Miten te avokonttorissa tms istuvat hoidatte menkat?
Istun töissä isossa huoneessa, avokonttorissa, jossa ympärilläni aika lähelläkin ihmisiä. Miten menisin menkkojen aikana vessaan? En jaksaisi raahata koko laukkua aina mukaan, mutta miten saan huomaamattomasti siteen/tampoonin mukaani? :D
miten muut hoitaa tämän??
Kommentit (241)
Huikkase viereisen looshin miehelle,että viitsiskös lounaalla käydessäsi käydä ostamassa tamponeja. Niin voitte keskustella luonnollisesti asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä tiukat farkut, joten taskuun en saa tungettua, plus joku huomaisi kun laukusta kaivan ja alan taskuun tunkemaan....
Laukkua en jaksa aina raahata, eikö sekin oo epäilyttävää? En halua että kaikki tietää millon mulla on menkat
No osta uudet löysemmät ja laitat taskuun jo kotona. Tai sitten sun pitää vaan antaa vuotaa yli, jos ei neuvot kelpaa.
Otan siteen käteeni. Kävelen vessaan. Vaihdan siteen. Menen takaisin paikalleni.
Mutta ihan oikeasti hei. Kovin moni ei edes huomaa, että joku liikkuu käytävällä, saati sitten huomaa sidettä kädessä. Ja miksi sitä pitäisi nolostella?
Kuukuppi kulkee jalkovälissä mukana kätevästi.
Huomaatko itse aina, jos työkaverisi ottaa kesken päivän laukusta, työpöydän laatikosta tms jotain? Jos huomaat, syynäätkö tarkkaan että mitä hän sieltä otti? Niin, tuskimpa. Yhtä vähän sinuun kiinnitetään huomiota.
Itse käytän pientä meikkipussia, josta joku jo mainitsikin. Tai sitten jätät ne siteet ja tamponit työpaikan vessaan?
Meillä on veskissä kori, jossa on siteitä ja tampooneja yms. Osastosihteeri huoltaa.
Kaikesta sitä tehdään ongelma. Maailman luonnollisin asia, ei sitä pitäisi hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Sujautan tamponin suuhuni esim. hampurilaisen välissä.
Näin voin huoletta astella vessaan. Jos joskus kävisi niin hullusti, että joutuisin puhumaan matkalla, niin olen harjoitellut tamponin nielemistä kotioloissa.
Eivätkö nämä ole jokanaisen taitoja? Olet ilmeisen nuori?
Hyvä toi hamppari-idea! Tamponin voi myös sujauttaa banaanin sisään koverrettuun koloon. "Mä käyn vaan pikaisesti vessassa tän banaanin kanssa". Kukaan ei epäile mitään.
Käärin päivän aikana kuluvat tamponit kotona paperinenäliinoihin. Töissä olen aivastavinani/niistäväni. Näin kätevästi saan tamponi sieraameeni.
Ja eikun pystypäin kohti wc-tiloja.
Täytyy kyllä sanoa, että menkat ovat yksi jumalattoman harvoista asioista joiden suhteen naiset eivät ole etuoikeutetussa asemassa miehiin nähden.
Menkat konttorissa on tämänkin naikkosen suurin ongelma. Töitä on, varmasti puolisokin, mutta menkkojen kaltaisesta triviaalista asiasta tehdään helpon elämän tuottamassa tylsyydessä ongelma. Onneksi valkoritarit ja koko yhteiskunta tarvittaessa syöksyy apuun :)
Meidän konttorissa on sellainen sääntö, että aina, kun lähtee vessaan vaihtamaan siteen/tamponin, tulee asia ilmoittaa kaikille. Voi joko käydä yksitellen kertomassa kaikille henkilökohtaisesti tai sitten voi käydä lainaamassa megafonia, jotta kaikki varmasti kuulevat samalla kertaa. On kuitenkin ehdottoman tärkeää, että kaikki saavat tietää tämän asian. Muuten joku voi loukkaantua. Itsellenikin on kerran käynyt niin, että en saanut tietää asiasta. Vasta ruokatunnilla kuulin, että Päivi oli käynyt vaihtamassa tamponinsa 10 minuuttia sitten. En ole sen koommin Päiville puhunut.
Miksi ujostella näin luonnollisen asian kanssa?
Housut alas/hame ylös vai siitä vain vaihtamaan. Jos samanaikaisesti on varsinainen wc-hätä, niin silloin tietysti toiminnon voi suorittaa tämän yhteydessä.
Kyllä näkee, ettei nykyään harrasteta edes kaupoista näpistelyä! Vai alastiko sinä siellä olet, kun et osaa esim. sujauttaa tamppoonia laukusta hihaan?
Tai siteen voi sujauttaa sen hetkeksi vaikka kaula-aukosta.
Itse kyllä suosin neuletakkia, jossa on taskut.
Onko ap ihan aikuinen ihminen? Miten voi kuukautiset hävettää noin paljon? Luuletko että siellä avokonttorissa työkaverit ei tiedä, että useimmilla alle 40 vuotiailla on kuukautiset kerran kuukaudessa, jos eivät ole raskaana. Siis niinq tosi noloo! Omg!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä tiukat farkut, joten taskuun en saa tungettua, plus joku huomaisi kun laukusta kaivan ja alan taskuun tunkemaan....
Laukkua en jaksa aina raahata, eikö sekin oo epäilyttävää? En halua että kaikki tietää millon mulla on menkat
No osta uudet löysemmät ja laitat taskuun jo kotona. Tai sitten sun pitää vaan antaa vuotaa yli, jos ei neuvot kelpaa.
Mäkin laitan jo kotona sen siteen housujen takataskuun. Ei se sieltä mihinkään näy. Ja käytän varmuuden vuoksi ob:n isoimpia tamponeja, laitan kotona ennen töihin lähtöä ja vaihdan sen taas kotiin tultuani. Sitä voi pitää 9h yhtäsoittoa eikä ohivuotoja tule.
Otat laukun, huudahdat että "pakko käydä paskalla" ja kävelet vessaan.
Kaikkein varmin tapa välttää kiusaantuneisuus työyhteisössä, on nielaista tarvittava tamponi jo edellisenä päivänä.
Vessassa ollessasi se tulee kätevästi luonnollista tietä ulos ja on valmiina käytettäväksi pikkuhuuhtelun jälkeen.
Istun ja vuodan.
Meillä on naisten vessassa kaappi, jossa jokainen voi säilyttää esim. tamponejaan.
Mulla on töissä sellsinen pieni olan yli menevä laukku jossa on mun oma sekä työkännykkä. Sinne voi laittaa siteet tai tamponit.
Itsellä kans on pikkulaukku, jossa kannan kännykkää, lompakkoa, ja sidettä pitkin duunipäivää