Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri vihjailee, että mulla on syömishäiriö, mutta mielestäni syön normaalia "laihdutusruokaa"

Vierailija
18.06.2017 |

Tänään olen syönyt yhden Nutrilett-pirtelön, 200 g pikkutomaatteja, pienen kurkun paloiteltuna, 150 g pikkuporkkanoita, 170 g valkoisia papuja mausteella ja soijavalmisteesta tehdyn mansikkarahkan. Ja juonut olen tietysti vettä ja muita kalorittomia juomia. Illalla varmaan vielä syön banaanin jne. Onhan tämä ehkä vähän vähänlaista, mutta en mä nyt näin aio loppu elämääni syösä. Eikä mulla ole yhtään nälkä. Mua ihmetyttää kaverin hössötys.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän tuota ruuaksi voi kutsua... Laihdutus tai muuksikaan.

Parempi laihduttaa oikealla ruualla niin on helppo jatkaa tervettä elämäntapaa painon pudottua. Nutriletilla lähtee muutama kilo ja kun lopetat sen kaikki palaa

Vierailija
2/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni nutrilet pakkauksessa lukee että naisten pitäisi päivän aikana syötä viisi pussia jauhetta ja miehet voivat syötä yhden pussin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamäärä kuulostaa todella niukalta ja sen laatuun voisi satsata. Riippuu toki siitä, miksi haluat laihtua ja paljonko sinulla on ylipainoa, jos sitä on. Proteiinia, hyviä rasvoja ja kuitua tarvitset. Vähärasvaisia maitotuotteita, vähärasvaista kalaa / lihaa, kasviksia monipuolisesti, kenties jotain täysjyväviljaa jos viljatuotteita käytät, kasviöljyjä. Selvitä perusaineenvaihduntasi ja ruuan kalorit sen mukaan, mikäli oikeasti on tarve laihduttaa. Muussa tapauksessa mieti, miksi haluat elää noin niukalla ravinnolla.

Vierailija
4/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, aika sairaalta kuulostaa ruokavalio. Kohta sulla on kaikenlaiset  -reksiat.

Rasvanpuute estää muuten rasvaliukoisten vitamiinien imeytymistä mistä seuraa kaikenlaista ikävyyttä.

Parempi  ois syödä täysipainoista ruokaa pienempiä määriä ja jättää veks nuo nutriletit ja valmisrahkat.

entinen syömishäiröinen

Vierailija
5/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi opetella syömään kunnollista, terveellistä ruokaa fiksulla annoskoolla, ei tuosta tule kuin paha mieli ja kuurin jälkeen jos palaat entiseen niin kilot tulevat korkojen kanssa takaisin.

Vierailija
6/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt olet tiukalla kuurilla, laihut ja sitten palaat eniteen ruokavalioon ja lihot kaksikertaa laihtumasi määrän. Tyypillistä ja typerää. Tuollalailla ne ikilaihiksella olevat syntyy.

Oikea tapa olisi muuttaa ne ruokaottumukset pysyvästi pienin askelin järkeviksi ja näin hitaasti laihtua pysyvästi oikeisiin mittoihin.

Vierailija
7/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin itseltäsi, miksi laihdutat ja syöt noin vähän? Onko sinulla jokin tavoite painonpudotuksessa? Ystäväsi huoli on aiheellinen, jos olet hoikka jo ennestään.

Minä laihdutan, koska perussairauteeni syömät pitkät kortisonikuurit ovat nostaneet painoani. Tavoitteeni on pudottaa n. viisi kiloa, kortisoni toi talven mittaan kolme kiloa. Paino tällä hetkellä 67,5 kg. Tavoitepaino / oma hyvän olon paino n. 63-64 kg. Syön aamulla ruispuuroa jossa seassa marjoja ja maitorahkaa, loraus sokeritonta mehukeittoa. Lounaalla kaksi palaa täysjyväruisleipää, päällä kalkkunaleikettä, vähärasvaista juustoa ja paljon kasviksia. Päivälliseksi iso salaatti jossa paljon erilaisia kasviksia, jokin proteiinin lähde ( kanaa, kalaa tai raejuustoa) sekä oliiviöljypohjainen kastike. Vaihtoehtona jokin ruokaisa mutta kevyt keitto jossa paljon kasviksia, päälle raejuustoa. Illalla rahkaa tai luonnonjugurttia, joukkoon ehkä vähän makua antamaan maustettua rasvatonta jugurttia ja pieni hedelmä, luumu, nektariini tms. Näillä voin itse hyvin ja paino putoaa tasaisesti noin puoli kiloa viikossa. Liikun kohtalaisesti, koska kotona on iso koira. Lihaskuntoa treenaan pari kertaa viikossa. Itse olen huomannut käytännössä monta kertaa, että liikkumalla paino ei putoa. Ravinnolla ja sen laadulla on suurin merkitys.

Vierailija
8/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö ollenkaan ruokaa? Syöt vain jotain välipaloja kuten pala kurkkua tai jugurtti. Syö vähintään lounas ja illallinen. Tai jos nutrilette-kuuria haluat syödä niin sinun tulee syödä niitä viisi päivässä, ja mieluummin paino suolaisilla versioilla.

Vierailija
9/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöiseltä ap vaikuttaa ihan oikeast.

Vierailija
10/10 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt olet tiukalla kuurilla, laihut ja sitten palaat eniteen ruokavalioon ja lihot kaksikertaa laihtumasi määrän. Tyypillistä ja typerää. Tuollalailla ne ikilaihiksella olevat syntyy.

Oikea tapa olisi muuttaa ne ruokaottumukset pysyvästi pienin askelin järkeviksi ja näin hitaasti laihtua pysyvästi oikeisiin mittoihin.

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan