Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kun olen niin typerä

Vierailija
18.06.2017 |

Olen nyt jotenkin havahtunut omaan tyhmyyteeni, mulle on aina ollut vaikeaa oppia matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Eilen tein Mensan testin, josta sain luvattoman huonon tuloksen, en pärjännyt edes prosenttilaskuissa ja kertotaulujen opiskelu oli yhtä tuskaa. Samoin käsityöt, olen aina ollut kömpelö enkä osannut käyttää edes ompelukonetta oikein kuudennella luokalla. Olen tietenkin saanut kuulla tästä sekä sukulaisilta että ystäviltä, kuinka typerä olen. Olen ajatellut usein, ettei musta tule koskaan mitään kunnollista, en voi koskaan tehdä elämälläni mitään merkittävää enkä luultavasti saa edes opiskelupaikkaa peruskoulun jälkeen. Olen myös sosiaalisesti kömpelö, ujo, hiljainen ja huono puhumaan. Mulla ei ole kuin muutama kaveri, joita en nää muualla kuin koulussa. Tunnen oloni toivottomaksi ja haluaisin vain löytää jonkun selityksen tälle tyhmyydelle. Kai oltaisiin huomattu, jos olisin autistinen tai heikkolahjainen? Mitä mun pitäisi tehdä? Kaipaan apua.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ainakaan koskaan pääse mihinkään kovin korkeeseen asemaan koska ollaan kärsitty tarpeeks esim stubbin matikka päästä

Vierailija
42/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, tuollaiseen pelkoon ei ole aihetta. :) Tuskin pääsen edes peruskoulusta läpi. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se matikka kaikkea ratkaise, olet selvästi terävä tyyppi. :)

Vierailija
44/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää latistako itsetuntoa heti toiselta

Vierailija
45/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin samaistua APhen. :( On hankalaa elää oppimisvaikeuksien kanssa, mutta kyllä sä vielä selviät ja pääset varmasti pitkälle elämässä! :) Tsemppiä.

Vierailija
46/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin keskosena syntynyt ja matemaattiset aineet ovat minullekkin tosi vaikeita!

pidin ennen itseäni tosi typeränä esim jos en tajunnut joitain asioita!

Nyt hieman vanhempana en anna asian häiritä ja elän sitten vähän hölmänä 😂 Mutta löytyy minulta vahvuuksiakin, esim olen tosi taiteellinen ja hyvä visuaalinen silmä.

Vierailija
47/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kehittyvät eri tahtiin. Erityisesti sinun kannattaa mennä lukioon, koska saat kolme lisävuotta kasvaa, oppia tuntemaan itsesi ja löytämään kiinnostuksen kohteesi. Lukiosta voi sitten jatkaa mihin kouluun vain. Ilman lukiota rajaa mahdollisuutensa jo heti kättelyssä, koska yliopistoon pääsy on helpompi yo-pohjalla.

Ole kärsivällinen itsesi suhteen. Bilettää ehtii myöhemminkin. Vaikutat muuten poikkeuksellisen fiksulta nuorelta. Tiedäthän, ettei matemaattinen lahjakkuus kerro koko totuutta. Mensan testi mittaa vain tiettyjä osa-alueita.

Onnea tulevaan. Muista uskoa itseesi.

Vierailija
48/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakko jatkaa edelliseen, että olen tosi kömpelö itsekkin! Käsityöt eivät suju yhtään, yläasteella villasukat ja lapaset äiti ja mummo tekivät minulle 😂 Myös joukkueurheilu lajit eivät ole minun juttu ku en oikein pysy peleissä mukana! Aluksi koululiikunta tuotti itselle mielipahaa kun pidin itseäni surkena, mutta löysin pari vuotta sitten salin ja siitä tuli mun juttuni, saa yksin tehdä omaan tahtiin juttuja!

Kannattaa panostaa niihin juttuihin missä on hyvä ja mistä nauttii!

Vierailija
49/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you

Vierailija
50/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli ylätyksenä kuinka olen matematiikassa ja kemiassa sun muissa lasku tehtävissä äärimmäisen huono mutta olen lahjakas musikaalisesti sekä taiteissa, sain mensan testeissä 126 eli keskivertoa selvästi korkeampi älykkyys. Koulussa olin 7,jotain keskiarvo, ja en todellakaan ole ikinä kokenut itseäni älykkääksi koska olen sosiaalisesti myös kömpelö ja  huono puhuja minkä takia ihmiset sanovat että olen tyhmä :/ no ehkä oon tyhmä sosiaalisesti sitten XD

Vierailija
51/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noissa Mensan testeissä mitataan lähinnä hahmotuskykyä ja juuri matemaattista lahjakkuutta, eli vain yhtä älykkyyden osa-aluetta, joten on turha lannistua.

Vierailija
52/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupu

Vierailija
53/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😔 Tuntuu pahalta APn puolesta, ei oo mitään syytä kokea alemmuutta tuon takia. Käy juttelemassa vaikka ammattilaisille noista ongelmista, olet selvästi oikein fiksu ja kypsä, ajattelevainen nuori!

Vierailija
54/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen pärjännyt ihan hyvin elämässä, vaikken matikassa loistanutkaan. :) Olen kouluttautunut ammattiin, on ihana puoliso ja ollaan onnellisia. 

Vierailija
55/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppan apn puolesta

Vierailija
56/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä tymä jos tälle plstalle kirjoitat 14-vuotiaana!

Vierailija
57/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä palsta kieltämättä aika huono paikka minun ikäiselleni, mutta täältä löytyy paljon vanhempia, jotka osaavat neuvoa ja rohkaista paremmin kuin teinit Demissä. Suomi24 taas on muutenkin turhan sekava paikka, AVlla kuitenkin pyörii pääsääntöisesti ihan fiksua porukkaa. :)

Ap

Vierailija
58/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat tosi hyvin.

Vierailija
59/89 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. :)

Ap