Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät pukeudu persoonallisemmin

Vierailija
16.06.2017 |

Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, aika, tarjonta. Siinä on ne mitä ei ole tarpeeksi.

Laihana on muuten paljon helpompi löytää kivoja ja persoonallisia vaatteita melkein mistä vain. Sitten kun painoa on tullut liikaa, on lähes mahdotonta löytää jotsin kivaa järkevällä hinnalla. Saa tyytyä siihen, että kiva kun mahtuu päälle ja kehtaa mennä kauppaan.

T. 30kiloa eroa entiseen (kyllä, tiedän että kannattaa tehdä asille jotain.)

Vierailija
102/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksen pukeudu tyylikkäämmin ja persoonallisemmin? ARVAAPA millaista tuijotusta saan silloin osakseni. On helpompaa vain kiskaista joku siisti kauluspaita ja farkut niin porukalta ei tipu silmät päästä!

Itselläni olevat vaatteet eilen olivat sellaiset, joista itse nautin suunnattomasti :)

Minulla oli Balmainin oranssikirjailtu toppi (paras suunnittelija juuri nyt) ja alla hopeiset Dieselin farkut ja oranssit piikkikorkkarit, musta Tiger of Swedenin silkkitakki hiukset päätämyöden taakse ja puoliselkään ulottuva kalanruotoletti, jonka loppupää oli kirkkaan pinkiksi värjätty. Laukku oli hopeinen, pieni Versace. Meikki oli hillitty, silmissä pelkät pitkät tekoripset. Ai niin kynnet, oranssit kuten toppikin ja teräviksi hiottu.

Rakastan tuota lookkia! Mutta arvatkaa kuinka paljon sain pahoja katseita... tosin myös ihaileviakin.

Tuota, ei tuo kyllä kuulosta mitenkään ihmeelliseltä. Ihanko totta piti oikein luopua tyylistä muiden katseiden takia? Oletko tosissasi? Vai olikohan kyse jostain ihan muusta kuin "liian erottuva tyyli."

Itselläni on ollut ajan mittaan tyylinä kaikenlaista aina sinisestä irokeesistä kirkkaan punaiseen minimekkoon, enkä kykene samaistumaan. Toki joku aina katsoi tai tuijotti. Mutta ei nyt siinä määrin että olisin ollut jotenki pakotettu vaihtamaan tyyliä tai että olisi massoittain pahalla silmällä mulkoiltu. Ihan pikkasen sulla on omaa kuvitelmaa, jos luulet että tuo kuvailemasi lookki olisi jotenkin ongelma muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumisjuttuja harrastavan ystäväni mukaan mulla on selkeä oma tyyli ja viis välitän muodista.  Mä en ole ihan varma, oliko se kehu ;)  Ostan suuren osan vaatteistani kirppareilta ja joskus alennusmyynneistä. 

Vierailija
104/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset ovat laiskoja. Laiskoja pukeutumaan kauniisti, laiskoja liikkumaan, laiskoja tekemään terveellistä ruokaa, laiskoja hoitamaan lapsensa kunnolla ja laiskoja tekemään töitä.

Johtuuko miesten lököfarkku+lenkkari+kulahtanut huppari -tyyli myös naisten laiskuudesta? Naiset eivät viitsi edes miehiään pukea kunnolla?

😊

Vierailija
105/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin pukeutua värikkäisiin, runsaisiin ja liehuviin kankaisiin. Jossain maissa naiset pukeutuvatkin niin aina. No, sellainen ei ole kuitenkaan käytännöllistä täällä kylmässä ja märässä.

Usein loskaisessa leikkipuistossa aikaa kuluttavana pikkulasten äitinä mietin etten kuulu tänne enkä halua pukeutua goretexiin ym. johon kuitenkin pukeudun.

Vierailija
106/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syynä on yksinkertaisesti se, että yleensä en halua herättää mitään ylimääräistä huomiota ja haluan kulkea kaupungilla rauhassa. Kun kaikilla on se sama pillifarkut ja väljä paita -tyyli, niin tuntuu helpolta pukeutua itse samoin. Ja kun kaikki ovat toistensa klooneja, niin siihen ei vaadita hirveästi, että pistää väkijoukosta silmään. Silloin kun on itsevarma olo, niin tykkään kyllä laittautua ja pistää jotain persoonallisempaa päälle (tosin tyylini ei ole tissit tiskiin ja vesirajamekko..) mutta silloin huomaan kaupungilla liikkuessani, että ihmiset usein oikein kääntyvät katsomaan, vaikkei päällä olisikaan mitään erityistä enkä ole mitenkään kauniskaan. En tiedä, onko ne sitten järkyttyneitä katseita vai mitä, mutta useimmiten haluan vain suoriutua mahdollisimman sujuvasti paikasta a paikkaan b herättämättä sen kummempaa huomiota.. 

Ja tietysti yksi syy on tuo mitä täällä on jo mainittu, että kaupoista saa vain yhdenlaista tyyliä kerrallaan. Tykkään enemmän alaspäin levenevistä farkuista kuin pillifarkuista, mutta jos laitan sellaiset jalkaan niin täytyy jaksaa myös se huomio, mitä ne herättää.

Vierailija
107/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei ole tyylitajua.

Vierailija
108/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt vuoden sisään kolme sukulaista/perheenjäsentä, olen vakavasti sairas ja talodellisesti sellaisessa ahdingossa, etten enää osta edes vessapaperia. Elämä on niellyt jokaisen unelmani, eikä tulevaisuus näytä millään lailla valoisalta. Ulkonäköni on suurinpiirtein viimeinen asia, johon viitsin panostaa. Tärkeämpää on olla muille kohtelias ja koittaa olla lisäämättä kanssaeläjien taakkaa kohtuuttomasti. Hymy ja kohteliaisuus sopivat yhteen vanhojen verkkarienkin kanssa.

Vaatteita tärkeämpää on se, mitä ihmisen päässä liikkuu. Se on kiva, jos joku saa hyvän olon siitä, että näyttää hyvältä tai pukeutuu tietyllä tavalla, mutta kaikille se ei ole niin tärkeää.

Selviydytään vaan kaikki huomiseen.

Vierailija
109/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksatko sinä miettiä joka päivä tosi tarkkaan mitä päällesi laitat?

Jaksaa tuo miettiä ainakin toisten ihmisten pukeutumista ja sitä miksi kaikki ei pukeudu HÄNEN makunsa mukaan, röyhkeät :)

Vierailija
110/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallinen pukeutuminenhan ei ole välttämättä kallista. Joillekin sopii parhaiten kirppikseltä ostettu retro, toisille rento huppari ja farkut, joillekin ehkä joku muotiluomus.

Olen kuitenkin samaa mieltä kuin aloituksessa että ihmiset voisivat miettiä mikä pukee juuri heitä. Miehetkin.

Miksi pitäisi miettiä jos ei kiinnosta? En tykkää shoppailla ja laittautua ja ostan uusia vaatteita vain jos tarvitsen. Antaa niiden laittautua ja pukeutua persoonallisesti, jotka siitä tykkäävät :)

Olen kyllä hoikka ja aika nuori joten vaatteita on aika helppo ostaa. Ei ole siitä kyse, että olisi vaikeaa, niin kuin joku tuolla pohdiskeli.

Ei sen pitäisi haitata ketään, jos en pukeudu persoonallisesti tai vartalolleni sopivasti. Varmaan on luonnollekin parempi, että ostan harvoin vaatteita. Vaikka en edes käydä vaatteita niin loppuun kuin mieheni. Kerjäläisilläkin on ehjemmät kengät kuin hänellä.

Ulkomaista kommentoijille: On täällä ulkomaillakin kaikennäköistä pukeutujaa.

Vierailija
111/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta pakko tulla avautumaan. Mulla on aivan järkyttävä vaatekriisi ja haluaisin ostaa kunnolla uusia kesävaatteita. Asun tuppukylässä, joten nettishoppailu on pop. Lista nettikaupoista, joissa pyörin: H&M, Gina tricot, Seppälä, Bubbleroom, Zalando; Esprit, Cubus, Lindex, Vero moda, Vila, Only, EMP, Marks & Spencer, sekä pari urheiluvaatekauppaa. Unohdin luultavasti listasta vielä jotain.

En löytänyt saakeli MITÄÄÄÄÄNN!! Olen nirso, se pitää paikkansa, mutta tiedän mitä haluan ja nykymuodilla ei ole sitä antaa. Paljon löytyi "melkein" -yksilöitä, mutta aina niissä oli jotain vikana, esim muuten täydellinen paita, mutta sellainen saakutin crop top kun haluaisin normaalipituisen.

Haluaisin naisellisia ja istuvia, muotoja korostavia vaatteita. Ja KUNNON kangasta. Vaikka olisikin trikoota niin edes paksua kiitos, eikä läpinäkyvää kalsarikangasta. Tuntuu, että nykymuoti on vain langanlaihoille, tissittömille ja hoikat käsivarret omistaville ihmisille. Pitää kai löytää ompelija ja teetättää vaatteet hemmetti...

Vierailija
112/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin hyvän stylistin, johon olisi varaa, laittaisin sen etsimään ja ostamaan mulle sopivat vaatteet. Vie niin hemmetisti aikaa löytää niitä omaan kroppaan ja persoonallisuuteen sopivia vaatteita, että ei jaksa eikä riitä resurssit. Muuten kyllä haluaisin pukeutua paremmin.

Vierailija
113/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 enkä tiedä tyyliäni. Kauppojen tarjonta on -ymmärrettävästi- suppeaa. Netistä tilaan joskus mutta siinä on oma jännityksensä että minkälainen vaate on päällä. Kamalasti vaivaa. Ja kun ei sieltä netistäkään meinaa löytyä mitään. Talvella laitoin hakusanaksi 'knitted dress' ja hakutuloksena oli sokean 3-vuotiaan tekeleitä. Siltä ne ainakin näytti. Että sori vaan jos en ole mielestäsi persoonallinen. Liikaa työtä se vaatisi.

Vierailija
114/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla suomalainen nainen on susi huono täys p***ska mihinkään kelpaamaton pohjasakka puki päällensä mitä tahansa, teki mitä tahnsa tai oli millainen tahansa. Aah ne ihanat täydelliset ulkomaalaiset naiset... Omasta elämästäni kerron että kun käytän paljon rahaa (omaani!) laadukkaisiin vaatteisiin, kenkiin ja asusteisiin saaden kohteliaisuuksia ja kehuja muilta, haukkuu sitten mies kotona että törsään liikaa. Niin tai näin, aina väärinpäin.

Vierailija
115/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan aika nuori. Sitten kun tulee vanhemmaksi ja elämässä joutuu oikeasti ottamaanvastiitakinnjostain huomaa ettei vaan aika eikä edes prioriteetit enää suosi sitä että olisi tärkeää ihan joka päivä antaa vaatteiden kautta oman uniikkiuden erottua. Kyllä sitten aikuisena alkaa jo ymmärtämään että ei se oma persoona siitä mihinkään katoa vaikka ei ihan päivittäin vedä jotain pelleasua päällensä.

Olen 48 enkä käytä pelleasuja. Ostan edullisesti itselleni sopivia löytöjä esim kirppareilta ja reissuilta sitten joskus jotain kivaa ja erilaista.

Huvittavaa seurata kuinka ihmiset loukkaantuvat siitä että jotkut pukeutuvat niin että se sopii omaan tyyliin.

Eihän me edes tiedetä miten sä pukeudut. Saattaa näyttää vaikka miten hirveältä. Mä en ole loukkaantunut mutta vähän turhautunut kun ei tule niitä pukeutumisvinkkejä, vaan pelkkää itsekorostusta.

Oversize-paita, kapealahkeiset farkut, ehkä joskus kyllästyttää, mietin tosin aika usein miltä näytän, kohta 60 v. mummo.

Vierailija
116/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta pakko tulla avautumaan. Mulla on aivan järkyttävä vaatekriisi ja haluaisin ostaa kunnolla uusia kesävaatteita. Asun tuppukylässä, joten nettishoppailu on pop. Lista nettikaupoista, joissa pyörin: H&M, Gina tricot, Seppälä, Bubbleroom, Zalando; Esprit, Cubus, Lindex, Vero moda, Vila, Only, EMP, Marks & Spencer, sekä pari urheiluvaatekauppaa. Unohdin luultavasti listasta vielä jotain.

En löytänyt saakeli MITÄÄÄÄÄNN!! Olen nirso, se pitää paikkansa, mutta tiedän mitä haluan ja nykymuodilla ei ole sitä antaa. Paljon löytyi "melkein" -yksilöitä, mutta aina niissä oli jotain vikana, esim muuten täydellinen paita, mutta sellainen saakutin crop top kun haluaisin normaalipituisen.

Haluaisin naisellisia ja istuvia, muotoja korostavia vaatteita. Ja KUNNON kangasta. Vaikka olisikin trikoota niin edes paksua kiitos, eikä läpinäkyvää kalsarikangasta. Tuntuu, että nykymuoti on vain langanlaihoille, tissittömille ja hoikat käsivarret omistaville ihmisille. Pitää kai löytää ompelija ja teetättää vaatteet hemmetti...

Totta.  Paras tehdä itse.

Vierailija
117/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ostamaan vaatteita ulkomaan matkoilta. Paremmin istuvia vaatteita paljon edullisemmin kuin täällä.

Nykyään on melkein kaikissa maissa maailmassa ne samat ketjuliikkeet ja näissä kaikissa vielä hyvin saman tyylisiä vaatteita. Se on siis ihan sama, ostaako vaatteensa Helsingistä vai Shanghaista, kun niitä samoja löytyy joka paikasta. Ja jos jotain liikettä ei jostain maasta löydy, niin niitäkin vaatteita voi tilata netistä.

Vierailija
118/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten asioidessani kaupungilla en halua erottua joukosta joten valitsen mahdollisimman huomaamattomat vaatteet, moni tuntemistani naisista toimii samoin... joskus tykkään kulkea laitetumpana mutta harvemmin se on niin käytännöllistä kun pyöräilen hikisenä pitkiä matkoja muutenkin. en mä ymmärrä miksi ketään kiinnostaa muiden arkilookit niin merkittävästi, ikään kuin vaatimattomammat vaatteet olisivat loukkaus katukuvalle vai mitä oikein? :D on siellä aina jokunen räikeämpikin kulkija ja kiva niin.

ja ei ole sen hienompaa "ulkomailla" yleisesti ellei nyt viitata nimenomaan tiettyihin muodikkaampiin kaupunginosiin, media ja realityshowt ehkä sokaisseet jos näin miettii. keskimäärin näkee väljää t-paitaa, trikoita ja tennareita sielläkin.

Vierailija
119/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaita hehkuttavat, oletteko käyneet esim Tukholmassa? Siellä kaikki vasta samalta näyttävät.

Vierailija
120/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ostamaan vaatteita ulkomaan matkoilta. Paremmin istuvia vaatteita paljon edullisemmin kuin täällä.

En ymmärrä miksi tämä oli niin alapeukutettu. Tämä on fakta. Pääsee ensin valitsemaan, hinta on kilpailukykyisempi, voi olla suunnannäyttäjä eikä mikään sopuli. Niin monta kertaa omalla kohdallani tapahtunut, ensin jotakin ostanut ja sopuliblogisti seuraa perässä ostamalla saman tuotteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän