Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi polttaa raskaana ollessaan?

Vierailija
16.06.2017 |

Riskit kuitenkin tiedetään niin miten joku voi vaarantaa oman lapsensa kehityksen?
Vai onko riippuvuus niin suuri, että tulee vieroitusoireita? Mutta miten se oma lapsi ei motivoi lopettamaan?

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti lopettaa pitäisi neuvolassa painottaa myös isälle että lopettaa eikä tuo tupakkatuotteita kotiin. Kaikki kyllä ymmärtää ettei heroiiniaddiktin lähelle saa tuoda piikkejä näkyville, miksei tätä ymmärretä tupakoinnin kanssa vaikka nikotiini on tutkitusti addiktoivampaa kuin heroiini. Isät pääsevät tässäkin adiassa liian helpolla.

Aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä, tässä tapauksessa olla polttamatta vaikka puoliso toisi mitä tahansa kotiin.

Vai onko jonkun pakko juoda kaljaa, kun puoliso juo?

Jep, miten voi olla vaikeaa ymmärtää että se joka on raskaana on vastuussa siitä mitä laittaa kehoonsa? Ei sisko, ei mies, eikä naapurin Pertti.

Vierailija
122/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän äiti ei polttanut mutta ei silloin vielä ollut näitä ravitsemussuosituksia. Musta tuli tyhmä kuin saapas ja ruma. Sattumaako?

Ei se tupakointi edelleenkään ole ainoa syy, mikä ongelmia aiheuttaa. Enkä tarkoita lapsen kehityshäiriöiden olevan muutenkaan äidin syy, kyseessä on aina monien tekijöiden summa. Mutta yleisestihän tiedetään tupakoinnin lisäävän riskiä niin miksi tietoisesti vaarantaa oman lapsen kehitys? 

AP

Niin tai syömällä sokeria tai ottamalla saunakalja tai syömällä pellavansiemeniä tai käsittelemällä kuittipaperia tai olemalla tehtaassa töissä tai olemalla sairaiden ihmisten lähellä tai olematta liikkumatta tai värjätä tukkaa tai käyttämällä meikkiä tai harrastamalla ratsastusta tai altistamalla itsensä kaupungin saasteille tai käymällä ulkomailla tai festareilla tai nukkumalla oikealla kyljellä tai ......

Niin, jos noilla asioilla olisi todettu olevan yhtä vaaralliset vaikutukset kuin tupakalla, en todellakaan tekisi mitään noista raskaana. Sinä tietty teet koska "voivoi" niinhän se meni :)

Ei tietenkään! Siksi maailmassa on vain terveitä lapsia. En ole huomannut mitään ongelmia kellään, onko joku muu muka huomannut?

Kaikki syntyvät lapset on terveitä punakoita kympin vauvoja.

Kukaan ei tee mitään " kiellettyä" ja huonoksi todettua, näinhän se menee.

No, tästä voimme vaan päätellä että sinä olet tyhmä ihminen. Harmi että Suomessa älyllisesti vajaatkin saavat lisääntyä, lapsi ressut.

Ei toki. Mä en ole henk.koht tehnyt ikinä mitään tuhmaa. Ja olen akateeminen ja raitis kaikin tavoin. En ole koskaan huomannut mitään ongelmia kenelläkään tai missään. Kaikki on täydellistä koska ihmiset on täydellisiä. Mikään ei koskaan mene vikaan.

Vielä rasittavampaa kuin tyhmä ihminen, on tyhmä joka heittäytyy marttyyriksi kun häntä kritisoidaan aiheesta. Huh, onneks oikeasta elämästä olen karsinut kaikki kaltaisesi.

Usein sanaa käytetään myös jostakin muusta ”jalosta syystä” kuolleesta henkilöstä, kuten isänmaallisesti kansansa kunnian puolesta esimerkiksi sodassa kuolleesta taistelijasta. 1900- ja 2000-luvulla sitä ovat käyttäneet itsestään muun muassa useat islaminuskoiset itsemurhapommittajat. Sanan viittausala on laajentunut niinkin paljon, että marttyyriksi voidaan sanoa ketä tahansa syyttömästi kärsivää tai sellaisena esiintyvää henkilöä, jolloin merkitys voi olla jopa ivallinen.

Tämä on marttyyri. Miten mä oon marttyyri jos sanon et oon täydellinen?:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti lopettaa pitäisi neuvolassa painottaa myös isälle että lopettaa eikä tuo tupakkatuotteita kotiin. Kaikki kyllä ymmärtää ettei heroiiniaddiktin lähelle saa tuoda piikkejä näkyville, miksei tätä ymmärretä tupakoinnin kanssa vaikka nikotiini on tutkitusti addiktoivampaa kuin heroiini. Isät pääsevät tässäkin adiassa liian helpolla.

Aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä, tässä tapauksessa olla polttamatta vaikka puoliso toisi mitä tahansa kotiin.

Vai onko jonkun pakko juoda kaljaa, kun puoliso juo?

Jep, miten voi olla vaikeaa ymmärtää että se joka on raskaana on vastuussa siitä mitä laittaa kehoonsa? Ei sisko, ei mies, eikä naapurin Pertti.

Meidän naapurin Pertti on kyllä kiva mies.

En usko että tykkäis jos tietäisi että nytkin sauhu palaa.

Vierailija
124/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän äiti ei polttanut mutta ei silloin vielä ollut näitä ravitsemussuosituksia. Musta tuli tyhmä kuin saapas ja ruma. Sattumaako?

Ei se tupakointi edelleenkään ole ainoa syy, mikä ongelmia aiheuttaa. Enkä tarkoita lapsen kehityshäiriöiden olevan muutenkaan äidin syy, kyseessä on aina monien tekijöiden summa. Mutta yleisestihän tiedetään tupakoinnin lisäävän riskiä niin miksi tietoisesti vaarantaa oman lapsen kehitys? 

AP

Niin tai syömällä sokeria tai ottamalla saunakalja tai syömällä pellavansiemeniä tai käsittelemällä kuittipaperia tai olemalla tehtaassa töissä tai olemalla sairaiden ihmisten lähellä tai olematta liikkumatta tai värjätä tukkaa tai käyttämällä meikkiä tai harrastamalla ratsastusta tai altistamalla itsensä kaupungin saasteille tai käymällä ulkomailla tai festareilla tai nukkumalla oikealla kyljellä tai ......

Niin, jos noilla asioilla olisi todettu olevan yhtä vaaralliset vaikutukset kuin tupakalla, en todellakaan tekisi mitään noista raskaana. Sinä tietty teet koska "voivoi" niinhän se meni :)

Ei tietenkään! Siksi maailmassa on vain terveitä lapsia. En ole huomannut mitään ongelmia kellään, onko joku muu muka huomannut?

No, tästä voimme vaan päätellä että sinä olet tyhmä ihminen. Harmi että Suomessa älyllisesti vajaatkin saavat lisääntyä, lapsi ressut.

Ei toki. Mä en ole henk.koht tehnyt ikinä mitään tuhmaa. Ja olen akateeminen ja raitis kaikin tavoin. En ole koskaan huomannut mitään ongelmia kenelläkään tai missään. Kaikki on täydellistä koska ihmiset on täydellisiä. Mikään ei koskaan mene vikaan.

Vielä rasittavampaa kuin tyhmä ihminen, on tyhmä joka heittäytyy marttyyriksi kun häntä kritisoidaan aiheesta. Huh, onneks oikeasta elämästä olen karsinut kaikki kaltaisesi.

