Lapsi pääsi lukioon mutta eipä ole meillä varaa koneisiin ja kirjoihin
Taitaa lapsen lukio loppua ennen kuin alkaakaan. Ei ole varaa ostaa mitään kirjoja, koneita tai opiskeluvälineitä. Minä olen työtön ja ruokarahat pitää laskea sentilleen. Kaikki riippuu nyt siitä maksaako koulu kaiken. Ei olisi iso hinta jos syrjäytyminen voidaan estää.
Kommentit (106)
Voitte hakea kunnan sosiaalitoimelta sosiaalista luottoa.
Koulu ei maksa, mutta sossu voi maksaakin.
Ei kai lukiot mitään näistä maksa vai maksaako? Lukiohan on kuitenkin täysin vapaaehtoinen Suomessa. Käytettyjä kirjoja löytyy ihan ok hinnoilla ja tietokone ei nyt ole ihan täysin välttämätön kuitenkaan.
Mihin rahat mahtavat mennä, jos sossun tuella ei ole varaa käytettyihin lukiokirjoihin? 200€:lla saa uuden läppärin, toimivan käytetyn jopa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Voitte hakea kunnan sosiaalitoimelta sosiaalista luottoa.
Anteeksi, korjaan Kelalta.
ette yhtään aikasemmi tätä tajunnu? :Ddd
Kirjat kannattaa ostaa käytettynä.
Saakos lukiolainen jo opintotukea Kelasta?
Miksi sitten haki lukioon?? Aika tyhmä oli ja ennenkaikkea vanhempien idioottimaisuutta.
Lukio ei ole maksutonta opiskelua kuten peruskoulu, sen kulut maksetaan ihan itse.
Surullista jos ap olet tosissasi. Itse söisin vaikka puuroja monta kertaa viikossa yms kunhan vain saisin kustannettuani lapseni lukion.
Ps, et varmaankaan käytä rahaa päihteisiin tai tupakkaan?!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai lukiot mitään näistä maksa vai maksaako? Lukiohan on kuitenkin täysin vapaaehtoinen Suomessa. Käytettyjä kirjoja löytyy ihan ok hinnoilla ja tietokone ei nyt ole ihan täysin välttämätön kuitenkaan.
Nykyään on pakko olla oma kannettava, joka täyttää tietyt vaatimukset, kun tuli ne sähköiset ylioppilaskokeet.
Et sitten tätä ajatellut ENNEN kuin lapsi mietti jatkokoulutustaan...
Ei pitäisi hankkia lapsia jos ei ole varaa maksaa lasten opiskeluja. Itse olisin vaikka kaurapuuro kuurilla jos olis rahasta tiukkaa jotta saa lapselle tarvittavat opiskelu tarvikkeet.
Elämänhallinta kirjoitti:
Mihin rahat mahtavat mennä, jos sossun tuella ei ole varaa käytettyihin lukiokirjoihin? 200€:lla saa uuden läppärin, toimivan käytetyn jopa ilmaiseksi.
Tuli vielä mieleen noista kalliista laitteista. Kummitytön opettaja oli vaatinut, että kaikki hankkii 200€:n laskimen. Tuntuu hullulta, kun minä opiskelin insinööriksi laskimella, joka näyttää maksavan kirjakaupassa 13€.
Vali vali, blääblää, voi voi voi kun minua köyhää lurjusta pitäisi nyt niin kovin sääliä.
Mitä sä luulet, että me voidaan asialle tehdä?
Muutenkin mua ällöttää, että jotkut lapset joutuu kasvamaan tuollaisissa perheissä!
Ei ole lapsen vika, että olet ryssinyt teidän elämän.
Ammattikoulussa olisi edessä ihan samanlainen rahanmeno, joten eikö olisi parempi, että lapsi ei mene lainkaan opiskelemaan vaan jää kanssasi kotiin. Pelkällä peruskoululla pärjää kelan lomakkeiden kanssa vallan mainiosti.