Enon syntymäpäivälahjat kaksosilleni, pojalle 700€puhelin, tytölle 400€
Molemmat täyttivät 15 eli ei ole siitä kyse että nuorempi saisi halvemman tms. Enon peruste oli, että eihän sillä ole tytöille samanlaista merkitystä kuin pojille. Ärsyttää. Siis omastakin mielestäni on järjetöntä ostaa 700€ puhelinta, mutta eipä ole veljelläni rahasta puutetta.
Kommentit (122)
Ihme älämölä. Saisit hävetä.
Olisit kiitollinen. Veljesi saa ostaa just sellaiset lahjat kuin haluaa.
Taas jotai saatan*n telaketjufemakkoja.
Veljenenäsi ei ostaisi teille lahjoja jatkossa lainkaan. Jos siitä tollanen kitinä tulee.
Kun ostat tyttärelle osakkeita tuolla rahalla, hänestä tulee paljon paljon varakkaampi ja fiksumpi säästäjä. Poika vain pelailee persaukisena.... Epätasa-arvoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein eno ajatteli tuon asian.
Pojille teknologia on tärkeämpää kuin tytöille ja kyllähän tyttö tulee aivan hienosti toimeen tuolla 400 puhelimellakin.Luulin, että tuo aika on jo ohi, että pojille kuuluu antaa kalliimmat vempaimet, kun ne osaa niitä arvostaa. Omasta lapsuudesta muistan tuon saman. Isä jolla oli perheen rahat osteli surutta pojille mopot, me tytöt ei saatu mitään. Ei kyllä koskaan osattu vaatiakaan, kun pojille jotenkin "kuului " kaikki. Pojille maksettiin kotoa autokoulut, tytöille ei. Autokoulun kävin 3-kymppisenä omilla rahoillani.
Isäsi toimi aivan oikein, edelleenkin naisen paikka on kotona hoitamassa kotia ja lapsia.
Ja tuokin oli erinomaisesti ajateltu isältäsi, ettei maksanut tytöille ajokorttia, kun aiheuttavat liikenteessä ainoastaan vaaratilanteita ja ovat haitaksi muille.Sarkasmia varmaankin tuo vastauksesi ;)
Kyllä, kumpikaan veljistäni ei hankkinut mitään koulutusta. Ovat työelämästä syrjääntyneitä, onneksi on se autokortti, vaikka ei olekaan varaa autoon. Meillä tytöillä hyvät koulutukset ja asiat muutenkin mallillaan. Luulen, että isä teki nimenomaan karhunpalveluksen veljilleni, kun ei vaatinut heiltä mitään. Koulua ei tarvinnut käydä, riitti että päristelivät mopoillaan iltakaudet lähimetsissä ja keksivät kolttosiaan naapurin poikien kanssa.
Miksi totuuden sanominen olisi sarkasmia? Ei, ei todellakaan ollut, vaan oli realiteeti.
Ilmeisesti kuitenkin sitä sarkasmiksi luulit, kun sinun täytyi keksiä satu jolla siihen vastasit.
Millähän vuosisadalla sinä elelet?
Et ole kuullutkaan sellaisesta kuin poikien syrjäytymisestä?? Tätä syrjäytymistä on tapahtunut jo ennenkin. Veljeni kävivät kyllä ammattikoulun, mutta jäivät myöhemmin työttömiksi, kun huono pohjakoulutus alkuaan ei mahdollistanut ammatinvaihdosta. Minä ja sisareni kävimme koulua, opiskelimme ja työllistyimme. Olen ajanut autoa kolaroimatta jo yli kaksi vuosikymmentä ja meillä kotityöt jaetaan tasan mieheni ja muun perheen kanssa. Kotityöt eivät kuulu vain naiselle, eikä se olisi onnistunutkaan, kun olen käynyt äitiyslomia lukuunottamatta töissä. Nyt, kun itselläni on poika pidän tärkeänä sitä, että hän huolehtii koulutehtävistä ja hän ei saa mitään "etuoikeuksia" sillä, että on poika.
Miksihän on paljon miehiä jotka vaativat naisten äänioikeuden peruuttamista välittömästi?
Ja kerropa miksi näiden tätä vaativien miesten määrä kasvaa koko ajan ja mistähän se mahtaa johtua?Nyt keksit kyllä pohjat!! :D :D :D
Mutta vastaamaan kysymykseen et pystynyt.
Yritin vastata, mutta mode ei tykännyt, kun arvelin sinun kuuluvan näihin "tulijoihin", ko maissa naisten oikeudet ovat tunnetusti huonot. Tuo ap:n esimerkkikin sopisi hyvin ko maihin, ei enää länsimaihin. Mutta se linkkisi viipyy vielä?
Yritätkö leikkiä nokkelaa vai kuvitteletko olevasi intellektuelli vaatimalla linkkiä asiaan, jonka alunperinkin kerroin oleva kasvava trendi kansalaisten keskuudessa.
Kannattaa seurata sosiaalisia medioita joissa asiasta on keskustelu alkanut lisääntymään ja voit yllätykseksesi huomata, että naisten äänioikeuden vastustajiin kuuluu myös älykkäitä naisia jotka kykenevät näkemään tilanteen laajempana kokonaisuutena.
No monesti alle 500 euron puhelin on jopa paljon parempi kuin yli 700 euron puhelin! Elikkä hinta ei kerro todellakaan kaikkea puhelimesta vaan esimerkiksi Applen puhelimissa on "ilmaa" noin puolet niiden myyntihinnasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojille teknologia on tärkeämpää kuin tytöille ja kyllähän tyttö tulee aivan hienosti toimeen tuolla 400 puhelimellakin.Luulin, että tuo aika on jo ohi, että pojille kuuluu antaa kalliimmat vempaimet, kun ne osaa niitä arvostaa. Omasta lapsuudesta muistan tuon saman. Isä jolla oli perheen rahat osteli surutta pojille mopot, me tytöt ei saatu mitään. Ei kyllä koskaan osattu vaatiakaan, kun pojille jotenkin "kuului " kaikki. Pojille maksettiin kotoa autokoulut, tytöille ei. Autokoulun kävin 3-kymppisenä omilla rahoillani.
Isäsi toimi aivan oikein, edelleenkin naisen paikka on kotona hoitamassa kotia ja lapsia.
Ja tuokin oli erinomaisesti ajateltu isältäsi, ettei maksanut tytöille ajokorttia, kun aiheuttavat liikenteessä ainoastaan vaaratilanteita ja ovat haitaksi muille.Sarkasmia varmaankin tuo vastauksesi ;)
Kyllä, kumpikaan veljistäni ei hankkinut mitään koulutusta. Ovat työelämästä syrjääntyneitä, onneksi on se autokortti, vaikka ei olekaan varaa autoon. Meillä tytöillä hyvät koulutukset ja asiat muutenkin mallillaan. Luulen, että isä teki nimenomaan karhunpalveluksen veljilleni, kun ei vaatinut heiltä mitään. Koulua ei tarvinnut käydä, riitti että päristelivät mopoillaan iltakaudet lähimetsissä ja keksivät kolttosiaan naapurin poikien kanssa.
Miksi totuuden sanominen olisi sarkasmia? Ei, ei todellakaan ollut, vaan oli realiteeti.
Ilmeisesti kuitenkin sitä sarkasmiksi luulit, kun sinun täytyi keksiä satu jolla siihen vastasit.
Et ole kuullutkaan sellaisesta kuin poikien syrjäytymisestä?? Tätä syrjäytymistä on tapahtunut jo ennenkin. Veljeni kävivät kyllä ammattikoulun, mutta jäivät myöhemmin työttömiksi, kun huono pohjakoulutus alkuaan ei mahdollistanut ammatinvaihdosta. Minä ja sisareni kävimme koulua, opiskelimme ja työllistyimme. Olen ajanut autoa kolaroimatta jo yli kaksi vuosikymmentä ja meillä kotityöt jaetaan tasan mieheni ja muun perheen kanssa. Kotityöt eivät kuulu vain naiselle, eikä se olisi onnistunutkaan, kun olen käynyt äitiyslomia lukuunottamatta töissä. Nyt, kun itselläni on poika pidän tärkeänä sitä, että hän huolehtii koulutehtävistä ja hän ei saa mitään "etuoikeuksia" sillä, että on poika.
