Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi polttaa raskaana ollessaan?

Vierailija
16.06.2017 |

Riskit kuitenkin tiedetään niin miten joku voi vaarantaa oman lapsensa kehityksen?
Vai onko riippuvuus niin suuri, että tulee vieroitusoireita? Mutta miten se oma lapsi ei motivoi lopettamaan?

Kommentit (179)

Vierailija
1/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ole järkiolentoja, vaan täysin tunteidensa ja hormoniensa vietävissä.

Vierailija
2/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ole järkiolentoja, vaan täysin tunteidensa ja hormoniensa vietävissä.

Mietin kyllä, että miten isäkään voi polttaa vaimonsa läsnä ollessa, vaikka hän ei ole hormonien vallassa? Kyllähän sekin altistaa lapsen ja on ehkä vielä tyhmempää. 

AP 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tai vaimo ja vaimo, mutta lapsen äiti kuitenkin.

AP

Vierailija
4/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa.. Ja nämä samat äidit sanovat "tekisin mitä vaan lapseni eteen!" niin paitsi lopetat tupakoinnin. Rakastavat siis röökiä enemmän kuin lastaan.

Vierailija
5/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jotkut ihmiset eivät pidä lapsistaan. Tai ehkä pitävät, mutta vasta sen synnyttyä. Sitä ennen ollaan ja eletään niinkuin mikään mukula ei kohdussa kasvaisikaan.

Vierailija
6/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pannaan tupakka suuhun, sytytetään ja imetään sauhut.. Ei mulla ainakaan taito hävinnyt raskausaikana. Hyvin saatoin polttaa raskausaikana.

Vierailija
7/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet raskaana olevista pystyy lopettamaan tupakoinnin. Tämä on todella suuri onnistumisprosentti kaikkiin muihin elämäntilanteisiin verrattuna eli motivaatio on kova. Miksi ap ei voi ymmärtää, että osa silti epäonnistuu lopettamisessa?

Tähän kaikkia muita tilanteita huimasti korkeaampaan onnistumisprosenttiin ei julkisuudessa kiinnitetä mitään huomiota vaan naisia lytätään. Itse en polta (enkä ole koskaan polttanut), mutta ärsyttää suunnattomasti nämä äiteihin kohdistuvat täydellisyysvaatimukset.

Kuinka suuri osa tulevista isistä lopettaa? Tupakkahan heikentää siittiöiden laatua, joten vammaisten lasten osuus kasvaa miesten tupakoinnin vuoksi. Samoin kuin alkoholia käyttävillä. Miksi miesten sallitaan saastuttaa kehoaan, kun he yrittävät saada lasta alulle? Raitis ja savuton isä on myös hyvä roolimalli lapsilleen, joten miesten olisi lasten alullepanon jälkeenkin hyvä pysyä savuttomana ja raittiina.

Vierailija
8/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pannaan tupakka suuhun, sytytetään ja imetään sauhut.. Ei mulla ainakaan taito hävinnyt raskausaikana. Hyvin saatoin polttaa raskausaikana.

Mutta eikö äidillä ole mitään tunteita lastaan kohtaan ennen kuin se on elävänä sylissä? Mitä jos raskausajan tupakointi sitten vaikuttaa negatiivisesti lapsen kehitykseen? Miten sen voi ikinä antaa itselleen anteeksi? 

Vierailija
9/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkö taki miesten tupakointi on paljon naisia yleisempää? Etkö tajua, että testosteronihormoni riepottaa miestä kuin tuuli viiriä

Vierailija
10/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö äidillä ole mitään tunteita lastaan kohtaan ennen kuin se on elävänä sylissä? Mitä jos raskausajan tupakointi sitten vaikuttaa negatiivisesti lapsen kehitykseen? Miten sen voi ikinä antaa itselleen anteeksi? 

Ei ole vaikuttanut.. Et voi voi.

Vierailija
11/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet raskaana olevista pystyy lopettamaan tupakoinnin. Tämä on todella suuri onnistumisprosentti kaikkiin muihin elämäntilanteisiin verrattuna eli motivaatio on kova. Miksi ap ei voi ymmärtää, että osa silti epäonnistuu lopettamisessa?

Tähän kaikkia muita tilanteita huimasti korkeaampaan onnistumisprosenttiin ei julkisuudessa kiinnitetä mitään huomiota vaan naisia lytätään. Itse en polta (enkä ole koskaan polttanut), mutta ärsyttää suunnattomasti nämä äiteihin kohdistuvat täydellisyysvaatimukset.

Kuinka suuri osa tulevista isistä lopettaa? Tupakkahan heikentää siittiöiden laatua, joten vammaisten lasten osuus kasvaa miesten tupakoinnin vuoksi. Samoin kuin alkoholia käyttävillä. Miksi miesten sallitaan saastuttaa kehoaan, kun he yrittävät saada lasta alulle? Raitis ja savuton isä on myös hyvä roolimalli lapsilleen, joten miesten olisi lasten alullepanon jälkeenkin hyvä pysyä savuttomana ja raittiina.

En ymmärrä kummankaan vanhemman tupakointia yhtään sen paremmin, mutta äidin tupakointi vaikuttaa suoraan lapseen. Isä voi lähteä muualle, vaikka se ei tietenkään tue kovin hyvin äidin tupakoinnin lopettamista. 

Mutta kuitenkin kyse aikuisista ihmisistä ja siis oikeasti pahimmissa tapauksissa lapsi saa kehitysvamman tai jopa kuolee. 

En siis itse ole ollut riippuvainen, mutta onko se riippuvuus oikeasti niin kova, että oma tahto ja halu ei todellakaan riitä lopettamiseen? Vai eikö sitten vain todella jaksa taistella?

AP

Vierailija
12/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on addiktio. Kukaan ei varmasti halua polttaa ollenkaan saati sitten raskaana ollessaan.

Kauhistelun sijaan kannattaa miettiä, miten voitaisiin paremmin auttaa ihmisiä lopettamaan tai olemaan aloittamatta lainkaan.

Vierailija
13/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta riski on olemassa? Ja mistä sitä huomaa? Voihan se ilmetä myöhemmin elämässä tai ei ole vain niin näkyvä, mutta selväähän on, että ei se kehitystä ainakaan edistä.

AP

Vierailija
14/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmansaasteet, meikit, hajuvedet, hiusten värjäys, niukka ruokavalio, veden juomattomuus, epäterveelliset elämäntavat, kynsilakat... Miten joku voi tehdä niin lapselleen!?!?!? Jotkut nukkuu oikealla kyljellä!

Kun sen lapsen saa ulos ja sillä onkin astma ja epämuodostuma kun oli pakko syödä vähän vaan kaikkea kiellettyä, miten sen selittää itselleen???

Vierailija
15/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta riski on olemassa? Ja mistä sitä huomaa? Voihan se ilmetä myöhemmin elämässä tai ei ole vain niin näkyvä, mutta selväähän on, että ei se kehitystä ainakaan edistä.

AP

Niin, mäkin oon tässä miettinyt mistä sen huomaa!:D

Mulla on täysin terveitä lapsia toisin kuin muilla. Et sori vaan. Siinä ei isoa juttua tarvi tapahtua kun se lapsi onkin sairas, tupakoi tai ei. Et voi voi.

Vierailija
16/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on addiktio. Kukaan ei varmasti halua polttaa ollenkaan saati sitten raskaana ollessaan.

Kauhistelun sijaan kannattaa miettiä, miten voitaisiin paremmin auttaa ihmisiä lopettamaan tai olemaan aloittamatta lainkaan.

Tarkoitukseni ei ole paheksua tai katsoa muita ylimielisesti. Mutta en todella pysty ymmärtämään etteikö aikuinen ihminen pysty hallitsemaan omaa käytöstään oman lapsensa vuoksi. Ja jos ei pysty niin miksi hän ei hae apua edes raskausajalle? 

AP

Vierailija
17/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kummankaan vanhemman tupakointia yhtään sen paremmin, mutta äidin tupakointi vaikuttaa suoraan lapseen. Isä voi lähteä muualle, vaikka se ei tietenkään tue kovin hyvin äidin tupakoinnin lopettamista. 

Mutta kuitenkin kyse aikuisista ihmisistä ja siis oikeasti pahimmissa tapauksissa lapsi saa kehitysvamman tai jopa kuolee. 

En siis itse ole ollut riippuvainen, mutta onko se riippuvuus oikeasti niin kova, että oma tahto ja halu ei todellakaan riitä lopettamiseen? Vai eikö sitten vain todella jaksa taistella?

AP

Miksi muissa elämäntilanteissa tupakoinnin lopettaminen onnistuu niin paljon epätodennäköisemmin kuin raskaanaolevilta? Miksi koskaan ei kiinnitetä huomiota mihinkään positiiviseen asiaan, kun kyse on raskaudesta vaan keskitytään syyllistämään naisia. Miksei kannusteta ja sanota, että nyt on elämäsi tilaisuus onnistua tupakanpolton lopettamisessa? Tuomitseminen johtaa vain tupakoinnin salailuun.

Muistuttaisin myös, että tupakointi on muuta väestöä paljon yleisempää mt-ongelmaisilla. Kun he tulevat raskaaksi, lääkitystä joudutaan usein säätämään raskauden vuoksi (jolloin psyykkinen tila yleensä heikkenee). Silloin tupakoinnin lopettaminen on todella vaikeaa.

Vierailija
18/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Niin, mäkin oon tässä miettinyt mistä sen huomaa!:D

Mulla on täysin terveitä lapsia toisin kuin muilla. Et sori vaan. Siinä ei isoa juttua tarvi tapahtua kun se lapsi onkin sairas, tupakoi tai ei. Et voi voi.

Niin, mutta miksi lisätä riskiä tietoisesti? 

AP

Vierailija
19/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Niin, kuten tupakoimattomien äitien lasten sairaudet ja kehityksen viivästymät. Mistäs sitä tietää mitä syyttää.

Vierailija
20/179 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei suojaa henkilökohtaisilta vastoinkäymisiltä eikä ruumiin- tai mielensairauksilta. Elämäntilanne voi raskaana ollessa olla todella vaikea, jolloin lopettaminen on äärettömän vaikeaa. Luuletko, että raskaanaoleville paistaa aina hymynaama-aurinko eikä mikä maallinen murhe tai vastus kohtaa ikinä heitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän