Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te avokonttorissa tms istuvat hoidatte menkat?

Vierailija
14.06.2017 |

Istun töissä isossa huoneessa, avokonttorissa, jossa ympärilläni aika lähelläkin ihmisiä. Miten menisin menkkojen aikana vessaan? En jaksaisi raahata koko laukkua aina mukaan, mutta miten saan huomaamattomasti siteen/tampoonin mukaani? :D
miten muut hoitaa tämän??

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lähes aina käsilaukun kanssa vessaan. Ensinnäkään en halua jättää laukkua vartioimatta, kun siellä on kuitenkin rahaa. Toisaalta laukussa on mm. puuteri, hiusharja ja joitain lääkkeitä, jotka otan mieluummin huomaamattomasti vessassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hemmetin kysymys tämä on olevinaan??

öö, tamponilla :D

pönttö

Vierailija
104/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
105/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä olin leirillä töissä ja tottakai iski vuotopäivät samaan syssyyn. Heti aamulla menin laukun kanssa vessaan ja piilotin siteet ison käsienkuivausrullatelineen päälle. Kukaan ei niitä nähnyt, eikä nyysinyt. Nykyisin ei kyllä paljoa haittaa, mutta voithan laittaa esim. Neuletakin taskuun. Ja vyölaukutkin ovat taas muotia.

Vierailija
106/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi niin ei tartte moisia miettiä

Vierailija
107/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa hyvin. Iso avokonttori ja aina matkalla joku pysäyttää...Vessassa ei ole mitään paikkaa mihin voisi varalle siteitä jättää. Ja kun ei aina satu edes samassa vessassa käymään. Liikun paljon päivän mittaan ja yleensä ilman laukkua. Kyllä minäkin olen tästä ongelman kehittänyt vaikka ihan keski-ikäinen olen.

Vierailija
108/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä tamponit rintsikoissa. 5 molemmissa kupeissa.

Vierailija
109/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut jalkaan, aamulla tamponit molempiin housuntaskuihin, rintsikoihin, jakun tms taskuihin, takintaskuihin. Jos menkat alkaa yllättäen kuten näin esivaihdevuosissa voi, minulla on aina suojia laukussa. Jos on vaikka taskuton mekko päällä, tongin pöydän alla majailevaa jättimäistä käsveskaani ja sujautan tampaxin kenkään. Kyllä sillä vessaan asti kävelee 😆

Vierailija
110/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ihan tosissaan pohtii tällaista.Mitä se haittaa jos joku tietää että sulla on menkat..? Kuulutko siihen porukkaan joille myös kuukautussuojien ostaminen tuottaa suurta häpeää?

Vierailija
111/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh?? Mä olen avokonttorissa töissä, 90% työkavereista miehiä. Mulla on tamponit työpöydän vetolaatikossa. Otan sieltä tamponin käteeni, nousen penkistä ylös, kävelen vessaan, laitan oven lukkoon, hoidan hommat. Ketään ei voi vähempää kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, niin mitäs noloa siinä on. Jokaisella terveellä naisella ja tytöllä on joskus menkat. 

Kerran otin särkylääkettä menkkakipuihin työkavereiden (niiden miesten) nähden. Joku kysyi, että sattuuko mua johonkin. Vastasin että "joo, mahaan". "Ai miks, ootko syöny jotain outoo?" "Ei, menkat vaa." "Aijaa, no voi, kurjaa. Katoitteko eilen sen matsin muuten?" Et kyllä ne aikuiset miehet on tottunu siihen, että joskus naisilla sattuu mahaan. Jos ei oo, ni alkaa olla jo aika.

Tää tarina antoi mulle lisää elinvoimaa, kiitos!

Vierailija
112/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sellainen pieni olan yli pujotettava laukku johon mahtuu puhelin ja side/tamponi. Se voi olla sinulla huomaamattomasti koko ajan mukana.

Tämä oli hyvä neuvo.

Mutta jos et ole lapsia tekemässä, miksi haluat että sulla on kuukautiset? Helposti pääsee niistä eroon esim. hormonikierukalla tai minipillereillä. 

Yhdes työpaikas oli naisten vessas pienet kaapit ja niihin avaimet työntekijöillä, saattoi säilyttää niissä vaikka hammasharjaa tai pyyhettä. Tee ehdotus kaapeista pomolle jos iso vessa mihin mahtuu.

Vierailija
113/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh?? Mä olen avokonttorissa töissä, 90% työkavereista miehiä. Mulla on tamponit työpöydän vetolaatikossa. Otan sieltä tamponin käteeni, nousen penkistä ylös, kävelen vessaan, laitan oven lukkoon, hoidan hommat. Ketään ei voi vähempää kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, niin mitäs noloa siinä on. Jokaisella terveellä naisella ja tytöllä on joskus menkat. 

Kerran otin särkylääkettä menkkakipuihin työkavereiden (niiden miesten) nähden. Joku kysyi, että sattuuko mua johonkin. Vastasin että "joo, mahaan". "Ai miks, ootko syöny jotain outoo?" "Ei, menkat vaa." "Aijaa, no voi, kurjaa. Katoitteko eilen sen matsin muuten?" Et kyllä ne aikuiset miehet on tottunu siihen, että joskus naisilla sattuu mahaan. Jos ei oo, ni alkaa olla jo aika.

Siis miksi et voinut vain sanoa että "vähän pientä päänsärkyä ollut, ei sen kummempaa" tms, mikä tarve ruveta avaamaan noin henkilökohtaisia asioita työkavereille ihan tuosta vaan?

Miks menkat ois henkilökohtaisempi asia kuin päänsärky? Miks ihmeessä niiden takia tarvis valehdella?

Vierailija
114/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en nyt suorastaan riemusta kiljuen ja tampponeja/siteitä heilutellen vessaan kirmaa. Olen ratkaissut asian seuraavilla tavoilla:

-käsilaukku mukaan ja varusteet laukussa

-side taskuun

-side kääräistynä paperin sisään

-oikein kekseliäällä tuulella olen vienyt siteet odottamaan vessaan esimerkiksi käsipaperitelineen sisälle, siis käsipaperipinkan päälle ja kansi takaisin kiinni

Vierailija
115/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu raskaaksi, niin et tarvitse siteitä. Vessassa joudut kyllä ravaamaan, mutta eipä kukaan epäile kuukautisia.

Vierailija
116/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita side tai tamponi rintaliiveihin jo aamulla.

Noniin nyt kaikki naiset heittämään pois kananfileet ja toppaukset. Siteitä tilalle ja varustuksen kokoa voi säätää eri määrillä siteitä rintsikoissa. Toki pitää muistaa ottaa uusi aina vuorotellen eri kupeista ettei ala tissit näyttää eriparilta

Mulla on tissit niin eripariset että toiseen menee hyvin pari sidettä, kun vajentuu niin vessapaperia vaan tilalle.

Lisäksi aluspöksyissä on tasku, tuolla maailmalla ne on kai osanneet tätäkin ongelmaa ajatella.

Vierailija
117/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta jos joku on ehtinyt ehdottaa jo kuukuppia niin peukut sille. Ei tarvii penkoa laukkua tai ylipäätään kantaa mitään mukana kädessä tai taskussa. Iso plussa myös se, että vessasa ei tarvii ravata niin useasti.

Vierailija
118/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle oli pääsemätön ongelma, että vessoissa oli kannettomat roskikset! Arveli muiden niitä tutkivan ja näkevän siteet (käytetyt!). En ollut ymmärtäntyt tätäkään koskaan ongelmana pitää.

Mites te muut? Onko kauheita traumoja tai harhautusliikkeitä sen käytetyn siteen tai tamponin hävityksessä (WC-pönttöönhän niitä ei saisi laittaa.... menee tukkoon; väärä jäte vessajätteessä  - epäekologista).

Mä olen vain laittanut kannelliseen roksikseen tai sitten sitaissut WC-paperiin ja sen roskikseen (jossa ei sitä kantta).

Jättääkö joku rehvakkaasti esille - veripuoli päälle? ;-)

Vierailija
119/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuota just että miten sen hoitaa kun ihan vieressä istuu joku??

No esimerkkitilanne: otat käsipaperia, kaivat laukkuasi, joka on jalkojesi juuressa, laitat siteen käsipaperiin, ja sen kanssa kävelet vessaan. Tai siinä kohtaa käännyt vähän poispäin ja sujautat sen pikapikaa paidan alle

Tai hihaan (jos on siis pitkähihainen paita) ja vähän pitää sormilla hihasta kiinni, niin ei putoa :)

Vierailija
120/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesuksen perkele taas... Siis mitä väliä vaikka kävelisit sen tampax-paketti kädessä ja levautat sen keskelle lattiaa? Miespuolisia ei kiinnosta ja varmaan niillä firman muillakin naisilla on joskus ollut menkat. Miten sä edes kehtaat ostaa niitä vai teetkö niin kuin teinitkin, että hirveästi kaikkee muuta ostosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän