Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enon syntymäpäivälahjat kaksosilleni, pojalle 700€puhelin, tytölle 400€

Vierailija
19.06.2017 |

Molemmat täyttivät 15 eli ei ole siitä kyse että nuorempi saisi halvemman tms. Enon peruste oli, että eihän sillä ole tytöille samanlaista merkitystä kuin pojille. Ärsyttää. Siis omastakin mielestäni on järjetöntä ostaa 700€ puhelinta, mutta eipä ole veljelläni rahasta puutetta.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta rahat ja puhelin jos nyppii.

Vierailija
2/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eno törsää sinun lapsiisi yli tonnin ja sinä valitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis olet vain kateellinen veljellesi siitä että hänellä on varaa?

Vierailija
4/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa sulla antelias eno! Toivottavasti lapsesi ymmärtävät olla kiitollisia.

Vierailija
5/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän kalliit lahjat, mutta tosiaan todella eriarvoistavaa, jos niiden hintaeroa on noinkin suuri. Kyllä se vanhempana ketuttaa, jos lapsia eriarvoistetaan ulkopuolisen toimesta, kun itse yrittää kohdella tasa-arvoisesti ja oikeudenmukaisesti.

Vierailija
6/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen väheksymistä!

En tykkää.

Vierailija
7/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, möisin tytön puhelimen ja ostaisin hänelle sitten samanlaisen kuin poika sai.

Vierailija
8/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eno on kaksosten, siis ap:n veli, ei ap:n oma eno. Missä luetun ymmärrys?

Vierailija
9/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso tuon eron pitäisi olla, jotta ensimmäiset kommentoijat pitäisivät epäreiluna? Vai eikö lahjoista saa valittaa, olivat sitten kuinka epäreiluja tahansa?

Vierailija
10/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyttö tähän itse reagoi?

Vierailija
11/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti lahjasta ja sanoi, että hänelle on ihan sama minkä puhelimen omistaa. Ei ole ollenkaan materialistinen tai sellainen että pitäisi olla tietynlainen puhelin "koska kaikilla muillakin" Enemmän veljeni "ei tytöillä ole niin tarkkaa" asenne ärsyttää minua.

ap

Vierailija
12/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eno törsää sinun lapsiisi yli tonnin ja sinä valitat?

Aika outo asenne sinulla.

Meillä tuota eriarvoistamista harjoitti äitini. Alussa se ei ollut niin räikeää kun esikoinen sai mummolta kaalliita lahjoja, mutta sitten kun nuoremmat sisarukset kasvoivat ja sama peli jatkui, eli eisikoinen sai aina kaalliita lahjoja ja nuoremmat eivät oikein mitään, niin homma alkoi haista aika pahasti. Eikä se eriarvoistaminen jäänyt lahjoihin vaan se näkyi muussakin käytöksessä ja lapsiin suhtautumisessa. Lopulta lakattiin pitämästä lainkaan yhteyttä äitiini.

Vierailija
13/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaksoset tapaavat olla samanikäisiä.

Vierailija
14/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti lahjasta ja sanoi, että hänelle on ihan sama minkä puhelimen omistaa. Ei ole ollenkaan materialistinen tai sellainen että pitäisi olla tietynlainen puhelin "koska kaikilla muillakin" Enemmän veljeni "ei tytöillä ole niin tarkkaa" asenne ärsyttää minua.

ap

Jos tyttö on tyytyväinen niin mitä valitat? Itsekin olen ei-materialistinen enkä ajattele lahjan arvon perustuvan hintaan. Enkä siis tarkoita rahallista arvoa. Älä myrkyt lasten mieltä.

Vierailija
15/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee tästä isompaa juttua kuin se onkaan. Veljellesi voit kahden kesken mainita että jatkossa toivot hänen kohtelevan lapsiasi samanarvoisesti, mutta älä lasten kuullen nosta asiasta numeroa. Pahoitat vain lasten mielen, mielestäni turhaan.

Vierailija
16/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ymmärrä, että miksi molempien pitäisi saada samanarvoinen lahja. Kun kerta on eri puhelimet, niin ehkä on erilaiset käyttötarpeetkin. Olisiko pitänyt ostaa kalliimpi puhelin tytöllekin, joka ei sovellu ominaisuuksiensa vuoksi yhtä hyvin käyttöönsä, ihan vain sen takia, ettei tulisi paha mieli? Tai 400 euron puhelimen lisäksi 300 eurolla karkkia mukaan?

Kenties se poitsu on käy kalassa enonsa kanssa ja ollut muutenkin seurallinen ja tyttö jäänyt etäiseksi. Ei kai nyt kaikkia lahjoja ostella pelkästään sen takia, että ollaan sukua.

Tasa-arvoinen kohtelu ei sekään tarkoita, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla, vaan samoilla kriteereillä.

Vierailija
17/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika olisi saanut kalliin puhelimen ja tyttö kortin välissä kaksikymppisen ja karkkipussin päälle ymmärtäisin närkästymisesi. Nyt kuitenkin tilanne on se, että kummallekin lapselle ostettiin lahjaksi arvokas puhelin, joka miellyttää saajaa itseään. Kaikki siis ok.

Vierailija
18/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha eno tällä kertaa...viimeksi taisi olla isoisä? Muistaako joku paremmin?

Vierailija
19/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poikamies setä ei antanut yhtään mitään. Kuollessaan oli testamentannut kolmelle minä lukien mitä jäi. Ihan kivasti saamme jos myydään mitä saimme.

Vierailija
20/122 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä, että miksi molempien pitäisi saada samanarvoinen lahja. Kun kerta on eri puhelimet, niin ehkä on erilaiset käyttötarpeetkin. Olisiko pitänyt ostaa kalliimpi puhelin tytöllekin, joka ei sovellu ominaisuuksiensa vuoksi yhtä hyvin käyttöönsä, ihan vain sen takia, ettei tulisi paha mieli? Tai 400 euron puhelimen lisäksi 300 eurolla karkkia mukaan?

Kenties se poitsu on käy kalassa enonsa kanssa ja ollut muutenkin seurallinen ja tyttö jäänyt etäiseksi. Ei kai nyt kaikkia lahjoja ostella pelkästään sen takia, että ollaan sukua.

Tasa-arvoinen kohtelu ei sekään tarkoita, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla, vaan samoilla kriteereillä.

Eli sinun mielestä on ok osoittaa lahjalla että toinen on tärkeämpi? Ymmärrän tuon eron jos eno on vaikka tuon toisen lapsen kummi, mutta ei toisen, jolloin kalliimmalle lahjalle on tavallaan perustulu. Jos itsellä olisi tuollainen tilanne että voi pistää satoja euroja sukulaislasten lahjoihin, niin en kyllä kehtaisi antaa kaksosille samaan aikaan täysin erihintaisia lahjoja, vaan joko samanlainen kummallekkin tai sitten jos tosiaan kummankin puhelimet sopii paremmin heidän käyttötarkoituksiinsa, niin sitten toisella jotain muutakin että lahjan arvojen ero ei olisi noin suuri.