Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Tuleeko tuloksia aina aamulla vai voiko tulla mihin aikaan vain?
Peruutuksia tulee mutta tuskin Suosituille aloille.
Varasijoilta opiskelemaan pääsy riippuu kanssa siitä, montako aloituspaikkaa on. Jos on esim. 10 ja olet varasijalla 3 on "ihan OK" mahdollisuudet. Jos taas on 20 aloituspaikkaa ja varasija 3, on mahikset taas paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan tieto myös sähköpostiin? Myös hylkytapauksessa?
Mä en oo saanut vieläkään sähköpostia, vaikka eilen tuli tieto opiskelupaikasta ja hyväksyinkin sen heti (JYU).
Tampereen yhteiskuntatutkimus kesken edelleen! Ainakin minulla. Muita?
Aaah kunpa tulis jo perjantai, töissä on ihan kuollutta ja tulee vaan roikuttua keskustelupalstoilla jännittämässä :d
Tämä keskustelu on ollut oikea henkireikä kun näkee kuinka moni pähkäilee samojen ajatusten kanssa.
Onko muilla tilannetta, että näkyy hyväksyttynä alempaan kohteeseen ja ylemmät kohteet joko varasijalla tai "Et saanut opiskelupaikkaa" ja ettei voi kuitenkaan ottaa vielä paikkaa vastaan?
Ilmeisesti vasta 30.6. voi sitten vastaanottaa sen jo hyväksytyn paikan...varasijat sen verran alhaisia ettei varmaan nouse ja haluaisin siis mieluummin siihen alempaan, hyväksyttyyn paikkaan. Nyt toivonkin ettei mun paikka niissä ylemmissä jonoissa nouse ennen perjantaita :D
Vierailija kirjoitti:
Kissamamma kirjoitti:
Minut on hyväksytty LAMK:iin tekstillä "hyväksytty, odottaa ylempien tuloksia" tai sinne suuntaan... tutkin tuon koodijutun ja siellä luki että hyväksytty ja että jono olisi ollut vasta 51. Mitä se tarkoittaa? Pisteitä oli 100!
Jonossa on sijoitus (sieltä koodista, kun katsoo) eli olet 51. paras hakija :) Montako aloituspaikkaa on?
No kun aloituspaikkoja on vain 20-25... niin siksi hämmentää.
Joku kysyi mille linjalle hain. Hain viestinnän linjalle :)
- Kissamamma
Jos oon ekaan hakukohteeseen varasijalla ja toiseen hyväksytty niin tarkoittaako että pääsin kakkosvaihtoehtoon? Tulisipa jo virallinen tieto, tulee hulluksi. Niin hain tokana vaihtoehtona Poriin monimuoto sosionomiksi, sitä joku kyseli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päässyt sosiaalityöhön....
Mihin hait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi koodijuttu toimi, pisteet näkyy! On ainakin reilusti enemmän pisteitä kun mitä viimevuoden alin sisäänotettu pistemäärä!
Mikä koodijuttu? Itsellä näkyy vain, että hyväksytty, järjestystä ei ole.
442/473
klo 16:47 | 27.6.2017
1. Klikkaa oma opintopolku
2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)
3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista
4. Päivitä sivu (esim. F5)
5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)
6. Klikkaa applications-pyynnöstä
7. Klikkaa preview
8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)
8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)
9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)
10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.
Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)^ kopioitu aiemmasta viestistä tästä ketjusta. Löysin omat pisteet ja sijoituksen jonossa.
Firefoxilla Response-välilehti oli vastaava kuin tuo Preview.
Olipa hölmöä käydä tuolla katselemassa pisteita ja jonosijaa, kun paikan jo otin vastaankin. Hain siis vain yhteen kohteeseen (YAMK). Mutta pisteitä 92/100 ja jonosija näyttää 1, eli kaipa sitten sain eniten pisteitä kaikista? Mutta tästä se haasteellinen osuus vasta alkaa, opintojen painaminen tavoiteajassa läpi työn ohella :)
Vierailija kirjoitti:
Varasijoilta opiskelemaan pääsy riippuu kanssa siitä, montako aloituspaikkaa on. Jos on esim. 10 ja olet varasijalla 3 on "ihan OK" mahdollisuudet. Jos taas on 20 aloituspaikkaa ja varasija 3, on mahikset taas paremmat.
Jospaikkoja on 105 ja olen jonossa sijalla 23 ni mitkä on tsäänssit silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo saanut vieläkään sähköpostia, vaikka eilen tuli tieto opiskelupaikasta ja hyväksyinkin sen heti (JYU).
Mulle ei tullut valinnasta mitään, mutta sitten kun maksoi sen ylioppilaskunnan jäsenmaksun niin tuli mailiin "olet ottanut vastaan opiskelupaikan plaaplaa". Saa nähdä tuleeko mitään fyysistä kirjettä enää ollenkaan. Hyväksymiskirje ois kiva, mutta ne kaikki fuksioppaat nyt on täysin turhia kun samat asiat netissä.
TTY.
Jaahas, nyt on opintopolussa käyttökatko! Taitaa olla linjat tukossa kun kaikki siellä malttamattomina ramppaa :D ei kyllä jaksais tätä odottelua enää päivääkään!
Onko Turun AMK:n liiketaloudesta (Tradenomi) tullut kenellekään mitään tuloksia?
Ei jaksa enää jännittää kirjoitti:
Tampereen yhteiskuntatutkimus kesken edelleen! Ainakin minulla. Muita?
Sama täällä! Huh, oon alkanut tulla jo vainoharhaiseksi kun mitään ei oo kuulunut. Just mun tuuria, että mun hakemista paikoista ilmotetaan vikana. Koitetaan vielä hetki jaksaa odottaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tullut valinnasta mitään, mutta sitten kun maksoi sen ylioppilaskunnan jäsenmaksun niin tuli mailiin "olet ottanut vastaan opiskelupaikan plaaplaa". Saa nähdä tuleeko mitään fyysistä kirjettä enää ollenkaan. Hyväksymiskirje ois kiva, mutta ne kaikki fuksioppaat nyt on täysin turhia kun samat asiat netissä.
TTY.
Okei, kiitos tiedosta! Ja eipä sillä postilla loppupeleissä mitään väliä ole, kaipaisin kai vaan jonkinlaista vahvistusta vielä. On itselle vaikea uskoa, että pääsin sisään ei-ensikertalaisena!
Onko kukaan saanut jo tietoa pääsikö Turun amkiin sosionomin päivätoteukseen? Tai Saloon tai Poriin sosionomi monimuotoon?