Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran omistaja, minkä takia et suostu ymmärtämään sitä, että jotkut ihan oikeasti pelkäävät koiria?

Vierailija
14.06.2017 |

Jäät vaan jankkaamaan, että ei tää mitään tee, tää on ihan kiltti vaikka toinen on monta kertaa pyytänyt viemään koiran pois.

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa muutenkin koiranomistajat, jotka eivät viitsi yhtään tiukentaa flexiä tai muuta hihnaa, kun tulevat koiran kanssa vastaan. Koira usein ulottuu juuri sen verran lähelle nuuhkimaan, että sitä pitää väistää, jottei jäisi jalkoihin tai osu jalka kuonoon. Enkä​ pelkää koiria, kivoja otuksia sopivissa tilanteissa. Ja kotona joutuu ihan tarpeeksi väistellä kissoja, niin saisiko edes kadulla kävellä rauhassa eteenpäin?

Vierailija
162/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että en tietäisi? Kyllä minullakin on tuttuja joiden tiedän pelkäävän kaikkia koiria. Niin pientä ja kilttiä koiraa ei olekaan etteikö yksi tuttavani vähän pelkäisi. Siksipä en pidä koskaan koiraani irti jos joku tulee polulla vastaan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkotyhmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsikammoinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitäkää ne edes kiinni! Ja flexi ei ole hihna kaupunkiin.

Mä en edes pelkää, en vaan pidä niistä. Ja mulla on täys oikeus mielipiteeseeni. En mäkään tunge lapsiani kenenkään naamaan.

Okei eli muista ettei sunkaan lapsi sitten saa liikkua kuin 2 m säteellä ympärilläsi, eiks vaan?

Jälleen kerran: ihmisoikeudet eivät kuulu eläimille.

Jälleen kerran: eläimillä on oikeus liikkua ulkona, kunhan ei hyökkää kenenkään kimppuun.

Ei ihan niinkään. Koirat on pidettävä kiinni. Ihmistä ei tarvitse pitää kiinni.

Vierailija
164/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes pelkää, en vaan pidä niistä. Ja mulla on täys oikeus mielipiteeseeni. En mäkään tunge lapsiani kenenkään naamaan.

Okei eli muista ettei sunkaan lapsi sitten saa liikkua kuin 2 m säteellä ympärilläsi, eiks vaan?

Mutta pidä silti se lapsesi kurissa, ettei se häiriköi muita ihmisiä. Siihen ei senkään oikeudet riitä, vaikka ne kuinka mamman kullanmussukoita olisikin.

Minulla ei ole lapsia. Mutta en ole koskaan kuullut kenenkään pelkäävän, että lapsi purisi tai hyökkäisi kimppuun kuten koira.

Vierailija
165/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrallaan ulkoilutan hyväkäytöksisiä koiriani, soittakaa vaan poliisit jos siltä tuntuu "hätäkeskus, miten voin auttaa?" "No hei, täällä joku pitää koiria irti!" "No mitä ne koirat on tehneet?" "Ei mitään, ovat irti ja kävelevät tienlaidassa omistajansa lähellä! Tulkaa äkkiä tänne sakottamaan!".

Hah.

Vierailija
166/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, enkä tunge koiraani lähellesi jos oikeasti pelkäät. Siinä vaiheessa olen toiminut toisin, kun vanhemmat on tartuttaneet omat pelkonsa lapsille. Vanhemmat ei tätä tosin ole näkemässä olleet, mutta lapset on pian hoksanneet ettei koiraa tarvitsekkaan pelätä.

Minä ja mieheni ollaan taas alettu antamaan niille koirille makupaloja, kun omistajat eivät ole näkemässä. Kovasti tykkäävät vaikka nipottaja omistajat joskus sanivat ettei niille saa antaa mitään. Mitään ei kuitenkaan tähän mennessä ole koirillekaan tapahtunut. Ihan hyviä herkkuja ovat.

Koirilla voi olla allergioita ja niitä ei todellakaan pitäisi syöttää ilman lupaa. Sitäpaitsi koira voi oppia että ventovierailta saa kerjäämällä ruokaa ja siksi sitten pyrkiä ventovieraiden lähelle. Yritäppä siinä sitten kouluttaa koirasta sellaista ettei mene vieraiden lähelle kun jotkut tällaset ihmiset sabotoi kouluttamista. Ja mun koiralle ette tulisi syöttämään yhtään mitään, nimittäin antaisin sellaista palautetta että olisi aivan painokelvotonta.

Ei haittaa. Siinä vaiheessa heittäisin vielä muutaman keksin lisää. Luulen, että sinä ja koirasi häipyisitte aika nopeasti. Se, että koirasi saa allergisen reaktion on yhtä todennäköistä, kuin että koira hyökkää lasteni päälle.

Mieheni työnsä puolesta joutuu monesti näiden kilttien ja vähemmän kilttien koirien kohteeksi. Hänellä on aina keksejä matkassa. Hyvin toimivat, kun omistaja ei ymmärrä laittaa koiraansa kiinni. Siitä aloimme sitten pitämään myös muulloin niitä mukana. Suosittelen ihan oikeasti koirapelkääjille ja inhoajille. Lidl saa suht halvalla.

Ja painokelvoton teksti ei pure, toisin kun koira!

Vierailija
167/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pidä silti se lapsesi kurissa, ettei se häiriköi muita ihmisiä. Siihen ei senkään oikeudet riitä, vaikka ne kuinka mamman kullanmussukoita olisikin.

Minulla ei ole lapsia. Mutta en ole koskaan kuullut kenenkään pelkäävän, että lapsi purisi tai hyökkäisi kimppuun kuten koira.

Minua on lapsi purrut IKEAn kassajonossa, yhtäkkiä rattaistaan puraisi jalkaani. Vanhemmat nauroivat, kuinka pikku nicojannina on hupsu, minusta ei näin ollut. Kerran kadulla joku raivohullu lapsi juoksi päin ja alkoi potkia ja hakata minua, tällöin vanhempi kyllä tuli väliin.

Koirat sen sijaan eivät ole kyllä hyökänneet kimppuuni, niitä en pelkää. Lapsia kyllä inhoan.

Vierailija
168/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin auton ikkunasta kun Kangasalla joku koiraämmä ulkoilutti kahta koiraansa Lahdentien vieressä lenkkitiellä niin, että käveli itse 200 metriä koirien edellä reteesti ja koiran riehuivat vapaina siellä jossain kaukana selän takana. Kuinka kukaan voi olla noin vajaa? Miten koirat voivat olla hallinnassa, jos niitä ei edes näe?

Vierailija
169/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskusnäin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on lapsi purrut IKEAn kassajonossa, yhtäkkiä rattaistaan puraisi jalkaani. Vanhemmat nauroivat, kuinka pikku nicojannina on hupsu, minusta ei näin ollut. Kerran kadulla joku raivohullu lapsi juoksi päin ja alkoi potkia ja hakata minua, tällöin vanhempi kyllä tuli väliin.

Koirat sen sijaan eivät ole kyllä hyökänneet kimppuuni, niitä en pelkää. Lapsia kyllä inhoan.

Pieni lapsi ylettyy rattaista max 30cm sivulle, joten sinun on ollut pakosta lähes kiinni jaloillasi hänen naamassaan. Ketä ei nyt ärsyttäisi, jos jonkun sukukalleudet ovat ihan siinä naaman edessä? Koska rattaista ei taas pohkeen korkeudelle purra eikä niillä liikuta ilman aikuista niin sinun on pakosta oltava se, joka meni liian lähelle. Tai päätti seistä lapsessa lähes kiinni.

Joka tapauksessa yksikään lapsi ei ole raadellut muita koiria tai ihmistä kuoliaaksi. Toisin kuin lukemattomat koirat. Tilastollisesti sinun kannattaa siis pelätä ja vihata ennemmin koiria.

Vierailija
170/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ohitetaan ihmiset ja koirat nätisti, remmissä ja jopa ilman. Silloin kun joku pyytää saako silittää, niin pysähdytään, jos sattuu aikaa olemaan. Ja en itse ymmärrä näitä kenen koirat on pitkällä remmillä ja tunkee iholle. Oma koira ei näistä välitä kun on jo vanha ja laiska. Tosi ärsyttävä ohittaa pyörällä nämä tien valtaajat, kun ei tiedä kimpaiseeko koira eteen.

Vierailija
171/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irrallaan ulkoilutan hyväkäytöksisiä koiriani, soittakaa vaan poliisit jos siltä tuntuu "hätäkeskus, miten voin auttaa?" "No hei, täällä joku pitää koiria irti!" "No mitä ne koirat on tehneet?" "Ei mitään, ovat irti ja kävelevät tienlaidassa omistajansa lähellä! Tulkaa äkkiä tänne sakottamaan!".

Hah.

Kuule, niin kauan kuin koira on hallinnassasi ja jättää ohikulkijat rauhaan, hätäkeskukseen ei tule asiaa. Hyvin harvassa ovat ne ihmiset, jotka haluaisivat kieltää koirat julkisilta paikoilta kokonaan (ja heillä on todennäköisesti muitakin ongelmia...). Ymmärrät varmaan itsekin, että valitukset koskevat tapauksia, joissa koira ei pysy nätisti omistajansa lähellä.

Vierailija
172/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska eihän se mamin oma pikku kultapuppeli vauva tee kenellekään pahaa!

173/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään koiria. Pelkoni kohdistuu lähinnä yli 15kg painaviin koiriin. Oma koira on 3kg. Annan sen juosta välillä vapaana (hiljaisessa, syrjässä olevassa)puistossa ja kerrostalon pihalla(kerrostalossa kun asutaan...). Koira ei lähde kenenkään perään/luokse, paitsi yhden mummon joka aina syytää sille nameja. Koiru huomioi ohikulkijat haukahtelemalla ja heiluttamalla häntää paikallaan.

Ja miksi en vie sitä koirapuistoon joka on melkein naapurissa? No siksi, että jotkut neropatit tuovat pienten koirien puolelle jotain huskyjä ja bullmastiffeja ja sanovat että "kyllä tänne mahtuu, sekaan vaan". Joo arvatkaa menenkö?

Vierailija
174/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vähän aikaa sitten kun tulin hissillä alas niin kun ovi avautui niin siinä juoksee pitbull vapaana suoraan luokseni. 

Okei, se osoittautui kiltiksi, ei tehnyt mitään, mutta mistä minä olisin sen voinut etukäteen tietää. Ihan käsittämätöntä että siellä alakerroksessa ollut omistaja antoi koiransa pyöriä ihan vapaana. Sanoin hänelle asiasta ja ei vaikuttanut siltä että välitti yhtään.

Tällaiset tapaukset eivät tee ihmisistä koirista pitäviä......eivätkä koirien omistajista pitäviä.

Vierailija
175/178 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku söpöliini saa kulkea vapaana kotikulmilla. Se juoksee iloisena tervehtimään kaikkia. Jos on niin ikävä ihminen, ettei siitä tykkää voi vältellä meidän ulkoilureittejä.

Vierailija
176/178 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilleni on kolme koiraa ja aina joskus ne pääsevät karkuteille. Minä ja lapseni pelkäävät koiria.

Koiran omistajalle olen pelkoni kertonut, mutta hän tuntuu vain puolustelevan koiriaan. Minä olen hänen mielestään  jo vanha yli 70 vuotta  vanha akka.

Vanha olen kyllä, mutta  koirat voivat tuhoa tehdä esim ulko-oveni maksoi 2000 euroa enkä tykkää, että  koirat sen raapivat pilalle.

Vierailija
177/178 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 pientä (7 ja 8 kg)  fifiä ja AINA hihnassa enkä päästä lähelle vieraita. Ihmiset vaan haluaa purkaa vihaansa koiriin, yksi huusi jo kaukaa metsäpolulla, että vie ne häijyt cottonit pois täältä. Sanoin, ettei koirani ole cottoneita eikä tosiaankaan häijyjä. Muija vaan jatkoi ja hänellä itsellään oli chichu, jota kantoi sylissä metsässä. Sitten on pyöräilijähulluja, jotka ajaa täysillä kohti koiriani ja jarruttaa viime sekunnilla. Saa kai jotain tyydytystä koirien pelottelusta nää spandexit. Vaikea kasvattaa täysipäisiä koiria, kun ihmiset pelottelee huvikseen. 

Vierailija
178/178 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin kerran kapeaa metsäpolkua,oikotie kauppaan ja vastaan tuli nainen bokserin  kanssa. Nainen huikkasi "ethän pelkää koiria? Mä pidän tästä kyllä tiukasti kiinni vaikka haluaa aina moikata kaikkia". Vastasin että  en pelkää ja  päästää vain  koiran tervehtimään.

Mutta arvostan sitä,että kysyi! Kaikki eivät ole noin huomaavaisia.