Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te avokonttorissa tms istuvat hoidatte menkat?

Vierailija
14.06.2017 |

Istun töissä isossa huoneessa, avokonttorissa, jossa ympärilläni aika lähelläkin ihmisiä. Miten menisin menkkojen aikana vessaan? En jaksaisi raahata koko laukkua aina mukaan, mutta miten saan huomaamattomasti siteen/tampoonin mukaani? :D
miten muut hoitaa tämän??

Kommentit (241)

Vierailija
81/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh?? Mä olen avokonttorissa töissä, 90% työkavereista miehiä. Mulla on tamponit työpöydän vetolaatikossa. Otan sieltä tamponin käteeni, nousen penkistä ylös, kävelen vessaan, laitan oven lukkoon, hoidan hommat. Ketään ei voi vähempää kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, niin mitäs noloa siinä on. Jokaisella terveellä naisella ja tytöllä on joskus menkat. 

Kerran otin särkylääkettä menkkakipuihin työkavereiden (niiden miesten) nähden. Joku kysyi, että sattuuko mua johonkin. Vastasin että "joo, mahaan". "Ai miks, ootko syöny jotain outoo?" "Ei, menkat vaa." "Aijaa, no voi, kurjaa. Katoitteko eilen sen matsin muuten?" Et kyllä ne aikuiset miehet on tottunu siihen, että joskus naisilla sattuu mahaan. Jos ei oo, ni alkaa olla jo aika.

Siis miksi et voinut vain sanoa että "vähän pientä päänsärkyä ollut, ei sen kummempaa" tms, mikä tarve ruveta avaamaan noin henkilökohtaisia asioita työkavereille ihan tuosta vaan?

Koska en pidä valehtelemisesta. Sitäpaitsi miksi päänsärky on parempi syy ottaa särkylääkettä kuin menkkakivut? 

Koska menkoista raportointi on too much information ja voi nolostuttaa kyselijän. Valkoinen valhe on korrektimpi kuin "verinen" totuus.

Vierailija
82/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh?? Mä olen avokonttorissa töissä, 90% työkavereista miehiä. Mulla on tamponit työpöydän vetolaatikossa. Otan sieltä tamponin käteeni, nousen penkistä ylös, kävelen vessaan, laitan oven lukkoon, hoidan hommat. Ketään ei voi vähempää kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, niin mitäs noloa siinä on. Jokaisella terveellä naisella ja tytöllä on joskus menkat. 

Kerran otin särkylääkettä menkkakipuihin työkavereiden (niiden miesten) nähden. Joku kysyi, että sattuuko mua johonkin. Vastasin että "joo, mahaan". "Ai miks, ootko syöny jotain outoo?" "Ei, menkat vaa." "Aijaa, no voi, kurjaa. Katoitteko eilen sen matsin muuten?" Et kyllä ne aikuiset miehet on tottunu siihen, että joskus naisilla sattuu mahaan. Jos ei oo, ni alkaa olla jo aika.

Siis miksi et voinut vain sanoa että "vähän pientä päänsärkyä ollut, ei sen kummempaa" tms, mikä tarve ruveta avaamaan noin henkilökohtaisia asioita työkavereille ihan tuosta vaan?

En edes usko tuota juttua. Kukaan mies ei kysyisi ai miksi sattuu mahaan. Eikä nainenkaan, ainakaan jos on yhtään käytöstapoja. On epäkohteliasta alkaa kysellä miksi joku ottaaa särkylääkettä tai miksi jonkun mahaan sattuu - olipa sitten mies tai nainen kyseessä.

Epäkohteliasta? Eikö saa edes kysyä toiselta, sattuuko johonkin jos huomaa hänen popsivan särkylääkkeitä. Tietysti jos sitä nyt kauheasti alkaa inttämään että mihin sattuu ja miksi sattuu jne. niin voihan se epäkohteliaaksikin muuttua, kohtuus kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää oli?

Miten sinä teininä selvitit tämän ongeman koulussa?

Vierailija
84/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes usko tuota juttua. Kukaan mies ei kysyisi ai miksi sattuu mahaan. Eikä nainenkaan, ainakaan jos on yhtään käytöstapoja. On epäkohteliasta alkaa kysellä miksi joku ottaaa särkylääkettä tai miksi jonkun mahaan sattuu - olipa sitten mies tai nainen kyseessä.

Särkylääkkeenkin voi ottaa vessassa tai vaikka kahvihuoneessa silloin,kun järjestää sinne itsensä yksinään.

Johan on ongelmat ... mutta onhan siitä sentään jotain huvia, kun saa lukea vastauksia.

Vierailija
85/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miesvaltaisessa paikassa ja täysin avoin tila. Sermit odottaa laittoaan..ongelma on se, että mun tilaa ei juuri voi peittää sermein, kun otan asiakkaat vastaan, ne kolme, jotka viikon aikana käy. Muut ei saa aikaiseksi tehdä omia tilojaan. Tykkäävät huudella. Minä laitan menkkapäivänä joko sellaisen pusakan, jossa on taskut tai sitten laitan housujen taskuun. Vessassa ei ole tiloja ja on vain yksi vessa. Luonnollinen asia, mutta silti taitaa meidän työpaikan miehiä nolostuttaa. Ainakin kerran meni ihan punaiseksi pomo, kun sattui näkemään, että otan siteitä kaapistani. Meillä ei siis ole edes pukutiloja erikseen naisille. 

