Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jollain teistä työ, josta te pidätte? On siis kiva mennä joka aamu töihin?

Vierailija
18.06.2017 |

Minulla ei ole koskaan ollut sellaista työtä. Olen nyt 36-vuotias ja mietin, pitääkö tällaista jaksaa vielä seuraavat 30 vuotta ennen eläkeikää.

On ollut pätkää ja määräaikaista työtä, jotka ovat olleet "pakkotöitä", kun ei ole oman alan töitä saanut. Nyt on oman alan vakituinen työ, mutta työpaikka on kamala. Tai no lähinnä pomo, jonka mielestä teen kaiken aina väärin, enkä saa ikinä positiivista palautetta mistään. Joka aamu on kurja lähteä töihin ja odotan viikonloppuja kuin hullu.

En voi noin vain vaihtaa työpaikkaa, kun oman alan töitä ei ole saatavilla. Tätä vakituista työpaikkaa hain viisi vuotta, eikä toista vakituista ole näköpiirissä. Pätkä- ja määräaikaiseen työhön en enää lähde.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaikki.. ne mihin ei ole kiva mennä aamuisin, ovat olleet hyvin lyhyt kestoaika työpaikkoja. Tai ne ovat jääneet omasta tahdostani entiseksi työpaikoiksi. Jos en pidä työstäni/viihdy siellä, lopetan.

Vierailija
2/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, pidän työstäni, oman alan töitä, olen hyvä työssäni, ja opin aina myös uutta.

Työ laittaa joskus äärirajoille niin mielen kuin kehon, mutta raskaudesta huolimatta pidän siitä.

Iso plussa on toki palkka, minulla on kieltämättä hyvä palkka, se on oikeastaan tärkeä juttu myös, koska rahan takia töissä kuitenkin käydään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä mielin menen joka aamu töihin. Vakiduuni, hyvä palkka, olen hyvä työssäni, se kiinnostaa minua älyllisesti, kiitosta tulee esimieheltä sekä alaisilta. What's not to like?

Vierailija
4/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mulla on mielenkiintoinen työ jossa viihdyn erinomaisesti. Myös palkka ja edut kohdillaan. T. asianajaja

Vierailija
5/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eräs vaateliike. Mulla on maailman parhaimmat työkaverit.

Vierailija
6/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osastosihteeri sairaalassa ja mielestäni työni on kivaa. Olen töissä päivystyksessä. Ei ehkä mitään älykköhommia mutta jotain kuitenkin.

Vierailija
7/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan myyjänä olut- ja viinitarvikekaupassa. Siinä työ ja harrastus yhdistyi. 😀

Vierailija
8/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut montakin kivaa. Tämänhetkisessä en oikein viihdy, mutta loppuu onneksi pian. Ja uusi työkin jo näköpiirissä.

Välillä on töissä niin kivaa, ettei malttaisi kotiin lähteä. :D Toki välillä on myös hyvin väsyttävää, etenkin henkisesti. Olen ohjaaja sosiaalialalla.

Vierailija
9/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvillä mielin menen joka aamu töihin. Vakiduuni, hyvä palkka, olen hyvä työssäni, se kiinnostaa minua älyllisesti, kiitosta tulee esimieheltä sekä alaisilta. What's not to like?

Ja alapeukut tähän viestiin mistä syystä?

Vierailija
10/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen hammashoitaja. Aamulla ei vituta mennä töihin paitsi silloin kun joutuu erään pissipäälääkärin työpariksi. Mutta muuten siis ei. :)

Vierailija
11/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Palkka surkea koska tunteja vain 30 enkä saa iltalisiä tai muutakaan. Mun mielestä on kuitenkin tärkeää saada tehdä sellaista työtä josta tykkää ja jossa viihtyy. Kivat työkaverit ja hyvä lounasetu korvaa aika paljon. Mieluummin olen huonolla palkalla töissä kivassa työssä kuin hyvällä palkalla tylsässä työssä.

En ymmärrä miten ne ihmiset jaksavat, jotka maanantaiaamusta asti odottavat vain perjantai-iltapäivää. Kuulostaa todella ankealta ja pitkältä elämältä, jos elät vain pelkkää viikonloppua ja lomaa odottaen, ja muun ajan angstaat ja valitat paskaa elämääsi. Se viikonloppu on ihmisen elämästä kuitenkin vain kolmasosa.

Vierailija
12/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Palkka surkea koska tunteja vain 30 enkä saa iltalisiä tai muutakaan. Mun mielestä on kuitenkin tärkeää saada tehdä sellaista työtä josta tykkää ja jossa viihtyy. Kivat työkaverit ja hyvä lounasetu korvaa aika paljon. Mieluummin olen huonolla palkalla töissä kivassa työssä kuin hyvällä palkalla tylsässä työssä.

