Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Pääsin Diakiin 😊 Sairaanhoitaja diakoninen hoitotyö.
Onko varasijalta 16 mahdotonta päästä sisään? Diakin sosionomi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin että opintopolku oli mokannut Joensuun luokanopettajaksi hakevien kanssa jotain... onkohan näitä mokia muillakin aloilla?
Mikä moka oli käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin että opintopolku oli mokannut Joensuun luokanopettajaksi hakevien kanssa jotain... onkohan näitä mokia muillakin aloilla?
Mikä moka oli käynyt?
Että kouluun oli muka päässyt ~70 hakijaa jotka olivat olleet varalla.
Vierailija kirjoitti:
Maisema-arkkitehtuuriin näkyisin olevan hyväksytty. Jess! Yhteensä kolmiosainen pääsykoerääkki näyttäisi tuottaneen tulosta. :)
Tervetuloa meille Taiteiden ja suunnittelun korkeakouluun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä moka oli käynyt?
Huhun mukaan on ekana lukenu et hyväksytty ja sitten onkin peruttu ihan ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut vielä Tampereen journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelman tuloksia? Pahaenteiseltä tuntuu, kun mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta Tampereelta näyttää tuloksia melko vähän vielä putoilleen... Plaah, taidan heittää pyyhkeen alustavasti kehään.
Mä odotan tänne kans tietoa ja ei oo tullu viel mitää. UTA:n omilla sivuillakaan ei oo viel yhtäkään hyväksyttyä nimeä joten toivoa on. :D
Täällä kans yks odottelija! Tänään oli tullu Englannin kielen tutkinto-ohjelmasta tulokset mut muualta ei oo yliopistolta tullu.
Oletteko journalistiikan odottajat kuulleet vielä mitään? Itse en. :P
T. Lainausketjun ensimmäinen
Itse sain eilen tiedon Jyväskylän journalistiikasta (hyväksytty). Tänään Tampereelta tuli tämmönen viesti Opintopolkuun: "Et saanut opiskelupaikkaa. Hylätty, ei kuulu hakijaryhmään: Puheviestinnän hakijat" ja Jyväskylän paikka vastaanotettavissa. En hakenut koko puheviestintään, vaan nimenomaan journalistiikkaa. Hakijapalveluihin viestiä, vastasivat että kyseisen kohteen valinnat menneet väärin. Nyt kaikki kohteet jälleen "kesken" :D
Turvallisuusalan tradeksi pääsin. Ei ollut 1. vaihtoehto mut ihan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä moka oli käynyt?
Huhun mukaan on ekana lukenu et hyväksytty ja sitten onkin peruttu ihan ilmoittamatta.
Oho, aikamoinen moka! Mitäköhän jos oli jo kerennyt ottamaan opiskelupaikan vastaan :O
Sekoilua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut vielä Tampereen journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelman tuloksia? Pahaenteiseltä tuntuu, kun mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta Tampereelta näyttää tuloksia melko vähän vielä putoilleen... Plaah, taidan heittää pyyhkeen alustavasti kehään.
Mä odotan tänne kans tietoa ja ei oo tullu viel mitää. UTA:n omilla sivuillakaan ei oo viel yhtäkään hyväksyttyä nimeä joten toivoa on. :D
Täällä kans yks odottelija! Tänään oli tullu Englannin kielen tutkinto-ohjelmasta tulokset mut muualta ei oo yliopistolta tullu.
Itse sain eilen tiedon Jyväskylän journalistiikasta (hyväksytty). Tänään Tampereelta tuli tämmönen viesti Opintopolkuun: "Et saanut opiskelupaikkaa. Hylätty, ei kuulu hakijaryhmään: Puheviestinnän hakijat" ja Jyväskylän paikka vastaanotettavissa. En hakenut koko puheviestintään, vaan nimenomaan journalistiikkaa. Hakijapalveluihin viestiä, vastasivat että kyseisen kohteen valinnat menneet väärin. Nyt kaikki kohteet jälleen "kesken" :D
Apua, mitä ihmettä... :D Toivottavasti ei tule enää lisäsekoiluja. Onnea sinulle opiskelupaikasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tämän vuoksi olen skeptinen tuota sähköisestä ilmoituksesta. Onneksi yliopisto johon hain sijaitsee lähellä, sillä jos netissä lukee hyväksytty, käyn sen taatusti tarkistamassa koulun ovesta omin silmin ennen kuin uskaltaisin iloita. :D
Minäkin ilmoitan kavereille ja vanhemmille vasta pääsystäni kun voin yliopiston omilta sivuilta käydä nimeni lukemassa. Sinnekin jos sen virheellisesti laittavat, niin ottavat kyllä minut sisään vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäjoskusvieläsossu kirjoitti:
Pääsin ainakin 2. vaihtoehtoon sisälle eli sosionomiksi, ykkösenä olivat sosiaalitieteet, mutta mulla meni se aineistokoe jotenkin niin päin mäntyjä, etten todellakaan usko pääseväni.. vähän ehkä harmittaa, toisaalta no, noista paikoista oli kyllä taistelua, joten saa olla edes yhdestä onnistuneesta pääsykokeesta ylpeä :D
Pitää opiskella sosiaalityötä, ei sosiaalitieteitä, että saa kelpoisuuden sosiaalityöntekijäksi :) Sosionomiopintojen jälkeen voit hakeutua suoraan sosiaalityön maisteriohjelmaan.
Olen työni puolesta huomannut, ettei ihmisillä ole nykyään juurikaan oikein kirjoitus - tai lukutaitoa. Samoin kävi näissä kommenteissa.. Surullista ;/
"Siis vau, ihanko oikeasti jengi menee pääsykokeeseen asti tietämättä sosiaalitieteiden ja sosiaalityön eroa... Jos et osaa googlata niin miten selviät nykypäivän elämästä?" Yep............
Ei tunnu olevan oikeinkirjoitus tai - lukutaitoa itselläsikään :D
PÄÄSIN JESSSSS!!
Ryntäsin äkkiä ottamaan paikan vastaan, nyt se on tehty. Väitöstilaisuudessani tavataan muutaman vuoden kuluttua!
t. sivulla 8 suomen kieltä lukemaan hakenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin odotan Tampereen journalismin tuloksia. Kumminkin tulee vasta perjantaina niin kuin viime vuonna... :/
Mun oli pakko heti maksaa yo-kunnan jäsenmaksukin etteivät vaan voi enää perua :D
Pääsin JAMK Fysioterapia. En voi usko tätä todeksi =) Onnea muillekin opiskelupaikan saaneille !
Ei helvetti! Mä pääsin Helsinkiin sosiaalitieteitä lukemaan. Ei-ekakertalaiskiintiössä vieläpä ja alle 1-vuotiaan mukulan univajemutsina. Vainoilen täällä, että joku virhe on käynyt ja tää otetaan multa pois.
Metropolia, sähkö- ja automaatiotekniikka eli 1. vaihtoehto. Itku tuli kun luin, en ollenkaan uskonut että pääsen.
Vierailija kirjoitti:
PÄÄSIN JESSSSS!!
Ryntäsin äkkiä ottamaan paikan vastaan, nyt se on tehty. Väitöstilaisuudessani tavataan muutaman vuoden kuluttua!
t. sivulla 8 suomen kieltä lukemaan hakenut
Ai meinaat ihan tohtoriksi asti tähdätä! :) Oliko niin,että Helsinkiin hait (ja pääsit)? Jos näin on, niin syksymmällä tavataan, sillä sisään pääsin minäkin.
Josko se varasija olis huomenna aamulla päivittyny ja pääsis taas vähän lähemmäksi unelmien opiskelupaikkaa.