Usein sanaa käytetään myös jostakin muusta ”jalosta syystä” kuolleesta henkilöstä, kuten isänmaallisesti kansansa kunnian puolesta esimerkiksi sodassa kuolleesta taistelijasta. 1900- ja 2000-luvulla sitä ovat käyttäneet itsestään muun muassa useat islaminuskoiset itsemurhapommittajat. Sanan viittausala on laajentunut niinkin paljon, että marttyyriksi voidaan sanoa ketä tahansa syyttömästi kärsivää tai sellaisena esiintyvää henkilöä, jolloin merkitys voi olla jopa ivallinen.

Oikeasti lopeta jo :D tuli selväksi että trollaat vaan, ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä.

Vierailija
125/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tupakointia ollenkaan. Se on jotenkin vinksahtanutta.

Miksi raskaana olevien tupakointi yleensäkään sallitaan? Eihän viinaakaan saa raskaana ollessa nauttia ja sitä ei siedetä yhtään. Jopa listeriasta on tehty isompi peikko kuin tupakasta.

Vierailija
126/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tupakoin kun odotin lastani. Aivan normaali hänestä on kasvanut, viisas nuori nainen.

Vierailija
127/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tupakkaa kuin masennus ja ahdistuslääkkeitä.

Vierailija
128/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

489 kirjoitti:

Minä tupakoin kun odotin lastani. Aivan normaali hänestä on kasvanut, viisas nuori nainen.

Niin? Sinusta siis tupakka on suorastaan terveellistä, ja kaikki tutkimukset ovat väärässä, vai mikä viestisi pointti oli?

Vierailija
129/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tupakoin ennen lastani, kun odotin lastani ja lapsen syntymän jälkeen. Esikoiseni täytti viimeviikolla 20-vuotta ja viime keväänä valmistui lukiosta. Aivan normaali hänestä kasvoi. Eikä ollut sininen syntyessään yms. vaan aivan normaalikokoinen. Hän kehittyi taapero iässä kylläkin nopeammin kuin muut ikäisensä.

Vierailija
130/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tarvii jonkun itseänsä huonomman, kaikki tarvii jonkun jota sopii paheksua. Jonkun heikomman tai huonomman tai mutaku*nomman..

.. Ja ellet löydä ketään muuta, halveksithan mua...

Vierailija
131/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

489 kirjoitti:

Niin? Sinusta siis tupakka on suorastaan terveellistä, ja kaikki tutkimukset ovat väärässä, vai mikä viestisi pointti oli?

Täällä haukutaan ja moititaan aikuisia ihmisiä heidän valinnoista. Ja ei en sano että tupakka on terveellistä, mutta haittavaikutuksia esim. sikiölle on kyllä mielestäni hieman liioiteltu.

Vierailija
132/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma39 kirjoitti:

Minä tupakoin ennen lastani, kun odotin lastani ja lapsen syntymän jälkeen. Esikoiseni täytti viimeviikolla 20-vuotta ja viime keväänä valmistui lukiosta. Aivan normaali hänestä kasvoi. Eikä ollut sininen syntyessään yms. vaan aivan normaalikokoinen. Hän kehittyi taapero iässä kylläkin nopeammin kuin muut ikäisensä.

Minäkin tunnen yhden narkkiäidin joka veti kamaa kaksin käsin ja lapsesta tuli ihan normaali, Jopa fiksu. Tästä voimme päätellä, että huumeet ovat vaan hyväksi lapsille, eikös niin?

Vierailija
133/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Oikeasti lopeta jo :D tuli selväksi että trollaat vaan, ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä.[/koittaa

No mitä?:D

Ei kelpaa että poltan, eikä kelpaa että olen täydellinen?

Sulla on nyt mahkut määritellä se ihminen jonka kanssa haluat anonyymisti nyökytellä tai jolle haluat heristellä pientä pulleaa sormeasi.

Itse kerrot olevasi täydellinen odottaja. Harmi ettei kaikki ole kuin sinä, mutta kaikki muka koittaa olla.

Tietty tupakoitsijat juo ja syö ihan miten sattuu, muut on perfekto. Hyvä, näin se menee.