Miksihän on paljon miehiä jotka vaativat naisten äänioikeuden peruuttamista välittömästi?
Ja kerropa miksi näiden tätä vaativien miesten määrä kasvaa koko ajan ja mistähän se mahtaa johtua?Nyt keksit kyllä pohjat!! :D :D :D
Yritin vastata, mutta mode ei tykännyt, kun arvelin sinun kuuluvan näihin "tulijoihin", ko maissa naisten oikeudet ovat tunnetusti huonot. Tuo ap:n esimerkkikin sopisi hyvin ko maihin, ei enää länsimaihin. Mutta se linkkisi viipyy vielä?
Länsimaat tulevat palaamaan realiteetteihin eikä siihen mene enää kovin kauaa.
En ole monessakaan asiassa noiden "tietyjen maiden" kanssa samaa mieltä, mutta on pakko myöntää, että joissain asioissa heillä on realiteetit tiettyyn pisteeseen saakka erittäinkin terveitä, verrattuna meidän kulttuurimarxilaiseen mielisairaaseen länteemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö leikkiä nokkelaa vai kuvitteletko olevasi intellektuelli vaatimalla linkkiä asiaan, jonka alunperinkin kerroin oleva kasvava trendi kansalaisten keskuudessa.
Kannattaa seurata sosiaalisia medioita joissa asiasta on keskustelu alkanut lisääntymään ja voit yllätykseksesi huomata, että naisten äänioikeuden vastustajiin kuuluu myös älykkäitä naisia jotka kykenevät näkemään tilanteen laajempana kokonaisuutena.
Pane nyt edes yksi linkki ko keskustelusta. Jos sinä ja muutama samanmielinen mies tuollaista puhutte, ei se tarkoita, että se olisi mikään kasvava trendi :) Onko asiasta tehty jo kansalaisaloite? :D
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt sellanen juttu, et on ehkä saanut puhelimen hankittua 400 eurolla tai halvemmalla ja siksi antoi sen summan myös tytölle.
Miekii käsnäsin , että likka sai 400 puhtaana käteen. Kun tulee vanhojen päivä, ja tyttö saa 500mekot, 100meikit ja 200kampaukset ja poika menee 50 pukuvuokralla, saako poika piletysrahaa 750 ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaat tulevat palaamaan realiteetteihin eikä siihen mene enää kovin kauaa.
En ole monessakaan asiassa noiden "tietyjen maiden" kanssa samaa mieltä, mutta on pakko myöntää, että joissain asioissa heillä on realiteetit tiettyyn pisteeseen saakka erittäinkin terveitä, verrattuna meidän kulttuurimarxilaiseen mielisairaaseen länteemme.
Esimerkiksi mitkä realiteetit?
Meillä on kotona samoin. Eno antoi veljelle 10 000€ muuten vaan, minä olen saanut lahjoina sarjakuvakirjan ja hiihtosauvat, vaikka yhtä paljon ollaan tekemisissä.
Taisivat saada ansionsa mukaan. Se on aika harvinaista nykyään.
En kyllä kutsuis tollasta sovinistia toiste juhliin
Veljesi asenne tyttöihin on varsin tavallinen. Tytön on tyydyttävä aina vähempään kuin pojan, vaikka tyttö olisi paljon paremmin ansainnut sen kalliimman lahjan tms.
Samanlaista eriarvoistamista tapahtuu perheen sisälläkin. Esimerkki omasta nuoruudestani: ei tullut kuuloonkaan, että olisin saanut mennä autokouluun, kun täytin 18 vuotta. Kun veli tuli ajokortti-ikään, niin totta kai hänelle kustannettiin ajokortti ja autokin (maksoi pienen osan itse). Kuitenkaan perheen rahatilanteessa ei ollut tapahtunut minkäänlaista muutosta välillä. Minä sitten kävin kouluni ja hankin ammatin ja vasta sitten kävin autokoulun, kun omat varat sallivat. No enpä sitten ollut ainakaan kenellekään kiitollisuudenvelassa. Jotkut tyttökaverit saivat ajokortin ylioppilaslahjaksi. Minä sain ruusupuskan.
Kumpi vitutti enemmän, se että likka ei saanut 700€ vai se, ettei antanut 1100€ sinulle, että osta mitä haluan (anna 100€ molemmille ja pidät loput ite)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tyttö tähän itse reagoi?
Kiitti lahjasta ja sanoi, että hänelle on ihan sama minkä puhelimen omistaa. Ei ole ollenkaan materialistinen tai sellainen että pitäisi olla tietynlainen puhelin "koska kaikilla muillakin" Enemmän veljeni "ei tytöillä ole niin tarkkaa" asenne ärsyttää minua.
ap
Veljesi varmaan siis tiesi, että tyttö on tuollainen ja ei tuhlannut niin paljon, kun tiesi, että tyttö ei arvosta sitä samalla tavalla. Menisi hukkaan tehokas laite. Mielestäni ihan hyvin ajateltu ja toisaalta 400 euronkin puhelin on jo kuitenkin selvästi peruspuhelinta tykimpi vehje, jollaista tyttö ei olisi edes tarvinnut.
Saiko tyttö 400 rahana vai 400:n puhelimen ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tyttö tähän itse reagoi?
Kiitti lahjasta ja sanoi, että hänelle on ihan sama minkä puhelimen omistaa. Ei ole ollenkaan materialistinen tai sellainen että pitäisi olla tietynlainen puhelin "koska kaikilla muillakin" Enemmän veljeni "ei tytöillä ole niin tarkkaa" asenne ärsyttää minua.
ap
Oikeassahan hän oli. Se ei ollut tytölle niin tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä 15 v pojat tietää noi puhelimet ja tytöt ei oo niin kiinnostuneita teknisyydestä kuhan pääsevät faceen ja mikä se toinen on.
Tuollainen yleistäminen on ikävää. Kyllä se tyttö silti ymmärtää, minkä arvoisia ne kännykät on. Eno olisi voinut antaa tytölle lopun summan rahana, että lahjominen olisi mennyt tasapuolisesti.
jos laitetaan kaksi jotain puhelinta että kumman otat niin en taatusti tiedä niiden hintaa. Pojat on yleensä niin merkkitietoisia noissa ja niille se on niin tärkeetä. Tytöt on fiksuja mutta ei taas pane arvoa niin teknisen päälle. En tiedä ei oo tyttöä , on poika ja tietää taatusti vähänkin mikä liittyy teknisyyteen jne.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee tästä isompaa juttua kuin se onkaan. Veljellesi voit kahden kesken mainita että jatkossa toivot hänen kohtelevan lapsiasi samanarvoisesti, mutta älä lasten kuullen nosta asiasta numeroa. Pahoitat vain lasten mielen, mielestäni turhaan.
Saavat sit ens vuonna samanarvoisesti kumpikin taatusti samanhintaisen suklaapatukan :D
tarpeenmukaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt sellanen juttu, et on ehkä saanut puhelimen hankittua 400 eurolla tai halvemmalla ja siksi antoi sen summan myös tytölle.
Miekii käsnäsin , että likka sai 400 puhtaana käteen. Kun tulee vanhojen päivä, ja tyttö saa 500mekot, 100meikit ja 200kampaukset ja poika menee 50 pukuvuokralla, saako poika piletysrahaa 750 ???
Katokku ei sillä oo sille pojalle merkitystä, hän kuitenki tykkää istua kotona pelaamassa sillä 700e kännykällä. Nii ei tarvii.
Pojat on niin pieniä pitempään, vasta joskus 25v tajuavat, että ehkä tarttis tehä jotain. Ja sit eno ostaa niille pleikan.
Sukupuolen mukaan tehtävät yleistykset ovat vaan niin mukavia.
Mikä on sovinismia? Se että tytöt kiinnostuvat enemmän pojista, joilla on kalliit puhelimet?