Harmittaa, kun olen niin typerä
Olen nyt jotenkin havahtunut omaan tyhmyyteeni, mulle on aina ollut vaikeaa oppia matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Eilen tein Mensan testin, josta sain luvattoman huonon tuloksen, en pärjännyt edes prosenttilaskuissa ja kertotaulujen opiskelu oli yhtä tuskaa. Samoin käsityöt, olen aina ollut kömpelö enkä osannut käyttää edes ompelukonetta oikein kuudennella luokalla. Olen tietenkin saanut kuulla tästä sekä sukulaisilta että ystäviltä, kuinka typerä olen. Olen ajatellut usein, ettei musta tule koskaan mitään kunnollista, en voi koskaan tehdä elämälläni mitään merkittävää enkä luultavasti saa edes opiskelupaikkaa peruskoulun jälkeen. Olen myös sosiaalisesti kömpelö, ujo, hiljainen ja huono puhumaan. Mulla ei ole kuin muutama kaveri, joita en nää muualla kuin koulussa. Tunnen oloni toivottomaksi ja haluaisin vain löytää jonkun selityksen tälle tyhmyydelle. Kai oltaisiin huomattu, jos olisin autistinen tai heikkolahjainen? Mitä mun pitäisi tehdä? Kaipaan apua.
Kommentit (89)
Pidän historiaa käsittelevistä kirjoista, dekkareista, fantasiakirjallisuudesta ja tietokirjoista. Oikeastaan kaikista kirjoista, lukeminen on mukavaa ajanvietettä. :)
Ap
Jos ap on 14-vuotias, ei mitään huolta. Kirjoitat käytännössä täydellistä suomea ja jäsentelet ikäiseksesi asioita todella hyvin.
Mä olin muuten todella hyvä koulussa, mutta kuvis, käsityöt, köksä ja liikunta menivät miten kuten.
Edelleenkin inhoan käsitöitä, en ole koulusta päästyäni tehnyt muuta kuin ommellut muutamat verhot ja jokusen napin. En piirrä, mutta rakastan taidenäyttelyitä. Minusta on kehittynyt oikein hyvä arkiruuan laittaja.
Olen ikäisekseni hyvässä kunnossa. Aloitin liikunnan vasta 30-vuotiaana. Vuosien saatossa olen löytänyt lajit, joissa kömpelyyteni ei haittaa. Olin pillahtaa pari vuotta sitten pilates-tunnilla kyyneliin, kun ohjaaja tuli varta vasten mua kehumaan.
Eli tsemppiä, nuori ap. Sä et ole typerä, löydät vahvuutesi vielä.
Kirjoitan itse paljon historiallisista tapahtumista, mutta myös ihan arkisista ongelmista, kuten kiusatuksi tulemisesta. Joskus kirjoitin myös tarinan siitä, millainen haluaisin olla itse tulevaisuudessa. Ala-asteella muistan kirjoitelleeni paljon kaikenlaisista luonnonkatastrofeista jonkinlaisia kauhutarinoita, joilla pelottelin siskoani. :D
Ap
Kuulostat hauskalta ja fiksulta tyypiltä, AP.
Mulle on aina sanottu, että olen tosi kuiva ja huumorintajuton tyyppi. :D Kiva, jos edes joku on eri mieltä ja pitää mua hauskana.
Ap
Kuulostat paljon fiksummalta mitä minä tuossa iässä. 15v myöhemmin mulla ei ole edelleenkään vahvia osa-alueita ja olen keskinkertainen kaikessa. Ap, sulla on aikaa :)
Vaikutat kyllä fiksummalta kuin 14-vuotiaat tytöt yleensä...
Onko sulla Kånkenia? Käytätkö somea? Onko sulla palkkikulmat? Käytkö salilla?
En käytä Kånkeniä, somea kyllä käytän, kulmakarvani ovat ihan luonnolliset ja käyn mieluummin lenkillä kuin salilla. Miten nämä liittyvät älykkyyteen millään tavalla?
Ap
Repesin huutonauruun otsikon luettuani, anteeksi. :DDDD Pitäiskö sun jutella opon kanssa syksyllä enemmän noista asioista, esim. kymppiluokka voisi olla ihan hyvä ratkaisu.
Olen kyllä miettinyt itsekin kymppiluokkaa, en pidä sitä mitenkään ongelmana. Aion kuitenkin yrittää päästä lukioon, mutta saa nähdä, miten käy. Opon kanssa juteltiinkin keväällä tuosta kymppiluokasta, hänkin piti sitä ihan hyvänä vaihtoehtona. Onko täällä nyt paikalla ketään kymppiluokan käynyttä, osaisiko joku kertoa vähän siitä?
Ap
Itse osaan kertotaulut etu- ja takaperin ja kykenen vastaamaan joka ikiseen kertolaskuun 1*1 > 9*9 väliltä noin sekunnissa, mutta siitä ei ole mitään hyötyä.
Et vaikuta ainakaan heikkolahjaiselta vastausten, huumorin tai analyysien perusteella. Pikemminkin hyvin kypsältä, fiksulta ja mielenkiintoiselta tytöltä. Kyllä elämä vielä hymyilee sinullekin!
Mitä ap haluaisit tehdä työksesi?
En oikein tiedä. Joskus haaveilin toimittajan työstä, joskus halusin olla opettaja, nyt en enää tiedä. Pienenä halusin olla pääministeri. Haluaisin joskus kirjoittaa kirjan, mutta mistään ammatista en kyllä tiedä.
Ap
Itse taas koen olevani tyhmä ja kaikessa huono :D aina sanotaan, että jokainen on jossain hyvä, mutta entä jos ei ole? En ollut itse koulussa missään erityisen hyvä. Matikkaa, fysiikkaa tai kemiaa en tajua ollenkaan. Yritä tässä miettiä, mitä lähtisi vielä joskus opiskelemaan, kun on koulutukseltaan merkonomi ja se tuntuu kaikkea muuta kuin omalta alalta.
Yritä tutustua netissä uusiin aloihin?
Millaisia kirjoja AP tykkäät lukea? Millaisia tarinoita itse kirjoitat?