Koiran omistaja, minkä takia et suostu ymmärtämään sitä, että jotkut ihan oikeasti pelkäävät koiria?
Jäät vaan jankkaamaan, että ei tää mitään tee, tää on ihan kiltti vaikka toinen on monta kertaa pyytänyt viemään koiran pois.
Kommentit (178)
En ole kuin kahdesti törmännyt irtiolevaan koiraan. T. 40 vuotta puistoja kolunnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viemään mistä pois? En minäkään tunge hissiin koska kärsin ahtaan paikan kammosta...
Esim. irrallaan juoksemasta ihan kaupungin keskustoissa ja taajamissa.
Ok, no soita poliisit. Koira on pidettävä kytkettynä. Itse pidän kilttiä koiraani irti vain sallituilla alueilla.
Joskus soitin ja ei kuulemma ole enää poliisin asia ottaa kulkukoiria kiinni. En nyt muista mihin olisi pitänyt soitella, mutta meni niin hankalaksi, että annoin olla ja seurasin kuinka seefferi jatkoi matkaa motonettiin.
T. Eri
Nyt kyllä menee kiltit ja hameet sekasin teillä!
Kyllä agressiivinen koira, kuten ihminenkin, on minusta tuhma. Hyvin tuhma.
Vierailija kirjoitti:
Pidän koiran aina hihnassa enkä päästä ihmisten lähelle mutta jotain rajaa hysteriaankin. Kun yritin 15kg pentuani totuttaa kulkemaan rappukäytävässä toisesta kerroksesta tuli naapuri joka alkoi kirkua, siis huutaa kurkku suorana että koira pois koira pois vie se koira pois. Pentu vetäytyi nurkkaan tärisemään pelosta ja naapuri edelleen jatkui kirkumistaan niin että rappu raikasi ja tosiaan oli puoli kerrosta pelkäävän pennun ja naapurin rouvan välissä...
Arvatkaa suostuuko nykyään 30kg koira edelleenkään kulkemaan portaita.
Mikä antaa sinulle oikeuden pilkata toisten pelkoja? Pelätään sitä hiiriäkin ja ne koiria huomattavasti pienempiä ja vaarattomimpia. Koiran koko ei tee siitä yhtään vähemmän pelättävää, jos niitä huonoja kokemuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viemään mistä pois? En minäkään tunge hissiin koska kärsin ahtaan paikan kammosta...
Ok, no soita poliisit. Koira on pidettävä kytkettynä. Itse pidän kilttiä koiraani irti vain sallituilla alueilla.
Joskus soitin ja ei kuulemma ole enää poliisin asia ottaa kulkukoiria kiinni. En nyt muista mihin olisi pitänyt soitella, mutta meni niin hankalaksi, että annoin olla ja seurasin kuinka seefferi jatkoi matkaa motonettiin.
T. Eri
Minä soitin viime kesänä irrallaan olevasta koirasta ja ohjeet oli, että ottaa siitä kuvan ja laittaa karkurit.fi sivustolle. Poliisit ei lähde kulkukoiria hakemaan mikäli ne ei ole aggressiivisia (hyökkäile ihmisten kimppuun).
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, enkä tunge koiraani lähellesi jos oikeasti pelkäät. Siinä vaiheessa olen toiminut toisin, kun vanhemmat on tartuttaneet omat pelkonsa lapsille. Vanhemmat ei tätä tosin ole näkemässä olleet, mutta lapset on pian hoksanneet ettei koiraa tarvitsekkaan pelätä.
Lapsen koirapelko on voinut syntyä myös ilman vanhempien tartuttamista. Siksi en halua, että sinä tai muut toimitte toisin vanhempien selän takana.
Eikä jotkut ihmiset tajua, et koira voi pelätä vieraita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi jos pelkäät.mene sinä pois äläkä vaadi muita hyppimään oikkujesi mukaan.
Tässä on oikein oivallinen mielipide siitä, että muita ei tarvitse ottaa huomioon. Joten pidä ap turpasi kiinni. Sinun mielipiteesi ei kiinnosta ketään.
Pidä sinä turpasi kiinni v1tun pelkuri ja pysy sisällä jos pelkäät pelkäät kaikkea mikä liikkuu.V1tun 1d1ootti
Oiva osoitus siitä, kuin fiksuja koiranomistajat ovat!
Minäkin pelkään irrallaan olevia koiria, varsinkin isoja. Ei koiria saa päästää hyppimään vieraiden ihmisten päälle! Laitan oman koiran aina kävelemään pientareen puolelle jos vastaan tulee ihmisiä, eikä tulisi mieleenkään päästää sitä irti julkisilla paikoilla vaikka kiltti pikkukoira onkin.
Minä ihan pidän koirista mutta pelkään arvaamattomia koiria. En mielelläni mene ystävälleni, jonka koira murisee, hyppii päälle ja on purrut vieraita. En uskalla mennä vessaan, kun tulen vessasta koira ryntää räyhäten vessan ovelle ym. Aivan kamalaa. Minusta se pitäisi lukita jonnekin vierailun ajaksi. Vasta kun en pysty enää pidätellä menen vessaan, en vierailun aikana uskalla liikkua asunnossa ollenkaan ja muutenkin pyrin istumaan rauhassa paikalla etten herätä koiran huomiota. Koira on todella omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Pidän koiran aina hihnassa enkä päästä ihmisten lähelle mutta jotain rajaa hysteriaankin. Kun yritin 15kg pentuani totuttaa kulkemaan rappukäytävässä toisesta kerroksesta tuli naapuri joka alkoi kirkua, siis huutaa kurkku suorana että koira pois koira pois vie se koira pois. Pentu vetäytyi nurkkaan tärisemään pelosta ja naapuri edelleen jatkui kirkumistaan niin että rappu raikasi ja tosiaan oli puoli kerrosta pelkäävän pennun ja naapurin rouvan välissä...
No, itsepä hommasit koiran kerrostaloon ja nyt se on sinun tehtäväsi vahtia ettei koriasta koidu haittaa naapureillesi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihan pidän koirista mutta pelkään arvaamattomia koiria. En mielelläni mene ystävälleni, jonka koira murisee, hyppii päälle ja on purrut vieraita. En uskalla mennä vessaan, kun tulen vessasta koira ryntää räyhäten vessan ovelle ym. Aivan kamalaa. Minusta se pitäisi lukita jonnekin vierailun ajaksi. Vasta kun en pysty enää pidätellä menen vessaan, en vierailun aikana uskalla liikkua asunnossa ollenkaan ja muutenkin pyrin istumaan rauhassa paikalla etten herätä koiran huomiota. Koira on todella omituinen.
Tuollainen koira pitäisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Minä soitin viime kesänä irrallaan olevasta koirasta ja ohjeet oli, että ottaa siitä kuvan ja laittaa karkurit.fi sivustolle. Poliisit ei lähde kulkukoiria hakemaan mikäli ne ei ole aggressiivisia (hyökkäile ihmisten kimppuun).
Minua käskettiin ottamaan kiinni ja viemään kaupungin eläinvalvojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, enkä tunge koiraani lähellesi jos oikeasti pelkäät. Siinä vaiheessa olen toiminut toisin, kun vanhemmat on tartuttaneet omat pelkonsa lapsille. Vanhemmat ei tätä tosin ole näkemässä olleet, mutta lapset on pian hoksanneet ettei koiraa tarvitsekkaan pelätä.
Lapsen koirapelko on voinut syntyä myös ilman vanhempien tartuttamista. Siksi en halua, että sinä tai muut toimitte toisin vanhempien selän takana.
Tunnen vanhemmat. Ei mulle jätetä vieraita lapsia hoitoon. Usein se paniikkihuuto loppuu siihen, kun vanhempi joka pelkää poistuu tilasta. Äläkä huoli, en ole mitään traumavastaanottoa pitämässä. Lapset on hiljalleen vieressäni keskustelleet ja hiljalleen tutustuneet koiraan. Tilanne muuttuu sitten niin päin, että haluavatkin tulla meille juuri koiraa tapaamaan. En ymmärrä mitä saat siitä, että lapsesi pitää pelätä.
Me asuttiin rivarissa, jossa asui koiravihaaja. Ei seinänaapurina, vaan parin asunnon päässä. Hän päivysti aina - siis aina - ikkunassa ja kun me menimme kilonpainoisen parikuisen koiranpennun kanssa ulos, hän alkoi hakata ikkunaa.
Koira siis ihan pentu, ihan pieni ja omistajansa sylissä.
Ymmärrän hyvin.
Mutta en voi hypätä koirani kanssa esim. autotielle, jos kävelytien toisessa reunassa kulkeminen ei riitä sinulle. Ja jos tulet tietoisesti koirakotiin kylään, niin en aio sulkea koiraa ovien taakse, koira on kotonaan ja sinä kylässä. Mutta ymmärrän olla tuomatta koiraani sinun luokse. Toivottavasti sinäkin ymmärrät oman osasi.
Koiria ei kuulu pitää vapaana muuta kuin sellaisilla paikoilla joilla se on sallittu. Vaikka koira olisi kuinka kiltti ja tottelevainen. Oma koira osaa laajasti komentoja ja kulkee aina vierellä. Ja itse ymmärrän pelon koiria kohtaan. En ehkä ymmärrä miksi joku pientä koiraa pelkää kun niistä pahemmin ole vaaraa, mutta isot koirat voivat olla hengenvaarallisia jos sattuu sellainen koira ja tilanne kohdalle. Jotkut pelkää myös kissoja ja senkin ymmärrän.
Ja nämä mielipiteet ison koiran omistavalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itsepä hommasit koiran kerrostaloon ja nyt se on sinun tehtäväsi vahtia ettei koriasta koidu haittaa naapureillesi.
Kuka vahtii ettei naapureista koidu haittaa koiralle? Aikamoista hallaa on tuo tietämätön naapuri tehnyt koiran kasvatukselle, vaikka omistaja on sitä näemmä yrittänyt oikeaoppisesti kasvattaa. Aika ei tarvitse pitää itsestään ja peloistaan hitonmoista älämölöä. Ois nyt perääntynyt takaiisn asuntoonsa ja antanut koirakon poistua rauhallisesti paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Minua käskettiin ottamaan kiinni ja viemään kaupungin eläinvalvojalle.
Että tavallisen pulliaisen pitäisi mennä omin käsin ilman mitään välineitä vaan ottamaan kiinni tuntematon koira? Muualla maailmassa tulee ammattilaiset hoitamaan sen kunnollisten välineiden kanssa ettei ihmiset tai eläimet loukkaannu.
No, koiria ei nyt muutenkaan tarvitsisi tuoda kerrostaloihin räkyttämään.