Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuutusyhtiö ja lentoyhtiö yrittävät tuhota meidät! APUA

Vierailija
16.06.2017 |

Olemme parikymppinen, tavallinen ja järkevä, pariskunta, olemme jo vuosia säästäneet rahaa matkusteluun ja muutama omatoiminen onnistunut matka on tullut säästöillä tehtyä. Voitte uskoa että nuorten opiskelijoiden säästäminen on oikeasti ollut hyvinkin tiukkaa välillä mutta aina matka on ollut upea palkinto sinnikkäästä "penninvenytylsestä".

Lähdimme viime kuussa jälleen uudelle muutaman viikon matkallemme kohteena Thaimaa. Hoidimme asiat hyvin etukäteen, myös matkavakuutuksen.

Olimme ottaneet menopaluulennot Helsinki-Bangkok yhtiöltä Etihad Airways. Matkalla oli kaksi välilaskua. Lentojen hinnat olivat yhteensä kaikkiaan meiltä kahdelta reilut 800euroa. Viimeinen välilasku oli Abu Dhabissa josta lennon oli määrä lentää Bangkokiin. Lennot olivat olleet myöhässä sekä miesystävälläni oli ripuli. Kävi niin onnettomasti että myöhästyimme Abu Dhabissa Bangkokin koneesta. Juoksimme vessasta lähtöportille ja virkailijanainen ja mies sulkivat portin nenämme edestä yhtään valehtelematta asiaa. Näimme kun portti siis suljettiin. He sanoivat että olemme minuutin myöhässä ja emme pääse koneeseen koska se on lentoyhtiön periaate että on aivan sama onko kyseessä yksi minuutti vai puolituntia. Se oli kauhea paikka. Epätoivo iski.

Hyväksyimme kuitenkin tämän kohtalomme ja päätimme ottaa selvää mitä voimme tehdä. Menimme Etihad Airwaysin tiskille ja kerroimme tilanteen "maamme myyneinä" ja kohtalomme hyväksyneinä. 2 virkailijanaista tokaisivat etteivät voi meitä auttaa ja Etihadilla ei ole velvollisuutta meitä lennättää enää Bangkokiin ilmaiseksi tai millään alennuksellakaan. Olimme järkyttyneitä. Kuulemma heidän lentoyhtiössään on periaatteita ja yksi niistä on että minkäänlainen matkasairauskaan ei ole syy mikä oikeuttaa yhtiön puolesta mihinkään hyvityksiin ja jos haluamme Bangkokiin saamme itse maksaa lentomme sinne.

Myönnän itse vetäytyneeni itkeä tihrustamaan johonkin penkille kun mies yritti rauhoitella minua. Menimme tiskille uudelleen tämänkin hyväksyneinä. Kysyimme kosksa Etihadin seuraava kone lähtisi Bangkokiin. Virkailija tiuskaisi että voitte ihan itse mennä johonkin tilaan jossa on ilmainen wifi ja selvittää ja ostaa aikataulut omatoimisesti.
Mielestäni tämä oli jo melkoisen tylyä käytöstä.
Päädyimme lopult ostamaan omasta pussistamme 1030eurolla lennot Abu Dhabi-Bangkok. Otetaan lukuun se seikka että alkuperäiset menopaluut Hki-BKk olivat +800e/2hlö.
Vietimme sitten Abu Dhabin kentällä jumissa ehkä 14-16tuntia? Se oli aika koettelemus.
Varmistimme tällä välin useaan kertaan että onko laukkumme vastassa meitä Bangkokissa. Meitä toppuuteltiin uskomaan että laukku on perillä ja he hoitavat asian kyllä ja uskokaa jo.

Bangkokissa laukkua ei näkynyt. Lentokenttävirkailija korvat punaisina kertoo että laukku on Abu Dhabin kentällä eikä kukaan ollut kuulemma hoitanut laukkuamme koneeseen. Kuulemma saamme laukkumme samana iltana Bangkokiin iltakoneen mukana.
Laukku tuli perille 13h päästä ja jouduimme tästä syystä ostamaan Bangkokista ensimmäiseksi puhtaat alushousut :D ja hygieniatarvikkeita.
Olimme aika väsyneitä tästä koettelemusten matkasta.

Olimme yhteydessä puhelimitse vakuutusyhtiöömme ja sieltä luvattiin että korvaisivat tämän 1030euroa jolla jouduimme ostamaan uudet lennot ja pitivät lentoyhtiön toimia törkeinä.

Jatkoimme lomaa Thaimaata bussilla kierrellen ja siirryimme Vietnamin puolelle aikeena viettää loppuloma siellä ennen paliuta Suomeen Bangkokista.

Jatkuu...

Kommentit (391)

Vierailija
121/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yhden kerran myöhästynyt geitiltä ihan silkkaa tyhmyyttäni, en tajunnut että boordaus sujuu niin nopeasti. Olin siis geitin lähettyvillä ihan ajoissa ennen kuin boordaus alkoi ja syötiin viereisessä kahvilassa tytön kanssa välipalaa ennen lentoa. Välipalan jälkeen katsoin, että tässä on vielä jonoa ja ehdittiin käydä vessassa. En ollut edes tajunnut, että kuulutuksia ei enää harrasteta. Käytiin nopeasti vessassa, joka oli ihan lähellä ja kun tultiin takaisin, geitti oli suljettu. Olin ihan typertynyt enkä meinannut uskoa. Ja hieman järkyttyneessä mielentilassa, koska olin joutunut lähtemään tytön kanssa kahdestaan matkaan kun mies vietiin sairaalaan eikä päässyt mukaan, siinä oli pasmat vähän sekaisin. Mutta Finski jousti ihanasti, kun kerroin että olin tässä ihan lähellä hyvissä ajoin enkä vain tajunnut miten nopeasti boordaus menee ja siksi erehdyttiin vielä käymään vessassa. Päästiin lentokenttähotelliin yöksi ja lähdettiin ekalla aamukoneella. Ja vaikka mies oli no show, niin hänen paluulippu jätettiin voimaan siltä varalta että hän pääsee sairaalasta nopeasti ja ehtii meidän mukaan vielä jollain myöhemmällä lennolla. Sääntöjen mukaan meiltä kaikilta olisi mennyt lentoliput, kun yksi oli sairaalassa ja kaksi törttöili muuten vaan.

Ei sinne ulkomaille pidä olla niin paha hinku, että lähdetään persaukisena seikkailemaan jollain kehitysmaan lentoyhtiöillä! Ennemmin säästää sitten vähän pidempään että voi matkustaa turvallisesti.

Sä oot niinku niin kansainvälinen et toi suomen kielikin ihan niinku unohtuu välillä...? 😃😃😃

Vierailija
122/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ilman luottokorttia ulkomaille?  Visa Electron kortillako rahaa seinästä Aasiassa? Venäjällä ei ainakaan onnistu..

Jotenkin en usko että joku on käynyt 5 kerta Aasiassa ilman luottokorttia.

Suurlähetystö on oikea osoite jos on rahattomana ja pulassa ulkomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikänä juttu teidän kannalta mutta jos olette olleet kentällä ohjeen mukaisesti pari tuntia aikaisemmin niin vaikka miehesi olisikin ripuloinut vessassa niin sinä olisit kyllä voinut portille mennä kertomaan tilanteen. Toinen juttu onkin se, että jutusta jäi sellainen vaikutelma että sinä tihrustit itkua ja miehesi kykeni kuitenkin hoitamaan asioita kun myöhästyminen oli tapahtunut joten ei ihan hirveän sairaalta vaikuta vaan jotenkin minulle jää lukemani perusteella kuva että te ette vaan olleet ajoissa portilla kun teitte jotakin muuta.

Ne myöhästyi JATKOlennolta, joten ei ehkä ollut kahta tuntia aikaa.

Kateelliset alapeukuttavat. Siis ne, joilla ei ole varaa mihinkään matkaan. Tämän olen huomannut ennenkin näissä matkakeskusteluissa.

Vierailija
124/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla kyllä voivat firmat olla tämmöisiäkin. Kannattaa tosiaan pitää erittäin tarkasti aikatauluista kiinni, koska läheskään kaikkialla ei olla asiakkaita kohtaan niin höveleitä, joustavia ja mukavia kuin Suomessa. Monestikin lain (tai vaikka firman sääntöjen) kirjain voittaa lain hengen.

Paljon matkustavat yleensä tämän tietävätkin.

Vierailija
125/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis ilman luottokorttia ulkomaille?  Visa Electron kortillako rahaa seinästä Aasiassa? Venäjällä ei ainakaan onnistu..

Kaikilla ei ole luottokorttia, kun eivät sitä saa. Työttömyys tai määräaikainen työ on este.

Vierailija
126/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cool story bro, mutta on se kumma, kun ei tule vastauksia kysymyksiin.

- Miten se ripuli on todistettu matkasairaudeksi?

- Kauanko teillä oli aikaa tehdä se vaihto, josta myöhästyitte? Tunti? Puoli tuntia? Kuinka pitkä matka oli portilta toiselle?

Vierailija
127/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä meno-paluu on edullisempi kuin pelkkä paluu. Olisitte ostaneet meno-paluun uusiksi lipuiksi. Lisäksi kaikilla yhtiöillä taitaaolla tuo sääntö, että jos meno jää käyttämättä, paluulippuakaan ei voi käyttää.

Vierailija
128/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt vain se todistus lentoyhtiöltä, että he peruivat paluumatkanne. Vakuutusyhtiö on jo luvannut maksaa, mutta eivät usko asiaa. Loppusummaan mukaan kaikki puhelinkulut yms.

Vierailija
129/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin koneeseen meno sujui nopeasti? Ainakin minulla lukee lipussa, koska on oltava paikalla eikä ne porttia sulje ennen sitä.

Siinä taisi olla yli 15min koneen lähtöön kun mentiin vessaan, alle 15min kun tultiin takaisin. Ja kyseessä oli ylibuukkaustilanne, sillä ne varmaan saivatkin sen koneen täyteen ilman meitä. Me ei oltu edes ainoat, jotka jäi koneesta ulos, mutta se kolmas rannalle jäänyt sai korvausta. (Ihan ymmärrettävästi, he olivat luopuneet paikastaan korvausta vastaan.) Jos me ei oltais menty vessaan, joku muu olisi joutunut jäämään koneesta pois. Voi olla että tällä oli vaikutusta siihen, että joustivat ja päästivät meidät aamulennolla.

Törttöilin siis ihan samalla tavalla kuin ap, mutta Finski jousti hienosti. 

Vierailija
130/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kaksi viikkoa sitten Vietnamissa kun olin,niin nostin kyllä rahaa seinästä visa electronilla

Vierailija
131/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geitti ja boordaus. Voi elämä.

Vierailija
132/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, huhuu??

Vastaukset loppuivat kun seinään. Ehkä neuvot ei olleetkaan tarpeen, kun raha-aputarjouksia ei alkanut tippumaan.

Vierailija
133/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole luottokorttia, kun eivät sitä saa. Työttömyys tai määräaikainen työ on este.

Mä sain luottokortin 20-vuotiaana kun olin suorittanut 90 opintopistettä korkeakoulussa. Luottoraja 1000 euroa. Mulla on edelleen tää sama luottokortti, vaikka työtön olenkin.

Vierailija
134/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko Janne Kataja?

Vierailija
135/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoyhtiöllä ei ehkä ole mitään vastuuta asiasta mutta vakuutisyhtiöllä on

Sen tiedämme me ja vakuutusyhtiö on sanonut sen itse että kyseessä on korvattava asia koska kaikki perustuu toteen todistettuum matkasairauteen..

Muuttuuko ripuli matkasairaudeksi kun se iskee matkalla? Siihen ripuliin voi olla muukin syy kuin matkustamisesta johtuvat seikat kuten vaikkapa norovirus, joka voi iskeä missä vaan, kotonakin. Mielestäni kaikjea sairastumista (ripuli, flunssa, raajan katkeaminen yms.) ei voi aina automaattisesti sanoa matkasairaudeksi vaan ne ovat sairauksia, jotka sattuvat vaan tulemaan just silloin kun on matkalla, ja olisi voinut tulla myös kotimaassa. Tarkoitan siis sitä, että ei kaiken ulkomailla sairastumisen syy ole automaattisesti matkustamiben ja erilaiset olosuhteet, ja ei kaikkea voi aina olettaa korvattavaksi.

Ei kai se ihan noin mene?

Katkaisin jalkani kotona Suomessa päivää ennen matkalle lähtöä. Lääkäri kielsi lentämisen, ja vakuutuyhtiö maksoi mukisematta käyttämättä jääneiden lentolippujen hinnan meille takaisin (myös puolison osalta).

Toisen kerran en korkeassa kuumeessa voinut matkustaa, ja vakuutus korvasi ylimääräisistä hotelliöistä ja lentojen siirrosta tulleet kustannukset.

Ei nämä mitään matkasairauksia olleet, mitä tuo sana sitten tarkoittaakaan. Ja ihan tavallinen halpa vakuutus.

Matkavakuutus korvaa matkan peruuntumisen, jos syynä on sairastuminen, oli se sitten vaikka kuume, kunhan lääkäri kirjoittaa todistuksen, ettei matkalle voi mennä. Jotkut perustavalliset sairaudet voivat pahentua lentokoneessa tai matkakohteessa ja silloin kulut saattavat nousta, jos matkalainen pitääkin kotiuttaa.

Matkakohteessa sattuneita sairauksia voi olla vaikkapa kuume tai ripuli, niistä aiheutuneet kulut korvataan, muttei tietenkään mitään ambulanssilentoja. Lääkärintodistuksen mukaan mennään, se määrää aika hyvin.

Vierailija
136/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki lennoilta myöhästyy aina juurikin sen "minuutin" ja portti laitetaan nenän edestä kiinni? Miksei kukaan myöhästy vaikka 15 minuuttia?

No jaa.

En katsonut tarkkaan mihin auto tuli palauttaa Gatwikcissa. Aikaa ei ollut hirmusti ylimaaraista ja kaikkien kommellusten jalkeen olin portilla 5 minuuttia myohassa. Kone lahti 1.5h myohassa.

Gatwickilta lentanyt nyt 5 kertaa ja aina bording on lopetettu vahintaan 30 minuuttia aikataulusta jaljessa

Vierailija
137/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat olla nämä Finnairin suorilla lennoilla menijät vähän ulapalla ihmetellessään parinsadan säästöjä. Mulle ainakin se pari sataa saattaa kattaa majoituksen ja ruuat jos oikeen pienellä rahalla meen. Mielummin tinkaan jostain kun jätän koko reissukokemuksen väliin. Riskihän noissa välilaskuissa on, mutta aina on pärjännyt kun on skarppina.

Muutoin kyllä ihmettelen ap:n sekoilua. Tilanteen olis voinu selvittää vaikka tiskillä ennen vessaan menoa viime sekunnilla. Jos nyt tarina on tosi.

Vierailija
138/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pakettimatkaa matkatoimiston kautta varsinkin kaukokohteisiin. Ei tarvitse itse lentoyhtiöiden kanssa tapella.

Vierailija
139/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap nyt jankutat siitä, että vakuutusyhtiö ei usko teitä? Totta kai on korvauksenhakijalla on toteennäyttövelvollisuus. Vai pitäisköhän itsekin soittaa vakuutusyhtiölle että talo ja kaikki irtaimisto tuhoutuivat tulipalossa, pistäkääpä 300 000 euroa tililleni?

Vierailija
140/391 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan huomautuksena,, ei luottokorttia tarvitse missään

debit,electron riittää oikein hyvin.ja electronilla sai nostettua jo n 20v sitte rahaa iha pikku kiinalaisissa kylissäkin.

autot voi vuokrata debitillä, lennot voi maksaa ihan kas kummaa, netissä suoraan nettipankilla...

ja uskokaa tai älkää,myös hotellit voi maksaa käteisellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän