G:Mitä ällöttäviä juttuja on pistänyt silmään kyläillessa muilla?
Kommentit (212)
Usein kylläkin niihin liittyy se, että ei näillä ihmisillä ole oikeasti kaikki kotona. Usein dementoituva vanhus lakkaa huolehtimasta perushygienista ennen kuin on niin höperö, että päätyy hoitoon. Samoin muuten sairaat aikuiset - alkoholistit, mielenterveysongelmaiset yms. - saattavat hyvin asua keskellä p*skaa aivan uskomattomissa oloissa.
Uskomattominta kamala törky on ihan terveen, muuten normaalin aikuisen kotona. Minulla oli nuorempana mm. lyhyt suhde nuoren miehen kanssa, joka oli menestyvä ja aika varakas ihminen suuressa firmassa, näytti itse sliipatulta ja huolitellulta ja oli kaikin puolin normaali ihminen... Mutta sitten se poikamiesboksi... Mies ei edes omistanut mitään siivousvälineitä - siis asunnossa ei ollut imuria eikä rättiä eikä edes tiskinpesuainetta, kun joskus olisin siellä siivonnut. Eli vuosien pölyt pyöri nurkissa ja astiat vaan huuhtaistiin (tosin niitä olikin vain yhdet kutakin lajia) ja ne kalliit merkkivaatteet lojuivat aina lattialla - pesi kyllä ja silitti ne itse kotona - eikä hänellä ollut juuri mitään hyllyjä tai säilytystilaa millekään isossa asunnossa, vaan kaikki muutenkin oli vaan lattialla hujan hajan. Vessanpytty oli tummanruskea ja suihkussa (jossa käytteli kalliita kosmetiikka-aineitaan) viihtyi niljainen home tms. Häntä ei edes mitenkään hävettänyt pyytää ihmisiä asuntoonsa, ja piti hupaisana sitä, että ihmiset kommentoivat paikkaa lääväksi. Minnekään ei edes voinut istua, ellei tahtonut istua pinossa likaisia kalsareita taikka keossa sohvalle dumpattuja työpapereita. Huh.
ja niiden lisäksi kuukautisverta, käsialtaassa vauvan kakkaa. Ok, tilanne voi olla hetkellisesti kenellä vain käsillä, mutta kroonisena " siivona" lievästi sanottuna yrjöttävää!
Eikä tarvi tulla mulle selittämään, että " mieluummin leikin lasten kanssa" - vessanpöntön voi siivota kerran viikkoon ja kuukautisveren + lapsenpaskan pestä pois käytön jälkeen. Ilman, että lapset " kärsivät" !
On vain siisteyskäsitys hieman väljemmän puoleinen, noin niinkuin yleiseen länsimaiseen hygieniatasoon suhteutettuna...
Mä ymmärrän sen, että on sotkuista ja tilapäisesti likaista, mutta on eri asia, että on AINA samat liat pinttyneinä. Likaisia alkkareita lattialla ja edellisten kuukautisten siteet odottamassa kylppärissä.
En ole ikinä vieraillut törkyisessä asunnossa. Uskomattomia koteja sitä sitten löytyykin.
Surullisinta on se että, lapset perivät luultavasti nämä tavat. Ei lakanoita, ei yöpukua jne.
Käytetty pikkuhousunsuoja sängyllä järkytti, mutta nyt kun olen näitä juttuja lukenut, niin eihän tuo ollutkaan vielä mitään.
Mua ei haittaa, jos kylässä käydessä tavarat on sikinsokin, kunhan siellä ei ole LIKAISTA.
Ihan kun joku muukin niin mä kummastelen että miten ne käytetyt siteet ym on olohuoneessa avonaisena jne. Oikeestiks joku vaihtelee verisiä siteitä siinä suunnileen telkkaa katsoessaan? Ja jättää siihen sitten komeilemaan? Järkkyjä kuvauksia... ja mä kun hädissäni tyhjään kaikki puolitäydetkin roskikset jos epäilen että voi tulla vieraita.
ex-poikakaveri (jolla kyllä ongelmia) tykkäs olla himassa alasti (joka jo sinänsä oli musta vähän ällöä varsinki kun sillä oli puolistondis melkeen koko ajan) ja sitte kerran piereskeli kunnolla ja paskat tuli lattialle. Siis tämä on totta ja niin kuvottavaa et se oli se vika niitti siihen " suhteeseen" , sen jälkeen mua on vaan kuvottanu koko ihminen.