Oon aatellut, jos ompelisi muutamaan vaatteeseen sidepiilon. 

Kylläpä nuo työpaikkasi miehet kuulostavat herkiltä mimosoilta kun heitä noin pitää varjella ja silti helposti nolostuvat. Mitenkähän tuollaiset mahtavat muuten elämästä selvitä?

Vierailija
86/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kaivan laukusta, ja laitan esim paidan alle piiloon mahdollisimman huomaamattomasti. (Esim kännykkä/käsipaperi peittona siirrän laukusta). Itellä paljon miehiä ympärillä ni ei ihan kehtaa avoimesti sitä ottaa.

Niin tuota just että miten sen hoitaa kun ihan vieressä istuu joku??

Niin, sinulle just kerrottiin yksi vaihtoehto yllä. Yleensä työpaikan naistenvessoissa on myös kaappi, jonne voi jättää toilettiaukun, jossa on siteitä tai tamponeita

Vierailija
87/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoiden sisään! Siellä säilytän itse, ja kun laittaa hyvään kohtaan ainakaan tamponia ei edes tunne, siteestä en tiedä.

Vierailija
88/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yleensä tiukat farkut, joten taskuun en saa tungettua, plus joku huomaisi kun laukusta kaivan ja alan taskuun tunkemaan....

Laukkua en jaksa aina raahata, eikö sekin oo epäilyttävää? En halua että kaikki tietää millon mulla on menkat

Niin on se hirveätä. Olla Normaali Nainen. Kukaan ei kato ymmärräkään että menstruoit. Voi elämä..........

Vierailija
89/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas onneksi käytän kuukuppia niin ei tarvitse tämmöisiä asioita miettiä.

Ja tuo kikka että aamulla tamponi ja side molemmat, päivällä tamponi pois, niin eikö vituta pitää turhaan sitä sidettä se puoli päivää!? Sehän on muutenkin epämukava niin sitten koko päivä istua siinä samassa siteessä.

Miksi se ketuttaisi sen enempää kuin ilman tamponiakaan? Tai pienemmän vuodon päivinä tai silloin kun menkat eivät ole vielä alkaneet, mutta tiedät niiden alkavan pian?

Vierailija
90/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen merkkivalosysteemi. Kun on tamponinvaihdon aika, painan nappia ja työpisteen päällä oleva punainen lamppu syttyy. Dedikoitu kuukautissuojahenkilö tulee kärryn kanssa paikalle (vastaava jota VR käyttää minibistrokärryissään) ja valitsen tarpeisiini parhaiten sopivan suojan. Maksan sen ja menen vessaan vaihtamaan. Helppoa ja kätevää. Ja suojat saa edulliseen työnantajan subventoimaan hintaan.

Vierailija
91/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun töissä isossa huoneessa, avokonttorissa, jossa ympärilläni aika lähelläkin ihmisiä. Miten menisin menkkojen aikana vessaan? En jaksaisi raahata koko laukkua aina mukaan, mutta miten saan huomaamattomasti siteen/tampoonin mukaani? :D

miten muut hoitaa tämän??

Oletko aikuinen vai 13-vuotias?

Vierailija
92/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas onneksi käytän kuukuppia niin ei tarvitse tämmöisiä asioita miettiä.

Ja tuo kikka että aamulla tamponi ja side molemmat, päivällä tamponi pois, niin eikö vituta pitää turhaan sitä sidettä se puoli päivää!? Sehän on muutenkin epämukava niin sitten koko päivä istua siinä samassa siteessä.

Miksi vituttaisi kun se side on lähes kuiva? Ei se turhaan ole siellä kun jotain pientä ohivuotoa on joka tapauksessa. Ja kuule, on sitä kupit kokeiltuna täälläkin. On erinäisiä syitä miksi se ei kaikille sovi, joita en ala tässä luetella.

Vierailija
93/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulee, että muut seuraa ja tarkkailee.

Tosiasiassa ketään ei kiinnosta kuin omat asiansa.

Vierailija
94/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut pyytäväni miespuolisen assistenttini käskemisestä Tampax-ostoksille.

Ehkä ensi kuussa!

Vierailija
95/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota meikkilaukku matkaan. Jos joku kyselee, voit vastata vitsinä, että käyt sheivaamassa sääret ja naurat päälle.

Vierailija
96/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen haaveillut pyytäväni miespuolisen assistenttini käskemisestä Tampax-ostoksille.

Ehkä ensi kuussa!

Go go girl! Sexual power!

Vierailija
97/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laukun kanssa voi kävellä vessaan. Oikeasti ketään ei kiinnosta NIIN paljon. Moni ottaa lääkkensäkin vessassa, esim. joidenkin diabeettikkojen pitää joka päivä käydä ottamassa insuliinipistos ja moni taitaa sen vessassa tehdä.

Vierailija
98/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan siteet ja tamponit viulukoteloon, jonka sitten otan mukaan töihin. Kukaan ei taatusti arvaa, että minulla on kuukautiset, kun lähde kotelon kanssa vessaan.

Vierailija
99/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujauta tamponi korvan taakse. Kätevää.

Vierailija
100/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat paksun mustekynän ja korvaat sisukset tamponilla. Kynän kanssa voi huomaamattomasti liikuskella konttorissa kuin konttorissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi