Antti Lindtman, 34, ja Kaija Stormbom, 54, odottavat lasta
Kommentit (665)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettehän te "kannattajat" oikeasti voi olla sitä mieltä, että on ok naisen saada lapsi 54 vuotiaana??
Kyllä, olemme vakaasti sitä mieltä, että naisen on ok saada lapsi 54-vuotiaana, etenkin kun mies on nuori.
Miksi?
Hyvintoimeentuleva pitkäaikainen pariskunta, jolla on ollut jo pitkään toive saada yhteinen lapsi. Terveen naisen fysiikka kestää kyllä raskauden 54-vuotiaana. Isä on nuori ja äidilläkin on odotettavissa olevaa elinikää jäljellä 30 vuotta. Miksi sinä paheksut raskautta? Siksikö, että mielestäsi vanha äiti on lapselle "noloa"?
Siksi että tuossa ajatellaan vain vanhempia, ei lasta lainkaan.
Mä ne kyllä ymmärrä sitä, että miksi ei voi vain hyväksyä tosiasioita ja sitä, että kaikkiian asioihin (kuten biologiaan) ihminen vain ei voi vaikuttaa? 54-vuotias nainen ON tosi vanha saamaan vauvan, 54-vuotias mies ei olisi samaan asiaan liian vanha. Onhan se ihan paljonkin tutkittu fakta, että kaikenlaiset riskit niin vauvan kuin äidinkin kohdalla lisääntyvät kun ikää alkaa olla, ja 54-vuotiaalla sitä ikää todellakin on. Ei se ole mitään haukkumista tai ilkeilyä jos toteaa, että kyllä 54 vuotias nainen on jo ohittanut vauvantekoiän ainakin biologisesta näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelee elinajanodotetta niin tuo vastaisi sitä että mies tulee isäksi 48-vuotiaana. Olisiko se yhtä paheksuttavaa?
Olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhään lapsia saaneet naiset elävät pidempään ja keskimäärin terveempinä kuin he jotka tekivät lapset jo nuorena tai ei ollenkaan.
Sedu Koskinen sai esikoisensa 56-vuotiaana eikä sitäkään noin kauhisteltu vaikka miehillä on lyhyempi elinajanodote.
Äitini sai minut 40- vuotiaana, kuoli 10-v. myöhemmin naistensairauteen.
Synnytys oli ollut vaikea, oli tarvittu mm. useampi lääkäri paikalle. Sairaalassa olimme 3kk. synnytyksen jälkeen. Siinä sulle.
Ja sinun äitisi tapausko vesittää tuon tilastofaktan? On niitäkin naisia jotka saa vaikeita komplikaatioita synnytyksessä jo parikymppisenä ja kuolevat rintasyöpään kolmikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettehän te "kannattajat" oikeasti voi olla sitä mieltä, että on ok naisen saada lapsi 54 vuotiaana??
No onko se mielestäsi miehelle ok?
Ei ole. Minun mieheni sai lapset ollessaan 43 ja 45 ja kyllä se oli ihan viimeinen hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olemme vakaasti sitä mieltä, että naisen on ok saada lapsi 54-vuotiaana, etenkin kun mies on nuori.
Miksi?
Hyvintoimeentuleva pitkäaikainen pariskunta, jolla on ollut jo pitkään toive saada yhteinen lapsi. Terveen naisen fysiikka kestää kyllä raskauden 54-vuotiaana. Isä on nuori ja äidilläkin on odotettavissa olevaa elinikää jäljellä 30 vuotta. Miksi sinä paheksut raskautta? Siksikö, että mielestäsi vanha äiti on lapselle "noloa"?
Sinä uskot lapsen toivovan aikanaan ettei olisi syntynyt ollenkaan koska äiti on niin vanha?
Vierailija kirjoitti:
Saara Aalto-ketju meni nopeasti kieltoon ja täällä saa mielin määrin kritisoida ap:n aloittamassa ketjussa vaikka mihin sävyyn suomalaista poliitikkoa ja hänen vaimoaan.Kuvottavaa !!!
Saihan täällä pitkään ruotia ja haukkua auto-onnettomuudessa menehtyneiden nuorten omaisia, perhettä ja sukuakin. Ja märehtiä täysin keksittyjä asioita.
Kuvottavaa, todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ne kyllä ymmärrä sitä, että miksi ei voi vain hyväksyä tosiasioita ja sitä, että kaikkiian asioihin (kuten biologiaan) ihminen vain ei voi vaikuttaa? 54-vuotias nainen ON tosi vanha saamaan vauvan, 54-vuotias mies ei olisi samaan asiaan liian vanha. Onhan se ihan paljonkin tutkittu fakta, että kaikenlaiset riskit niin vauvan kuin äidinkin kohdalla lisääntyvät kun ikää alkaa olla, ja 54-vuotiaalla sitä ikää todellakin on. Ei se ole mitään haukkumista tai ilkeilyä jos toteaa, että kyllä 54 vuotias nainen on jo ohittanut vauvantekoiän ainakin biologisesta näkökulmasta.
Ei se ikä kaikkea kerro, jonkun 30-vuotiaan diabeetikon raskaus voi olla suurempi riski kuin 50-vuotiaan perusterveen naisen.
Ai edellinen kuoli kohtuun? Hmm miksiköhän? Eikä tässä ole minun tarkoitus ilkeillä, mielestäni luonto vaan vihjaisi jotain. Mitä tämän naisen päässä liikkuu? Kukaan lapsi ei halua itselleen mummoikäistä äitiä!
En ymmärrä mitä tarvetta on tässä kohtaa manailla että kyllä on niin suuri riski vauvalle ja äidlile jne. Jos nyt annettaisiin vauvan edes syntyä ja katsotaan sitten.
Isoäitini oli 53v saadessaan kuopuksensa eli isäni. Kun isä oli armeijassa, isoäidillä oli ikää 73v. Kun isä ja äiti juhlivat häitään, isoäidillä oli ikää 78v. Hän ehti näkemään jokaisen lapsenlapsensa ja ehti myös minun rippijuhliini. Ei kaikki kuole nuorina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Lapsen elämälle on todella huono lähtökahta, jos hänet tehdään vain halusta antaa jollekin elämä. Lapsi tulee aina tehdä molempien vanhempien toiveesta.
En ymmärrä, miten pystyt luomaan jonkun kauhuskenaarion etukäteen kyseisen lapsen elämästä. Todennäköisesti hän tulee pärjäämään erittäin hyvin, koska hänellä on noin hyvät lähtökohdat elämään.
Mitä itse pystyt tarjoamaan lapsillesi? Pystytkö samaan materiaaliseen ja henkiseen antiin kuin parjaamasi tulevat vanhemmat? Kannattaa katsoa peiliin tarkkaan, ennen kuin tuomitsee jonkun muun vanhemmuuden.
Vierailija kirjoitti:
Valitan. En hyväksy. Olen itse tuonikäinen ja minun lapseni on teinejä. Tätäkin olen jo miettinyt, että jaksanko tarpeeksi hyvin. Tuo äiti on 70 kun lapsi on teini. Ei. Ei.
70 on uus 50!!
Vierailija kirjoitti:
Ai edellinen kuoli kohtuun? Hmm miksiköhän? Eikä tässä ole minun tarkoitus ilkeillä, mielestäni luonto vaan vihjaisi jotain. Mitä tämän naisen päässä liikkuu? Kukaan lapsi ei halua itselleen mummoikäistä äitiä!
No kuoli infektioon, joka ei ole ikäsidonnainen. Oletko onnellinen päästessäsi mässäämään toisten epäonnelle.
Vierailija kirjoitti:
Eli mummoikäisille syntyneet olisivat halunneet jäädä syntymättä? Noinkohan...
Ainahan lapsilla on toiveita että oispa perhe rikkaampi, koti isompi, oispa sitä ja tätä. Ei se silti tarkoita että ovat jotenkin onnettomia. Itseäni nolotti aikaanaan tosi nuori äiti. Muiden äideillä oli hienot koulutukset ja hyvät työpaikat, omalla äidilläni ei mitään koska alkoi jo 19-vuotiaana lapsia tehdä.
Paljon Onnea tuleville vanhemmille!
Säälittäviä tuomitsijoita tällä palstalla taas. Onneksi te ette päätä tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ikä kaikkea kerro, jonkun 30-vuotiaan diabeetikon raskaus voi olla suurempi riski kuin 50-vuotiaan perusterveen naisen.
Ei tietenkään ikä kerro kaikkea, mutta kyllä +50 vuotiaan riskit kuitenkin tilastollisesti on jo isot. Varmasti nuoremmallakin on riskejä tiettyjen sairauksien vuoksi, mutta sairauksille ei voi mitään. Sille voi, että tietoisesti ottaa tuollaisen riskin yli viisikymppisenä.
Saara Aalto-ketju meni nopeasti kieltoon ja täällä saa mielin määrin kritisoida ap:n aloittamassa ketjussa vaikka mihin sävyyn suomalaista poliitikkoa ja hänen vaimoaan.Kuvottavaa !!!