Vierailija:
ex-poikakaveri (jolla kyllä ongelmia) tykkäs olla himassa alasti (joka jo sinänsä oli musta vähän ällöä varsinki kun sillä oli puolistondis melkeen koko ajan) ja sitte kerran piereskeli kunnolla ja paskat tuli lattialle. Siis tämä on totta ja niin kuvottavaa et se oli se vika niitti siihen " suhteeseen" , sen jälkeen mua on vaan kuvottanu koko ihminen.
on aina paskanen! eivät varmaan pese sitä koskaan..
ja kyllä vaalea sohva joka on täynnä tahroja ja länttejä..tosi vaivaannuttavaa istua siihen kun tulee mieleen vaikka mitä eritteitä mitä ne tahrat saattaa olla!
että mä rupesin suunnilleen hysteerisenä karjumaan nii tää jätkä rauhassa hakee jotain vessapaperia ja tuhisee että miks mun pitää olla niin ylihygieninen. Joo, siis kyl mä tiesin et sillä on joku häiriö (narsisti mm mutta suosittu aikanaan koulussa jne). Siis käyttäyty paskattuaan ihan niin kun se ois ollut joku, sanotaan nyt, aivastus että ois pari pisaraa lentäny...
henkisestä tilasta: Jos kaikki energia menee oman elämän, stressin tai muun kiireen pyörittämiseen ja ihminen on aivan loppu, niin ei siinä paljon repeä enää joka ilta siivoilemaan. Jokainen kaaoksessa elänyt tietää myös, kuinka toivottomalta sellaisen jättikaaoksen siivoamisen aloittaminen tuntuu.
Vierailija:
on aina paskanen! eivät varmaan pese sitä koskaan..
ja kyllä vaalea sohva joka on täynnä tahroja ja länttejä..tosi vaivaannuttavaa istua siihen kun tulee mieleen vaikka mitä eritteitä mitä ne tahrat saattaa olla!
Ja voin kertoa mistä ne tahrat tulee; lasten likaisista käsistä jos karkaavat keittiöstä. Harvakseltaan sohvaa pestään vaahtoaineella, mutta ei sitä voi joka viikko tehdä.
Inhottavia juttuja:
1) Epäsiisti vessa (pakko pidätellä)
2) Epäsiisti keittiö / huono tiskaus (ei voi juoda/syödä mitään)
3) Haju, mikä tahansa haju. Sellainen ei helposti ummehdu taloon..
Ja kaikkein ärsyttävintä on, kun talon emäntä selittää, kuinka siivousfriikki on ja vessa on likainen tai villakoirat juoksevat jaloissa. (Sinänsä villakoirat eivät haittaa, mutta ei tarvitse mainostaa olevansa siivousfriikki, jos ei ole.)
meillä kaksi kissaa ja niiden vessa laatikko siivotaan säännöllisesti. Joskus ovat kusseet eteisen nurkkaan, mutta sekin on siivottu puhdistusaineiden kanssa pois.
Silti meillä haisee välillä kissan kusi. Sille vaan ei voi mitään. :(
En kehtaa ketään kylään pyytää. JOs on juhlta niin hankin paljon ilmanraikastimia ja laitan niitä joka paikkaan.
Mua oikeasti hävettää jos meillä haisee.
Tiedän yhden miehen, joka ei voi heittää mitään pois. Sehän on joku sairaus. Omistaa kolmion, jonne pitää astua vasemmalla jalalla ulko-ovelta, muuten ei pääse kunnolla kääntymään " risteyksissä" . Kaikki lattiapinnat ovat täynnä tavaraa, sisällä asunnossa on mm. mopo ja 4 polkupyörää.
Mies on opiskelija-asuntolassa, mutta koska on joku puheenjohtaja tms., on saanut itselleen ison asunnon ja 7 " kanakoppi" -verkkovarastoa. Ne ovat täynnä rompetta myös, luonnollisesti.
Auto on aivan järkyttävä, sivulasista ei näe mitään, kun on niin paljon tavaraa auto täynnä. Ketään ei siis voi viedä kyydissä. Kerran oli pikku vaaran paikka, kun jarrupolkimen alle oli kierinyt joku purtilo eikä voinut jarrutta...
Anopilla ei siihen ole mitään sanomista. Jos hän esim. heittää ruokaa pois niin appiukko huomaa sen koska tonkii roskikset (ihan oikeasti tekee sen!!!) ja haukkuu anoppini lyttyyn :( Niinpä vuosien saatossa anopista on tullut melkein samanlainen... Muuten ovat herttaisia ja rakastavat kovasti lapsenlapsiaan jne. Mieheni on todella asunut tuon paskan keskellä. Hän meni tosi nuorena jo töihin tienatakseen rahaa jolla ostaa ruokaa koska ei uskaltanut syödä siellä mitään kun tajus, että siinä ruoassa voi olla mitä vaan. Appiukollani on mm. tapana käydä " jatkamassa" anopin tekemää keittoa vanhoilla lihapullilla jne. Minä ja mieheni olemme tehneet selväksi, että lapsemme ei syötetä mitään vanhaa ja sen ne ovat kyllä uskoneet! Anoppi siis aina hankkii kaupasta tuoreet ainekset kun mennään sinne ja itse tarkistan aina, että ruoka on kelvollista. Meidän ruokiimme ei appiukkokaan lisäile mitään enää nykyään. Jotenkin sitä on tottunut tässä 12 vuoden aikana tuohon. Eli itse pyyhin anopin jäljiltä keittiön ällöttävän pöydän vielä kostutetulla paperilla, siirrän pois kaikki ällöttävät ja epämääräiset purkit ja likaiset astiat. Sitten otetaan koneesta astiat ja voidaan syödä kunhan olen nähnyt, että ruoka on tehty puhtaisiin astioihin. Melkein kyllä vien omat eväät koska anoppi ei myöskään ole mikään kokki... Vessassa voi käydä koska pönttö on vaihdettu vuosi sitten. Olohuone on suht siisti ja siellä voi katsoa telkkua. Parasta on pysytellä kaukana saunalta ja vessan suihkusta sekä jääkaapin ja sen kamalan keittiökomeron luota. Lapsikin jo tietää mitä kannattaa vältellä ;) Sisustus on aivan kamalaa, ikivanhoja eriparisia, naarmuisia ja tahraisia huonekaluja joka huoneessa ja mikä parasta: seinät maalattu eri väreillä! Yksi seinä on punainen, toinen keltainen ja kolmas vihreä. Sinistäkin löytyy... Mutta se nyt sinänsä ei ole ällöttävää. Vaatteisiin tarttuu ällöttävä haju aina visiitin jälkeen. Itse en välittäisi vierailla kovin usein mutta lapsi hinkuaa sinne kun ukki ja mummi ovat kuitenkin tosi hyviä siinä tehtävässä.
samoja juttuja kuin muissakin ällötyskodeissa: roinaa ja tavaraa joka paikassa, siivottu viimeksi 10 vuotta sitten, likaisia astioita ja ihme purnukoita pitkin keittiötä, vanhaa ruokaa jääkaapissa, likaisia vaatteita joka paikassa, vessanpönttö ruskeana ja koko huussi haisee törkupahalle jne.
mutta kaikista pahinta anoppilassa on KISSANKUSEN HAJU. heillä on kuusi kissaa jotka ovat puolivillejä, luuhaavat ulkona yötäpäivää ja käyvät lähinnä syömässä sisällä. siitä huolimatta ehtivät kuseskella sisällekin ja haju on aivan karmea. kissankusta on myös anopin ja appiukon vaatteilla, yksi kissa tykkää makoilla eteisen naulakon päällä ja kuseskelee sieltä ulkovaatteiden päälle. itse en ikimaailmassa laittaisi päälleni mitään kissankusista takkia mutta anoppi vaan naureskelee " että on tainnu mirri taas käydä lirauttamassa" ja vetäisee nutun niskaan *yöks*
me ei pahemmin kyläillä anoppilassa... kesällä käydään kun voi olla pihalla mutta talvella ei.
anoppi ja appiukko ovat molemmat ns. normaalijärkisiä, heillä vain on tuo siisteyskäsitys erilainen. anoppi kyllä puhuu aina kun pitäisi siivota muttei viitsi tehdä asian eteen mitään. silloin kun mies asui vielä kotona niin tilanne ei ollut ihan noin paha, hän siivosi ja imuroi joten sotkut pysyi jotenkin hallinnassa. mutta kun mies muutti pois kotoa niin tilanne on pikkuhiljaa pahentunut.
Kuka levittelee paskavaippoja ja käytettyjä kuukautissiteitä pitkin asuntoa. Jätetäänkö ne vain johonkin, kun ne vaihdetaan? Miten on mahdollista.
" Hmm. Eei juurikaan kokemusta ystäväpiiristä.
Kerran yks satunnainen pano asui tosi epäsiististi. Siis siihen tyyliin ettei osaa siivota perusmalliin vaan jättää tyhjän kaljapullon siihen mihin se jää. Ei mene kyllä taiteellisuudenkaan piikkiin. "
Mistä päin panosi oli kotoisin ja millä kirjaimella nimi alkoi?