Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran omistaja, minkä takia et suostu ymmärtämään sitä, että jotkut ihan oikeasti pelkäävät koiria?

Vierailija
14.06.2017 |

Jäät vaan jankkaamaan, että ei tää mitään tee, tää on ihan kiltti vaikka toinen on monta kertaa pyytänyt viemään koiran pois.

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä jotkut ihmiset tajua, et koira voi pelätä vieraita ihmisiä.

Ja sellaisen koiran kouluttaminen on omistajan vastuulla, eikä sellaista koiraa tuoda esim. yleisötapahtumiin. On surullista katsoa, kun näitä pieniä sylikoiria täriseen pelkoaan. Ja koskee ne kiellot näitä pikkukoiriakin, ei niitäkään saa tuoda esim. kauppaa ja kahviloihin.

Ai että koira tulee kouluttaa hyväksymään kaiken kohtelun. Lapsi kun juoksee kohti ja tökkää sormella silmään, niin se vaan pitää hyväksyä?

No kun se nyt sattuu menemään niin, että jos lapsi tökkäsee koiraa silmään = vanhemmat maksavat tarvittaessa eläinlääkärin ja lasta torutaan. Jos koira puree lasta = koira menee piikille.

Vierailija
62/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kouluttaminen on omistajan vastuulla, mutta voisiko mammat edes yrittää koulia ne lapsensakin sellaisiksi ettei vierasta koiraa tulla lääppimään suinpäin? Näitäkin näkee tuolla kulkiessa harmittavan usein. Sitten loukkaannutaan kun koiran omistaja sanoo ei. Mutkun Nikopietari ihan vähän vaan ois halunnut halia vierasta koiraa. Kai ne käytöstavat voi opettaa myös lapsille, ennen kun ne tuodaan ihmisten ilmoille. Minä kyllä pidän koirani kurissa, mutta teidän lapsia minun ei tarvitse kai kasvattaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin koiranomistaja, ja minua ärsyttävät silti suunnattomasti nämä "ei tää mitään tee" -koiranomistajat, jotka pitävät koiriaan kaupunkialueella vapaana ja sitten suuttuvat, kun joku siitä hermostuu. Oma koirani on kolmekiloinen, joten todellakin jos joku 40 kilon koiranmötikkä syöksyy vapaana sitä kohti, niin nappaan sen syliin, ja vaikka en muutoin itse koiria pelkääkään, niin kyllä siinä tilanteessa aika paniikkiin menee. Ja TIEDÄN, että koiraa ei saisi ottaa syliin tuollaisessa tilanteessa, mutta mitä muutakaan voi tehdä?

Vastikään joku kunnon wt-tantta sekarotuisen jättiläisensä kanssa päästi sen vapaana olevan koiransa ryntäämään oman koirani luo, ja kun sitten oma pikkukoira sylissä huusin kauhuissani kun se mötikkä hyppi ja tavoitteli koiraani, niin tantta sai raivokohtauksen ja alkoi rääkyä "miksi huudat, senkin hullu?!". Ei olisi häneltä varmaan riittänyt ymmärrystä koirapelkoisia kohtaan.

En ihmettele, miksi koiranomistajia vihataan. Itse pidän koirani kiinni, enkä koskaan päästä sitä vieraiden ihmisten luo. Vaikka itse rakastan koiria, ymmärrän hyvin, että joku muu voi pelätä niitä kuollakseen. On niitä fobioita minullakin, vaikka ne eivät koiriin kohdistukaan. Miksi koirapelko aiheuttaa joissakin koiranomistajissa näin kauheaa raivoa?

Vierailija
64/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sellaisen koiran kouluttaminen on omistajan vastuulla, eikä sellaista koiraa tuoda esim. yleisötapahtumiin. On surullista katsoa, kun näitä pieniä sylikoiria täriseen pelkoaan. Ja koskee ne kiellot näitä pikkukoiriakin, ei niitäkään saa tuoda esim. kauppaa ja kahviloihin.

Ai että koira tulee kouluttaa hyväksymään kaiken kohtelun. Lapsi kun juoksee kohti ja tökkää sormella silmään, niin se vaan pitää hyväksyä?

Koirankin tulee sietää siinä missä odotetaan ihmisenkin sietävän. Tuolla on tavaton määrä ihmisiä, jotka ei osaa käyttäytyä, mutta niidenkin kanssa pitää vaan oppia elämään. Ei kukaan toista ihmistäkään pure, joten miksi koirallakaan olisi lupa purra.

Vierailija
65/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se nyt sattuu menemään niin, että jos lapsi tökkäsee koiraa silmään = vanhemmat maksavat tarvittaessa eläinlääkärin ja lasta torutaan. Jos koira puree lasta = koira menee piikille.

Lasta torutaan? "Voi hellantuutelis älä tee toiste". Jos koiranomistajat on itsekkäitä, niin on kyllä myös nykyvanhemmat. Ihan vässyköitä lastensa kanssa. 

Vierailija
66/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirankin tulee sietää siinä missä odotetaan ihmisenkin sietävän. Tuolla on tavaton määrä ihmisiä, jotka ei osaa käyttäytyä, mutta niidenkin kanssa pitää vaan oppia elämään. Ei kukaan toista ihmistäkään pure, joten miksi koirallakaan olisi lupa purra.

Mites se ihminen reagoi kun vieras ihminen käy päälle? Tyynesti antaa niin tapahtua? Vai puolustautuu?

Vierailija
67/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta torutaan? "Voi hellantuutelis älä tee toiste". Jos koiranomistajat on itsekkäitä, niin on kyllä myös nykyvanhemmat. Ihan vässyköitä lastensa kanssa. 

No käydään kasvatuskeskustelu tai jotain muuta vastaavaa. Jos et muuten ymmärtänyt pointtia.

Vierailija
68/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se ihminen reagoi kun vieras ihminen käy päälle? Tyynesti antaa niin tapahtua? Vai puolustautuu?

Itsepuolustusoikeus on vain ihmiselle, ei eläimellä. Sehän teissä rakinomistajissa on ongelmana, että te kuvittelette, että rakeillanne on samat oikeudet kuin ihmisillä. Ei ole.

Vierailija
69/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku käy päälle tai hyökkää vihaisena kohti, puolustaudun kaikin käsillä olevin keinoin. Kaupunkikoirat ovat onneksi hyvin opetettuja, mutta heti ensimmäisellä omakotialueella alkaa ohikulkijoiden uhkailu.  

Vierailija
70/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee yli ymmärryksen, että tulkitaan koiravihaksi, jos ei pidä siitä että ne tulee hyppimään päin. Kuten myös se, että ei saisi mennä mihinkään, missä on koiria. Eli ei saa lähteä kotoa ulos? Tuttujen koiria rapsutan, jos saan luvan ja vaistoan, että ovat kilttejä. Outoja ja vihaisia on syytä varoa.

Vierailija
71/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun niitä pirun elukoita pitää palvoa jokaisen lähes toisena päivätyönään kun ne on niin rakkaista, ihania, kilttejä, jne...Koiranne ei ole minulle mikään perheenjäsen vaan jotain jota  oikeasti pelkään johtuen juurikin noista, että ei se mitään tee kun on  se kiltti. Kyllä ne kiltitkin koirat PUREE! Eläin on yhtä arvaamaton kuin ihminenkin. Tässäkään asiassa ei ole ennustettavuutta. Ja turha lähteä syyttämään miksikään ärsyttäjäksi, joka sillkaa pahuttaan on kiusannut kilttiä koiraan niin, että se puree.

Diggasin tästä ja lupaan huomioida koirapelkosi tänä kesänä. Aistin että vihdoinkin joku koirapelkoinen joka hahmottaa minun ihmiskammoni.

Let's be friends.

Vierailija
72/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mum päälle ole yksikään lapsi koskaan tullut. Kora on.

Vierailija
73/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepuolustusoikeus on vain ihmiselle, ei eläimellä. Sehän teissä rakinomistajissa on ongelmana, että te kuvittelette, että rakeillanne on samat oikeudet kuin ihmisillä. Ei ole.

Älä yleistä! Mä en kuvittele että koirilla on samat oikeudet, mutta tiedän miten ne toimii uhattuina. Koulutettukin koira. Joten jos jotain pelottaa, niin sillon tuskin tarvitsee tulla liki koirakkoa valittamaan että pelottaa. Meillä on kuitenkin oikeus tehdä normaalisti koulutetun koirani kanssa hihnalenkkejä kaupungille, vaikka siellä nyt jotain saattaisikin koirat yleisesti ottaen pelottamaan. 

Vierailija
74/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet koiranomistajat ihan suoraan rikkovat lakia pitämällä koiransa irti taajamissa. Käyn juoksemassa lähes påivittäin ja joka kerta törmään näihin jotka pitävät koiraansa irti lenkillä. Pelkään itselleni vieraita eläimiä ja useita kertoja on isokin koira lähtenyt juoksemaan perään tai tullut hyppimään vasten. Kaikilla on oikeis lenkkeillä ilman pelkoa teidän koiristanne! Kuvittelette, että olette kouluttaneet sen oman koiranne niin hyvin että pysyy vierellä mutta kokemus on osoittanut, että olette täysin väärässä. Ja sillähän ei ole merkitystä vaikka olisi kuinka hyvin koulutettu, koska koirat on pidettevä kytkettynä taajamissa. Mikä siinä on niin vaikeaa, että koiran omistajien älykkyysosamäärä ei riitä sitä ymmärtämään?

Vierailija
75/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin koiranomistaja, ja minua ärsyttävät silti suunnattomasti nämä "ei tää mitään tee" -koiranomistajat, jotka pitävät koiriaan kaupunkialueella vapaana ja sitten suuttuvat, kun joku siitä hermostuu. Oma koirani on kolmekiloinen, joten todellakin jos joku 40 kilon koiranmötikkä syöksyy vapaana sitä kohti, niin nappaan sen syliin, ja vaikka en muutoin itse koiria pelkääkään, niin kyllä siinä tilanteessa aika paniikkiin menee. Ja TIEDÄN, että koiraa ei saisi ottaa syliin tuollaisessa tilanteessa, mutta mitä muutakaan voi tehdä?

Vastikään joku kunnon wt-tantta sekarotuisen jättiläisensä kanssa päästi sen vapaana olevan koiransa ryntäämään oman koirani luo, ja kun sitten oma pikkukoira sylissä huusin kauhuissani kun se mötikkä hyppi ja tavoitteli koiraani, niin tantta sai raivokohtauksen ja alkoi rääkyä "miksi huudat, senkin hullu?!". Ei olisi häneltä varmaan riittänyt ymmärrystä koirapelkoisia kohtaan.

En ihmettele, miksi koiranomistajia vihataan. Itse pidän koirani kiinni, enkä koskaan päästä sitä vieraiden ihmisten luo. Vaikka itse rakastan koiria, ymmärrän hyvin, että joku muu voi pelätä niitä kuollakseen. On niitä fobioita minullakin, vaikka ne eivät koiriin kohdistukaan. Miksi koirapelko aiheuttaa joissakin koiranomistajissa näin kauheaa raivoa?

Miksi kiellät koirapelon joka sulla selvästikin on?

Vierailija
76/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä! Mä en kuvittele että koirilla on samat oikeudet, mutta tiedän miten ne toimii uhattuina. Koulutettukin koira. Joten jos jotain pelottaa, niin sillon tuskin tarvitsee tulla liki koirakkoa valittamaan että pelottaa. Meillä on kuitenkin oikeus tehdä normaalisti koulutetun koirani kanssa hihnalenkkejä kaupungille, vaikka siellä nyt jotain saattaisikin koirat yleisesti ottaen pelottamaan. 

Jos et päästä nuuskimaan tai hyppimään etkä valtaa kävelytien molempia puolia, minulla (olen eri kuin lainaamasi) ei ole mitään valittamista. Jos teet edellä mainittuja, sitten valitan. Ja kyllä, koirattomat kävelytien valtaajaryhmät ärsyttävät myös.

Vierailija
77/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet koirat ovat ihania, suurin osa.  Pelkään isoja koiria.

Vierailija
78/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kukaan ei juoksuta koiraansa irti, paitsi koirapuistossa. Yllättävää, tämän keskustelun perusteella tuntuu että lähes kaikki koiranomistajat juoksuttaa koiriaan taajamissa irtaallaan ja vähät välittää koirapelkoisista. Ja kyllä, tässä kaupungissa on todella paljon koiria. Mutta ihmistenilmoilla liikkuvat ihan asiallisesti kytkettyinä. Missä päin noita irtokoiria on noin valtoimenaan?

Vierailija
79/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viemään mistä pois? En minäkään tunge hissiin koska kärsin ahtaan paikan kammosta...

No esimerkiksi viime kesänä yksi näistä laski koiransa irti kaupungin keskustassa olevassa pikkuruisessa puistossa ja koira juoksi suoraan meidän luo ja alkoi hyppimään ystävääni vasten, joka pelkää koiria. Ystäväni kiljui ja omistaja huuteli monen metrin päästä, että ei se mitään tee, meidän Musti on ihan kiltti! Kehtasi vielä suuttua päälle, kun raahasin koiran takaisin omistajalleen ja käskin pitämään kiinni hihnassa.

Mulle on käynyt tämä kanssa, olin rannalla (mihin EI olisi edes saanut tuoda koiria!), kun yhtäkkiä jostain sinkoutui päälleni irti oleva koira. Aloin huutamaan kuin syötävä, mutta omistajaa vaan nauratti eikä edes pyytänyt anteeksi.

Tuo on niin tuttua että koiranomistajaa naurattaa, useimmiten pilkallisesti, kun toinen pelkää koiraa. Mitä ihmeen sadisteja nämä koiranomistajat oikein on. Ehdottomasti pitäis olla jokin ajokortti-tai lupasysteemi koiranomistajille. Mitä noille voi edes sanoa vastaan kun nauravat? Minä en luota yhteenkään koiranomistajaan ja olen sitä mieltä että koira pitäisi olla AINA kodin ulkopuolella hihnassa. Kyllähän moni väittää että koira on hallinnassa vaikka kymmenien metrien päässä ja tottelee heti kun omistaja käskee, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että eipä ole yksikään ollut mitä olen nähnyt. Koiranomistajat on täysin sokeita oman koiransa luonteelle.

Vierailija
80/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan, sulla ei ole koiraa?