Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi polttaa raskaana ollessaan?

Vierailija
16.06.2017 |

Riskit kuitenkin tiedetään niin miten joku voi vaarantaa oman lapsensa kehityksen?
Vai onko riippuvuus niin suuri, että tulee vieroitusoireita? Mutta miten se oma lapsi ei motivoi lopettamaan?

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yhteen suolistosairauteen auttaa tupakointi, se ei paranna sairautta mutta poistaa kroonista kipua. Syytä tupakan positiiviseen vaikutukseen ei tarkalleen tiedetä, eikä siitä pidetä suurta ääntä. Lääkäri kertoo sen vastaanotolla jos kertoo, tupakan haitat kun tiedetään.

Syitä miksi jotkut polttaa toiset juo on tuhansia, yleisimmin kaikki tunneperäisiä. Addiktio kehittyy yleensä tunnepohjalta. Jos kaikki pystyisimme kääntämään tunteet pois päältä ja elämään vain järjen varassa, olisimme kaikki hoikkia, lenkkeilisimme kypärät päässä, kasvattaisimme oman ruokamme, emme käyttäisi mitään "nautintoaineita" (kummallinen termi koska addiktiossa aineen käyttö ei lisää nautinnon tunnetta). Sokeria ei olisi edes keksitty, autoja ei olisi. Asuisimme työpaikan vieressä ja kävisimme töissä, muun ajan tekisimme jotain kaikkia ja tulevia sukupolvia hyödyttävää puurtamista kuin muurahaiset.

En puolustele tupakointia, mutta järkisyistä sitä ei kukaan tee. Kuten ei ryyppäämistäkään, saati sitten mätä sokeria naamaansa muodossa tai toisessa. Siinä top 3 järjettömintä asiaa.

Mua ei nyt kiinnosta miksi jotkut yleisesti juo/polttaa/syö roskaruokaa/liikkuu huonosti vaan miksi raskausaikana poltetaan ja vaarannetaan oman lapsen kehitys. Omasta terveydestään aikuinen ihminen vastaa, mutta lapsi on tässä vielä avuton. 

Niin, mielestäsi mikään hirveä vastoinkäyminen tai vakava sairastuminen ei ilmeisesti riitä laskemaan ihmisen tahdonvoimaa niin, etteikö hänen tulisi priorisoida niitä viimeisiä voimanrippeitään addiktion murtamiseen (eikä esim. jo syntyneiden lastensa hoivaamiseen).

Edustat häkellyttävän heikkoa empatiakykyä ja ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan lukuunottamatta syntymättömiä vauvoja.

Vastoinkäymisiä nyt on elämässä kaikilla, se nyt on fakta. Toisilla suurempia, toisilla pienempiä. Toiset murtuu jo pienemmistä, kun toiset kestää suurempia. Mutta hei, älä nyt väitä, että jokainen raskaana oleva tupakoiva nainen olisi kokenut hirveän vastoinkäynnin/vakavan sairastumisen ja jos on miksei hae apua? Miksi omalle lapselle kostaa? Yleensä nämä vastoinkäymiset elämässä juuri lisäävät halua auttaa muita ihmisiä saati sitten omaa lasta. 

Empatiakykyni/ymmärtämiseni voi olla heikkoa, miten vain haluatte. Ei ole oleellista. 

Vierailija
102/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti lopettaa pitäisi neuvolassa painottaa myös isälle että lopettaa eikä tuo tupakkatuotteita kotiin. Kaikki kyllä ymmärtää ettei heroiiniaddiktin lähelle saa tuoda piikkejä näkyville, miksei tätä ymmärretä tupakoinnin kanssa vaikka nikotiini on tutkitusti addiktoivampaa kuin heroiini. Isät pääsevät tässäkin adiassa liian helpolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi niistä, jolle lopettaminen oli tosi vaikeaa kun tulin raskaaksi. Sitten yksi tuttu sanoi tai antoi vinkin, että älä ajattele sitä lopettamisena, vaan lähinnä taukona ja jos tahdot voit alottaa uudestaan kun imetys on ohi. Ekan lapsen imetyksen jälkeen mieliteko ottikin vallan ja aloitin taas, toisen lapsen jälkeen, en nyt ainakaan vielä ole aloittanut, taukoa takana kolmisen vuotta. Kaipaan kyllä kovasti toisinaan sitä, kuinka hullulta se kuulostaakin.

Mutta en myöskään ymmärrä syyllistämistä ja haukkumista. Minun äidilläni on neljä lasta, hän on polttanut meitä kaikkia odottaessaan, ja kuitenkin hän on aivan mahtava äiti vaikka ei ole tupakointia pystynyt lopettamaan

Olemme jo kaikki aikuisia, ihan normaaleita.

Käsittävätkö ihmiset todella sen haukkumisena, jos kysyn miten ihminen voi polttaa raskausaikana? 

AP

Vinkki: jos haluat neutraalia keskustelua, älä aseta sanojasi muotoon "miten voit tehdä noin?". Jo sanamuoto antaa oletuksen, että et hyväksy tekoa, koska kyseessä ei ole se, että tupakointi on jokin suuri saavutus jonka saavuttamiseen tarvitaan fyysistä tai henkistä ponnistelua, vs. "miten Pertti pystyikään kiipeämään Mount Everestille?" Jo sanavalintasi sisältää tuomitsevan asenteen, yritit sitä tai et.

Kokeile vaikka "Miksi jotkut eivät voi lopettaa tupakointia raskausaikana?". Siihen ei sisälly samanlaista negatiivista latausta kuin edelliseen, päin vastoin, sanavalinnalla osoitetaan ainakin jonkunasteista ymmärrystä lopettamisen vaikeuteen ja halua ymmärtää.

Enhän minä hyväksy tupakointia raskausaikana. Siksi kysynkin miksi. Totta kai se voi tekstissäni tulla esille, mutta suoran negatiivinen en yritä olla. Yritän ymmärtää mahdollisia syitä tupakointiin, en syitä miksi se olisi hyväksyttävää.  

Niin, no tuosta sanamuodosta ei vaan valitettavasti välity se halu ymmärtää vaan halu tuomita. Mikä on sinänsä täysin tarpeetonta, koska se ei liity ymmärtämiseen mitenkään.

Vierailija
104/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi niistä, jolle lopettaminen oli tosi vaikeaa kun tulin raskaaksi. Sitten yksi tuttu sanoi tai antoi vinkin, että älä ajattele sitä lopettamisena, vaan lähinnä taukona ja jos tahdot voit alottaa uudestaan kun imetys on ohi. Ekan lapsen imetyksen jälkeen mieliteko ottikin vallan ja aloitin taas, toisen lapsen jälkeen, en nyt ainakaan vielä ole aloittanut, taukoa takana kolmisen vuotta. Kaipaan kyllä kovasti toisinaan sitä, kuinka hullulta se kuulostaakin.

Mutta en myöskään ymmärrä syyllistämistä ja haukkumista. Minun äidilläni on neljä lasta, hän on polttanut meitä kaikkia odottaessaan, ja kuitenkin hän on aivan mahtava äiti vaikka ei ole tupakointia pystynyt lopettamaan

Käsittävätkö ihmiset todella sen haukkumisena, jos kysyn miten ihminen voi polttaa raskausaikana? 

AP

Vinkki: jos haluat neutraalia keskustelua, älä aseta sanojasi muotoon "miten voit tehdä noin?". Jo sanamuoto antaa oletuksen, että et hyväksy tekoa, koska kyseessä ei ole se, että tupakointi on jokin suuri saavutus jonka saavuttamiseen tarvitaan fyysistä tai henkistä ponnistelua, vs. "miten Pertti pystyikään kiipeämään Mount Everestille?" Jo sanavalintasi sisältää tuomitsevan asenteen, yritit sitä tai et.

Kokeile vaikka "Miksi jotkut eivät voi lopettaa tupakointia raskausaikana?". Siihen ei sisälly samanlaista negatiivista latausta kuin edelliseen, päin vastoin, sanavalinnalla osoitetaan ainakin jonkunasteista ymmärrystä lopettamisen vaikeuteen ja halua ymmärtää.

Enhän minä hyväksy tupakointia raskausaikana. Siksi kysynkin miksi. Totta kai se voi tekstissäni tulla esille, mutta suoran negatiivinen en yritä olla. Yritän ymmärtää mahdollisia syitä tupakointiin, en syitä miksi se olisi hyväksyttävää.  

Niin, no tuosta sanamuodosta ei vaan valitettavasti välity se halu ymmärtää vaan halu tuomita. Mikä on sinänsä täysin tarpeetonta, koska se ei liity ymmärtämiseen mitenkään.

Yritän nyt vielä kerran taivuttaa tämän rautalangasta ennen kuin lähden koko keskustelusta. Tupakointi on mielestäni väärin raskausaikana. Se ei ole hyväksyttävää. Mikään ei tee siitä hyväksyttävää. En yritä ymmärtää tupakoijaa vaan yritän ymmärtää syytä/syitä tupakointiin raskausaikana. 

Vierailija
105/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä jotka sanovat että ei tupakoinnista pitäisi syyllistää ja tuomita.

Pitäisikö sitten silittää päätä ja olla että "voivoi sä sentään yritit" Mitä loputon päähän silittely auttaa? Jos jokainen sylkäisisi naisen päälle jonka näkee tupakoivan raskausaikana, niin kyllä se tupakointi ainakin edes julkisilla paikoilla vähenisi.

Jos tupakointia ei kritisoida, kuka puolustaa sitä vauvaa, joka ei itse pysty kertomaan, kuinka ei saa kunnolla happea tai ravinteita :(

Poltin itse kuusi vuotta ja lopetin seinään. En voinut enää millään perustella itselleni siitä johtuvaa ympäristön tuhoutumista, terveysongelmia sekä rahan menoa.

Taas tämä, että sekoitetaan ymmärtäminen ja hyväksyminen. Raskausajan tupakointia pitää tietenkin kritisoida ja pitää yrittää saada äidit lopettamaan se. Ongelma kuitenkaan tuskin on yrityksen puute, vaan se, että lopettamisessa ei onnistuta. Mutta jos halutaan ymmärtää niitä syitä polttamiselle, niin mitään järkevää keskustelua ei saada aikaan syyttelyllä. Kaikille on varmaan itsestäänselvää, että raskaana polttava tekee tuhoa kehittyvälle lapselle. Tämä ei tule tupakoitsijalle itselleenkään minään yllätyksenä. Kukaan raskaana oleva tuskin aktiivisesti HALUAA polttaa.

AP:lle on monesti kerrottu, että kyseessä on riippuvuus, josta hän ei ole vieläkään vaivautunut googlettamaan sen vertaa, että jaksaisi ottaa selvää mitä se tarkoittaa, vaan jankkaa täällä edelleen - pian yksin - että mitään hyvää syytä tupakoinnille ei ole. Hän ei ymmärrä, että mitään hyvää syytä ei ole olemassa, raskaana tai ei. Kyseessä on addiktio, josta voi päästä yli tai olla pääsemättä. Syyt tupakoinnin aloittamiselle taas ovat ihan eri asia, sillä kukaan tuskin aloittaa tupakointia kuultuaan olevansa raskaana.

Vierailija
106/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuttavaporukan ainoa äiti joka lopetti siihen positiiviseen raskaustestiin. Olen myös ainoa jolla on (korkea)koulutus. Nämä tupakoivat äidit ovat usein ns. yksinkertaisia, eivätkä kykene sisäistämään sen tupakan haitallisuutta sikiölle.

Ikävästi sanottuna, onhan se nyt pakko olla jotakin vikaa ymmärryskyvyssä, jos ei kykene raskausaikana lopettamaan tupakointia. Tai sitten suljetaan silmät visusti tupakan haitoilta ja uskotellaan että hiuslakan käyttö raskaana on pahempaa. Tai että ei haittaa että tupakoin, koska kompensoin sen sillä, että en mätä herkkuja.

Toki tupakoinnin lopettamiseen tulisi kannustaa, ei syyllistää. Ei toki myöskään mitään päänsilityksiä vaan suoraa puhetta miten haitallista se tupakointi sikiölle on.

Vierailija
107/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pannaan tupakka suuhun, sytytetään ja imetään sauhut.. Ei mulla ainakaan taito hävinnyt raskausaikana. Hyvin saatoin polttaa raskausaikana.

Mutta eikö äidillä ole mitään tunteita lastaan kohtaan ennen kuin se on elävänä sylissä? Mitä jos raskausajan tupakointi sitten vaikuttaa negatiivisesti lapsen kehitykseen? Miten sen voi ikinä antaa itselleen anteeksi? 

Ei ole vaikuttanut.. Et voi voi.

Niin mutta riski on olemassa? Ja mistä sitä huomaa? Voihan se ilmetä myöhemmin elämässä tai ei ole vain niin näkyvä, mutta selväähän on, että ei se kehitystä ainakaan edistä.

AP

Niin, mäkin oon tässä miettinyt mistä sen huomaa!:D

Mulla on täysin terveitä lapsia toisin kuin muilla. Et sori vaan. Siinä ei isoa juttua tarvi tapahtua kun se lapsi onkin sairas, tupakoi tai ei. Et voi voi.

Kai samalla vedit viinaakin kaksin käsin ollessasi raskaana? Ja söit ruokia joissa oli listeriariski? Ja nyt lapsesi ovat terveitä ja voit sanoa että kaikki varotoimenpiteet on huuhaata?

Vierailija
108/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen polttanut 12-vuotiaasta , joten sitä tupakointia ei todellakaan lopetettu napsis vain kun tulin raskaaksi! Yritin, mutta tupakan aiheuttamat vieroitusoireet ja raskaushormonit.. olin kuin pirun riivaama, mieskin pelkäsi minua.  

Vierailija
109/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän äiti ei polttanut mutta ei silloin vielä ollut näitä ravitsemussuosituksia. Musta tuli tyhmä kuin saapas ja ruma. Sattumaako?

Ei se tupakointi edelleenkään ole ainoa syy, mikä ongelmia aiheuttaa. Enkä tarkoita lapsen kehityshäiriöiden olevan muutenkaan äidin syy, kyseessä on aina monien tekijöiden summa. Mutta yleisestihän tiedetään tupakoinnin lisäävän riskiä niin miksi tietoisesti vaarantaa oman lapsen kehitys? 

AP

Niin tai syömällä sokeria tai ottamalla saunakalja tai syömällä pellavansiemeniä tai käsittelemällä kuittipaperia tai olemalla tehtaassa töissä tai olemalla sairaiden ihmisten lähellä tai olematta liikkumatta tai värjätä tukkaa tai käyttämällä meikkiä tai harrastamalla ratsastusta tai altistamalla itsensä kaupungin saasteille tai käymällä ulkomailla tai festareilla tai nukkumalla oikealla kyljellä tai ......

Niin, jos noilla asioilla olisi todettu olevan yhtä vaaralliset vaikutukset kuin tupakalla, en todellakaan tekisi mitään noista raskaana. Sinä tietty teet koska "voivoi" niinhän se meni :)

Vierailija
110/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Sitten joko yrityksesi tai ymmärryksesi on heikkoa, itsekin tupakoimattomana pystyn kyllä monia hyviä syitä ymmärtämään.

Yritäpä nyt vähän ahkerammin.

En tunne ketään, joka olisi aloittanut polttamaan raskausaikana.

Ei ole yhtäkään hyväksyttävää syytä polttaa raskaana.

Vierailija
111/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista: Lapsi ei kiinnosta

Syitä voi olla sitten monia: adoptioon anto, vahinkoraskaus, mielenterveysongelmat, tietämättömyys haitoista jne.

Vierailija
112/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pannaan tupakka suuhun, sytytetään ja imetään sauhut.. Ei mulla ainakaan taito hävinnyt raskausaikana. Hyvin saatoin polttaa raskausaikana.

Mutta eikö äidillä ole mitään tunteita lastaan kohtaan ennen kuin se on elävänä sylissä? Mitä jos raskausajan tupakointi sitten vaikuttaa negatiivisesti lapsen kehitykseen? Miten sen voi ikinä antaa itselleen anteeksi? 

Niin mutta riski on olemassa? Ja mistä sitä huomaa? Voihan se ilmetä myöhemmin elämässä tai ei ole vain niin näkyvä, mutta selväähän on, että ei se kehitystä ainakaan edistä.

AP

Mulla on täysin terveitä lapsia toisin kuin muilla. Et sori vaan. Siinä ei isoa juttua tarvi tapahtua kun se lapsi onkin sairas, tupakoi tai ei. Et voi voi.

Niin, mutta miksi lisätä riskiä tietoisesti? 

AP

Koska häntä ei kiinnosta, näkeehän tuon jo kirjoitustyylistä "voivoi mukuloiden terveys, mua kato kiinnostaa vaa imee spadduu aah höngin savut niinku sun silmille." hyi hitto. Ja millainen äiti tästä tulee? Niin..

Ei. Mä teen kaiken muun aivan täydellisesti. Olen kaikessa muussa pedantti, paitsi tässä asiassa.

Jep, altistat lapsesi hengenvaarallisille aineille oman nautintosi takia, mut muuten olet kyllä ihan täydellinen äiti ;)

Joo, kyllä. Eikä nautinto vaan rauhoittaa. Moni voisi koittaa hypätä mun saappaisiin ja tehdä asiat näin hienosti vaikka on paljon murheita. Suon itselleni tuon muutaman savukkeen.

Juu tuli selväksi. Rakastat röökiä enemmän kuin lapsiasi, mitään muuta syytä ei ole raskaana tupakointiin.

Taitaa neidillä itsellään nyt huono omatunto painaa jostakin.;)

Harmillista että olet huono äiti vaikka et polta.

Oikeasti luulet että minua loukkaa se että ihminen joka tietää minusta pelkästään sen etten polta, kutsuu minua huonoksi äidiksi? :D joo auts, tosiaan viilsi syvältä. Meeppä hönkimään savuja niiden rakkaidesi kasvoille, eihän siitä mitään haittaa oo eix jehhh? ;)

Vierailija
113/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se lopettaminen oli vaikeaa... kun pahoinvointini hellitti, olin aina tupakan haistaessa valmis hyppään jokaisen tupakoitsijan niskaan ja ryöstämään hänet, vain saadakseni sauhut...

Mutta ajatuskin, että kiduttaisin lastani, antaisin huonommat eväät elämään, pahimmillaan veisin hengen... ei kuin hammasta purren vaan eteenpäin ja tietoisesti siirsin ajatukseni muualle kuin niihin pehmeisiin henkosiin, jotka rentouttaisi niin....

T. Taas raskaana ja tupakoimaton kun viivat ilmestyi tikkuun.

Oliko pahoinvointi siis vieroitusoire vai johtuiko raskaudesta? Ja siis mielesi teki koko ajan tupakkaa, mutta tahdonvoimalla olit polttamatta? Jatkuiko tämä koko raskauden ajan? 

Ja onnea toisesta raskaudesta! 

AP 

Raskaudesta johtuvaa. Mieli teki aina kun ahdisti, jännitti tai vain haistoin tupakan ja jessös mä haistoin sen vaikka mistä... Helposti pystyin jäljittämään tupakoitsijan, olin kuin pahin vainukoira... Piti vain löytää muuta ajateltavaa pahimpien nikkiskohtausten iskiessä. Tahdon voimalla pysyin erossa (ja myös koska en halunnut putkaan ryöstöstä...) Jatkuihan se aika pitkälle, tietyn ajan jälkeen helpottaa ja on helpompi kääntää ajatuksensa, mutta kun kerran on ne tavat ja riippuvuuden itselleen saa, et voi ikinä kokonaan sitä unohtaa. Olen yrittänyt pysyä erossa siitä, en ole askia ostanut edellis uudesta vuodesta... En halua tätä tervaristiä lapselleni antaa kannettavaksi joten haluan näyttää terveellistä esimerkkiä.

Vierailija
114/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän äiti ei polttanut mutta ei silloin vielä ollut näitä ravitsemussuosituksia. Musta tuli tyhmä kuin saapas ja ruma. Sattumaako?

Ei se tupakointi edelleenkään ole ainoa syy, mikä ongelmia aiheuttaa. Enkä tarkoita lapsen kehityshäiriöiden olevan muutenkaan äidin syy, kyseessä on aina monien tekijöiden summa. Mutta yleisestihän tiedetään tupakoinnin lisäävän riskiä niin miksi tietoisesti vaarantaa oman lapsen kehitys? 

AP

Niin tai syömällä sokeria tai ottamalla saunakalja tai syömällä pellavansiemeniä tai käsittelemällä kuittipaperia tai olemalla tehtaassa töissä tai olemalla sairaiden ihmisten lähellä tai olematta liikkumatta tai värjätä tukkaa tai käyttämällä meikkiä tai harrastamalla ratsastusta tai altistamalla itsensä kaupungin saasteille tai käymällä ulkomailla tai festareilla tai nukkumalla oikealla kyljellä tai ......

Niin, jos noilla asioilla olisi todettu olevan yhtä vaaralliset vaikutukset kuin tupakalla, en todellakaan tekisi mitään noista raskaana. Sinä tietty teet koska "voivoi" niinhän se meni :)

Ei tietenkään! Siksi maailmassa on vain terveitä lapsia. En ole huomannut mitään ongelmia kellään, onko joku muu muka huomannut?

Kaikki syntyvät lapset on terveitä punakoita kympin vauvoja.

Kukaan ei tee mitään " kiellettyä" ja huonoksi todettua, näinhän se menee.

Vierailija
115/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eikun sähän oot täydellinen. Voisit pitää meille esitelmän " täydellinen äiti, nyt ja aina"

Hyi hyi miten joku voikin olla huono äiti, mut onneksi sellaisia ei oikeasti ole. Vain amerikassa ehkä.

Niin, mutta miksi lisätä riskiä tietoisesti? 

AP

Koska häntä ei kiinnosta, näkeehän tuon jo kirjoitustyylistä "voivoi mukuloiden terveys, mua kato kiinnostaa vaa imee spadduu aah höngin savut niinku sun silmille." hyi hitto. Ja millainen äiti tästä tulee? Niin..

Ei. Mä teen kaiken muun aivan täydellisesti. Olen kaikessa muussa pedantti, paitsi tässä asiassa.

Jep, altistat lapsesi hengenvaarallisille aineille oman nautintosi takia, mut muuten olet kyllä ihan täydellinen äiti ;)

Joo, kyllä. Eikä nautinto vaan rauhoittaa. Moni voisi koittaa hypätä mun saappaisiin ja tehdä asiat näin hienosti vaikka on paljon murheita. Suon itselleni tuon muutaman savukkeen.

Juu tuli selväksi. Rakastat röökiä enemmän kuin lapsiasi, mitään muuta syytä ei ole raskaana tupakointiin.

Taitaa neidillä itsellään nyt huono omatunto painaa jostakin.;)

Harmillista että olet huono äiti vaikka et polta.

Oikeasti luulet että minua loukkaa se että ihminen joka tietää minusta pelkästään sen etten polta, kutsuu minua huonoksi äidiksi? :D joo auts, tosiaan viilsi syvältä. Meeppä hönkimään savuja niiden rakkaidesi kasvoille, eihän siitä mitään haittaa oo eix jehhh? ;)

Vierailija
116/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 12-vuotiaasta , joten sitä tupakointia ei todellakaan lopetettu napsis vain kun tulin raskaaksi! Yritin, mutta tupakan aiheuttamat vieroitusoireet ja raskaushormonit.. olin kuin pirun riivaama, mieskin pelkäsi minua.  

Minä aloitin polttamisen 13-vuotiaana. Tulin yllättäen raskaaksi 25-vuotiaana. Olin tupakoinut puolet elämästäni ja silti lopetin nimenomaan napsis vain.

Ei se mitään helppoa ollut. Alkuraskauden pahoinvointi, vierotusoireet tupakasta, yllätysraskauden aiheuttama shokki eikä sitä tuttua ja turvallista ystävää, tupakkaa, jonka kanssa olimme viettäneet jo 12 vuotta. Joo ei todellakaan ollut helppoa mutta mielummin omat vierotusoireet kuin lapseni myrkyttäminen. Se on tasan niin vaikeeta kuin sen itselle tekee.

Toki sen verran symppaan raskaana tupakoitsevia että ne kenellä puoliso myös polttaa, ja hyväksyy raskausajan tupakoinnin, on tuplat vaikeampaa. Kyllä molempien pitäisi lopettaa raskausaikana, myös miehen.

Vierailija
117/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei tietenkään! Siksi maailmassa on vain terveitä lapsia. En ole huomannut mitään ongelmia kellään, onko joku muu muka huomannut?

No, tästä voimme vaan päätellä että sinä olet tyhmä ihminen. Harmi että Suomessa älyllisesti vajaatkin saavat lisääntyä, lapsi ressut.

Vierailija
118/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No, tästä voimme vaan päätellä että sinä olet tyhmä ihminen. Harmi että Suomessa älyllisesti vajaatkin saavat lisääntyä, lapsi ressut.

Ei toki. Mä en ole henk.koht tehnyt ikinä mitään tuhmaa. Ja olen akateeminen ja raitis kaikin tavoin. En ole koskaan huomannut mitään ongelmia kenelläkään tai missään. Kaikki on täydellistä koska ihmiset on täydellisiä. Mikään ei koskaan mene vikaan.

Vierailija
119/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti lopettaa pitäisi neuvolassa painottaa myös isälle että lopettaa eikä tuo tupakkatuotteita kotiin. Kaikki kyllä ymmärtää ettei heroiiniaddiktin lähelle saa tuoda piikkejä näkyville, miksei tätä ymmärretä tupakoinnin kanssa vaikka nikotiini on tutkitusti addiktoivampaa kuin heroiini. Isät pääsevät tässäkin adiassa liian helpolla.

Aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä, tässä tapauksessa olla polttamatta vaikka puoliso toisi mitä tahansa kotiin.

Vai onko jonkun pakko juoda kaljaa, kun puoliso juo?

Vierailija
120/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei toki. Mä en ole henk.koht tehnyt ikinä mitään tuhmaa. Ja olen akateeminen ja raitis kaikin tavoin. En ole koskaan huomannut mitään ongelmia kenelläkään tai missään. Kaikki on täydellistä koska ihmiset on täydellisiä. Mikään ei koskaan mene vikaan.

Vielä rasittavampaa kuin tyhmä ihminen, on tyhmä joka heittäytyy marttyyriksi kun häntä kritisoidaan aiheesta. Huh, onneks oikeasta elämästä olen karsinut kaikki kaltaisesi.