En ymmärrä miten ne ihmiset jaksavat, jotka maanantaiaamusta asti odottavat vain perjantai-iltapäivää. Kuulostaa todella ankealta ja pitkältä elämältä, jos elät vain pelkkää viikonloppua ja lomaa odottaen, ja muun ajan angstaat ja valitat paskaa elämääsi. Se viikonloppu on ihmisen elämästä kuitenkin vain kolmasosa.

Lähtisin heti, jos saisin jotain muuta. Mutta kun en saa. Olen kouluttautunut todella huonosti työllistävälle alalle, vaikka opintojen alussa työllisyysnäkymät olivat aivan toisenlaiset. Vakituinen työpaikka on lottovoittoon verrattavissa oleva herkku.  Ehkä siksi työilmapiirikin on huono, kun kaikki stressaavat oman työn jatkuvuudesta. Virheisiin ei ole varaa ja parempi tehdä sata lasissa kuin rennosti ja hyvällä mielellä.

ap

Vierailija
13/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viihdy työssäni, ei ole yhtään hyvää työkaveria ja työ sisältää reissaamista jonkin verran. Hyvä puoli on se, että työ on aika leppoisaa ja palkka on hyvä. Haen koko ajan muita paikkoja.

Vierailija
14/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaas: Teen työtä alalla johon jo nuorena halusin, saan tehdä asioita joita osaan ja joissa opin lisää, teen suuren osan töistä kotona ja oman aikatauluni mukaan (valmista pitää tulla määräaikaan mennessä), töitä on ainakin nyt ja lähitulevaisuudessa riittävästi. Palkka tulee tehdyn työn mukaan, eikä se kovallakaan tekemisellä tahdo nousta kuukausipalkkaisen tasalle - mutta sen mä ole valmis tästä suhteellisesta vapaudestani maksamaan.

Pakko sanoa, että olen aika tyytyväinen. 25 vuotta meni, että pääsin näin mukavaan tilanteeseen. Hyviä hommia on ollut myös matkan varrella, vaan onpa ollut melkoista kärsimystäkin välillä.

Vierailija
15/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, laboratorioala kyseessä. Kovasti nautin työstäni ja työkaverit on ihan mahtavia tyypejä :) 

Työpäivä tuntuu yleensä olevan ohi hetkessä, liiankin pian. Joskus lauantaiaamuisin tuntuu jopa harmitusta ettei ole työpäivä - vaikka toki useimmiten viikonloputkin on ihan mieluisia juttuja työviikon jälkeen x)

Ainoa mistä en nauti on aamuherätykset, iltavirkkuna tyyppinä yöunet tahtoo vähän vähänlaisiksi jäää arkena. Mutta se on pikkujuttu, töihin on silti oikein kiva mennä kun saa ittensä vaan eka hereille.

Vierailija
16/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mielenkiintoiset vaihtelevat työtehtävät. Kollegat tuttuja jo edellisestä työpaikasta, eli pomo on valinnut niitä joiden tietää hoitavan hommansa. Miesten keskiarvoa parempi palkka, eli ei taloudellisia huolia. Juoruilu ja toisten arvosetelu puuttuu tyystiin.

Vierailija
17/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni ei ole mikään unelma-ammattini, mutta kyllä sitä tekee. Tykkään työstäni. Töissä viihtymiseen vaikuttaa minulla eniten työilmapiiri. Huonossa paikassa töihin meneminen ottaa päähän, ahdistaa ja masentaa joka päivä. Joskus jopa olen itkenyt aamulla, kun ahdistaa niin rankasti. Hyvässä paikassa, jossa on mahtava työporukka, töihin menee ilolla joka aamu. Töissä on mukavaa ja työkavereiden kanssa on hauskaa.  Sunnuntai-iltana ei nouse ahdistus ja jopa lomalla odottaa töihin paluuta. Itse työ on samanlaista joka paikassa. 

Vierailija
18/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, työ on mukavaa ja omalta alalta, ei siinä mitään, mutta silti ei ole kiva mennä joka aamu töihin. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä laiskemmaksi tulen, ja kunnianhimoni on kadonnut kokonaan. Kaikkein mieluiten olisin kotona ja eläisin omassa aikataulussani.

Vierailija
19/24 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, työ on mukavaa ja omalta alalta, ei siinä mitään, mutta silti ei ole kiva mennä joka aamu töihin. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä laiskemmaksi tulen, ja kunnianhimoni on kadonnut kokonaan. Kaikkein mieluiten olisin kotona ja eläisin omassa aikataulussani.

Kuulostaa niin tutulta :( Työpaikan vaihtaminenkaan ei auta siihen, että aamulla ei ole kiva mennä töihin, oli duuni mikä tahansa, toiset toki rasittavampia. Mitenköhän sitä oikein motivoituisi, kun työssä pitäisi kuitenkin jaksaa käydä vielä vuosia? Pelkkä palkka kuun lopussa kun ei oikein yksinään riitä eikä tukien varaan voi heittäytyä.

Vierailija
20/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynninavustajana on kivaa. Olen ollut monilla aloilla. Tää on parhain työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan