Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Lindtman, 34, ja Kaija Stormbom, 54, odottavat lasta

Kommentit (665)

Vierailija
421/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän 54-v pystyy synnyttämään jos on hyväkuntoinen ja saatu lainasolulla raskaaksi. Ei se synnytystapahtuma tässä se oleellinen asia ole. On se vaan kokonsisuutena niin että menopaussi.iän ylittänyt ei vaan ole ihanne vauvan äidiksi. Ihan sama kuin 12-v tyttökään ei ole, vaikka fysiikaltaan olisi naisen vartalo. Herraisä sentään....toki nuori isä korvaa paljon...mutta mihin raja vedetään. Jos 6 kymppinen nainen haluaa vauvan 30-v miehen kanssa. Onko sekin vaan jokaisen oma oikeus....

Vierailija
422/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että lapsi on terve :( 

Tuntuu jotenkin pahalta ajatella kaikkia riskejä sikiölle. Ukomaiset klinikathan eivät kai juuri puutu syihin ja seurauksiin, rahat tiskiin, toimenpide tehdyksi ja adios.

Se munasolun luovutuskin on aikamoinen prosessi luovuttajalle, pistoksia jne pitkään. Tuntuisi luovuttajana ahdistavalta, jos saisin tietää että lahjasoluni käytettäisiin tällaiseen rulettiin, jos olisin sen hyvää hyvyyttäni lahjoittanut. Mutta bisnestähän tämä tosiaan on joissain maissa, luovuttajakin kai saanut kunnollisen korvauksen toisin kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyväkuntoinen ja nuorekas oli Timo TA kin. Molemmat pojat vaan jäi or oikai ja molemmilla nepsyongelmaa...

Vierailija
424/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tajua, että ri ne fyysiset riskit tässä se oleellinen asia ole. Käytetty lahjasolua ja varmaan alkioistakin seulottu kromosomihäiriöiset pois jne. Ei ne riskit suuremmat ole jos vaan istukka saadaan pelaamaan eikä äidin verenpaine nouse liikaa jne. Kyllä se sosiaalinen puoli se ongelma on. Toisaalta nuori isä jne on suojaava tekijä. Yksittäistapauksena varmaan menee kaikki hyvin, mutta jotenkin silti kauhistuttaa tämä. Mutta mikä tässä on ketään tuomitsemaan

Vierailija
425/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti ihmiset on ärsyttäviä! Nyt te itkette, että on tulee miettiä lapsen kannalta ku on liian vanha äidiksi? Missä on teidän huoli siitä lapsesta silloin ku rahattomana teette sille alkoholistille lapsen, koska mulla on oikeus?

Veikkaan, että tuolla pariskunnalla on enemmän resursseja hoitaa lastaan kuin monilla tekopyhällä mammalla täällä.

Vierailija
426/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-vuotiaana on kiva matsata murkun kanssa. Onnea myös vauvavuoden valvomiseen.

Vierailija
427/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaijan edellinen lapsi kuoli kohtuun kun oli raskaana 53-vuotiaana. Hedelmöityshoidoillakaa ei voi luonnon järjestystä muuttaa. Jos raskaus jatkuisi loppuun asti, lapsen riski olla kromosomihäiriöinen tai muuten kehitysvammainen on about 90%. Todella sairasta.

Paitsi silloin kun ne munasolut on sen 18-35 v terveen naisen munasoluja joita saatu lahjoituksena. Silloin riskiluku lasketaan lahjoittajan iän  mukaan. Ei raskaana olevana naisen iän mukaan.

Vierailija
428/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaijan edellinen lapsi kuoli kohtuun kun oli raskaana 53-vuotiaana. Hedelmöityshoidoillakaa ei voi luonnon järjestystä muuttaa. Jos raskaus jatkuisi loppuun asti, lapsen riski olla kromosomihäiriöinen tai muuten kehitysvammainen on about 90%. Todella sairasta.

Jos on kyse nuoren naisen munasolusta, ei ole sen suurempaa riskiä kromosomimuutoksille kuin luovuttajan ikäisillä on. Muihin kehitysvammoihin ikä ei vaikuta.

Vierailija
429/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasolun luovuttajat ovat alle 35-vuotiaita. Joten lapsella ei ole suurentunut riski.

Vierailija
430/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt valoja päälle, ei ole kysymys sinusta. On aivan eri asia, ovatko molemmat vanhemmat vanhahkoja vai vain toinen. 34-vuotias on ihan normaalissa iässä isäksi tulemista ajatellen ja hyvin todennäköisesti ehtii olla lapsensa tukena vielä vuosikymmeniä.

Vierailija
431/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen miettinyt että teinkö lapset liian vanhana, mutta kuopukseni on 16v eli pahimmassa murrosiässä kun Kaija on saadessaan lapsen. Ehkä en ole niin vanha sittenkään. Kaikkea hyvää heille, toivottavasti vauva on terve ja kaikki menee hyvin.

Vierailija
432/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt valoja päälle, ei ole kysymys sinusta. On aivan eri asia, ovatko molemmat vanhemmat vanhahkoja vai vain toinen. 34-vuotias on ihan normaalissa iässä isäksi tulemista ajatellen ja hyvin todennäköisesti ehtii olla lapsensa tukena vielä vuosikymmeniä.

Vastauksrni oli siis tarkoitettu näille omista vanhemmistaan jankkaajille...

Vierailija
433/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko idiootti? Yli 5-kymppinen nainen ei tule omilla munasoluillaan raskaaksi. Varmasti on käytetty luovutettuja munasoluja. Luovuttajat nuoria naisia, niin mitään kromosomihäiriöitä ei tule. Ja varmasti sikiöseulonnat tehty. Koeta kestää.

Vierailija
434/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuon ikäiset saa lapsia enää luovutetuilla munasoluilla.. Siittiöt varmasti toki ovatkin mieheltä. Mutta luonnollisern sikiämiseen en usko.

Vierailija
435/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei hyväksy sitä että jos ei normaalisti tule raskaaksi niin sillä on joku tarkoitus. 54 vuotias on liian vanha pienen vauvan äidiksi.

Vierailija
436/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitä te teette siellä vanhempainilloissa, mutta mä ainakin kuuntelen asiat ja juttelen ihmisten kanssa. Mä en siellä kelaa, että "voi kauhea apua ku toiki on tollanen". Sen verran tullut nähtyä ja koettua, että tajuaa ettei kaikilla elämä mene samalla tavalla ja mikä mä olen tuomitsemaan. Sitten mietitään, että miksi kiusataan, onkohan niiden vanhempien kuiskutuksilla mitään väliä?

Vierailija
437/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ajateleet, että tulevaisuudessa yhä useammat elävät yli satavuotiaiksi?

Äiti ehtii näkemään lapsensa ja lapsenlapsensakin. Tervetuloa 2000-luvulle sieltä keskiajalta.

Kyllä keskiajallakin jotkut elivät 100-vuotiaiksi.

Harvinaista se silti edelleen on - jos nyt toki kehittyneen sairaanhoidon myötä yleisempää.

Vierailija
438/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavita kirjoitti:

Miksi ihmiset ei hyväksy sitä että jos ei normaalisti tule raskaaksi niin sillä on joku tarkoitus. 54 vuotias on liian vanha pienen vauvan äidiksi.

Itsekkyys?

Eikä tätä voi verrata siihen, että hoidetaanhan sitä sairauksiakin keinotekoisesti, eikä kenenkään tarvitse hyväksyä, että pumppu pettää vaan voi mennä lääkäriin saamaan hoitoa. Kyse ei ole samasta asiasta, koska lasta hankkiessa vaikutetaan myös toisen ihmisen elämään. Moni ei varmaan miellä sikiötä tai edes vauvaa vielä erilliseksi ihmiseksi, jolla tulee olemaan oma elämä edessään. Vauva ei ole äidin omaisuuserä.

Vierailija
439/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lavita kirjoitti:

Itsekkyys?

Eikä tätä voi verrata siihen, että hoidetaanhan sitä sairauksiakin keinotekoisesti, eikä kenenkään tarvitse hyväksyä, että pumppu pettää vaan voi mennä lääkäriin saamaan hoitoa. Kyse ei ole samasta asiasta, koska lasta hankkiessa vaikutetaan myös toisen ihmisen elämään. Moni ei varmaan miellä sikiötä tai edes vauvaa vielä erilliseksi ihmiseksi, jolla tulee olemaan oma elämä edessään. Vauva ei ole äidin omaisuuserä.

Tää on sama kuin se että köyhä intialainen lapsi elinluovuttaa sydämensä rikkaalle länsimaalaiselle...

Vierailija
440/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä mitä te teette siellä vanhempainilloissa, mutta mä ainakin kuuntelen asiat ja juttelen ihmisten kanssa. Mä en siellä kelaa, että "voi kauhea apua ku toiki on tollanen". Sen verran tullut nähtyä ja koettua, että tajuaa ettei kaikilla elämä mene samalla tavalla ja mikä mä olen tuomitsemaan. Sitten mietitään, että miksi kiusataan, onkohan niiden vanhempien kuiskutuksilla mitään väliä?

Tässä ei ole kyse siitä että "elämä menee jotenkin" vaan siitä että itsekäs paska ostaa rahalla jotain muuta.

Elämähän on jo mennyt niin että hän on saanut ajallaan lapsensa, sitten jongannut poikasen ja nyt roikkuu tässä keinolapsensa avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme