannuksellamme. Että terveisi vaan sinne hesariin.

Vierailija
11/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polynesialaisissa kielissäkin on paljon samoja sanoja kuin suomessa, mutta merkitys on kyllä ihan eri.

Vierailija
12/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh voisi sanoa että ugrilaisuus on ihan nykyjuttu verrattuna siihen että tultiin afrikasta ja vielä apinoista. Eli on siinä sekoitusta kerrakseen.

Vierailija
13/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä väitän että intiaaneilla ja lappilaisilla on ollut yhteys jäämeren yli. Niin paljon yhtäläisyyksiä kulttuureissa.

Lue se Hesarin artikkeli, siellä on myös kaikki reitit.

Koko ihmiskunta on suunut alkunsa muutamasta ihmisestä.

Ei siellä kyllä puhuttu intiaanien eikä lappilaisten yhteyksistä mitään.

Tai onhan tuo mahdollista.

Lähi-idästä on vaeltanut Aasiaan ihmisiä, ekaksi menneet Australiaan, Eurooppa oli autio.

Afrikassa ja Lähi-idässä on kaikkien ihmisten alkukoti.

Vierailija
14/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama mistä tänne ollaan tultu. Täällä ollaan ja pysytään 

No jonkin aikaa kyllä.

Vierailija
15/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh voisi sanoa että ugrilaisuus on ihan nykyjuttu verrattuna siihen että tultiin afrikasta ja vielä apinoista. Eli on siinä sekoitusta kerrakseen.

Missä ne välimallit on?

Vierailija
16/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän minäkin.

Nyt tähän tuli kirkas logiikka.

Tätä olen täälläkin jankuttanut monta kertaa.

Tämä historiallinen valhe on oikaistava ja Suomen historia pitää kirjoittaa uudelleen.

Ap

Onhan tuo tieto aikoja sitten oikaistu ja Suomen historiaa tuoltakin osin "kirjoitettu uudelleen".

Vierailija
17/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokopelli?

Vierailija
18/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan italian kielessä mm. ristorante.

RISTO!

Muinaisesta Suomesta kerran aikoinaan yksi Risto lähti maailmalle. Paistoi litteitä leipiä ja laittoi niihin täytteitä päälle. Italialaiset hullantuivat tähän ruokaan ja huusivat yhdessä pizza, pizza!

Siitä sai alkunsa Ristorante. Joka muistetaan vielä tänäkin päivänä.

Vierailija
19/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokopelli?

Hopit käyttävät itse KOKOPÖLÖ-nimitystä, amerikkalaiset Kokopelliä.

Vierailija
20/260 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina Volgan mutkasta on tosi. Ei ole mikään keksitty satu, vaan perimätietona kulkenut suomalais-ugrilaisten matkassa historian hämäristä asti.

Uljaat vaaleahiuksiset ja sinisilmäiset suomalaiset katselivat Volgan mutkassa pohjoiseen rikkaiden luonnonvarojen suuntaan ja ottivat ja lähtivät vaeltamaan kohti omaa asuinpaikkaansa. Jumala oli heille oppaana, joka halusi ohjata lemmikkinsa parhaimmille paikoille, mitä maailmasta löytyy. 

Tämä on se tarina ja totuus suomalaisista.