Miksi naiset eivät pukeudu persoonallisemmin
Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta pakko tulla avautumaan. Mulla on aivan järkyttävä vaatekriisi ja haluaisin ostaa kunnolla uusia kesävaatteita. Asun tuppukylässä, joten nettishoppailu on pop. Lista nettikaupoista, joissa pyörin: H&M, Gina tricot, Seppälä, Bubbleroom, Zalando; Esprit, Cubus, Lindex, Vero moda, Vila, Only, EMP, Marks & Spencer, sekä pari urheiluvaatekauppaa. Unohdin luultavasti listasta vielä jotain.
En löytänyt saakeli MITÄÄÄÄÄNN!! Olen nirso, se pitää paikkansa, mutta tiedän mitä haluan ja nykymuodilla ei ole sitä antaa. Paljon löytyi "melkein" -yksilöitä, mutta aina niissä oli jotain vikana, esim muuten täydellinen paita, mutta sellainen saakutin crop top kun haluaisin normaalipituisen.
Haluaisin naisellisia ja istuvia, muotoja korostavia vaatteita. Ja KUNNON kangasta. Vaikka olisikin trikoota niin edes paksua kiitos, eikä läpinäkyvää kalsarikangasta. Tuntuu, että nykymuoti on vain langanlaihoille, tissittömille ja hoikat käsivarret omistaville ihmisille. Pitää kai löytää ompelija ja teetättää vaatteet hemmetti...
Sama ongelma.
Minusta taas vaikuttaa, että aika monilla se persoonallisen tyylin hakeminen menee tyylikkyyden edelle... Mutta eipä sekään mun arkeeni ja olooni vaikuta 😎.
Mäkin ostan monet vaatteeni ns. halpaliikkeistä, merkkeihin ei usein ole varaa. "Rytkyistäkin" voi kuitenkin saada tosi kivoja asuja, jos vain osaa yhdistellä - itse katson usein Pinterestistä ideoita, esim. millaiset vaatteet voivat näyttää punaisen hameen kanssa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä aloituksessa ole kyse hienosti pukeutumisesta, niinkuin moni kommentissaan sanoo, eikä paljosta shoppailusta, vaan persoonallisesta, oman tyylin mukaisesta pukeutumisesta.
Sen kun osaa, se on helppoa, ei vaadi kauheasti miettimistä eikä vaivaa, ja sanoisimpa, että shoppailun tarvekin vähenee.
Mutta kun ei osaa eikä kiinnosta opetella. Naistenlehtien muotikuvissa hehkutetaan jonkun ulkomaisen julkkiksen tyyliä upeaksi ja minusta naisella on kauheat rytkyt.
Ilmaisen persoonaani musiikilla, kirjoittamalla ja liikkumalla, en ulkomuodollani. En halua käyttää aikaani vaatteiden ajattelemiseen. Tyylini on peruskiva, mahdollisimman vaivaton kaikin puolin. Persoonallisimmillani olen mekoissa, ne ovat mukavia päällä (ei siis mitään piukkaa glitteriä mulle). Nykyään en oikein jaksaisi edes meikata, tuntuu et raikas iho on kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaita hehkuttavat, oletteko käyneet esim Tukholmassa? Siellä kaikki vasta samalta näyttävät.
Tukholmako on sinulle kaikki muut maailman maat ja paikat? Poikkeapa Berliiniin, Bruggeen, Milanoon, Caeniin, Madridiin, Lissaboniin. Lontooseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä aloituksessa ole kyse hienosti pukeutumisesta, niinkuin moni kommentissaan sanoo, eikä paljosta shoppailusta, vaan persoonallisesta, oman tyylin mukaisesta pukeutumisesta.
Sen kun osaa, se on helppoa, ei vaadi kauheasti miettimistä eikä vaivaa, ja sanoisimpa, että shoppailun tarvekin vähenee.
Näin minäkin aloituksen käsitin mutta av-mamma pahoittaa mielensä ihan mistä vain.
T. Läski jolla on oma vaatimaton tyylinsä
Vierailija kirjoitti:
Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?
Johtuneeko siitä, että miehet pukeutuvat todella persoonallisesti, kahta samantapaista asuviritelmää on todella vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaihtoehtoja, kun joka kaupassa on samat tuotteet. Jostain ihmeen syystä myös esim. tavarataloihin tilataan tasan ne samat vaatteet, jotka löytyvät myös merkkien omista kaupoista - luulisi, että lisäisi myyntiä, jos valikoimissa olisi eroja. Kaupoista löytyy perusvärit ja pari kauden väristä vaatetta, ja kauden väri toistuu joka ketjussa ja liikkeessä samana. Sama juttu leikkausten suhteen.
Itse tykkäisin kivoista vaatteista, mutta en niin paljon, että voisin niiden etsimiseen normishoppailua enemmän uhrata aikaa. Usein menee niin, että ostaa pakon edestä jonkin sinnepäin-vaatteen, jolle sitten etsii pakon edessä sinnepäin-kokonaisuuden ja vain elää asian kanssa.
Mutta nykyäänhän vaihtoehtoja nimenomaan on melkein ihan rajattomasti, jos vain ostaa netistä!
Persoonalliset vaatteet ovat pienemmissä sarjoissa valmistettuja tai jopa uniikkeja esineyksilöitä, ei minulla ole laittaa rahaa niin paljon vaatteisiin mitä se vaatisi (tai aikaa). Ja ihan tässä perusarjessa tuntuu olevan niin paljon tekemistä ja huolehdittavaa, että vaatetuksen osalta minulle riittää, että on jotain suht fiksua päällä. Eläkkeellä alan sitten harrastamaan taas vaatteiden suunnittelua ja ompelua.
Nettiostosten tekeminen ei sovi minulle, vaikka helppoa olisikin, koska haluan tietää ja tuntea miltä kangas tai neulos tuntuu ja miltä se näyttää oikeasti. Kuvista ei sitä voi päätellä. Värisävytkin voivat näyttää erilaisilta oikeasti.
Miksi näin paljon negatiivisuutta? Ei tässä nyt varmaan haettu, että kaikkien pitäisi pukeutua Dioriin ja Chaneliin.
Lähinnä itsekkin ihmettelen, miksi suomalaisilla ei ole värejä tai hyvin istuvia vaatteita. Jotkut perus farkut ja perus t-paita. Ymmärrän käytännöllisyyden kyllä, mutta miksi ei hanki mukavia, kivoja persoonaanasa sopivia kenkiä, ja hieman vaikka jännempää paitaa? Tai edes niitä istuvia farkkuja?
Ja hyvin pukeutuminen ei edes ole aikaa vievää. Jos vaatekaapissa on vain hyvin istuvia vaatteita, jotka sopivat tyyliin niin yhtä nopeasti ne hyvin istuvat farkut vetää jalkaan kuin ne huonosti istuvatkin.
Ja miksei kukaan ikinä halua kokeilla mitään uutta? Turhahan minun on arvostella jos joku on onnellinen siinä "sinnepäin-arki-toimii-normi" asussaan, mutta itse tykkään pukeutua nätisti, ihan saman verran maksaa ja aikaa menee. En käytä mitään sen kalliimpia luksus merkkejä, mutta tarkastan vaatteita ostaessani mistä ne on tehty ja että ne oikeasti istuvat ja väri sopii minulle.
Tunenn itseni iloisemmaksi, energisemmäksi ja varmemmaksi, kun olen pukeutunut hyvin. Perus vanhoissa farkuissa ja t-paidassa tulee (joskus harvoin) juostua vain maitokauppaan tuohon naapuriin.
Saanko oikeasti kysyä, miksi niin moni tuntuu ottavan nokkiinsa kun kysytään, miksi suomalaiset eivät pukeudu kunnolla? Osui ja upposiko, vai onko tämä vain suomalaista negatiivisuutta?
Sekä myös; miksi et osta kaupasta hyviä vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin paljon negatiivisuutta? Ei tässä nyt varmaan haettu, että kaikkien pitäisi pukeutua Dioriin ja Chaneliin.
Lähinnä itsekkin ihmettelen, miksi suomalaisilla ei ole värejä tai hyvin istuvia vaatteita. Jotkut perus farkut ja perus t-paita. Ymmärrän käytännöllisyyden kyllä, mutta miksi ei hanki mukavia, kivoja persoonaanasa sopivia kenkiä, ja hieman vaikka jännempää paitaa? Tai edes niitä istuvia farkkuja?
Ja hyvin pukeutuminen ei edes ole aikaa vievää. Jos vaatekaapissa on vain hyvin istuvia vaatteita, jotka sopivat tyyliin niin yhtä nopeasti ne hyvin istuvat farkut vetää jalkaan kuin ne huonosti istuvatkin.
Ja miksei kukaan ikinä halua kokeilla mitään uutta? Turhahan minun on arvostella jos joku on onnellinen siinä "sinnepäin-arki-toimii-normi" asussaan, mutta itse tykkään pukeutua nätisti, ihan saman verran maksaa ja aikaa menee. En käytä mitään sen kalliimpia luksus merkkejä, mutta tarkastan vaatteita ostaessani mistä ne on tehty ja että ne oikeasti istuvat ja väri sopii minulle.
Tunenn itseni iloisemmaksi, energisemmäksi ja varmemmaksi, kun olen pukeutunut hyvin. Perus vanhoissa farkuissa ja t-paidassa tulee (joskus harvoin) juostua vain maitokauppaan tuohon naapuriin.
Saanko oikeasti kysyä, miksi niin moni tuntuu ottavan nokkiinsa kun kysytään, miksi suomalaiset eivät pukeudu kunnolla? Osui ja upposiko, vai onko tämä vain suomalaista negatiivisuutta?
Sekä myös; miksi et osta kaupasta hyviä vaatteita?
Ostin tänään lidlistä topin ja mielestäni se on hyvä vaate. Sopii budjettiini, mielestäni kivan näköinen ja istuu hyvin. Ja omasta mielestäni pukeudun kunnolla, tämäkin toppi on puhdas, ehjä, ei paljasta liikaa ja palvelee hyvin tarkoitustaan.
Lidlin trikoot tuskin on sinun mielestä "kunnollista pukeutumista" mutta itse tykkään kyllä. Eli ei, en ottanut nokkiini, mutta halusin vain tuoda esiin sen, että kunnolla pukeutuminen tarkoittaa eri asiaa eri ihmisille.
Rakennekynnet nyt ovat täysin out. Mielestäni kokonaisuus ratkaisee; tyylikäs kampaus ja mielenkiintoinen asu. Tosin taitaa olla että suurin osa elää ruuhkavuosiaan ja panostaa lastensa (jotkut jopa miehensä) pukeutumiseen ja aikaa ei yksinkertaisesti jää itselle.
Kun lapset muuttavat omilleen olisi oiva aika panostaa itseen. Monilla naisilla ei vaan ole mitään kokemusta ko. hommasta, joten jalkahoito, kosmetologi, kampaaja, pukeutumisneuvoja ovat kuin ulkoavaruuden vieraita. Vaikea on oppia jotain kun koko elämän on panostanut toisiin.
Onneksi virkanaisilla on hippasen helpompaa, koska ovat joutuneet jo työn puolesta laittautumaan myös ruuhkavuosien aikana. Kysymys ei ole mitenkään yksiselitteinen sillä myös talou
delliset seikat ovat esteenä sille kuinka paljon voi itseensä panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pukeutuminen kiinnostaa ventovieraita ihmisiä. Eikö elämässä ole sisältöä. Miten olis jos jokainen hoitelisi omat asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?Miksi kenenkään pukeutuminen kiinnostaa ventovieraita ihmisiä. Eikö elämässä ole sisältöä. Miten olis jos jokainen hoitelisi omat asiansa.
Tämä palstahan perustuu toisten haukkumiselle. Itse kaikki ovat niitä älykkäimpiä ja muut on ihan wt.
En käy ulkomailla, inhoan matkustamista.
Sinunkin huomiosi kiinnittyy siihen tasan yhteen naistyyppiin eli ehkä se henkkamaukka-tyyli taitaa olla paras jos miehiä haluaa.
Vihaan käyttää aikaa, energiaa ja rahaa vaatteiden ostoon. Kaiksen sen visi käyttää jotenkin paremmin. Olisin tyytyvinen jos omistaisin vain minimimäärän täsmälleen samanlaisia vaatteita ja käyttäisin niitä joka päivä. Muut ihmiset katsoisi tätä kuitenkin kieroon, niin täytyy pitää jonkinlaista variaatiota kun uran luominenkin on tässä vielä kesken.