Enon syntymäpäivälahjat kaksosilleni, pojalle 700€puhelin, tytölle 400€
Molemmat täyttivät 15 eli ei ole siitä kyse että nuorempi saisi halvemman tms. Enon peruste oli, että eihän sillä ole tytöille samanlaista merkitystä kuin pojille. Ärsyttää. Siis omastakin mielestäni on järjetöntä ostaa 700€ puhelinta, mutta eipä ole veljelläni rahasta puutetta.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen, että elämä tasii a i n a. Voi mennä kauankin, vuosia, mutta siihen tasauspäivään voi luottaa. Ei elämässä aina mene onnen lahjat tasan tässä hetkessä. Eikä suinkaan kannata jäädä tällaiseen lahjan arvoasiaan kiinni.
Tämä on rajusti sanottu, mutta entä jos toinen kaksosista (arvokkaamman puhelimen saanut) sairastuisi - silloin toinen voisi ajatella, että oli mukava, että hän sai arvokkaamman lahjan ja minä/me emme puuttuneet siihen moittien.
No minusta epätasa-arvoa ei tarvitse hyväksyä. Vähän se nuorta lohduttaa, että "elämä tasii aina". Ei minua ainakaan lohduttanut, kun veljien tarpeet pantiin aina edelle ja heille annettiin paljon sellaisia vapauksia ja etuja, mitä tytöille ei annettu. Ja harva kai pystyy ajattelemaan noin jalosti ( eikä mielestäni tarvitsekaan ), että toinen voi sairastua......ja että hyvä, kun sai enemmän. Huhhuh kaikkea sitä saakin lukea.
Lahjan antaja päättää minkä lahjan antaa.
Ja voi jeesus, jos jopa LAHJOISTAKIN löydätte jotain tasa-arvokysymyksiä. Tuskin ap on listannut lasten koko elämänsä aikana saaneita lahjoja , ja verrannut niitä RAHALLISESTI, PINNALLISESTI JA MATERIALISTISESTI keskenään. Vain nainen kykenee tämän kaltaiseen ahneuteen.
Kummasti äänioikeuden laskusta ollaan yleisesti huolissaan ja jotkut valopäät aikovat ehdottaa, että naisilta pitäisi ottaa äänioikeus pois?! Mitä diktatuuria sinä haluat, kun kukaan ei äänestä? Minusta äänioikeus pitäisi ottaa pois tyhmiltä miehiltä, mutta se on turhaa, ne ei muutenkaan jaksa vääntäytyä vaaliuurnille.
Kolmen pertin muodostama facebook-ryhmä suunnittelee suuria ja yhden pertin jollain ilveellä saatu vaimo myötäilee miehensä mielipidettä. Siinä se sinun sosiaalinen media on.