Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin - Yle
Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin
https://yle.fi/uutiset/3-5487134
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Minua on 3-4 naista pahoinpidellyt elämäni aikana, itse en ole koskaan tehnyt mitään naisille.
Itseäni on onneksi vain yksi nuoruuden naisystävä pahoinpidellyt. Heitteli minua milloin lautasilla yms. Ja usein alkoi lyömään kun ajoin autoa, etten voinut puolustautua. Itse pidin häntä vain käsistä kiinni kun hän alkoi sekoilemaan, ja niitä pieniä ranteen 1cm x 1cm mustelmia piti sitten oikeutena pahoinpidellä minua "naisten hakkaajaa", luojan kiitos pääsin tuosta muijasta eroon ja hän muutti toiselle paikkakunnalle
MiesSatakunta kirjoitti:
Miehiä pahoinpidellään tuoreen tutkimuksen mukaan yhtä paljon parisuhteessa kuin naisia. Iltalehden foorumilla lukijat kertovat naisten käyttämästä väkivallasta.
Juu, ei pidä paikkaansa. Tilastokeskuksen tämänkeväiset luvut sanovat ihan toista.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/perhevakivallan-uhreista-80-prosenttia…
Vierailija kirjoitti:
Jopas alkoi raivokas, erittäin aggressiivinen selittely samantien. Suomalaisnaisen todellinen luonne.
Harmittaako, kun olit väärässä? ;-DD
Olen akateeminen stadilainen uranainen. Ja silti minunkin "kuplassani" melkein jokaista naista on jossain elämänvaiheessa mies läpsinyt tai töninyt. Ja kun miehet ovat melkein poikkeuksetta kaksi kertaa isompia ja voimakkaampia, jälki on todella paljon pahempaa kuin jos nainen läpsio. Mitenkään jälkimmäistä hyväksymättä, minä en ole koskaan lyönyt omaa miestäni, hän on tyrkkinyt ja retuuttanut minua kahdesti ja suuttuessaan uhkailee välillä lyövänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mies joutuu perheväkivallan uhriksi jopa useammin - mutta miesten miehille tekemän väkivallan!
Tuossa luvussa siis on mukana veljesten väkivalta, isän väkivalta poikiinsa, poikien isäänsä... ei siis sanottu, että tekijä noissa olisi nainen. Vaan että uhrina on mies. Yli puolessa noista tekijäkin ON MIES.
Enemmistö perheväkivallasta on muuta kuin puolisoiden välistä, siitä voit lukea tuolla alempana olevasta sitaatista.
Koeta tajuta nyt vaan selvä asia. Parisuhdeväkivallassa - siis kun kyse on puolisoiden keskinäisestä väkivallasta - nainen on uhri 69 prosentissa tapauksista. Kun otetaan mukaan entiset avio- ja avopuolisot, uhri on nainen 80 prosentissa tapauksista.
Ja liki kaikki henkirikokset ovat miehen vaimolleen tekemiä.
"Perhe- ja lähisuhdeväkivallasta noin 40 prosenttia on avio- tai avopuolisoiden välistä. Uhreista 69 prosenttia on naisia, kertoo Tilastokeskus.
Syyllisiksi epäillystä lähes 78 prosenttia on miehiä.
.......
Noin puolet henkirikoksen yrityksistä ja törkeistä pahoinpitelyistä kohdistui miehiin. Miehen ollessa uhri PUOLET EPÄILLYISTÄ OLI MIEHIÄ. Naisen ollessa törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhri, EPÄILTY OLI MIES YLI 90 PROSENTISSA tapauksista. Törkeitä pahoinpitelyitä ja henkirikoksen yrityksiä oli vuonna 2016 yhteensä 303, joista miehiin kohdistui 144."
Taas tätä mustan maalaamista valkoiseksi ja feministipropagandaa . Juu, yksikään nainen ei koko maailmanhistorian aikana ole ollut väkivaltainen, noin. Asia käsitelty.
Oletko sä kännissä vai muuten sekaisin?
Totta kai väkivalta on aina väärin ja ongelma. Mutta sun esittämät faktat vaan nyt sattuu olemaan väärin.
Ja mitä helvet.n FEMINISTIPROPAGANDAA TILASTOKESKUKSEN TILASTO MUKA ON?????
Koeta nyt vaan kestää se, että olet väärässä. Parisuhdeväkivallan uhreista naisia on 80 prosenttia. Jos mies on perheessä väkivallan kohteena, tekijänä on toinen mies puolessa tapauksista. Jos nainen on uhrina, tekijänä on 90 prosentissa tapauksista mies.
Metsään menee. Viranomaisten käsittelyyn päätyneissä tapauksissa parisuhdeväkivallan uhreista naisia on 80 prosenttia. 3/4 tapauksista oli lieviä tai perusmuotoisia tapauksia ja miesten ilmoituskynnys on moninkertaisesti naisia korkeampi, joten todellisuudessa ero on paljon pienempi. Kansallisissa uhritutkimuksissa kumppaninsa taholta viimeisen vuoden aikana väkivaltaa kohdanneiden määrä esimerkiksi ei ole merkittävästi sukupuolittunut. Myös sairaaloiden tilastot kertovat, että kumppaninsa jäljiltä itseään parsittavaksi tuovat jopa useammin miehet kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen stadilainen uranainen. Ja silti minunkin "kuplassani" melkein jokaista naista on jossain elämänvaiheessa mies läpsinyt tai töninyt. Ja kun miehet ovat melkein poikkeuksetta kaksi kertaa isompia ja voimakkaampia, jälki on todella paljon pahempaa kuin jos nainen läpsio. Mitenkään jälkimmäistä hyväksymättä, minä en ole koskaan lyönyt omaa miestäni, hän on tyrkkinyt ja retuuttanut minua kahdesti ja suuttuessaan uhkailee välillä lyövänsä.
Tee nyt vielä lapsi sen miehen kanssa, että saadaan väkivaltageenit jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
MiesSatakunta kirjoitti:
Miehiä pahoinpidellään tuoreen tutkimuksen mukaan yhtä paljon parisuhteessa kuin naisia. Iltalehden foorumilla lukijat kertovat naisten käyttämästä väkivallasta.
Juu, ei pidä paikkaansa. Tilastokeskuksen tämänkeväiset luvut sanovat ihan toista.
Makustelepa hetki mielessäsi ajatusta siitä, että ehkä poliisin tilastot ja uhritutkimusten tulokset saattavat perheväkivallan osalta hieman poiketa toisistaan. Poliisin tilastojen antama kuva on huomattavasti suppeampi koska suurin osa perhe- ja parisuhdeväkivallasta on piilorikollisuutta.
Ja oikeasti tilastot olisivat vielä rumempia jos miehet uskaltaisivat enemmänkin kertoa väkivaltaisista naisista. Esim tämä oli jotain niin sairasta etten viitsi edes sanoa mielipidettäni:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000000015743.html
Hätäkeskus apua pyytäneelle miehelle: "Otat sä naiselta pataan?"
Vierailija kirjoitti:
Ja oikeasti tilastot olisivat vielä rumempia jos miehet uskaltaisivat enemmänkin kertoa väkivaltaisista naisista. Esim tämä oli jotain niin sairasta etten viitsi edes sanoa mielipidettäni:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000000015743.html
Hätäkeskus apua pyytäneelle miehelle: "Otat sä naiselta pataan?"
Sais antaa tuollaiselle hätäkeskuspäivystelijälle heti potkut
-Suomalaisen tutkijan mukaan parisuhdeväkivaltaa kokeneista naisista 8–14 % ja miehistä vain 1–3 % ilmoittaa viranomaisille.[15] (Tuo ei sitten voi mitenkään olla näkymättä tilastoissa.)
-Naiset erityisesti erottuvat lapsiin kohdistuvassa väkivallassa. Se on naisillekin turvallista koska lapsi ei lyö takaisin.
Tässä aloituksessa tosin puhutaan vain poliisille ilmotetuista tapauksista. Uhritutkimuksissa miesten osuus parisuhdeväkivallan uhreina on paljon suurempi.
"Miesuhritutkimuksen mukaan myös miehet joutuvat parisuhteissaan väkivallan uhreiksi. Sukupuolten välillä ei ollut juurikaan eroa parisuhdeväkivallan kohteeksi joutuneiden määrässä: naisista 17 ja miehistä 16 prosenttia oli kokenut fyysistä väkivaltaa tai sillä uhkailua jossain vaiheessa nykyistä parisuhdettaan."
https://www.thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/hyvinvointi/sukupuolist…
Vierailija kirjoitti:
Miehet harvemmin tekee ilmoituksia väkivaltaisista naisista.
Tottahan tuokin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Suomi on naisille EU:n toiseksi väkivaltaisin maa
Ja kuvittelet , että kaikissa eurooppalaisissa maissa tilastointi on samanlaista?
Tai että kaikissa eurooppalaisissa maissa ilmoitusten teko on yhtä mutkatonta kuin Suomessa, ne perättömätkin ilmoitukset mukaan lukien?
Ranskalaisia lapsiakin "koulutetaan" edelleenkin luunapein.
Kuvittelisin Pohjoismaiden tilastoinnin olevan samanlaista.
Ei tuo ole tilastointimenetelmistä johtuva artefakti vaan ihan todellinen ilmiö jota on tutkittukin paljon. Yhteen lauseeseen tiivistettynä Suomessa keski-ikäiset, päihdeongelmaiset, syrjäytyneet miehet (ja pienemmässä määrin myös naiset) tehtailevat huomattavasti enemmän väkivaltarikoksia kuin vaikkapa Ruotsissa. Tilastoja rumentaa siis verrattain pieni ryhmä, joka kaikeksi onneksi kahinoi myös enimmäkseen keskenään. Myös vakavasta perheväkivallasta suurin osa koskettaa tuota ryhmää.
Mikäli verrataan väkivaltarikoksia joihin ei liity päihteiden käyttöä niin suomalaiset eivät ole sen väkivaltaisempia kuin ruotsalaisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei hakkaa miehiä teholle tietääkseni.
Sellaiset mutu-olkinuket päätit sitten heittää ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei hakkaa miehiä teholle tietääkseni.
Sellaiset mutu-olkinuket päätit sitten heittää ilmoille.
Kuinka monta tapausta tiedät? Niin en minäkään.. sen sijaan miehet hakannu naisia teholle.
TAAS tämä.. etkö sä nyt jo usko, että PERHEväkivalta EI OLE synonyymi PARISUHDEväkivallalle. Kerran kuussa tätä tänne tyrkkäät.
Minua on 3-4 naista pahoinpidellyt elämäni aikana, itse en ole koskaan tehnyt mitään naisille.