Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antti Lindtman, 34, ja Kaija Stormbom, 54, odottavat lasta

Kommentit (665)

Vierailija
61/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikon etuoikeus. En usko että hedelmöityshoitoihin olisi edes ryhdytty kaiken tuon jälkeen(kohtukuilema/t) muutoin paitsi, rahaa kun on ja vaikutusvaltaa niin kaikki on näemmä mahdollista. Raimo rappausmies 34-v ja Kirsti-kampaaja 54v- tuskin olisivat saaneet tahtoaan läpi.

Rahalla saa ostaa Suomessa hedelmöityshoitoja yksityiseltä, ei ole sinun pussistasi pois, vai kuvitteletko tosissaan, että julkisella puolella olivat hedelmöityshoidoissa?

Myös Raimo ja Kirsti voisivat halutessaan samat hoidot ostaa.

Vierailija
62/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuossa iässä edes onnistunut tulla raskaaksi? Ei kai yksikään lääkäri niin hullu ole että on keinohedelmöitykseen suostunut noin vanhalle? Tuossa iässä raskaus on riski ja onko odotettava lapsi edes terve? Itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää näissä jutuissa, miksi aikuisten ihmisten iät täytyy mainita. Alleviivataan asioita, joita kansa saa sitten ällistellä ja kummastella. Olisi veikeää, jos esim. poliittisissa jutuissakin olisi aina iät (puolueen sijaan).

Vierailija
64/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkonkirjoja kiun katsoo niin kyllä siellä suhteellisen tasaisesti on myös noita viisikymmentä täyttäneitä. Oma isoisoisoäitinikin sai 1800-luvulla viimeisen lapsensa 53-vuotiaana, yhteensä lapsia oli 14 kpl.

Eri asia.

Tietysti oli eri asia, sillä nykyään eliniänennuste on vuosikymmeniä pidempi ja ihmiset ovat hyväkuntoisia paljon vanhemmiksi.

Vierailija
65/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkonkirjoja kiun katsoo niin kyllä siellä suhteellisen tasaisesti on myös noita viisikymmentä täyttäneitä. Oma isoisoisoäitinikin sai 1800-luvulla viimeisen lapsensa 53-vuotiaana, yhteensä lapsia oli 14 kpl.

Eri asia.

Tietysti oli eri asia, sillä nykyään eliniänennuste on vuosikymmeniä pidempi ja ihmiset ovat hyväkuntoisia paljon vanhemmiksi.

Ei vaan koska silloin lastentuloa ei kyetty säätelemään. Nykyään kyetään.

Vierailija
66/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te "kannattajat" oikeasti voi olla sitä mieltä, että on ok naisen saada lapsi 54 vuotiaana??

Vierailija
67/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäero: minä olen 45 ja mies 65. Ja minulla on vauvakuume.

Vierailija
68/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän klinikka antaa hedelmöityshoitoja näin iäkkäälle naiselle? Siinä kuitenkin tarvitaan lahjoitettuja munasoluja.

Itse en edes ajattelisi lasten tekoa tuossa iässä. Olen nyt 42 v ja jos kierukkani nyt pettäisi niin 100% varmuudella tekisin abortin. Oma lapseni on nyt 15v ja jo nyt huomaan kuinka eri sukupolvea olemme, saati jos nyt synnyttäisin lapsen.

Minulla itselläni on nuori isä. Itse olen siis 42v ja isäni on 65 v ja isä on todella nuorekas ja hyväkuntoinen, hän jäi juuri eläkkeelle. Käymme isän ja lapseni kanssa laskettelumatkoilla Alpeilla ja Lapissa. Isäni laskee mustia rinteitä lapseni kanssa. Isäni käy moottoriveneretkillä ja mopoajeluilla lapseni kanssa. Eli on tosi mukavaa kun isäni on muutakin kuin vanhainkodissa mumiseva muumio lapselleni.

Mutta meitä on moneen junaan, onnea heille. Toivottavasti raskaus sujuu hyvin.

Vierailija
69/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te "kannattajat" oikeasti voi olla sitä mieltä, että on ok naisen saada lapsi 54 vuotiaana??

Kyllä, olemme vakaasti sitä mieltä, että naisen on ok saada lapsi 54-vuotiaana, etenkin kun mies on nuori.

Vierailija
70/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäero on numeroita kirjoitti:

Ikäero: minä olen 45 ja mies 65. Ja minulla on vauvakuume.

Jos teet lapsen, niin se on sitten vähintään puoliorpo. Unohda.

Vierailija
71/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olemme vakaasti sitä mieltä, että naisen on ok saada lapsi 54-vuotiaana, etenkin kun mies on nuori.

Miksi?

Vierailija
72/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti joutuu vielä lastenhoidon ohella toimimaan vanhenevan vaimonsa omaishoitajana.

Kaijalla on eläkeikäänkin vielä reilut 10 v miksi hän yhtäkkiä omaishoidettavaksi joutuisi, ei kovin todennäköistä kun ei ole mitään perussairauksiakaan.

Onko sun 70-vuotiaat sukulaiset kaikki jo haudan partaalla? Ei mun ainakaan, ei varsinkaan naiset.

Vierailija
73/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M49 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi kertoa miksi 50 vuotias ei saa tehdä lapsia?

