Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Prismasta lasiset "juomapurkit" ginin juomiseen, mies veti kilarit

Vierailija
17.06.2017 |

Niin, ostin siis tänään lähikaupasta pari lasista juomapurkkia pilleillä ginin juomista varten. Ajattelin, että on tosi käteviä, kun niissä on kansi ja kahva ja pillillä juodaan, niin ei läiky pitkin partsia, keittiötä jne. Maksoivat vain 2,95€/kpl. Tämän tyyliset http://www.hannie.fi/tuotekuvat/x550/ARI009.jpg

Mies sai hirveän kohtauksen, kun tulin kaupasta ja esittelin ostokseni. On kuulemma kyllästynyt tähän minun viinalla läträämiseen ja toivoisi, että käyttäisin yhtä paljon mielikuvitustani muiden arkiasioiden järjestämiseen kuin mitä käytän sen miettimiseen, mistä "kiposta" on paras juoda mitäkin alkoholia.

Mitä helvettiä?! Olen aloittanut tämän giniharrastuksen vasta tänä keväänä ja maksan kyllä itse kaikki harrastukseeni liittyvät kulut. Ukko itse rassaa jotain moottoreita (älkää kysykö mitä) autotallissa kaiken vapaa aikansa, enkä minä murise siitä. Ja tiedän kyllä, että siellä on kossupullo jossain työkalupakissa ja ostin sitä kossua varten hänelle myös tarkoitukseen sopivan lasin, minkä on myös ottanut käyttöön. Tai ainakaan se ei enää ole keittiön kaapissa.

Voi että ottaa taas päähän!

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta giniä ei voi juoda pillillä. Ginejä jo 35 vuotta harrastanut.

Vierailija
42/167 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai nyt ihminen saa harrastaa miten haluaa herranjumala?! Jos minä harrastan ginin juomista lonkerolla höystettynä, koska tykkään greipin tuoksusta, niin eikö se ole mun oma asia?

Ihan sama, kun joku sanoisi harrastavansa virkkausta ja käyttää siihen jotain mohairlankaa, niin heti olisi jotkut martat huutamassa, että ethän sinä nyt voi mohairilla virkata, kun joku kalastajanlanka jne. on paljon parempaa.

Ei siinä muuten mitään, mutta lonkero kun on jo valmiiksi ginipohjainen juoma niin miksi ihmeessä siihen pitää saada vielä lisää giniä? Todella outo yhdistelmä, mutta veikkaanpa että syy löytyy siitä ettei lonkerossa itsessään ole tarpeeksi alkoholia ap:n mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai nyt ihminen saa harrastaa miten haluaa herranjumala?! Jos minä harrastan ginin juomista lonkerolla höystettynä, koska tykkään greipin tuoksusta, niin eikö se ole mun oma asia?

Ihan sama, kun joku sanoisi harrastavansa virkkausta ja käyttää siihen jotain mohairlankaa, niin heti olisi jotkut martat huutamassa, että ethän sinä nyt voi mohairilla virkata, kun joku kalastajanlanka jne. on paljon parempaa.

No kun et sinä harrasta ginejä, vaan greipintuoksuisia lonkeroita terästettynä. Jos sitä nyt voi harrastukseksi sanoa.

Esim viiniharrastaja tutkiin viinin aistinvaraisten ominaisuuksien lisäksi sen alkuperää, valmistustapaa ynnä muuta kirjallista tietoa.

Vierailija
44/167 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama. Virkkaus on tapa valmistaa, menetelmä, eikä siinä ole pakollista kuin jonkinlainen koukku. Sormikin kelpaa. Raaka-aineella ei ole väliä. Ginissä sen sijaan raaka-aineella on väliä. Eikä sen raaka-aine ole käymisteitse valmistettu greipin makuinen long drink.

Vierailija
45/167 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Giniharrastus?

No harrastus kuin harrastus :D

46/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP täällä, sori, että kesti vastaaminen, piti hoitaa vähän kotihommia.

Ilmaisin itseäni hiukan heikosti. Laajasti ottaen voisi sanoa, että harrastan erilaisten lasien keräämistä. Näihin laseihein sitten yhdistän erilaisia alkoholijuomia. Tai toisinpäin, jos haluaa asian jotenkin ikävästi nähdä, kuten mieheni nyt yrittää ilmaista.

Aikaisemmin harrastin vodkia ja siihen oli minulla on lukuisia erilaisia laseja, joista valitaan sopiva sen mukaan juodaanko ns. pitkää vai lyhyttä juomaa. Nyt keväällä kyllästyin ja ajattelin vaihtaa lajia. 

Olen ihan aloittelija vielä tässä giniharrastuksessa ja nämä on ensimmäiset ns. ginilasit, jotka ostin, kun olivat jotenkin niin kesäiset jne.

Mies on koko ajan pysynyt siinä kossussaan, eikä ole kommentoinut missään vaiheessa hänelle ostamaani "kossulasia", mutta käytössä se on, sen tiedän. Olen välillä yrittänyt kysellä haluaisiko jotain vaihtelua siihen, mutta väittää, ettei ymmärrä mitä höpisen.

Ärsyttää siis vaan nyt se, että ukko dissaa mun harrastusta vaikka tosiaan rahoitan sen ihan itse. En minäkään kommentoi negatiivisesti hänen autotallissaan puuhastelujaan vaan päin vastoin yritin tukea ostamalla siihen sopivia varusteita.

AP on paras hahmo vauvapalstalla pitkään aikaan.  Enkä tarkoita ivallisesti.   Saahan sitä harrastaa, eikä miehen pitäisikään nipottaa kun hänellekkin on varusteita hankittu.

47/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisin itseäni hiukan heikosti. Laajasti ottaen voisi sanoa, että harrastan erilaisten lasien keräämistä. Näihin laseihein sitten yhdistän erilaisia alkoholijuomia. Tai toisinpäin, jos haluaa asian jotenkin ikävästi nähdä, kuten mieheni nyt yrittää ilmaista.

Aikaisemmin harrastin vodkia ja siihen oli minulla on lukuisia erilaisia laseja, joista valitaan sopiva sen mukaan juodaanko ns. pitkää vai lyhyttä juomaa. Nyt keväällä kyllästyin ja ajattelin vaihtaa lajia. 

Olen ihan aloittelija vielä tässä giniharrastuksessa ja nämä on ensimmäiset ns. ginilasit, jotka ostin, kun olivat jotenkin niin kesäiset jne.

Mies on koko ajan pysynyt siinä kossussaan, eikä ole kommentoinut missään vaiheessa hänelle ostamaani "kossulasia", mutta käytössä se on, sen tiedän. Olen välillä yrittänyt kysellä haluaisiko jotain vaihtelua siihen, mutta väittää, ettei ymmärrä mitä höpisen.

Ärsyttää siis vaan nyt se, että ukko dissaa mun harrastusta vaikka tosiaan rahoitan sen ihan itse. En minäkään kommentoi negatiivisesti hänen autotallissaan puuhastelujaan vaan päin vastoin yritin tukea ostamalla siihen sopivia varusteita.

Ihastun aina kokonaisvaltaisesti juttuihin eli esim. nyt, kun hurahdin tähän gini-hommaan, ostin tietysti suihkugeelit ja vartalovoiteet greipin tuoksuisina ja hajuvetenä Guerlainin Aqua allegoria Pamlelune. Tämä on sitten toinen juttu, mistä ukko on kiukutellut, että kuulemma kyllästyttää, kun "marinoin" itseäni niin sisäisesti kuin ulkoisesti lonkerossa?! Mitä ihmettä, greipin tuoksuhan on kesäaikaan mitä miellyttävin.

Mielestäni nuo harrastukset, autotallissa puuhastelu ja itsensä marinoiminen, eivät ole oikein vertailukelpoosia. Saahan sitä harrastaa mitä haluas, mutta kyllähän se on vähän puolisonkin asia jos jollain on harrastuksena ryypiskely.

Joku täällä selitti giniharrastuksen, mutta ap:n terästetty lonkku läikkymättömästä lasista ei oikein kuulosta hienostuneelta maistelulta😕

Vierailija
48/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten giniä voi haistella, jos on kansi mukissa? Ja eikö muovinen maku pillistä haittaa ginin hienostunutta aromia? Ap oli vain läikkymisestä huolissaan...

Harrastus on vasta alussa.

Vierailija
49/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap,missä asut,ikä,tarvitsetko apua giniharrastukseen?

Hommasin juhannukseksi pullon koskue giniä,se on venäläisen punaisista omenista tehdyn mehun,vaniljakepin ja jäiden kanssa ihan älyttömän hyvää.

Eikä oikein huvita sitä yksin autotallissa juoda,sulla olisi lasitkin valmiina.

Scandic rosenthalissa tuo paukku maksoi 12€.

Vierailija
50/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä noita purkkeja.

Toisaalta muoviset vastaavat toimivat hyvin lapsilla ja aikuisillakin saaressa, jossa komutaan veneestä juoman kanssa nuotiolle.

Mietin ihan smaa.

Järkyttävän rumia ja jos nyt haluaa hillopurkista juomansa vetää, niin miksi ostaa taas uusi "trendsitteri". Jenkeissä ollut jo myytävänä "kestopillimukeja" kauan. Kuinkas saat sen pillin tarpeeksi hygieeniseksi kun on kierrepilli ja aika pieni vielä.

Tuli heti mieleen vauvojen maitopullotutit aikojen alussa...ihmeteltiin kun vauvoja kuoli. No, selvisi, että sitä tuttia ei saa bakteereista vapaaksi muutoin kuin keittämällä.

Mites keität tuollaisen pillin????

Joku taas keksinyt oivan tavan kerätä tyhmiltä rahat. Enskesänä ei enää kukaan muista noita ja sitten ne on kaatopaikalla....

Mitä tulee tuohon " giniharrastukseen" niin taitaa olla ihan selvä viinaongelma....

Vierailija
51/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon rölli.

Kun googlettaa gin+hobby, tulee kuvahaun kuva: GIN - Because everyone needs a hobby.

Vierailija
52/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Oisit ostanut cittarista niin ei ois ehkä suuttunut. Jos se ei halua tukea S-ryhmää?

Vierailija
53/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytön synttäreillä juotiin tuollaisista limpparia..

Vierailija
54/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi rahasta kiinni , mun giniharrastus olisi niin, että reissuilta ostaisin erilaisia ginejä, opettelisin siitä jonkun/erilaisia cocktaileja tai GT:n eri makuja, ja mulle sopivana ajankohtana drinkin tekisin. Mikä ei omaan makupalettiiin sovi, tarjoaisin vieraille :)

Samalla oppii tekotapoja, maan kulttuurista jne. Mutta on aika kallis harrastus, tosin pelivälineet kestää aika pitkään

Vierailija
55/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin avomieheni on "giniharrastaja" eli toisinsanoen ostellaan erilaisia ginejä ja toniceja ja kokeillaan eri yhdistelmiä. Hänelle on tärkeää, että giniä juodaan oikeanlaisista laseista jne.

Mutta tuokin harrastus rajoittuu siihen harrastuneisuuteen ja kiinnostukseen. Hän ei naamioi juopotteluaan harrastukseksi, kuten taas epäilen ap:n tekevän tarinansa perusteella.

Vierailija
56/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt kuitenkin, että laitatko ginin sekaan jotain ja kuinka kannellinen muki mielestäsi sopii juuri ginille (tuoksu jää pois)?

Ginin sekaan laitan lonkeroa ja jäitä tietysti paljon. Kun istun, otan kannen pois ja tuoksuttelen siitä. Tuo kansi ja korkki oli vain sitä varten, että jos pitää kuljeskella tiluksilla, niin ei läiky pitkin permantoja.

Ihastun aina kokonaisvaltaisesti juttuihin eli esim. nyt, kun hurahdin tähän gini-hommaan, ostin tietysti suihkugeelit ja vartalovoiteet greipin tuoksuisina ja hajuvetenä Guerlainin Aqua allegoria Pamlelune. Tämä on sitten toinen juttu, mistä ukko on kiukutellut, että kuulemma kyllästyttää, kun "marinoin" itseäni niin sisäisesti kuin ulkoisesti lonkerossa?! Mitä ihmettä, greipin tuoksuhan on kesäaikaan mitä miellyttävin.

Tuoksuuko gini greipille?

Sori, en tiedä gineistä mitään.

Ei, vaan pääosassa on katajan tuoksu. Joissain gineissä voi havaita sitrushedelmien tuoksua mutta ei ole päätuoksu.

Ja katajan tuoksu säilyy, kun lantringiksi käyttää tonic-vettä. Miedot maitokaupan lonkerot ei ole giniä nähneetkään, ne tehdään käyttämällä ja vain maustetaan sopivilla esansseilla. Aitoa lonkeroa saa alkosta, siinä on giniä ja greippilimsaa. Nykyään on sitten vaikka mitä muitakin makuja, esim. lime tai karpalo. Gin & tonic on vanha perinteinen drinkki, raikas kesällä eikä liian makea. Tonic-veteen lisättiin kiniiniä, jonka uskottiin estävän malariaa vanhoissa siirtomaissa.

Vierailija
57/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itseasiassa en ole alkoholisti - olen giniharrastaja! ☝️"

Vierailija
58/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus olisi uskottavampi tällaisella lasilla. Nyt tuntuu, että ap känniörveltää ja tarvitsee kannen, ettei läiky ja pillillä kihahtaa paremmin päähän. Ja oliko edellinen harrastus olutharrastus?

www.static.iltalehti.fi/pippuri/cocktail3kuva0603ep_ah.jpg

Vierailija
59/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin avomieheni on "giniharrastaja" eli toisinsanoen ostellaan erilaisia ginejä ja toniceja ja kokeillaan eri yhdistelmiä. Hänelle on tärkeää, että giniä juodaan oikeanlaisista laseista jne.

Mutta tuokin harrastus rajoittuu siihen harrastuneisuuteen ja kiinnostukseen. Hän ei naamioi juopotteluaan harrastukseksi, kuten taas epäilen ap:n tekevän tarinansa perusteella.

Get real. 🙄 Juoppo se äijäsi on.

Vierailija
60/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi suuttunut, jos olisit ostanut nämä

https://www.hobbyhall.fi/gin-tonic-lasi-4-kpl-hh1000166.html

Lisäksi tämän voisi kehystää seinälle, ei tarvi miehen mussuttaa

https://s3.amazonaws.com/vend-images/product/original/e/7/e73638de8c561…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä