Harmittaa, kun olen niin typerä
Olen nyt jotenkin havahtunut omaan tyhmyyteeni, mulle on aina ollut vaikeaa oppia matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Eilen tein Mensan testin, josta sain luvattoman huonon tuloksen, en pärjännyt edes prosenttilaskuissa ja kertotaulujen opiskelu oli yhtä tuskaa. Samoin käsityöt, olen aina ollut kömpelö enkä osannut käyttää edes ompelukonetta oikein kuudennella luokalla. Olen tietenkin saanut kuulla tästä sekä sukulaisilta että ystäviltä, kuinka typerä olen. Olen ajatellut usein, ettei musta tule koskaan mitään kunnollista, en voi koskaan tehdä elämälläni mitään merkittävää enkä luultavasti saa edes opiskelupaikkaa peruskoulun jälkeen. Olen myös sosiaalisesti kömpelö, ujo, hiljainen ja huono puhumaan. Mulla ei ole kuin muutama kaveri, joita en nää muualla kuin koulussa. Tunnen oloni toivottomaksi ja haluaisin vain löytää jonkun selityksen tälle tyhmyydelle. Kai oltaisiin huomattu, jos olisin autistinen tai heikkolahjainen? Mitä mun pitäisi tehdä? Kaipaan apua.
Kommentit (89)
Menen. Olen tehnyt jo aiemmin huvikseni noita testejä netissä, mutta niiden mukaan en ole asperger.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä itse kyllä koen, että amis olisi mulle oppimisvaikeuksista huolimatta paljon vaikeampi koulu kuin lukio. Lukuaineet menee hyvin, kieletkin sujuvat loistavasti. Käytännön asioissa taas olen melko surkea, esimerkiksi nuo käsityöt ja kotitalous. Olen 14-vuotias. On totta, että haluan nyt rypeä itsesäälissä ja toisinaan pidän itseäni ihan fiksuna. Miksi sinä, 3, kirjoitat niin halveksuvaan sävyyn lähihoitajista, kampaajista ja merkonomeista? Kyllä tästä on juteltu ja matematiikka on mulla mukautettu, ala-asteella sain E-kirjan.
Ap
Eli kun kirjoitan,että noilla aloilla tarvitaan kertotaulujen osaamista,niin aliarvioin heitä? Hmm..öö :D niinku mistä päätellen?
En kaipaa asiattomia kysymyksiä tänne, ettei ketju poistu. Haluaisin kuulla vielä kokemuksia siitä kymppiluokkasta, jos joku mamma in käynyt.
Ap
voit lohduttautua sillä, että et ole yhtä typerä kuin av:n ylläpitäjät
Tee netissä asperger tedti