Vierailija
134/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

489 kirjoitti:

Täällä haukutaan ja moititaan aikuisia ihmisiä heidän valinnoista. Ja ei en sano että tupakka on terveellistä, mutta haittavaikutuksia esim. sikiölle on kyllä mielestäni hieman liioiteltu.

Minulle on aivan yks hailee vaikka aikuiset ihmiset tuhoaisivat itsensä, mutta lasten myrkyttämistä en hyväksy, en ikinä. Tupakasta pitäisi tehdä lasu ihan samallalailla kuin alkkis äidistäkin.

Vierailija
135/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamma39 kirjoitti:

Minäkin tunnen yhden narkkiäidin joka veti kamaa kaksin käsin ja lapsesta tuli ihan normaali, Jopa fiksu. Tästä voimme päätellä, että huumeet ovat vaan hyväksi lapsille, eikös niin?

Noniin neiti maailmanparantaja, oletko aivan idiootti?

Teen itsestäsi tarkoituksella typerän, luultavammin kyllä ymmärsit pointtini.

Ps. Huumeista haittavaikutukset ovat suuremmat kuin tupakoinnista. Mutta kaikista pahimmat haittavaikutukset tulevat alkoholista.

Vierailija
136/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakinhan täytyy löytyä

Syy vaivoihin

Siksi vihaan kaikkee mikä

Mahdu ei mun aivoihin

En tahdo hulmuavan

Kaapujes tai saries

Suussa Suomen suloisen

On kauhee karies

Vierailija
137/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Oikeasti lopeta jo :D tuli selväksi että trollaat vaan, ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä.[/koittaa

No mitä?:D

Ei kelpaa että poltan, eikä kelpaa että olen täydellinen?

Sulla on nyt mahkut määritellä se ihminen jonka kanssa haluat anonyymisti nyökytellä tai jolle haluat heristellä pientä pulleaa sormeasi.

Itse kerrot olevasi täydellinen odottaja. Harmi ettei kaikki ole kuin sinä, mutta kaikki muka koittaa olla.

Tietty tupakoitsijat juo ja syö ihan miten sattuu, muut on perfekto. Hyvä, näin se menee.

Sulla menee nyt viestit ihan yli hilseen kun yrität sillä äo 80:llä siellä vikkelänä kirjoittaa solvauksia rööki huulessa palaen. Vinkki sinulle jos haluat oikeasti loukata: älä keksi päästäsi tuntemattomista ihmisistä juttuja esim. "pullea sormi" "huono äiti" ei se loukkaa, koska et tunne heitä etkä voi tietää onko keskustelija esim ylipainoinen. Keskity siihen mitä tiedät heistä. Ole hyvä :)

Vierailija
138/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan polttaa. Ei voi mittää. Muut koittaa sitten itse olla tosi hyviä, eikös niin?

Vierailija
139/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamma39 kirjoitti:

Ps. Huumeista haittavaikutukset ovat suuremmat kuin tupakoinnista. Mutta kaikista pahimmat haittavaikutukset tulevat alkoholista.

Miten se poistaa tupakan terveyshaitat että alkoholilla on vielä suuremmat haitat?

Vierailija
140/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamma39 kirjoitti:

Miten se poistaa tupakan terveyshaitat että alkoholilla on vielä suuremmat haitat?

Ei jumalauta. Sanoinko minä vieläkään että tupakointi olisi terveellistä ja siitä ei ole mitään haittaa? Sanoin että ei ole niin SUURTA haittaa todettu kuin huumeissa & alkoholissa.

Ymmärränkin sen koska huumeiden ja alkoholin vaikutus kestää kauemmin kuin tupakan.

Loppuun vielä, minulle on aivan sama mitä sää oot mieltä mistäkin. Mulla ei ainakaan oo mitään mielenkiintoa väitellä vauva.fi sivulla tupakoijista vanhemmista.

Ihmisiä on erilaisia, teitä maailmanparantajia ja meitä "huonoja ihmisiä", muista se. Äläkä pidä itseäsi yhtään parempana kuin esim tupakoiva.