Jos heräisit huomenna ja huomaisit, että ympärilläsi ei olisi yhtään ihmisiä, mitä tekisit?
Olen jostain syystä miettinyt tätä kovasti, että jos huomaisin yllättäen olemaan maailman ainoa ihminen, mutta maailma pyörisi jostain syystä normaalisti ilman muita ihmisiä kuin minä.
Kommentit (54)
Hakisin Stokkalta kalleimmat vaatteet mitä löytyy ja sit menisin snagarille tekemään makkaraperunat niin että sinapit on rinnuksilla.
Yrittäisin etsiä maailmankolkan jossa ei ole ydinvoimalaitoksia jotta ei haittaisi jos se räjähtäisi. Pitäisi myös olla maa jossa on lämmin talvellakin, joten suuntaisin mahdollisesti keski-Italiaan. Matkaan lähtisin autolla jonka pakkaisin täyteen ruokaa, vettä ja ensiaputuotteita. Paikallisesta sotilastukikohdasta veisin pari konekivääriä jos joutuisin tappamaan karhuja tai muita villieläimiä matkan varrella. Asettuisin jollekin viinitilalle missä voisin kasvatella tuoreita vihanneksia. Pitäisin kiinni rutiineista etten sekoaisi, maanantaisin Versacen liikkeen tyhjentämistä, keskiviikkona lääketieteen ja viljelyn opiskelua ja perjantaisin biletystä jossain klubilla jonne toisin japanilaisia ihmisrobotteja seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kysymystä on käsitelty jo 40-luvulla kirjassa Olli yksin maailmassa (Palle alene i Verden).
https://www.antikvariaatti.net/tuotekuvat/isot/852238.jpg
Muistan jonkun 70-80 -luvun scifi kirjasarjan kirjan vastaavasta aiheesta; kaupungin asukkaat olivat kadonneet ja kaupungin ulkopuolelle ei voinut mennä ilman jotain hengityslaitetta. Nuori tyttö asui yksin kaupungissa, sitten sinne tuli ulkopuolelta joku mies. Aika nopeasti nainen tajusi mihin homma johtaisi, joten nappasi äijän happilaitteet ja häipyi etsimään muita eloonjääneitä. Hyvä kirja :)
Sekopää kirjoitti:
Olen jostain syystä miettinyt tätä kovasti, että jos huomaisin yllättäen olemaan maailman ainoa ihminen, mutta maailma pyörisi jostain syystä normaalisti ilman muita ihmisiä kuin minä.
Juhlisin!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voisi hyvinkin mennä jokunen päivä että edes huomaisin.
No, av:lla kai sen viimeistään hoksaisi jossain vaiheessa.Eli pyörisit av:llä muutaman päivän vaikka täällä ei olisi ketään muuta? Kukas sen sähkön tekisi sun läppäriin ja kuka nettiyhteyden?
Ei niitä kukaan tee. Läppäriin kyllä saisi sähköä vaikka agregaatista. Tai sitten pitäisi ottaa joku vesivoimala omaan käyttöön.
Mutta eihän nuo laitokset pysähdy päivässä tai vuosissakaan, jos niitä ei ajeta alas.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Menisin paniikkiin, koska se tarkoittaisi sitä, että kohta ei olisi mitään muiden ihmisten minulle tekemiä palveluja ja tuotteita, ei sähköä, ei juoksevaa vettä, ei lämmitystä jne. vaan joutuisin elämään täysin omavaraisesti ilman mitään erätaitoja. Eli kuolisin.
Kai sä osaat verkkoa laskea järveen vaikka muutaman satametriä, että joka päivä olisi varmasti edes kalaa. Kirjastossa lukisit miten viritellä eläimille ansoja ja viljellä.
Sinkkumies
Etsisin mökin, jossa on puulämmitys ja liiteri täynnä puita ja oma kaivo. Sitten rahtaisin sinne säilykkeitä ja näkkileipää ja pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä ja kirjoja. Jos löytäisin kiltin koiran niin ottaisin kaveriksi.
Joka suomalaisen unelmasta nyt puhutaan :'D menisin kauppoihin mässyttämään karkkeja ja herkkuja keskelle lattialle istumaan ja kokeilisin vaatteita, asuisin ihmisten kodeissa ja ihastelisin kuinka joillain olisi hienommat kodit kuin mulla koskaan ollut. Matkustelisin ja katsoisin kartasta kaikki paikat joissa tekee mieli käydä. Mikäs siinä menis vuosia ku asuis jokapuolella maailmaa. Hankkisin navigaattorin autoon. mulla olis joku lemmikki joka pitäis seuraa. Tosin yksin olossa varmaan taantuisi mykäksi kun ei olisi puhekaveria. Etsisin super salaisia armeijoiden tukikohtia ja lukisin salaisia kansioita politiikkaan ja muihin liittyen. Ehkä oppis uutta XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kysymystä on käsitelty jo 40-luvulla kirjassa Olli yksin maailmassa (Palle alene i Verden).
https://www.antikvariaatti.net/tuotekuvat/isot/852238.jpg Muistin että tämä ois ollu Kallen kiipeilypuun tarina mut olikin näköjään vanhempi. Onko tuo jo 40-luvulla suomennettu? Mun mielestä vasta 70-luvulla.
Suomennettiin jo 40-luvulla, mutta toka painos ilmestyi 1974 eri kustantajalta. Myös nimi muuttui silloin, alkuperäinen oli "Ypö yksin maailmassa". Virolainen käännös v. 2008 on "Palle üksi terves maailmas".
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisin etsiä maailmankolkan jossa ei ole ydinvoimalaitoksia jotta ei haittaisi jos se räjähtäisi. Pitäisi myös olla maa jossa on lämmin talvellakin, joten suuntaisin mahdollisesti keski-Italiaan. Matkaan lähtisin autolla jonka pakkaisin täyteen ruokaa, vettä ja ensiaputuotteita. Paikallisesta sotilastukikohdasta veisin pari konekivääriä jos joutuisin tappamaan karhuja tai muita villieläimiä matkan varrella. Asettuisin jollekin viinitilalle missä voisin kasvatella tuoreita vihanneksia. Pitäisin kiinni rutiineista etten sekoaisi, maanantaisin Versacen liikkeen tyhjentämistä, keskiviikkona lääketieteen ja viljelyn opiskelua ja perjantaisin biletystä jossain klubilla jonne toisin japanilaisia ihmisrobotteja seuraksi.
Sinulla on paras visio. Lähden sun matkaan.
Herään joka päivä siihen ettei ympärilläni ole yhtään ihmistä.
Minä guuglaisin missä ovat Real Dollin ja Sex Robotin valmistuslaitokset ja hankkiutuisin sinne. Valtamerien ylitys voisi olla ongelma, mutta etsisin varmaan netistä ohjeet lentokoneen ohjaamiseen ja valitsisin Helsinki-Vantaan nopeimman koneen käyttööni.