Lapsia voi ja saa tehdä niin kauan kuin sikiää. Keskiajalla ihmiset eli keskimäärin 40 vuotiaiksi. Silloin puolet lapsista ja äideistä kuoli komplikaatioihin. Ei siinä lapsenlapsiaan nähnyt kuin harva.

Jokainen lapsi tähän maahan on uusi käsipari töitä tekemään ja veroja maksamaan.

Ja toivokaamme että lapsi päätyy yksityiselle sektorille töihin: nettoveronmaksajaksi:)

Ja toivokaamme, että tämän yksityisen sektorin työnantajan asiakkaana ei ole julkinen sektori, jolloin elettäisiin mutkan kautta verovaroilla. :)

Ja uskallammeko vielä toivoa, että vientiteollisuudessa/-palveluissa töissä;)

Vierailija
74/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän klinikka antaa hedelmöityshoitoja näin iäkkäälle naiselle? Siinä kuitenkin tarvitaan lahjoitettuja munasoluja.

Itse en edes ajattelisi lasten tekoa tuossa iässä. Olen nyt 42 v ja jos kierukkani nyt pettäisi niin 100% varmuudella tekisin abortin. Oma lapseni on nyt 15v ja jo nyt huomaan kuinka eri sukupolvea olemme, saati jos nyt synnyttäisin lapsen.

Minulla itselläni on nuori isä. Itse olen siis 42v ja isäni on 65 v ja isä on todella nuorekas ja hyväkuntoinen, hän jäi juuri eläkkeelle. Käymme isän ja lapseni kanssa laskettelumatkoilla Alpeilla ja Lapissa. Isäni laskee mustia rinteitä lapseni kanssa. Isäni käy moottoriveneretkillä ja mopoajeluilla lapseni kanssa. Eli on tosi mukavaa kun isäni on muutakin kuin vanhainkodissa mumiseva muumio lapselleni.

Mutta meitä on moneen junaan, onnea heille. Toivottavasti raskaus sujuu hyvin.

Kyllähän vanhemman ja lapsen kuuluukin olla eri sukupolvea :D Sinä taidat ihannoida jotain lapsen ja vanhemman välistä kaverisuhdetta sen sijaan että kyse on kasvattajasta ja kasvatettavasta.

Vierailija
75/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti joutuu vielä lastenhoidon ohella toimimaan vanhenevan vaimonsa omaishoitajana.

Kaijalla on eläkeikäänkin vielä reilut 10 v miksi hän yhtäkkiä omaishoidettavaksi joutuisi, ei kovin todennäköistä kun ei ole mitään perussairauksiakaan.

Onko sun 70-vuotiaat sukulaiset kaikki jo haudan partaalla? Ei mun ainakaan, ei varsinkaan naiset.

Mies on 20 vuotta nuorempi joten ennen pitkää on omaishoitaja.

Vierailija
76/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En todellakaan ole kateellinen siitä, että tuo nainen saa vauvan 54 vuotiaana. Että kun lapsi menee kouluun, äiti on 60-vuotias. Tai pääsee ripille, hän 69-vuotias. Ehtiikö äiti lapsensa häihin? Ehtiikö nähdä lapsenlapset? Tuossa on venytetty biologiaa jo äärimmäisille riskirajoille"

Siis teitkö sä lapsesi siksi, että pääset lapsen häihin? Voi hyvänen aika, että jengi on sekaisin. Mä tein lapseni siksi, että rakastin hänen isäänsä niin paljon, että katsoin, että meistä on antamaan jollekin elämä ja antnaan huolenpitoa, rakkautta, rajoja ja vielä kerran rakkautta. Ihan sama meneekö naimisiin tai haluaako mennä riparille. Mitä ihmeen väliä tollaisilla virstanpylväillä on. Mitä toisen ihmisen (oman lapsenkaan) hääsuunnitelmat sinulle kuuluvat tai vieraiden ihmisten lisääntyminen. Pidä huoli omista asioistasi.

Vierailija
77/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Hyvintoimeentuleva pitkäaikainen pariskunta, jolla on ollut jo pitkään toive saada yhteinen lapsi. Terveen naisen fysiikka kestää kyllä raskauden 54-vuotiaana. Isä on nuori ja äidilläkin on odotettavissa olevaa elinikää jäljellä 30 vuotta. Miksi sinä paheksut raskautta? Siksikö, että mielestäsi vanha äiti on lapselle "noloa"?

Vierailija
78/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko se mielestäsi miehelle ok?

Vierailija
79/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhään lapsia saaneet naiset elävät pidempään ja keskimäärin terveempinä kuin he jotka tekivät lapset jo nuorena tai ei ollenkaan.

Sedu Koskinen sai esikoisensa 56-vuotiaana eikä sitäkään noin kauhisteltu vaikka miehillä on lyhyempi elinajanodote.

Äitini sai minut 40- vuotiaana, kuoli 10-v. myöhemmin naistensairauteen.

Synnytys oli ollut vaikea, oli tarvittu mm. useampi lääkäri paikalle. Sairaalassa olimme 3kk. synnytyksen jälkeen. Siinä sulle.

Vierailija
80/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee elinajanodotetta niin tuo vastaisi sitä että mies tulee isäksi 48-vuotiaana. Olisiko se yhtä paheksuttavaa?