Miten te avokonttorissa tms istuvat hoidatte menkat?
Istun töissä isossa huoneessa, avokonttorissa, jossa ympärilläni aika lähelläkin ihmisiä. Miten menisin menkkojen aikana vessaan? En jaksaisi raahata koko laukkua aina mukaan, mutta miten saan huomaamattomasti siteen/tampoonin mukaani? :D
miten muut hoitaa tämän??
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Laita side tai tamponi rintaliiveihin jo aamulla.
Noniin nyt kaikki naiset heittämään pois kananfileet ja toppaukset. Siteitä tilalle ja varustuksen kokoa voi säätää eri määrillä siteitä rintsikoissa. Toki pitää muistaa ottaa uusi aina vuorotellen eri kupeista ettei ala tissit näyttää eriparilta
Ei luulisi olevan ongelma. Mutta muuten olen sitä mieltä, että jos farkkujen taskuun ei mene edes litteä side, farkut ovat muutenkin liian tiukat, ja tuskin näyttävät kovin hyvältä päällä.
Nutturaan tai ponnariin saa piilotettua koko päivän tamponit.
Oon nauranut ääneen näitä vinkkejä lukiessani :D
Vierailija kirjoitti:
Ei luulisi olevan ongelma. Mutta muuten olen sitä mieltä, että jos farkkujen taskuun ei mene edes litteä side, farkut ovat muutenkin liian tiukat, ja tuskin näyttävät kovin hyvältä päällä.
Ei sun tarvitse koko päivää sielä taskussa niitä kuljettaa. Vai kärsiikö sun tyyli siinä max 2 minuutin aikana kun kävelet vessaan? Jos näin on niin on sulla prioriteetit
Käytä kuukuppia. Ei tule näitäkään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?? Mä olen avokonttorissa töissä, 90% työkavereista miehiä. Mulla on tamponit työpöydän vetolaatikossa. Otan sieltä tamponin käteeni, nousen penkistä ylös, kävelen vessaan, laitan oven lukkoon, hoidan hommat. Ketään ei voi vähempää kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, niin mitäs noloa siinä on. Jokaisella terveellä naisella ja tytöllä on joskus menkat.
Kerran otin särkylääkettä menkkakipuihin työkavereiden (niiden miesten) nähden. Joku kysyi, että sattuuko mua johonkin. Vastasin että "joo, mahaan". "Ai miks, ootko syöny jotain outoo?" "Ei, menkat vaa." "Aijaa, no voi, kurjaa. Katoitteko eilen sen matsin muuten?" Et kyllä ne aikuiset miehet on tottunu siihen, että joskus naisilla sattuu mahaan. Jos ei oo, ni alkaa olla jo aika.
Siis miksi et voinut vain sanoa että "vähän pientä päänsärkyä ollut, ei sen kummempaa" tms, mikä tarve ruveta avaamaan noin henkilökohtaisia asioita työkavereille ihan tuosta vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?? Mä olen avokonttorissa töissä, 90% työkavereista miehiä. Mulla on tamponit työpöydän vetolaatikossa. Otan sieltä tamponin käteeni, nousen penkistä ylös, kävelen vessaan, laitan oven lukkoon, hoidan hommat. Ketään ei voi vähempää kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, niin mitäs noloa siinä on. Jokaisella terveellä naisella ja tytöllä on joskus menkat.
Kerran otin särkylääkettä menkkakipuihin työkavereiden (niiden miesten) nähden. Joku kysyi, että sattuuko mua johonkin. Vastasin että "joo, mahaan". "Ai miks, ootko syöny jotain outoo?" "Ei, menkat vaa." "Aijaa, no voi, kurjaa. Katoitteko eilen sen matsin muuten?" Et kyllä ne aikuiset miehet on tottunu siihen, että joskus naisilla sattuu mahaan. Jos ei oo, ni alkaa olla jo aika.
Siis miksi et voinut vain sanoa että "vähän pientä päänsärkyä ollut, ei sen kummempaa" tms, mikä tarve ruveta avaamaan noin henkilökohtaisia asioita työkavereille ihan tuosta vaan?
Itsehän kysyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes usko tuota juttua. Kukaan mies ei kysyisi ai miksi sattuu mahaan. Eikä nainenkaan, ainakaan jos on yhtään käytöstapoja. On epäkohteliasta alkaa kysellä miksi joku ottaaa särkylääkettä tai miksi jonkun mahaan sattuu - olipa sitten mies tai nainen kyseessä.
Ymmärrän toisaalta ongelman, en itsekään halua "kuuluttaa kaikille" että minulla on menkat. Itse yleensä ennakoin. Kaivan tamponin laukusta ja sujautan sen taskuun lähtemättä paikalta yhtään mihinkään. Tähän tuskin kukaan kiinnittää huomiota. Vähän myöhemmin sitten nenen vessaan vaihtamaan tamponin.
Ja tuolle, joka kertoi selviävänsä koko työpäivän OBn maxi-tamponilla (superplus?) niin mulla sellainen pitää pahimmillaan vain tunnin-pari (ekoina päivinä).
I feel you, sister. Tämä on vähän sama asia, kun festareilla miehet joutuvat kakkoshädän iskiessä jonottamaan naisten kanssa bajamajoihin. Luonnollista, mutta vähän nolottaa silti.
Suosittelisin sinulle meikkipussukkaa. Eka kerta sitä kantaessa tuntuu varmaan oudolta, mutta tuskin se enää sen jälkeen niin vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän konttorissa on sellainen sääntö, että aina, kun lähtee vessaan vaihtamaan siteen/tamponin, tulee asia ilmoittaa kaikille. Voi joko käydä yksitellen kertomassa kaikille henkilökohtaisesti tai sitten voi käydä lainaamassa megafonia, jotta kaikki varmasti kuulevat samalla kertaa. On kuitenkin ehdottoman tärkeää, että kaikki saavat tietää tämän asian. Muuten joku voi loukkaantua. Itsellenikin on kerran käynyt niin, että en saanut tietää asiasta. Vasta ruokatunnilla kuulin, että Päivi oli käynyt vaihtamassa tamponinsa 10 minuuttia sitten. En ole sen koommin Päiville puhunut.
Meillä on töissä sellainen kuulutuslaite, jolla saa valittua haluaako kuulutuksen johonkin tiettyyn tilaan vai koko rakennukseen. Siinä kaikki käy sitten vuorotellen kuulutuksensa tekemässä. Ei mene keneltäkään tieto ohi ja pahalta mieleltä vältytään näppärästi. Suosittelen teillekin.
En oo muuten ikinä työpaikalla sidettä vaihtanut, aamun siteen vaihdan illalla kotona :)
Aamulla laitan sekä siteen että tamponin. Ruokiksella tamponi pois ja siteellä pärjään loppupäivän.
Omistan myös sellaisen matkailijan passipussukan jonka voi laittaa huomaamattomasti paidan alle. Sellaiseenkin mahtuisi side jos ei taskullisia vaatteita sinä päivänä olisi. En kylläkään ole käyttänyt.
Ekoina päivinä sujautan vaihtosuojan laukusta hihaan tai taskuun. Niukempina päivinä työpäivä mennään pelkästään yhdellä tuplasuojalla, eli kotona asennetaan sekä tamponi että side. Kesken päivän käydään poistamassa tamponi, jolloin loppupäivä pärjätään sillä siteellä, joka housuissa on jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että menkat ovat yksi jumalattoman harvoista asioista joiden suhteen naiset eivät ole etuoikeutetussa asemassa miehiin nähden.
Menkat konttorissa on tämänkin naikkosen suurin ongelma. Töitä on, varmasti puolisokin, mutta menkkojen kaltaisesta triviaalista asiasta tehdään helpon elämän tuottamassa tylsyydessä ongelma. Onneksi valkoritarit ja koko yhteiskunta tarvittaessa syöksyy apuun :)
Olet ääliö. Jos joku kirjoittaa vauva-palstalle jostain aiheesta, niin se ei tarkoita, että asia olisi hänen SUURIN ongelma, tai edes erityisen suuri ongelma. Asia saattaa olla vain aihe, joka tuli ohimennen joskus mieleen, ja sitä mietti hetken.
Jos esität väitteen, että menkat konttorissa olisi ap:n suurin ongelma, niin joudut kyllä perustelemaan väitteesi, koska väitteesi on puhtaasti vain oman mielesi tuotoksia eikä liity mihinkään ap:n kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en pidä valehtelemisesta. Sitäpaitsi miksi päänsärky on parempi syy ottaa särkylääkettä kuin menkkakivut?
Voi jestas onneksi käytän kuukuppia niin ei tarvitse tämmöisiä asioita miettiä.
Ja tuo kikka että aamulla tamponi ja side molemmat, päivällä tamponi pois, niin eikö vituta pitää turhaan sitä sidettä se puoli päivää!? Sehän on muutenkin epämukava niin sitten koko päivä istua siinä samassa siteessä.
Pidän housut jalassa ja kuukautissuojan.
Sinäkö AP istuskelet paljaalla perseellä koppitoimistossasi, ovi lukossa?
Tss:än ja tamponien yhteyttä ei ole koskaan voitu todistaa. Se varoitus on sielä siksi että jos joku sen saa ei voi syyttää tamponimerkkiä. Tss bakteereja on jokaisella naisella jo ja ne saattaa riehaantua ihan muutenkin kuin tamponista