Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2 km kävelymatka töihin mielestäsi pitkä?

Vierailija
19.06.2017 |

?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Itsellä kodin ja työpaikan välillä on n. 3km. Kävelen matkan 20 minuutissa.

Olet joko Valentin Kononen tai sitten vain sujuva valehtelija. Jos työmatkasi on 3 km, et todellakaan kävele sitä 20 minuutissa. Vähintään tupla-aika menee ja silloinkin saat kävellä aika rivakasti.

Minun kävelyvauhtini on 7,8 km tunnissa. En ole ikinä käyttänyt 3 kilometrin kävelemiseen puolta tuntia, missään olosuhteissa. Terv. toinen Valentin Kononen

Vierailija
42/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON, koska haluan olla töissä suihkun raikkaana ja fressinä enkä hieltä haisevana ja nuhruisena. Töihin mennessä on mahdoton kävellä hitaasti. Takaisin päin (kotiin päin) tuo olisi sopiva kävelymatka.

Riippuu tietysti töistäkin, jos töissä tulee hiki, samapa sinne on mennä haisevana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet joko Valentin Kononen tai sitten vain sujuva valehtelija. Jos työmatkasi on 3 km, et todellakaan kävele sitä 20 minuutissa. Vähintään tupla-aika menee ja silloinkin saat kävellä aika rivakasti.

En ole se, ketä lainasit, mutta 3 kilsan kävely 40 minuutissa ei todellakaan ole mikään rivakka tahti...

Vierailija
44/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
45/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän 2km ole aikuiselle ihan kohtuullinen kävelymatka, jos lain mukaan ekaluokkalainenkin pystyy kävelemään alle 3km koulumatkan...

Vierailija
46/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. ItseItsellä 9km työmatka menee helposti pyörällä, säällä kuin säällä. Nopeampi kuin joukkoliikenne.

Entä jos sataa kaatamalla? Varmaan kivaa kun ulkoilupuku kastuu läpimäräksi.

Harvoin sellaisia kaatosateita on. 

Koulumatkani oli reilu 2 km suuntaansa kahdeksan vuoden ajan, kävelemällä kuljin, enkä muista että olisin liian läpimäräksi kovinkaan usein kastunut. Ihan sopivalta matkalta tuntui etenkin aamuisin, siinä sitä vasta oikeastaan heräsi kun käveli. Voi tietysti olla että aika kultaa muistot. 

Sitä viimeksi mainittua minäkin epäilen. Kaatosateita on Suomessa säännöllisesti. Yleisintä se taitaa olla elokuussa, jolloin kunnon rankkasade saattaa yllättää useinkin.

Jos kaipaat muistillesi virkistystä, niin katsopa vaikka, kuinka paljon satoi elokuussa 2005, kun Helsingissä oli yleisurheilun MM-kisat: http://ilmatieteenlaitos.fi/vuosi-2005

Ilmastonmuutos on lisännyt epävakaisuutta ja runsaita sateita selvästi.

Mutta yleisesti sanoisin, että 2 km työmatka on varsin inhimillinen taitettavaksi jalan.

Vierailija
47/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kävellä edes kovin rivakasti, että kilometrin matka taittuu 10 minuutissa, 3km kävelee siis ihan normaalivauhdilla puolessa tunnissa. 40 minuuttiin saa jo pysähdellä useammissa liikennevaloissa ja pysähtyä sitomaan kengännauhat pariin kertaan.

Vierailija
48/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. ItseItsellä 9km työmatka menee helposti pyörällä, säällä kuin säällä. Nopeampi kuin joukkoliikenne.

Vettä se vain on eikä mitään happoa. Illalla/aamulla kuitenkin kastuu suihkussa. Sitä vartenhan ne ulkoiluvaatteet ovat, että suojaavat ulkoilmalta.

Itse siis eri kirjoittaja ja työmatka 17 kilometriä suuntaansa kesät talvet pyörällä.

Olen myös ympärivuoden työmatkapyöräilijä. Minä käyn töissä suihkussa ja vaihdan työvaatteet päälle, ne kulkee repussa mukana. Olen kuivempi kuin ne jotka juoksee bussipysäkiltä.

2 km nyt on ihan naurettavan pieni matka, sen verran on tuohon meidän lähimmälle kaupalle. Lapsetkin kävelee sen muutamassa minuutissa.

Niimpä niin. Jos 5 min kävelee 2 km niin nopeudeksi tulee 24 km/h. 10 minuutissakin pitää pistellä menemään 12 km/h. Hih! Tosi reippaita lapsia sulla.

Vierailija
49/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä se vain on eikä mitään happoa. Illalla/aamulla kuitenkin kastuu suihkussa. Sitä vartenhan ne ulkoiluvaatteet ovat, että suojaavat ulkoilmalta.

Itse siis eri kirjoittaja ja työmatka 17 kilometriä suuntaansa kesät talvet pyörällä.

Ulkoilupuku ei kestä edes 5 km matkan polkemista kaatosateessa. Jos sade on kylmää niin kyllä siinä vilu tulee kun vesi imeytyy sisään lämmittävään vaatekerrokseen.

Vedenkestävä ulkoilupuku. Suihkun kautta työpisteelle. Mistä tätä uusavuttomuutta sikiää..

Mulla on sadepäiviä varten ostettu vettähylkivä tuulipuku mutta ei se auta kun koko 10 km matkan vettä ropisee kaatamalla. Läpi tulee jo ennen puolta väliä.

Vierailija
50/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilupuku ei kestä edes 5 km matkan polkemista kaatosateessa. Jos sade on kylmää niin kyllä siinä vilu tulee kun vesi imeytyy sisään lämmittävään vaatekerrokseen.

Kisko sen päälle vaikka sellainen ohut läpinäkyvä sadetakki.

Mulla on itselläni oikein kunnon kuminen sadetakki joka yltää polviin saakka. Myös kumpparit löytyy, ne päällä lompsin töihin jos sataa.

Itse kysymykseen vastaan että ei mielestäni ole pitkä matka. En tiedä miten asia olisi ilman koiraa, mutta miellän kaikki alle 3 km lenkit lyhyeksi.

Mullakin siis vajaa 2 km töihin, menen pyörällä jos on hyvä sää. En pyöräile lainkaan sateella, kovalla tuulella ja talvella.

Vierailija
51/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla töihin 2km ja kävelen tai pyöräilen sen läpi vuoden, ei mitään ongelmaa. Sään mukaiset vaatteet vaan ylle ja menoksi 😀

Vierailija
52/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenkestävä ulkoilupuku. Suihkun kautta työpisteelle. Mistä tätä uusavuttomuutta sikiää..

Mulla on sadepäiviä varten ostettu vettähylkivä tuulipuku mutta ei se auta kun koko 10 km matkan vettä ropisee kaatamalla. Läpi tulee jo ennen puolta väliä.

Vettähylkivä tuulipuku onkin eri asia kuin vedenkestävä ulkoilupuku. Olen satavarma, että tästä on sinun kanssasi keskusteltu palstalla aikaisemminkin.

Vierailija
53/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koululaiset kulkee kouluun yli 2 km sateessa ja tuiskussa.

Vierailija
54/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian pitkä millään säällä ellei nyt golfpallon kokoisia rakeita sada. En edes ole mikään reippailuihminen vaan sieltä laiskimmasta päästä. Miten toi voi olla terveelle ihmiselle liikaa?

Vierailija
55/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettähylkivä tuulipuku onkin eri asia kuin vedenkestävä ulkoilupuku. Olen satavarma, että tästä on sinun kanssasi keskusteltu palstalla aikaisemminkin.

Ei nämä kaupunkilaiset metrolla joka paikkaan ajavat edes tiedä, mikä ero on vettähylkivällä ja vedenpitävällä puvulla. Itse kävelen joka päivä koiran kanssa ulkona 6-10 kilometria. Siis ihan huvikseni. Satoi tai paistoi. Pukuna on vedenpitävä kalvopuku, eikä ole edes goretex, vaan näitä muita kilpailevia kuten drymaxx. Ei mene vesi läpi, vaikka vettä tulisi kaatamalla. Toimii räntäsateessakin. Hiki tosin voi tulla, kun kävelee reippaasti.

2 kilometriä ei ole matka eikä mikään. Yli 80-vuotias kroonisesti sairas polvivikainen äitini kävelee joka päivä 5 kilometriä, koska pysyy niin kunnossa. Menee bussilla keskustaan ja kävelee joskus kotiin sen reilun pari kilsaa, kun ei malta odottaa bussia. Kannattaa käyttää niitä jalkoja, kun ne vielä toimii.

Vierailija
56/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kaatosateeseen niin kyllä sullakin tulee vesi läpi ulkoilupuvusta. Kuminen sadepuku on ainoa joka pitää kuivana kun ropisee sormenpään kokoisia pisaroita niskaan.

Vierailija
57/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kaatosateeseen niin kyllä sullakin tulee vesi läpi ulkoilupuvusta. Kuminen sadepuku on ainoa joka pitää kuivana kun ropisee sormenpään kokoisia pisaroita niskaan.

Kyllä se kalvopuku kestää ihan hyvin sellaiset 40 minuuttia kaatosadetta, jos siinä ei ole reikiä eli ei ole ihan loppuunpidetty. Minulla on ollut useita kalvopukuja ja ihan kuivana olen pysynyt, vaikka taivaalta on tullut räntää tai niitä sinun sormenpään kokoisia vesipisaroita. Kalvopuvutvaan on sellaisia, ettei ne kestä vuosia. Mutta käyttömukavuus on ihan eri kuin joku kuminen sadepuku. Kuka hullu nyt kumisaappaissa ja kumipuvussa viitsisi lähteä koiran kanssa lenkille?

Vierailija
58/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ympärivuoden työmatkapyöräilijä. Minä käyn töissä suihkussa ja vaihdan työvaatteet päälle, ne kulkee repussa mukana. Olen kuivempi kuin ne jotka juoksee bussipysäkiltä.

2 km nyt on ihan naurettavan pieni matka, sen verran on tuohon meidän lähimmälle kaupalle. Lapsetkin kävelee sen muutamassa minuutissa.

Ollapa töissä suihku ja paikka, jossa voisi säilyttää märkiä sadevaatteita. Ei ole. Melkein joka  päivä menen eri paikkaan tekemään töitäni, ja sellaisena pitää saapua, että pystyy heti aloittamaan.

Vierailija
59/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Itselläni on töihin juurikin tuo 2km ja en voisi kuvitellakaan etten menisi kävellen.

Vierailija
60/99 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset käveli reilu 1,5 km päiväkotiin aamuisin, silloin kun vielä olivat päiväkodissa. Itse sitten jatkoin siitä vielä kävellen töihin. Eihän tuo ole matka eikä mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä